Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Suunnitteluohjelma  (Luettu 16173 kertaa)

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12200
  • Virolaista kiitos!
Vs: Suunnitteluohjelma
Latailin Agrineuvoksen demon omalle koneelle. Kyllä tässäkin sekavuutta riittää. Suurin ero tietojen käsittelyperiaate. Webwisu käsittelee lohkot toimenpiteiden mukaan eli täytyy valita kylvöt, niin sivulla näytetään kaikkien lohkojen kylvötiedot. Agrineuvos käsittelee tietoja kasvulohkojen mukaan eli valitun lohkon kohdalla saadaan välilehdillä kaikki kyseisen lohkon tiedot näkyviin. Jälkimmäinen tapa on nopeampi tarkistella yhden lohkon tietoja. Wisussa toi kokonaisuus on koko ajan hakusessa ja usein joutuukin ajamaan raportin lohkokortti-muotoon, että saisi kokonaiskuvan tapahtumista.

Ceissi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 24
Vs: Suunnitteluohjelma
Ittellä peltotuki käytössä. Kokeilin webvisua rinnalla mutta sen logiikka oli käsittämätön, en päässyt sinuiksi. Peltotuki on sopivan yksinkertainen ja selkeä.

Don Essex

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1541
Vs: Suunnitteluohjelma
Peltotuki micro käytössä. Ilmainen 1. vuosi. Sen jälkeen päivitykset maksavat. Joitain Pron ominaisuuksia olisi kiva olla, mutta ihan hyvin olen microlla pärjännyt. Se käsittelee asioita kasvulohkojen mukaan ja siihen on helppo lisätä kaikki toimet lohkolla ja niille hinnat. Hehtaari- ja lohkokohtaiset kannattavuudet saa näppärästi laskettua. Wisuun hermostuin jo aikaa sitten. Kun webvisu ei näyttänyt parantavan tilannetta, otin ilmaisen Micron käyttöön, ja tykästyin siihen. Täydellistä suunnitteluohjelmaa jokaisen tarpeeseen ei olekaan. Siksi excel on hyvä rinnalla.
Don Essex

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Suunnitteluohjelma
Mä olen kyllästynyt näihin ohjelmiin jo aikaa sitten, nykyisin hommat hoituu helposti puhelimella ja sähköpostilla PröööAgriaan. Tukihausnyhteydessä saan tulosteen johon merkkaan päivämäärät kullekin toimenpiteelle, ja sitten joskus palautan sen ja sitten ne on wisussa. Rasittaa mukavan vähän...  8)
Nothing is Something Worth Doing

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12200
  • Virolaista kiitos!
Vs: Suunnitteluohjelma
Mä olen kyllästynyt näihin ohjelmiin jo aikaa sitten, nykyisin hommat hoituu helposti puhelimella ja sähköpostilla PröööAgriaan.
;D ;D
Tylsä ohjelma käyttää, ei mitenkään houkuttele noiden tietojen täydentämiseen ja sen takia ajantasainen viljelytieto onkin sosialistinen utopia. Kaikki oleellinen kertyy vuoden mittaan tuohon siniseen muistivihkoon jossa on oikeastaan kaikki tilalla tapahtunut toiminta siltä vuodelta. On noi ohjelmat nyt parempi juttu kuin pelkästään paperiversion täyttö, mutta jostain syystä tuntuu, että se paperiversio oli enemmän ajan tasalla. Lannoitelaskenta menee nopeimmin ohjelman kautta ja se lieneekin tärkein syy pysyä ohjelmassa.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7069
  • karkki vai keppana?
Vs: Suunnitteluohjelma
Wisu oli vielä jonkinlainen, webvisu perseestä. Tilituki ollut kauan (lisenssi nro alle 200) peltotuki lyhyemmän ajan, ääni peltotuelle.
pessimisti ei pety!

Ripcord

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 243
Vs: Suunnitteluohjelma
Mä olen kyllästynyt näihin ohjelmiin jo aikaa sitten, nykyisin hommat hoituu helposti puhelimella ja sähköpostilla PröööAgriaan.
;D ;D
Tylsä ohjelma käyttää, ei mitenkään houkuttele noiden tietojen täydentämiseen ja sen takia ajantasainen viljelytieto onkin sosialistinen utopia. Kaikki oleellinen kertyy vuoden mittaan tuohon siniseen muistivihkoon jossa on oikeastaan kaikki tilalla tapahtunut toiminta siltä vuodelta. On noi ohjelmat nyt parempi juttu kuin pelkästään paperiversion täyttö, mutta jostain syystä tuntuu, että se paperiversio oli enemmän ajan tasalla. Lannoitelaskenta menee nopeimmin ohjelman kautta ja se lieneekin tärkein syy pysyä ohjelmassa.

Kökkösiä nämä on - tietojen ajantasaisuuteen olisi aika helppojakin aputoiminteita rakennettavissa, mutta lienee niin pieni markkina, ettei kannata...
Paikkatietoja ja kalenteria ja pehmeitä päätöksiä yhdistelemällä voitaisiin viljelytoimenpiteet kirjata semiautomaattisesti kirjanpitoon.

Tietojen suodattamisessa ja filtteroinnissa tuntuu olevan suuria puutteita ohjelmassa kuin ohjelmassa, ja kaikissa ei taida onnistua kuin paperille printtaamalla.
Tässä suhteessa Excel (tai mikä tahansa tietokantasovellus) tarjoaa ihan eri malliin mahdollisuuksia. Myös ohjelmistojen visuaalisessa ilmeessä on puutteita ja sitä kautta niiden käytetävyydessä ja ymmärrettävyydessä on omat kommervenkkinsä. Se on sellaista kun insinöörit tekee käyttöliittymää...

agn2926

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 94
Vs: Suunnitteluohjelma
PELTOTUKI

Ripcord

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 243
Vs: Suunnitteluohjelma
Mikä toimintahäiriö siinä Tilituessa olisi voinut olla ? Softsalon ostettaessa ilmaisetkin ohjelmat ovat vuosimaksullisia ja ohjelman "lisätoiminnot" ostetaan erikseen. Esimerkiksi Peltotuki päivittyy ilman eri maksua, mutta juurikin jonkin päivityksen jälkeen ohjelma tarkistaa lisenssin voimassaolon. Siitä taitaa lukittumisessa olla kyse. Hinnastossa ei mainita vuosimaksuttomuudesta kuin peltotuki micron osalta 1. vuodeksi.

Eli ajatus siitä, että ohjelma muuttuisi vuosimaksuttomaksi vastoin julkistettua hinnastoa , vain sen takia, että ei enää tarvitse kaikkia toimintoja, lienee väärinkäsitys.

Itse en markkinoi Softsalon ohjelmia, mutta olen tyytyväinen Peltotuen käytettävyyteen.

Maatalouden Laskentakeskuksen web ohjelmistot ovat halvempia.

-SS-

No enpä olisi osannut tulkita softsalon hinnastoa siten, että hinnastossa käytetty termi 'Vuosipäivitys' tarkoittaakin vuotuista käyttöoikeusmaksua.
Aika paljon fiksummin on asiat kerrottu esim. tossa Suonentiedon hinnastossa, jossa ohjelmiston hinnan kerrotaan sisältävän pysyvän käyttöoikeuden ja vuosipäivityksille on selvästi oma hintansa.

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Suunnitteluohjelma
http://www.softsalo.fi/ohjelmaesittelyt/hinnasto-1.7.2010
mielestäni tuosta hinnastosta selviää hyvin ohjelman käyttöoikeuslisenssin hinta ja vuosipäivityksen hinta.
Eli peltoviljelysuunnittelun hinta on 260;- ja päivitys 60;- alv 0%
lisäominaisuudet lisähintaan joka hinnastosta selviää.
Softsalon ohjelma ei liene välttämättä sovellu kieroille savolaisille joilla on aivan erilainen ajatuksen juoksu kuin muilla. ;D

Ripcord

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 243
Vs: Suunnitteluohjelma
http://www.softsalo.fi/ohjelmaesittelyt/hinnasto-1.7.2010
mielestäni tuosta hinnastosta selviää hyvin ohjelman käyttöoikeuslisenssin hinta ja vuosipäivityksen hinta.
Eli peltoviljelysuunnittelun hinta on 260;- ja päivitys 60;- alv 0%
lisäominaisuudet lisähintaan joka hinnastosta selviää.
Softsalon ohjelma ei liene välttämättä sovellu kieroille savolaisille joilla on aivan erilainen ajatuksen juoksu kuin muilla. ;D

Ajatuksen juoksuista en tiedä, mutta minua vierastuttaa sellainen ajatus, että käyttäisin ohjelman hankintaan puolen tuhatta euroa, kenties ylikin.
Jonain vuonna sitten päättäisinkin vaihtaa toiseen ohjelmistoon. Vanhat, edellisellä ohjelmalla tehdyt kirjanpidot pitäisi sitten plärätä paperiarkistoista, ei kiitos.

Jos asia olisi edes selkeästi kerrottu hinnastossa niin silloin asia jäisi ostajan arvioitavaksi. Nykyisellään asia lienee tullut muillekin yllätyksenä niinkuin täältä on luettu, omakohtaista kokemusta ei ole.

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Suunnitteluohjelma
Ei nuo ohjelmat ole pakollisia,pikkutilallinen ne suunnittelut raapaisee ruutupaperille lyijykynällä ja sit kumittaa ja suttaa uudelleen.
Ja rahaa säästyy.

JarJar

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 375
Vs: Suunnitteluohjelma
Kyllä noi Salon juutalaiset osaa.Jätin joskus päivitykset ostamatta Tilitukeen,koska siirryin tilitoimistoon.Käytin tilitukea laskujen tekoon.Tuli sitten ilmainen päivitys jossa luvattiin päivittää alv kannat .Jep levyke koneeseen ja pian tuli ilmoitus Ohjelma lukittu osta päivitykset avataksesi sen.JÄI VÄHÄN miettimään ko. toimen laillisuutta koska olin ostanut tilituen ja nyt menetin asiakasrekisterin ym minulle kuuluvaa.Mutta sen opin ettei ole ilmaisia lounaita  .PIR TUNKKIS SOFTSALO
Asenna uudelleen vanha versio ohjelmasta johon sinulla on lisenssi tunnukset ja palauta tiedot varmuuskopiosta ja saat tietosi taas käyttöön.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19865
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Suunnitteluohjelma
Kyllä noi Salon juutalaiset osaa.Jätin joskus päivitykset ostamatta Tilitukeen,koska siirryin tilitoimistoon.Käytin tilitukea laskujen tekoon.Tuli sitten ilmainen päivitys jossa luvattiin päivittää alv kannat .Jep levyke koneeseen ja pian tuli ilmoitus Ohjelma lukittu osta päivitykset avataksesi sen.JÄI VÄHÄN miettimään ko. toimen laillisuutta koska olin ostanut tilituen ja nyt menetin asiakasrekisterin ym minulle kuuluvaa.Mutta sen opin ettei ole ilmaisia lounaita  .PIR TUNKKIS SOFTSALO
Asenna uudelleen vanha versio ohjelmasta johon sinulla on lisenssi tunnukset ja palauta tiedot varmuuskopiosta ja saat tietosi taas käyttöön.

Toimii ainakin Peltotuessa. Peltotuki ei tosiaankaan itsekseen herää lisenssimaksuja keräämään, vaan kun seuraava päivitys saapuu, naps tuleekin se ilmoitus...kuitenkin antoi katsella lohkotietoja, ja varmaan printatakin....eli ei mennyt ihan pimeäksi. Itsellä mukava kun samoilla lisensseillä voi asentaa kotiin , tilalle, hallille ja läppäriin. Sitten vaan reistaskussa tikulla ne varmuuskopiot, nin on aina uusin versio työn alla.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7069
  • karkki vai keppana?
Vs: Suunnitteluohjelma
Ikivanha nutikkakin varmaan toimis jos jostain löytyis ::)
On voinut asioista neuvotellakin jos on jotain muutoksia tullut.
pessimisti ei pety!