Ostin tuon Maschion kun oli uudenveroiset terät eikä mitään taipumia eikä öljyvuotoja.
Kovasti kehuvat ne, joilla semmoinen on, että ei se huono kone ole. Naapuri
ajamaan syysviljamaata kerran, kun vaihdettiin hiukan sertisiementä. Koko päivä oli
kahdella äkeellä hinkattu toista päätä peltoa, sitten Maschio meni ninkö kerran paikastansa yli
ja oli hieno sileä pinta siinä. Silloin alkoi siepata se äkeellä pompottelu niin, että päätin
ostaa heti kunhan sopivanhintainen osuu eteen. Minulle tärkeintä olisi saada jauhetuksi
sileä mullos, että kokkareita vähän murtaisi, hybridirukiille ja semmoisille.
Foortissa tietty laukee voimanottoakselin kytkin mut se on selvä homma vaihtaa jos käy pahasti.
-SS-
Pitääkö foodi laittaa kolmeen palaan ja olikos siellä sisällä se akseli josta korkkaa boorit ja foodi asettuu niille sijoilleen hinattavaksi ?
Ei. Riukuakseli ei vaikuta ajokytkimeen, mutta hydrauliikka ja voimanottoakseli vaikenevat.
Itse asiassa normikytkin luistaa jos jumittuu pienemmillä kierroksilla. Ja olen katkaissut sen tumpin,
sen vaihto on suhteellisen nopea homma. Voimanottakselin kytkimen vaihto kokonaisena toiseen
menee muutamassa tunnissa, suurin aika mene niiden kannen pulttien klonaamiseen.
Nääs kun kun ei ole hyttiä kiusana siinä, pääsee nyppäisemään nostokynkistä trukkipiikeille ja taakse.
Viistonnisessa on vielä se vahvaksi sanottu pooriakseli.
-SS-
Niin vielä tulimieleen notta, tasojyrsin ja F 5000, jaksaako se pyörittää?
Joo hukkaporttiahdin ja parempi jäähdytys, kyllä lähtee.
-SS-
No joo mutka pakosarjassa auttaa yllättävästi – välijäähdyttimellä sais vielä lisää, eikä männät sulaisi.
Kestää kyllä 0,8 - 0,9 bar paineen mukavasti. Itsellä on tullut jotain 3500 h jo. Pohjalla 11900 tuntia.
Pari kertaa keitti oikein kunnolla, kunnes panostettiin syyläriin ja varsinkin ahdetun mallin flektiin.
Siinä jäähdytinkopassa ei saisi olla ylimääräistä tavaraa haittaamassa ilman kulkua, siksi
välijäähdytin pitänee laittaa jonnekin muualle, vaikka sitten sähköpuhaltimen kassa. Mietin
siihen akun paikalle laittaa välijäähdyttimen jotenkin pitkittäin, ja ritilä konepellin päälle
ja flekti siihen puhaltamaan alaspäin. Joo mulla on romuttamosta ostettu konepelti, ei tarvitse
historiallisten monumenttien tuhoamisesta huolestua.
Kannentiiviste ei ole vielä mennyt, vaikka on sitä ihmiset povanneet seuraavaksi. Ylikierroksia
on neuvottu välttämään. Lisäksi kuulemma jokin TS 90 kannentiivistekö kuulemma olisi
vahvempi. Onko se peräti poikittaissuunnassa sopivan mittainen ?
-SS-