Keskusteluaiheet > Sikatalous

Kun sikarutto tulee

(1/5) > >>

bdr-529:
 Tätä termiähän käyttivät snellun tilaisuudessa
 
 http://www.talouselama.fi/uutiset/ala-yrita-tuoda-naita-virosta-vaikka-olisi-minkalainen-propuska-mukana-takavarikko-iski-6301724

Ja näillä konsteillahan se tulee, jos ei ole tietoisuutta ja järkeä päässä kun pitää saada se oma ammuttu sika suomeen.

Last Man Standing:
Suurimmat rutot Suomen sikataloudessa ovat olleet SLA ja LSO.

antti-x:

--- Lainaus käyttäjältä: Muujussi - 09.02.16 - klo:20:10 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Last Man Standing - 09.02.16 - klo:13:29 ---Suurimmat rutot Suomen sikataloudessa ovat olleet SLA ja LSO.

--- Lainaus päättyy ---

LSOn tiedän kyllä mutta millä perusteella?

Mutta mikä on SLA ja millä perusteella?

--- Lainaus päättyy ---

Joo minä olen käsittänyt että koko lihasektorilla meni ihan ok kunnes Pohjanmaalla Atrialaiset totesivat että nyt vallataan koko Suomi, vaikka kenenkään lihantuotanto ei kannattaisi enää koskaan. Ihan hyvin Atrian projekti on edennyt, ainakin sikapuolen kannattavuus on tuhottu kaikilta.

Maanviljelyssexpertti:

--- Lainaus käyttäjältä: antti-x - 09.02.16 - klo:20:21 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Muujussi - 09.02.16 - klo:20:10 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Last Man Standing - 09.02.16 - klo:13:29 ---Suurimmat rutot Suomen sikataloudessa ovat olleet SLA ja LSO.

--- Lainaus päättyy ---

LSOn tiedän kyllä mutta millä perusteella?

Mutta mikä on SLA ja millä perusteella?

--- Lainaus päättyy ---

Joo minä olen käsittänyt että koko lihasektorilla meni ihan ok kunnes Pohjanmaalla Atrialaiset totesivat että nyt vallataan koko Suomi, vaikka kenenkään lihantuotanto ei kannattaisi enää koskaan. Ihan hyvin Atrian projekti on edennyt, ainakin sikapuolen kannattavuus on tuhottu kaikilta.

--- Lainaus päättyy ---

Vaihda lihan tilalle maito ja atrian tilalle valio, tuntuu tutulta :o

antti-x:

--- Lainaus käyttäjältä: Maanviljelyssexpertti - 11.02.16 - klo:23:44 ---
--- Lainaus käyttäjältä: antti-x - 09.02.16 - klo:20:21 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Muujussi - 09.02.16 - klo:20:10 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Last Man Standing - 09.02.16 - klo:13:29 ---Suurimmat rutot Suomen sikataloudessa ovat olleet SLA ja LSO.

--- Lainaus päättyy ---

LSOn tiedän kyllä mutta millä perusteella?

Mutta mikä on SLA ja millä perusteella?

--- Lainaus päättyy ---

Joo minä olen käsittänyt että koko lihasektorilla meni ihan ok kunnes Pohjanmaalla Atrialaiset totesivat että nyt vallataan koko Suomi, vaikka kenenkään lihantuotanto ei kannattaisi enää koskaan. Ihan hyvin Atrian projekti on edennyt, ainakin sikapuolen kannattavuus on tuhottu kaikilta.

--- Lainaus päättyy ---

Vaihda lihan tilalle maito ja atrian tilalle valio, tuntuu tutulta :o

--- Lainaus päättyy ---

Naurettavan väitteesi voisi ottaa todesta ellei suomessa olisi paljon parempi maidon hinta kuin missään naapurimaassa paitsi Norjassa jossa on rajat kiinni (Venäjällä tuottajahinta on suomea heikompi, BTW).

Sen sijaan lihan hinta täällä on huonompi kuin naapureissa keskimäärin. Se mielestäni kertoo siitä että maitosektorilla homma on hoidettu selvästi paremmin kuin lihasektorilla. Ja se joka jalostaa ja myy valtaosan maidosta, voi tietty ottaa asiasta kunnian. Kuten lihapuolella ne jotka jalostavat ja myyvät valtaosan lihasta, voivat ottaa vastuun siitä että homma kusee.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta