Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Säkit tyhjäksi ehjänä.  (Luettu 14619 kertaa)

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: Säkit tyhjäksi ehjänä.
Niin mutta se sais olla asiakkaalta, en mä ala jokaiselle ostamaan sitä pressua. Se vaan menee niin, että mitä kalliimpi ja hienompi talo, siellä on sitä epätodennäköisemmin mitään  sinne alle, joskus on jopa matto koitettu laittaa, tai jonku tv;n pahvilaatikko revitty, mutta sehän on sama kun postimerkille kippais, täydelle kuormalle riittää just ja just 3*5 pressu.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64937
Vs: Säkit tyhjäksi ehjänä.
ootteko muuten tehny noille koneen alle ja siitä eteenpäin jäävälle mujulle mitään?    ite aloin säkittää sitä noita 60 litran säkkeihin ja nyt on viime kevään sato myyty kattilan sytykkeiksi ihan kivasti.         lisätyö ei niin hirmuista kun joutuu sitä vähän venyttelemään muutenki töitten lomassa.                         espegordilta ostetut säkkipaketit saa kyytiä...

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: Säkit tyhjäksi ehjänä.
Viimeviikolla meni yli 30 finsäkkiä hakkurin läpi omaan hakevarastoon ja niin on tehnyt joka vuosi, menevät stokerista läpi, kun hakettaa ja saa lämmitellä itse, pelkällä jätteellä ;)

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: Säkit tyhjäksi ehjänä.
Laatan päälle mä kerään kaiken silpun ja tasauspätkät yms ja siitä parin motin kärkikippikauhal lappaan hakkurin kitaan kesällä.

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Säkit tyhjäksi ehjänä.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

KallePP

  • Vieras
Vs: Säkit tyhjäksi ehjänä.
Ehjänähän se...  https://youtu.be/pqb2JI-RXRQ?t=850

Oikeasti tuo on huono konsti siirrellä noita säkkejä trukkilavan päällä. Parempi konsti ostaa tai tehdä itse trukkipiikkeihin sellaiset irroitettavat koukat, joihin voi napata kiinni säkin neljä lenkkiä, helpompi ja turvallisempi tapa säkkien siirtelyyn se.

Eli leveään u-palkkiin, jonka sisään piikki mahtuu, hitsataan tukiraudat joilla palkki pysyy piikissä ja alapuolelle hitsataan ne koukat, 30-40 mm pyöröterästangosta pätkäistyt sopivat pätkät välipalan avulla hiukan yläviistoon hitsaten, kaks koukkaa kumpaankin palkkiin.

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Säkit tyhjäksi ehjänä.
Siinä säkin riiputtelussa menettää pinoamiskorkeutta, jos sitä ei tarvitse niin ok. Ja nuo säkitkin, jotkut kuin paskaläjiä, toiset torneja.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

KallePP

  • Vieras
Vs: Säkit tyhjäksi ehjänä.
Siinä säkin riiputtelussa menettää pinoamiskorkeutta, jos sitä ei tarvitse niin ok. Ja nuo säkitkin, jotkut kuin paskaläjiä, toiset torneja.

Matala kuution säkki nyt vielä menee lavan päällä, mutta tuo korkea 1,5 kuution säkki on herkkä kaatumaan.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64937
Vs: Säkit tyhjäksi ehjänä.
juuri tuo herkkyys kaatumaan on tullu jatkuvasti esille.   aika tarkka täytettävä kun haluaa vapaasti seisomaan.   ite en noita enää jaksa turata kun nuo pienemmät kuution säkit on helppoja kasata jopa päällekkäin.

klapiman

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 14
Vs: Säkit tyhjäksi ehjänä.
Kysympä tässä ku en viitsi uutta aihetta tehdä. Et mitä teillä on maksanu kuidun tuonti rekalla...

Itsellä ois 7km päässä puut.  Kääntöpaikat yhdistelmälle löytyy kummassakin päässä

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: Säkit tyhjäksi ehjänä.
 :-[
Kysympä tässä ku en viitsi uutta aihetta tehdä. Et mitä teillä on maksanu kuidun tuonti rekalla...

Itsellä ois 7km päässä puut.  Kääntöpaikat yhdistelmälle löytyy kummassakin päässä

 En muista hintaa mutta tuolla matkaa ei palkoille pääse isäntälinjan koneilla.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

Pientilallinen

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 24
Vs: Säkit tyhjäksi ehjänä.
Vuosi sitten yksityisautoilija toi 42 k-m ensiharvennuskoivua 15 km:n päästä 100 €:lla, en tarvinnut kuittia.

jalle

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 697
  • Enhän mä mistään mitään tiedä
Vs: Säkit tyhjäksi ehjänä.
Tuon 100€+ alv ottaa paikallinen autoilija omalta pitäjältä tuodessa. Traktorilla kannattaa ajaa siis max. 2 kuormaa.

jalle

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 697
  • Enhän mä mistään mitään tiedä
Vs: Säkit tyhjäksi ehjänä.
Suursäkkinostimella mä ainakin nostelen. 2 kpl 1.2m ratakiskon pätkää hitsattu ristikoksi, tapit päihin ja lenkki keskellä, josta roikkuu.


Siinä säkin riiputtelussa menettää pinoamiskorkeutta, jos sitä ei tarvitse niin ok. Ja nuo säkitkin, jotkut kuin paskaläjiä, toiset torneja.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64937
Vs: Säkit tyhjäksi ehjänä.
kuin tuo ristikko sopii kun kuletinkin johonkin väliin tarttee?   ite käyttänny trukkirungon piikkejä tarpeeks leväällään.     mut aika paljon joutuu asettelemaan että lopuksi seisoo kuivuessaan.