Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tämän päivän autot...pazkaa!!!  (Luettu 31125 kertaa)

Puuha-Pete

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7393
Tämän päivän autot...pazkaa!!!
 :o

 Kaveri kertoi, että pojallaan uusi Skoda Octavia ,bensamalli, 1,4 litranen, ajettu 18 000 km...alkoi moottori kolisemaan ja merkkivalo palamaan. Soitti huoltoon ja sieltä sanottiin, että " niissä on ollu sitä vikaa, juu...moottoreita vaihdettu paljonkin alle 30 000 kilometrissä..."

 Tuttavan firmalla kaksi uutta Transportteria, molemmilla ajettu alle 40 000 ja toisssa vaihdettu pallonivelet, etup. laakerit, niveliä, toisessa vaan ...joo, vaan etup. laakerit ja yks pallonivel.

 Näitä esimerkkejä on useempiakin. Onko tämänpäivän autot tosiaan noin pas...kaa? :o
Masu pipi...?...klikkaamalla 5000 euroa ; )) ja mistä Faariin rengas kaikkein halvimmalla? Sarka-museostako? YMPYRÄPUINTIA!!!

Ihan niin kuin minä ja Köntys Sarka-museossa ennustettiinkin!

Jan79

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 36
Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kannattaako tuota tai voiko tuota oikein yleistää mutta kyllähän noissa uusissa tuntuu enemmän ongelmia olevan kuin vanhemmissa. Elektroniikka on lisääntynyt niin rajusti ja kun kaikki osat täytyy saada mahdollisimman kevyeksi kulutuksen minimoimiseksi niin kyllähän se jossain kohti tulee vastaan.

Mutta tuntuu toisilla merkeillä olevan vikaa enemmän kuin sitten taas toisilla eli ihan kaikkia ei voine haukkua.

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Moottorit tehdään litratilavuudeltaan pieniksi ja tehoja otetaan irti mahdollisimman paljon,siinä on yhtälö joka ei toimi kestävyyden kannalta.Noiss Vw konsernin tietyissä malleissa on ollut kestävyysongelmia nimenomaan TSI koneissa jakopään osalta.Niissä on heikkolaatuinen ketju.Ja rikkoontumisia on sattunut

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Konevitsisä juttu niilo-volvosta jolla ajettu yli 2miljoonaa.
Mm pyöränlaakerit yhtä vaille alkuperäsiä. Ennen oli autotki rautaa.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7069
  • karkki vai keppana?
Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Joku alihankkija on vaan tehny liian halvalla osat ;D ;D
pessimisti ei pety!

nissan

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 806
Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Ainakin  noi kravattisonnien opelit on olleet tosi kestäviä,ei minkaalaisia  vikoja

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Viimeiset "isältä pojalle" -autot tehtiin yli 20 vuotta sitten. Nykyautojen elinkaareksi on suunniteltu noin 300 000 km, ei miljoonia?

http://www.iltalehti.fi/autot/2015072820099750_au.shtml
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64945
Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
millä nykyautolla voi muka ajaa tuon määrän?     ei net kestä kuin sen vajaan parsataatonnia ja sitten paaliin...     eihän niihin osiakaan...

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12200
  • Virolaista kiitos!
Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Oma auto 17 vuotta, 431tkm. Plussaa: ei ajotietokonetta, ei joulukuusiefektiä, kun virrat kytkee päälle, alkuperäinen akku (tänään lisätty nestettä), kulutus kohtuullinen. Miinusta: Tunkkaisen pölyinen, peräkontissa kaatopaikka, ruostuminen aiheuttaa tulevaisuudessa hankalia remontteja.

Ei tiedä mitä tekisi. Romutuspalkkion saisi helposti, mutta kannattaako, kun uudet autot monesti tuollaisia pommeja.

Köntys

  • Vieras
Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Oma auto 17 vuotta, 431tkm. Plussaa: ei ajotietokonetta, ei joulukuusiefektiä, kun virrat kytkee päälle, alkuperäinen akku (tänään lisätty nestettä), kulutus kohtuullinen. Miinusta: Tunkkaisen pölyinen, peräkontissa kaatopaikka, ruostuminen aiheuttaa tulevaisuudessa hankalia remontteja.

Ei tiedä mitä tekisi. Romutuspalkkion saisi helposti, mutta kannattaako, kun uudet autot monesti tuollaisia pommeja.

Eipä taida saada, kun tukioptimoijat sen ehti kuluttaa ennenaikojaan loppuun  >:( >:( >:(   ;D ;D ;D

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Monimutkaista on tekniikka uusissa vehkeissä, voi hajota jos sen miljoona erilaista vemputinta mitä 15-20 vuotta sitten ei ollut missään vehkeessä, lisänä toki samat perustekniset komponentit vikoineen kuin vanhoissakin. Tästä voi parhaimmillaan tai pahimmillaan muodostua melkoinen soppa. Taitaa käyttöikäsuunnitelma olla tehtailla 160tkm luokkaa tavallisissa perusautoissa. Omissa 14-16 vuotta vanhoissa ranskalaisissa ajoneuvoissa kilometrit huitelevat 260tkm ja 410tkm välillä joten ei uusista juuri tietoa.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Jaa a piti kans auto ostaa tossa taannoin. Mutta kun kaikki kokeilemani yksilöt anto semmosen valo soun koe lenkillä että ei sit tullu ostettua. Tosin sekin jotain vaikuttaa että pari nuorta isäntää on jättäny paalaukset maksamatta. Toinen ryyppää itteensä henkiltä ja toinen kantaa rahat kone/muihin alan kauppoihin. No tänään kävin sitte kattomassa vähän vanhempaa gti kolhfia ei vika ilmoituksia ;D
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

Major

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 32
Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Onkohan tuo ekologisuus ymmärretty väärin niin että autojen pitää lahota ennen aikojaan ;) Jos tehtäis yksi auto kestämään sen 700 000- 1000 000 km tai 5 autoa joiden elinikä olisi 200 000 km, niin väittäisin ensiksimainitun olevan kuitenkin edullisin vaihtoehto kaikin puolin. En usko että olisi siitä kiinni etteikö nykyisin pystyttäisi valmistamaan laatua kun aikaisemminkin pystyttiin. Kuitenkin nykyään huonokin laatu maksaa, ei pidä useinkaan enää paikkaansa vanha väittämä että kallein on yleensä myös paras.

Samaa vähän näissä työkoneissakin. Vuosia sitten ostin vuoden 1963  Michigan -pyöräkuormaajan. Tunneista ei tarkkaa tietoa mutta ainakin kaasu ja jarrupoljin kuluneet pieneksi nysäksi. Eipä tuo enää varsinaisessa urakointikäytössä ole, mutta täydessä työkunnossa. Maalattukin aikoinaan jollakin jäänmurtajanmaalilla tehtaalla. Epäilyttää vähän että jos nyt ostais uuden koneen jatkuvaan ajoon niin oliskohan vielä 50 vuoden päästä käytössä...

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Hintakilpailu on saanut sen aikaan, että käytetään mahdollisimman edullisia komponentteja, ja se näkyy jatkuvana hilujen vaihtona. Sen jälkeen, kun Aasiassa alettiin valmistamaan halpoja laakereita, niin vaihorumpa on selvä. Tämä päästö homma on pilannut monen merkin kestävyyden, esim pakokaasujen kierrätys.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19865
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Hyvinhän nuo kestää. Jos vertaa Vauxhall Vivaan tai Morris Marinaan.

-SS-