Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe * Energiajätit ydinvoimaa vastaan, YLE!  (Luettu 927078 kertaa)

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: * Energiajätit ydinvoimaa vastaan, YLE!
Eilen Keravan aurinkovoimalassa päästiin vain kolmen tunnin aikana yli 60kW, vaikka onkin 248kW voimala. Eli artsin mielikuvitus voimala olisi tuottanut samoissa oloissa 3-9kW sähköä kolmen tunnin ajan. Aika surkeaa voimala, mutta onneksi se on artsin pään sisällä.
https://www.keravanaurinkovoimala.fi/fi/

Jätkä se potkii tutkainta vastaan 😀😁🎅
http://www.talouselama.fi/uutiset/kauppakeskus-sello-varautuu-sahkon-kysyntapiikkeihin-2-000-aurinkopaneelilla-syyna-sahkoautojen-lataaminen-6675588

Hyvä että Kevan omaisuutta hoidetaan hyvin. Sieltä tulee mullekin hyää jpka kuukausi. 😀😁🎅

arvosupi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3547
Vs: * Energiajätit ydinvoimaa vastaan, YLE!
No et sä kertonut mitä sulla tulee se kWh kaikenkaikkiaan maksamaan, kun jaat kaikki kustannukset 20-vuoden aikana tuottamasi sähkön määrällä. Veikkaan että on pirun kallista sähköä  :D
Ja kun joudut vielä ostamaan kaamosaikaan talvella ja aina öisin markkinahintaista tasaussähköä siirtomaksuineen ja veroineen sulakemaksujen lisäksi  ;D

* Miksi HITOSSA joutuisin ostamaan sähköä? Kun Eurajoella EI edes ole kaamosta koskaan? MINÄHÄN NIMENOMAAN OLEN SÄHKÖN MYYJÄ, enkä enää ostaja.

Laitos tuottaa síis ihan joka hemmetin päivä sähköä!

 Tänäänkin kovimman pilven alla ja sateessa 10KW! Tulos on hemmetin HYVÄ. Koska keskimääräinen vuosituotto liikkuu jossain 5kW tasolla.

Miksi pitää jakaa 20 vuodella. Kun täällä on ihan naapurustossa aurinkokeräimet. Jotka on olleet käytössä liki 3- kertaa tuon iän! Eli reilusti yli 50 vuotta! SUPO faunalla on siis PALJON OPPIMISTA siitä maailmasta, jossa MINÄ TOIMIN!

Jätkä

  • Vieras
Vs: * Energiajätit ydinvoimaa vastaan, YLE!
Eilen Keravan aurinkovoimalassa päästiin vain kolmen tunnin aikana yli 60kW, vaikka onkin 248kW voimala. Eli artsin mielikuvitus voimala olisi tuottanut samoissa oloissa 3-9kW sähköä kolmen tunnin ajan. Aika surkeaa voimala, mutta onneksi se on artsin pään sisällä.
https://www.keravanaurinkovoimala.fi/fi/

Jätkä se potkii tutkainta vastaan 😀😁🎅
http://www.talouselama.fi/uutiset/kauppakeskus-sello-varautuu-sahkon-kysyntapiikkeihin-2-000-aurinkopaneelilla-syyna-sahkoautojen-lataaminen-6675588

Hyvä että Kevan omaisuutta hoidetaan hyvin. Sieltä tulee mullekin hyää jpka kuukausi. 😀😁🎅
Pirunkos minä voin että Suomessa on pimeetä ja erilaisita sadetta melkein joka päivä. Ei ne Sellon katollakaan olevat aurinkovoimalat anna talvis aikaan yhtään enempää sähköä, jos aurinko ei paista. Olipa tutkain tai visiot mitkä tahansa. Jos he itse luottavat siihen aurinkosähköön, niin luuletko että he eivät kytke niitä lataustolppia myös valtakunnan verkkoon?

arvosupi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3547
Vs: * Energiajätit ydinvoimaa vastaan, YLE!
Niin MINUN aurinkovoimalasta tullut sähköä ihan JOKA PÄIVÄ! Jos joku muuta väittää, niin valehtelee. Vaasan korkeudella tuleekin paljon enemmän aurinkoa, kuin vaikka Saksassa! Toisaalta Oulussa saatiin aurinkoseinästä ENEMMÄN aurinkoa, kuin Heinäkuussa! Eikä tämä mikään ihme olekaan. Suomessahan on kuukausimääriä aurinkoa saatavilla 24h!

Suomesta saataisiin Euroopan PARHAAT aurinkokertymät! Pitäisi vaan tehdä kuten Arto Lauri tekee. Eli OMIA kunnan suurimpia aurinkovoimaloita. Toisaalta tuulivoimalleKIN kuulostaa TODELLA MAHTAVALTA! Lukekaas mitä juuri aiheesta julkaistiin . Ydinvpoimaon MENNEISYYTTÄ!
-
3547. EKO tuulta

T&T ENERGIAKari Kortelainen
13.9. klo 10:55

Tuulivoima on jo halvempaa kuin ydinvoima - ongelma on saatavuuden heittely. Britannian merituulivoimaloiden sähkö on ensimmäistä kertaa halvempaa kuin uusista ydinvoimaloista saatava, BBC kertoo.

* Tämä ON ERITTÄIN TÄRKEÄ FAKTA! Koska merituulivoimalat ovat 100% ongelmattomia ja käytännössä rajattomia resursseiltaan. Merituulivoimaloiden hinta on 2- kertaa maatuulivoimaa kalliimpia. Eli jos jopa merituulivoimalat hakkaavat ydinvoimalat. Niin maatuulivoimalat ovat JO 2- kertaa ydinvoimaa halvempia!

Uusien merituulipuistojen uusiutuvan energian tuet ovat puolittuneet sitten vuoden 2015 huutokaupan. Kaksi yritystä on lupautunut rakentamaan merituulipuistoja 64 euroa/MWh takuuhinnalla vuosina 2022–23.

Uusi Hinkley Point C -ydinvoimala saa megawattitunnista takuuhintana 103 euroa.

* Suomessa ydinteollisuus vaahtoaa siitä, että tuulivoimalat saavat sähköstään 83snt/kWh takuuhintaa! Vaikka siis ydinvoimalat saavat PALJON ISOMPAA TAKUUHINTAA! Koska ovat täysin kannattamattomia.

Tuulienergiameklari Renewable UK:n edustaja Emma Pinchbeck pitää uusimpia lukuja ällistyttävinä. ”Tuulivoimateollisuus on nyt osoittanut kykynsä alentaa kustannuksia. Nyt ydinvoiman pitää tehdä samoin.”

Tuulivoiman halpenemisen taustalla ovat isommat turbiinit, korkeajännitekaapelit, edullisemmat perustukset, alihankintaketjun kasvu sekä öljy- ja kaasuteollisuuden alamäki.

”On samantekevää, miten halpaa tuulivoima on. Britannian ydinvoimayhdistyksen johtaja Tom Greatrex sanoo.

* JÄLLEEN erittäin paljastava asia! Ydinvoimaa kun pidetään markkinoilla VÄKISIN, PELKÄSTÄÄN YDASEIDEN TEKEMISEN TAKIA! Ydinvoimaloiden kannattamattomuus on siis VAIN PEITELTY MASSIIVISILLA Mankkala veronkierroilla ja jättämättä laskuista pois kalliin uraanin jalostuskustannukset. Ja se totuus että valtio maksaa ydinjätteen kalliin huollot ja suunnattoman kalliit voimaloiden purut!
--------------

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: * Energiajätit ydinvoimaa vastaan, YLE!
Eilen Keravan aurinkovoimalassa päästiin vain kolmen tunnin aikana yli 60kW, vaikka onkin 248kW voimala. Eli artsin mielikuvitus voimala olisi tuottanut samoissa oloissa 3-9kW sähköä kolmen tunnin ajan. Aika surkeaa voimala, mutta onneksi se on artsin pään sisällä.
https://www.keravanaurinkovoimala.fi/fi/

Jätkä se potkii tutkainta vastaan 😀😁🎅
http://www.talouselama.fi/uutiset/kauppakeskus-sello-varautuu-sahkon-kysyntapiikkeihin-2-000-aurinkopaneelilla-syyna-sahkoautojen-lataaminen-6675588

Hyvä että Kevan omaisuutta hoidetaan hyvin. Sieltä tulee mullekin hyää jpka kuukausi. 😀😁🎅
Pirunkos minä voin että Suomessa on pimeetä ja erilaisita sadetta melkein joka päivä. Ei ne Sellon katollakaan olevat aurinkovoimalat anna talvis aikaan yhtään enempää sähköä, jos aurinko ei paista. Olipa tutkain tai visiot mitkä tahansa. Jos he itse luottavat siihen aurinkosähköön, niin luuletko että he eivät kytke niitä lataustolppia myös valtakunnan verkkoon?
Ollaan sillai samoilla aaltopituuksilla. Sää vastusta kaikkea uutta, mää vastustan vanhaa maitua. 😃

de Citonni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8681
  • Don't dream your life, live your dreams.
Vs: * Energiajätit ydinvoimaa vastaan, YLE!
Niin MINUN aurinkovoimalasta tullut sähköä ihan JOKA PÄIVÄ! Jos joku muuta väittää, niin valehtelee. Vaasan korkeudella tuleekin paljon enemmän aurinkoa, kuin vaikka Saksassa! Toisaalta Oulussa saatiin aurinkoseinästä ENEMMÄN aurinkoa, kuin Heinäkuussa! Eikä tämä mikään ihme olekaan. Suomessahan on kuukausimääriä aurinkoa saatavilla 24h!




Katsoin pätkän, mutta minun mielestä tuossa ei kukaan puhunut SINUN voimalasta.

https://www.youtube.com/watch?v=AZGHLkMEUzE
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: * Energiajätit ydinvoimaa vastaan, YLE!
Niin MINUN aurinkovoimalasta tullut sähköä ihan JOKA PÄIVÄ! Jos joku muuta väittää, niin valehtelee. Vaasan korkeudella tuleekin paljon enemmän aurinkoa, kuin vaikka Saksassa! Toisaalta Oulussa saatiin aurinkoseinästä ENEMMÄN aurinkoa, kuin Heinäkuussa! Eikä tämä mikään ihme olekaan. Suomessahan on kuukausimääriä aurinkoa saatavilla 24h!




Katsoin pätkän, mutta minun mielestä tuossa ei kukaan puhunut SINUN voimalasta.

https://www.youtube.com/watch?v=AZGHLkMEUzE

 Ei tuntenu työmiehetkään hiipparia joka videoi heitä.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

arvosupi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3547
Vs: * Energiajätit ydinvoimaa vastaan, YLE!
On se TIETYSTI vähän kummallista. Että SUPO

pelkää jo niin PI..STI minun LOIStElIaITA projektejani.

Että sensuroi raivoten tällaisia kunnan SUURIMPIA kaikkien näkemiä hankkeita julkisuudelta ja lehdistöstä.

Vaikka TODELLISUUDESSA tällaisten kunnan JULKISTEN hankkeitten taustat ja tiedot ON oikeasti kenen tahansa saatavilla, koska tahansa. Pelkkä soitto kuntaan riittäisi.

No 100% VARMASTI SUPO tietää hankkeeni. Mutta paskaaks se minua kiinnostaa. Mitä nämä narkkari POLIISIT siitä sikiÄÄ!

Jätkä

  • Vieras
Vs: * Energiajätit ydinvoimaa vastaan, YLE!
Eilen Keravan aurinkovoimalassa päästiin vain kolmen tunnin aikana yli 60kW, vaikka onkin 248kW voimala. Eli artsin mielikuvitus voimala olisi tuottanut samoissa oloissa 3-9kW sähköä kolmen tunnin ajan. Aika surkeaa voimala, mutta onneksi se on artsin pään sisällä.
https://www.keravanaurinkovoimala.fi/fi/

Jätkä se potkii tutkainta vastaan 😀😁🎅
http://www.talouselama.fi/uutiset/kauppakeskus-sello-varautuu-sahkon-kysyntapiikkeihin-2-000-aurinkopaneelilla-syyna-sahkoautojen-lataaminen-6675588

Hyvä että Kevan omaisuutta hoidetaan hyvin. Sieltä tulee mullekin hyää jpka kuukausi. 😀😁🎅
Pirunkos minä voin että Suomessa on pimeetä ja erilaisita sadetta melkein joka päivä. Ei ne Sellon katollakaan olevat aurinkovoimalat anna talvis aikaan yhtään enempää sähköä, jos aurinko ei paista. Olipa tutkain tai visiot mitkä tahansa. Jos he itse luottavat siihen aurinkosähköön, niin luuletko että he eivät kytke niitä lataustolppia myös valtakunnan verkkoon?
Ollaan sillai samoilla aaltopituuksilla. Sää vastusta kaikkea uutta, mää vastustan vanhaa maitua. 😃
Nyt sä oot väärillä jäljillä. Vastustan vain toimimatonta tekniikkaa, en uutta. Ja tässäkin aurinkovoimassa on itsellä monenvuoden kokemus paneeleista ja kerääjistä. Ja voin sanoa että lupaukset ja mainospuheet ovat toisesta maasta kuin Suomen oloista, jossa sää ja vuodenaika vaikuttaa yllättävän paljon. Oppirahat on maksettu monesta ns. uutuudesta ja tullaan edelleenkin maksamaan. Mutta jonkunhan ne on kokeiltava.

arvosupi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3547
Vs: * Energiajätit ydinvoimaa vastaan, YLE!
Vastustan vain toimimatonta tekniikkaa, en uutta. Ja tässäkin aurinkovoimassa on itsellä monenvuoden kokemus paneeleista ja kerääjistä.

* Eli sinulla EI OLE laillani HEVONPASKAN KOKEMUSTA YDINVOIMASTA! Kuten EI yhdelläkään SUPO- näädännaijalla!

Ilman muuta selvää, ettei myöskään sinulla ole mitään paneleita myöskään. Saati pennin kokemusta EDES tuulivoimasta.  Kuten minulla ON! Olet Helsingin SUPO luolissa miljoonapalkkaisena DISINFORMAATTORINA LOISIVA veroillamme elätettävä SILKKA POLIISIN PASKA!

Tästä juuri näkee miksi SUPO vyöryttää näitä tuhansia poliisejaan kimppuuni. Juuri SIKSI, KOSKA HEISTÄ POIKETEN. MINULLA ON KONKREETTISTA OSAAMISTA KOKO NÄISTÄ ENERGIAN TEON ALUEISTA! EIKÄ SUPO faunaa paskaa kiinnosta kuulla TOTUUTTA. Vaan kehittävät omaa Lauerman psykosotimistaan.

Tässäkin taas SUPO kärähti! Kun aurinkokeräimet kuolettavat itsensä 5 vuodessa. Ja paneelit noin 10 vuodessa. Niin SUPO on ihan PANIIKISSA. Koska kohta KUKAAN EI enää osta valtion sika kallista ydinmonopolia! Siksi 4 ydinvoimala tekijää meni JO konkurssiin! Ei ne tosiaan mene konkurssiin, koska tuuli ja aurinko EI toimi! Vaan, koska ne tosiaan TOIMII!

arvosupi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3547
Vs: * Energiajätit ydinvoimaa vastaan, YLE!
Eli Jätkä-POLIISI. Ei ole edes NÄHNYT TVO voimaloita? Koska et tiedä niistä yhtään mitään.
Onneksi MINÄ voin kertoa faktat 30y kokemuksellani SUORAAN Sisäministeriön A1 luokituksestani!

Kerropas muuten miksi sinua EI haittaa, vaikka TVO viivästyi
JO 10 vuotta. Ja Fortum on tarjonnut siitä murskalsumman 10% arvostaan! ; ))))


Mutta jos aurinkokenno ei tuotakaan luvattua 11% joka vuosi. Niin sinusta EI saisi
 ilmaisen energian tuottajia LAILLANI LAINKAAN tehdä. Jos ne tuottavat esim. 10,98% katteella?

Viimeksi muokattu: 14.09.17 - klo:09:29 kirjoittanut arvosupi

arvosupi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3547
Vs: * Energiajätit ydinvoimaa vastaan, YLE!
Vai SELLAISEKSI nyt muuttuikin!
 Eikö se vanha kertomanne SUPO- 100% mielikuvitus enää vakuuta täällä ketään?
Ei siis EDES SUPO POLIISEJA! Kiinnostava käänne.. ; )


Niin kysyin miksi motkotat jos aurinkovoimalan tuotto on 0,2% alle ilmoitetun.

Mutta et moiti LAINKAAN, VAIKKA TVO PERUI
 KANNATTAMATTOMANA KOKONAAN OL-4 ja Fennovoima-2 hankkeet!
 Ja OL-3 MOKASI 10v tuosta vaan. Aiheuttaen reippaasti yli
10 miljardin tappiot JO veronmaksajille!

--

Voisitko nyt KERTOA miten perustelet näitä LSD/ lahjuksin/
 miljoonapalkoin sinulta tehtailtuja sekopäisiä neuroosejasi?

PS. Miksi tekisin jonkin 6kW aurinkovoimalan.
Koska minä EN omista edes omakotitaloa sille.? : ))

Viimeksi muokattu: 14.09.17 - klo:11:42 kirjoittanut arvosupi

arvosupi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3547
Vs: * Energiajätit ydinvoimaa vastaan, YLE!
Niin koulun nimikin näytetään tuossa 50 min videossani VOIMALASTANI.

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: * Energiajätit ydinvoimaa vastaan, YLE!
http://www.is.fi/taloussanomat/porssiuutiset/art-2000005366697.html

  Kaikki tuo viittaa vaan siihen, että uskaltaako net käynnistää sitä ollenkaan. Rototyyppi kun on. Eurajoki on ensin evakuoitava  ja sit voi käynnistää.

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: * Energiajätit ydinvoimaa vastaan, YLE!
Kysymys ei kuulu uskaltaako käynnistää, vaan kannattaako käynnistää. Jos ei käynnistä, niin purkaminen 100 kertaa halvempi.
https://lounge.fim.com/aurinkoenergia/?utm_source=fb&utm_medium=2&utm_content=nf_postaus&utm_campaign=aurinkoenergia