Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tämän päivän autot...pazkaa!!!  (Luettu 31187 kertaa)

Don Essex

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1542
Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Vm 2000 Mondeo kilometrejä 200 000, korjaamolla kolmen kuukauden välein. Huoltojen lisäksi. 2004 Focus, vain huoltoja, 240 000. Avensis 2007, vain huoltoja 400 000 km. Ei toki itse ajettuja kilometrejä kaikki.

Taitaa olla kuitenkin, että maanantaikappaleet ja satunnaiset ongelmamallit pilaavat toisinaan mainetta. Taitaa niitä olla kaikilla merkeillä.
Don Essex

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Mun Opelista on etujarrun männän suojakumissa pieni murtuma, näkyy Motonetti pyytävän tiivistesarjasta 6€  :(
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Hyvinhän nuo kestää. Jos vertaa Vauxhall Vivaan tai Morris Marinaan.

-SS-
  Engelsmannit olivatkin edelläkövijöitä tuossa hommassa..

Joukahainen

  • Vieras
Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Lada 1200 on pelittänyt loistavasti

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65237
Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
just ja latukkaan pystyy sentäs itekin tekeemään jotain.... jopa isoakin mutta meneppä avaamaan nykykoslien konepeltiä niin jo tulee koodia!!!!

Aatami Särkisalami

  • Vieras
Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Meillä voortissa ollu ei   vararatasta  säästöjen vuoksi ei satsattu satasta....
kevyemmäksihän ne haluaa pirssit jottei ne  kuluttais polttoainetta  niin  paljoa   käytännössä kuitenkin    kasaaame perä konttiin tavaraa  ja kyllä sinne varapyörää vareten oli fiestaanki tehty paikka

styroxit vaan pihalle ja  yx suvikumi vara rattaaksi,, johan tun arvaa Wanha aatamikii että on se varapyörä oltava  jos kumi iin tuloo palkeehen kiell  ei paikkaus sumute iske..ajovalo polttimoitten vaihto on kanssa tehty  anhittoman vaikeeksi  saa tapella rystyset ruvelle kun esim audiin vaihtaa polttimoa vanhalla tavalla...no toki  niihinki  polttimon vaihtohommiin oppii jos on   kiinnostusta ja aikaa.   korjaamo KÄSI kirja ei  kustanna hirveesti...kolme ruuvvia irti ja koko lamppuhökötys pihalle uutta hehkulamppua tilalle ja  umpio takasi paikalleen..ja jarrupaloja  sekä  muita alusttan osia saa vaihtaa ilman koodauksia....immeiset kattelee terlkkarista salkkareuta ja lukevatten naistenlehtien juorupalstoja  ja  kyykkivät fasepuukeissa,, kyll meitinkin mummo oli oikeessa kun telkkari keksittiin  ,, että illanvietot siirty puhdehommista   = pärekorien punonnasta   ja katiskoiden teosta    nahkasoffalle makkaamisseen ja  sipsien syönniksi,  olkoonki sipsit pottuviljelijän    heiniää...mukavata perjantaetta   se on oamukhaveen aeka kun han soan nuotijon enste sytytettyö.... ::)

Viimeksi muokattu: 13.11.15 - klo:08:03 kirjoittanut Aatami Särkisalami

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
just ja latukkaan pystyy sentäs itekin tekeemään jotain.... jopa isoakin mutta meneppä avaamaan nykykoslien konepeltiä niin jo tulee koodia!!!!
Siks pitää olla tällainen



Tolla voi lisäksi pelata CoC:ia  ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

corvette zr1

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 24
Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
VAG:n autot pitää nykyisin kiertää kaukaa. Moottorit ja vaihteistot hajoaa, ja moottoriöljyjen kanssa saa jatkuvasti läträillä.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65237
Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
ja taas vaihtui mitsu tojoon... kun löyty outo ääni vaihelaatikosta... korjaaminen kuulema kallis...           uutta autoa en kyllä tule enää ostamaan... vaikka ilmatteeks sais.

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Hyvinhän nuo kestää. Jos vertaa Vauxhall Vivaan tai Morris Marinaan.

-SS-


 :) :)
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

JösseJänis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2681
Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Hyvinhän nuo kestää. Jos vertaa Vauxhall Vivaan tai Morris Marinaan.

-SS-

Ja moneen muuhun. Totta kai nykyautoissa on enemmän sähkövikoja kuin sellaisissa, joiden sähkölaitteet rajoittuivat valoihin, vilkkuihin ja äänimerkkiin. Tosiasiassa nykyautot ovat paljon huolettomampia käyttää kuin 1960-, 70- ja 80-luvun verrokkinsa. Toki silloinkin oli joitain Volvon ja Mersun malleja, jotka rallattivat satoja tuhansia kilometrejä, mutta öljyjä vaihdeltiin 5000 km:n välein, tulpat joka toisessa huollossa ja vähintään osa pakoputkistosta vuosittain. Kytkinlevyt kestivät laatuautoissa 100 000 km. ja jarrut saman verran. Halvempiin rotteloihin vaihdeltiin noitakin useammin. Alle 10 vuotta vanhojen autojen maalaaminen ruostekukkien takia oli takavuosikymmeninä aivan yleistä. Ford mainosti aikoinaan erinomaista varaosa- ja huoltopalveluaan sillä, kuinka 100 000 km:n jälkeen huollossa helposti ja nopeasti nostetaan uusi moottori keulalle. 1980-luvulla E-öljyt/Finnoil lanseerasi CarParts-vaihtomoottorit ja vielä 90-luvun alussa vaihtomoottorit oli Tammer-Dieselin pääartikkeli. Tuli sellainen itsekin joskus auton keulalle nostettua.

Kyllä tämä nykyautoilu on noihin aikoihin verrattuna vaivatonta. Olen nyt ajanut kahdessa vuodessa BMW:llä 100 000 km. ja ainoa vika on kostunut umpio, joka menee ensi viikolla takuutyönä vaihtoon. Ensimmäisen kerran täytin lasinpesurin säilön 27 000 km:n kohdalla. Öljyn määrä tarkastetaan kuljettajan paikalta kabiinista. Edellisellä Bemulla ajoin niin ikää kahdessa vuodessa satkun eikä ollut mitään häiriötä koskaan. Sitä edeltäneellä Alfa 159:llä tuli puhalleltua kaksi ja puoli vuotta ja 130 000 km. Kierroslukumittari vaihdettiin takuuseen ja siinä olivat sen auton murheet. Sitä edeltäneessä Alfa 156:ssa oli jo vähän enemmän häikkää, mutta varsin maltillisesti ottaen huomioon, että siihen tuli neljässä vuodessa 220 000 km. Ja jos nuo Tojotat ovat vielä paljon kestävämpiä ja vähävikaisempia, kuten niiden omistajat aina kehuvat, niin niillähän ajaa varmaan pari miljoonaa ilman huolen häivää.

Tulihan sitä aikoinaan kilometrejä kerättyä vanhempaankin kalustoon. 1980-luvun autoina tuli koettua kolme Volvoa, pari Alfaa ja yksi Mersu. Mersusta mm. meni takajouset poikki, Alfoista ruostuivat bensatankit puhki, hajosivat kardaanin rättinivelet ja pyöränlaakereita vaihdettiin taajaan. Volvoissa vaihdeltiin latureita, startteja ja vesipumppuja ja korjailtiin tuulilasinpyyhkijän nivelistöä. Positiivisella puolella mainittakoon, että noita autoja oli helpompi ja halvempi korjata kuin nykyisiä, mutta jos niitä nykyautoihin verrattuna kestävämmiksi ja luotettavammiksi väittää, on kyllä aika kullannut muistot. Sellaista niissä ei tietenkään voinut hajota, mitä niissä ei ollut. 

Viimeksi muokattu: 13.11.15 - klo:10:53 kirjoittanut JösseJänis

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Aika kultaa muistot,melkoisia rotteloita nuo 70 luvun autot olivat.Ajo ominaisuudet,kulutus,ruostuminen ym ym.
ei ne niin kovin lämpöisiäkään olleet,mutta kun kuskit kävi kuumana ja mimmit vielä kuumempana se ei haitannut.Kyllä tuo ilmastointi,vakionopeussäädin ym herkut on kivoja.Sitä en kiellä etteikö niihin tule vikoja,mutta sitä vartenhan korjaamot ovat.Ja sähköhärpäkkeetkin kehittyvät ajan myötä varmemmiksi.

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
just ja latukkaan pystyy sentäs itekin tekeemään jotain.... jopa isoakin mutta meneppä avaamaan nykykoslien konepeltiä niin jo tulee koodia!!!!
Siks pitää olla tällainen



Tolla voi lisäksi pelata CoC:ia  ;D
Juu ja Starri ja vag comi ja muuta semmosta ;D Sitte kun nuo testerit vielä toimis edes joskus ni niistä olis apuakin ehkä. Mutta eihän niilä koskaan saa yhteyttä auton boxseihin kun ne on aina niin hapettunu jokapaikasta että ei TOIMI!
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
just ja latukkaan pystyy sentäs itekin tekeemään jotain.... jopa isoakin mutta meneppä avaamaan nykykoslien konepeltiä niin jo tulee koodia!!!!
Siks pitää olla tällainen



Tolla voi lisäksi pelata CoC:ia  ;D
Juu ja Starri ja vag comi ja muuta semmosta ;D Sitte kun nuo testerit vielä toimis edes joskus ni niistä olis apuakin ehkä. Mutta eihän niilä koskaan saa yhteyttä auton boxseihin kun ne on aina niin hapettunu jokapaikasta että ei TOIMI!

Tuossa laitteessa on se harvinainen piirre, että se kyllä toimii  :)

Maksoi kyllä yli 600€, joten on sen syytäkin toimia. Mut viittä eri merkkiä on tullut skannailtua nyt muutamassa kuukaudessa.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

turkki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1177
Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
kuskit kävi kuumana ja mimmit vielä kuumempana

 ;D
"Asialliset hommat suoritetaan, muuten ollaan kuin Ellun kanat."