Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe delaval varaosat  (Luettu 15859 kertaa)

isojussi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 54
delaval varaosat
Saako lavalin laitteisiin varaosia tilaamalla itse mistä, vai pitää olla huoltomies välikätenä?

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65402
Vs: delaval varaosat
muistelen yhen huoltomiehen mananneen että ei saa ite vaan hankkijan kautta...   tiiä häntä onko nykyään enää..

isojussi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 54
Vs: delaval varaosat
Nää laitteet ei ole kuitenkaan mitään rakettitiedettä, pärjäis aika pitkälle omatoimisesti huoltojen kanssa. Toki määräaikais tarkistukset/huollot pitäis olla mustaa valkosella. "Mustaa valkosella", aika arķa aihe tänäpäivänä. ;D

navettapiika

  • Vieras
Vs: delaval varaosat
Olen jotain yrittänyt suoraan tilata, mutta kyllä se sitkeästi sitä huoltomiestä tarjoaa.. Ketuttaa tuollainen, kun ei voin pelkällä numerolla ja nimellä tilata suoraan. >:(

Maakalle

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 826
Vs: delaval varaosat
Huoltopäällikön kanssa keskustelin tuosta kerran pitkään, kun taas oli jäänyt huoltomieheltä puhelimessa tehty tilaus kirjaamatta. Heidän on hankala myydä tehokkaammin suoraan, etenkin netitse, niin kauan kuin Hankkijan kanssa jälleenmyyntisopimus.

Ruotsissa heillä on tilauskeskus ja verkkokauppa http://delaval.se/-/Produkt-Information/DeLaval-webbutik/ Ehdoissa sanoo että varaavat oikeuden kieltäytyä toimittamaan tilauksia ulkomaille. Eli luultavasti vaikka Tornioon saisi mukisematta. Mitäköhän kävisi jos urakalla pistetään vaan tilauksia sisään?

EDIT Ei anna edes kirjautua Suomesta, eikä riitä nyt motivaatio huijata nettiä jotta pääsisi koittamaan.

Viimeksi muokattu: 08.05.16 - klo:22:58 kirjoittanut Maakalle

navettapiika

  • Vieras
Vs: delaval varaosat
En tiedä, kuka tuota DeLavallin toimintaa kehittää, mutta suoraan sanottuna se on perseestä. Nettikauppa on päivän sana ja puhelimella saa tilattua härpäkkeeseen kuin härpäkkeeseen osat ja ne tulee postiin tai muuten ovelle asti, mutta ei tuolla firmalla. Edelleen saa jahdata huoltomiestä autolla pitkin maakuntaa, että saa yhden virtapiuhan, mitä hänellä ei ollut, kun kävi koneen huoltamassa, vaikka minä sitä erikseen vielä pyysin, kun huoltoa tilasin.. Kivikautinen laitos. >:(

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12100
Vs: delaval varaosat
En tiedä, kuka tuota DeLavallin toimintaa kehittää, mutta suoraan sanottuna se on perseestä.
Kun käväisin 80-l Ruotsissa töissä, mulle puhuttiin sielläkin samaa.

Dr.Who

  • Vieras
Vs: delaval varaosat
Lavalin pääasia on saada myytyä varaosia mahdollisimman paljon ja työllistää huoltoyrittäjät ja myyntimiehet. Onneksi ei ko firman palveluja käyttää, kun aikoinaan merkkiä valittiin, Tosin tuo Westfalian osapuolikin meni persiilleen, kun Keskosta niitä tilpehöörejä löydy.

Lokinpaska

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 117
Vs: delaval varaosat
Hyvin toimii meillä Delavalin kanssa yhteistyö. Osat mitä tarvii saan heti, huolto toimii hyvin. Varma firma mikä kanssa joutuu toimimaan vuosiksi eteenpäin.   

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: delaval varaosat
Lavalin ongelmahan on että osat on osa huoltomiehen palkkaa. Siksi niiden saanti on niin kiven takana. Nettikauppa olisi tätä päivää ja huoltomiehet saisi palkkaa olennaisesta eli siitä kun huoltolappuun saavat isännän allekirjoituksen ja kun saavat rikkinäiset kalustot taijottua lypsykuntoon.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: delaval varaosat
Ihime hommaa ja sitte vielä jokku nuata ostaa  :o
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

antti-x

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2858
Vs: delaval varaosat
Ihime hommaa ja sitte vielä jokku nuata ostaa  :o


Se on näillä putkilypsyihmisillä välillä vaikeaa. Mutta mitä minä olen ymmärtänyt niin Lelyn varaosien kanssa ei ainakaan helpompaa ole kuin Vemssin. Tai halvempaa. ;)

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12100
Vs: delaval varaosat
Ihime hommaa ja sitte vielä jokku nuata ostaa  :o
Se on näillä putkilypsyihmisillä välillä vaikeaa. Mutta mitä minä olen ymmärtänyt niin Lelyn varaosien kanssa ei ainakaan helpompaa ole kuin Vemssin. Tai halvempaa. ;)
Oli aika valaisevaa olla (lisää väri)koneen vieressä juuri, kun tuli sähkökatkos. Loppu sensuroitu painokelvottomana.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: delaval varaosat
Ihime hommaa ja sitte vielä jokku nuata ostaa  :o
Se on näillä putkilypsyihmisillä välillä vaikeaa. Mutta mitä minä olen ymmärtänyt niin Lelyn varaosien kanssa ei ainakaan helpompaa ole kuin Vemssin. Tai halvempaa. ;)
Oli aika valaisevaa olla (lisää väri)koneen vieressä juuri, kun tuli sähkökatkos. Loppu sensuroitu painokelvottomana.

Ei anyt meillä aiheuta kauheasti toimenpiteitä. Online upsit pitää tietotekniikan päällä ja lypsy jatkuu. Tyhjiöpumppu sammuu mutta lähtee uudestaan käyntiin noin 10 sekunnin päästä kun automaattiagregaatti rupee auttaa virran syötössä. Mikä aiheuttaa edellämainitulla ärräpäitä. Kone siis tietenkin ruottin sininen mutta samoin pitäisi punaisen toimia jos systeemit pelaa.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Herra Heinamaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4632
Vs: delaval varaosat
Vaihdetaan toiseen merkkiin ja firmaan...


Mestarifarmilta on tullut tilatut osat seuraavana päivänä postin mukana kotiovelle, jos tilaus on tehty edellisenä päivänä aamusta. Eli parhaimmillaan toimitusaika on ollut jopa alle 24 h.