Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kokemuksia John Deeren kytkimen herkkyydestä?  (Luettu 13721 kertaa)

  • Vieras
Kyseessä R125:nen. Ajeltu vajaa sata tuntia. Ensimmäinen huolto tuloillaan lähiaikoina. Kannattaako vaivata huoltoa perehtymään ajokytkimen herkkyyden säätöön? Vai onko vain ominaisuus kun ajoittain tuntuu on/off tyyppiseltä laukaisulaitteelta? Toisinaan toimii tosi nätisti "luistattelukin".
Suunnanvaihdon herkkyyttä voinee säätää? Sitäkin säädättäisin "luistavammalle".
Kerkesin tottua Valtran turbiinikytkin Hiteciin niin tuntuu välillä hiukan äkkiväärältä tuo Deeren liikkeellelähtö.
Muutenhan Deere tuntuu oikein mieluisalta vrt. Valtra. Oikeastaan vain maantieajossa huojunta ja siitä aiheutuva ohjauksen korjausliikkeen tarve varsinkin raskaamman nostolaitekoneen kanssa hiukan oudoksuttaa kun Valtra meni suoraan ihan itekseen.

Onko kukaan löytänyt kätevää keinoa miten JD:n etukuormainen joystick saadaan pois kaasujalan haitolta silloin kun sitä ei käytetä? Kyseessä siis kyynärnojan jatkeena oleva sähkökahva jossa se varmistuslärpäke rystysten puolella. Muuten kohtuullisen toimiva laite mutta hiukan on haitolla ko. mötikkä silloin kun ei ole tarvetta kuormainta käyttää. Jonkinlainen pikakiinnitys systeemi sille pitäisi rakennella sekä paikka jonne heivata joutoajoiksi.

Viimeksi muokattu: 03.07.16 - klo:12:29 kirjoittanut ärräpiikki

Pōllumees

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 541
Vs: Kokemuksia John Deeren kytkimen herkkyydestä?
Riittääkö 100 tuntia siihen että saa oikean perstutuman koneeseen jos on vaikka ajanut tuhansia tunteja toisella merkillä. ?
Tarkoitus siis  ei ollut moittia tai kehua kumpaakaan traktorimerkkiä .

 Itse olen huomannut että koneesta löytyy ominaisuuksia joita voi hienosäätää vaikka on ajanut niitä tuhansia tunteja . En esim tykännyt valtran nelivedon kytkennästä liikkeelle lähdettäessä koska se lonksautti ja nykäisi traktoria nelivedon kytkeytyessä sitten heti pois päältä. Olen kuitenkin huomaamatta korvannut tuon sillä että painankin jarrupoljinta hieman silloin kun näen sen tarpeelliseksi tietyissä olosuhteissa ,kuten esim etukuormaajan  käyttö kovalla hiekkapihalla kun kuormaus vaatii jyrkkiä kääntymisiä

Viimeksi muokattu: 03.07.16 - klo:14:43 kirjoittanut Pōllumees

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2514
  • Etelä-Karjala
Vs: Kokemuksia John Deeren kytkimen herkkyydestä?
Riittääkö 100 tuntia siihen että saa oikean perstutuman koneeseen jos on vaikka ajanut tuhansia tunteja toisella merkillä. ?
Tarkoitus siis  ei ollut moittia tai kehua kumpaakaan traktorimerkkiä .

 Itse olen huomannut että koneesta löytyy ominaisuuksia joita voi hienosäätää vaikka on ajanut niitä tuhansia tunteja . En esim tykännyt valtran nelivedon kytkennästä liikkeelle lähdettäessä koska se lonksautti ja nykäisi traktoria nelivedon kytkeytyessä sitten heti pois päältä. Olen kuitenkin huomaamatta korvannut tuon sillä että painankin jarrupoljinta hieman silloin kun näen sen tarpeelliseksi tietyissä olosuhteissa ,kuten esim etukuormaajan  käyttö kovalla hiekkapihalla kun kuormaus vaatii jyrkkiä kääntymisiä

Valtun nelivetokytkennän suunnanvaihdon yhteydessä pystyy poistamaan.
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

ärräpiikki

  • Vieras
Vs: Kokemuksia John Deeren kytkimen herkkyydestä?
Riittääkö 100 tuntia siihen että saa oikean perstutuman koneeseen jos on vaikka ajanut tuhansia tunteja toisella merkillä. ?

Tuollaista vastausta pelkään huollonkin taholta.

Mua ei kyllä vaivannut Valtrassa nelivedon automaattinen kytkeytyminen eikä irrottuminen missään vaiheessa. Mulle sopivin päälläoloaika oli 2 sek. Joskus kun ei ollut tiedossa tarvetta autom. kytkeytymiselle niin otin sen pois kokonaan toiminnasta. Minusta Valtran voimansiirrossa on enemmän säätömahdollisuutta kuskin taholta kuin nykyisessä JD:ssä.
Ainakaan vielä en ole löytänyt muuta hipistelysäätöä JD:stä kuin eco-power säädön pikavaihteille. Ja sekin on minusta vaillinaisempi vrt. HiTec.

Pōllumees

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 541
Vs: Kokemuksia John Deeren kytkimen herkkyydestä?
Riittääkö 100 tuntia siihen että saa oikean perstutuman koneeseen jos on vaikka ajanut tuhansia tunteja toisella merkillä. ?
Tarkoitus siis  ei ollut moittia tai kehua kumpaakaan traktorimerkkiä .

 Itse olen huomannut että koneesta löytyy ominaisuuksia joita voi hienosäätää vaikka on ajanut niitä tuhansia tunteja . En esim tykännyt valtran nelivedon kytkennästä liikkeelle lähdettäessä koska se lonksautti ja nykäisi traktoria nelivedon kytkeytyessä sitten heti pois päältä. Olen kuitenkin huomaamatta korvannut tuon sillä että painankin jarrupoljinta hieman silloin kun näen sen tarpeelliseksi tietyissä olosuhteissa ,kuten esim etukuormaajan  käyttö kovalla hiekkapihalla kun kuormaus vaatii jyrkkiä kääntymisiä

Valtun nelivetokytkennän suunnanvaihdon yhteydessä pystyy poistamaan.

Poistin sen ja sitten korvaan sitä jarrupoljinta painamalla tarvittaessa ellei kuormata sitten kokonaan neliveto päällä

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5501
Vs: Kokemuksia John Deeren kytkimen herkkyydestä?
Riittääkö 100 tuntia siihen että saa oikean perstutuman koneeseen jos on vaikka ajanut tuhansia tunteja toisella merkillä. ?

Tuollaista vastausta pelkään huollonkin taholta.

Tuollain ne vastaakin.
Jos oot ajanu valtulla jossa on vielä turbiini, niin tottakai se tuntuu ärhäkältä.

Jontikka on vakiona aika äkkinäinen liikkeissään tyhjänä moneen muuhun merkkiin verrattuna. Ehkä siinä onkin yksi syy miksei niistä hajoa kytkimet tai suunnanvaihdot.

ärräpiikki

  • Vieras
Vs: Kokemuksia John Deeren kytkimen herkkyydestä?
Riittääkö 100 tuntia siihen että saa oikean perstutuman koneeseen jos on vaikka ajanut tuhansia tunteja toisella merkillä. ?

Tuollaista vastausta pelkään huollonkin taholta.

Tuollain ne vastaakin.
Jos oot ajanu valtulla jossa on vielä turbiini, niin tottakai se tuntuu ärhäkältä.

Jontikka on vakiona aika äkkinäinen liikkeissään tyhjänä moneen muuhun merkkiin verrattuna. Ehkä siinä onkin yksi syy miksei niistä hajoa kytkimet tai suunnanvaihdot.

Onko niille jotain tehtävissä että pääsee tuosta vakio-ominaisuudesta? Hajoamisen riskilläkin.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5501
Vs: Kokemuksia John Deeren kytkimen herkkyydestä?
Riittääkö 100 tuntia siihen että saa oikean perstutuman koneeseen jos on vaikka ajanut tuhansia tunteja toisella merkillä. ?

Tuollaista vastausta pelkään huollonkin taholta.

Tuollain ne vastaakin.
Jos oot ajanu valtulla jossa on vielä turbiini, niin tottakai se tuntuu ärhäkältä.

Jontikka on vakiona aika äkkinäinen liikkeissään tyhjänä moneen muuhun merkkiin verrattuna. Ehkä siinä onkin yksi syy miksei niistä hajoa kytkimet tai suunnanvaihdot.

Onko niille jotain tehtävissä että pääsee tuosta vakio-ominaisuudesta? Hajoamisen riskilläkin.
Kyllä suunnanvaihtoa ainakin pitäis pystyä säätämään. Varmaan kytkintäkin.

Mut itte ainakin oon oppinu tykkäämään jontikan kytkimestä. Vetohommissa se on oikein hyvä ja tyhjänäkin siihen tottuu äkkiä.
Autopowerihan se tietenkin olla pitäis.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Kokemuksia John Deeren kytkimen herkkyydestä?
5000-sarjan kytkin on ainakin paskin kytkin mitä 2000-luvulla on tehty
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

ärräpiikki

  • Vieras
Vs: Kokemuksia John Deeren kytkimen herkkyydestä?
Riittääkö 100 tuntia siihen että saa oikean perstutuman koneeseen jos on vaikka ajanut tuhansia tunteja toisella merkillä. ?

Tuollaista vastausta pelkään huollonkin taholta.

Tuollain ne vastaakin.
Jos oot ajanu valtulla jossa on vielä turbiini, niin tottakai se tuntuu ärhäkältä.

Jontikka on vakiona aika äkkinäinen liikkeissään tyhjänä moneen muuhun merkkiin verrattuna. Ehkä siinä onkin yksi syy miksei niistä hajoa kytkimet tai suunnanvaihdot.

Onko niille jotain tehtävissä että pääsee tuosta vakio-ominaisuudesta? Hajoamisen riskilläkin.
Kyllä suunnanvaihtoa ainakin pitäis pystyä säätämään. Varmaan kytkintäkin.

Mut itte ainakin oon oppinu tykkäämään jontikan kytkimestä. Vetohommissa se on oikein hyvä ja tyhjänäkin siihen tottuu äkkiä.
Autopowerihan se tietenkin olla pitäis.

Joo. On tuossa AutoQuad vaihteistossa hyvätkin puolensa. Mutta kevyt nurkkapyörittely suunnanvaihtoineen ei ole oikein mukavalla mallilla.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8340
Vs: Kokemuksia John Deeren kytkimen herkkyydestä?
5000-sarjan kytkin on ainakin paskin kytkin mitä 2000-luvulla on tehty
Juu. Aika haasteellista saada pikakouria osumaan pallojen alle. Ei kannata apumiehenkään mennä koneenja traktorin väliin kun tuota yrittää.
Mystinen kesälaatumies

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64950
Vs: Kokemuksia John Deeren kytkimen herkkyydestä?
hitto... onko siinä sama kytklin kuin nyyssä?     miun tlassa on ainakin sellanen hyppymalli että se nopsajalkainen pitää olla että ei jää väliin......   nyt rempan jälkeen pikkasen mukavempi...

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Kokemuksia John Deeren kytkimen herkkyydestä?
5000-sarjan kytkin on ainakin paskin kytkin mitä 2000-luvulla on tehty
Juu. Aika haasteellista saada pikakouria osumaan pallojen alle. Ei kannata apumiehenkään mennä koneenja traktorin väliin kun tuota yrittää.
C-alue päälle ja jarru pohjaan. Sitten pystyy "ryömimään luistattamalla" kun samalla nostaa kierrokset 1500:an. 😅😅😅😅 Ja sitten teho ei riitä kuitenkaan ajaa edes sillä C-aluella 😅😅
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Mr. M

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 240
Vs: Kokemuksia John Deeren kytkimen herkkyydestä?
En tiedä voiko uusia verrata vanhaan 6000-sarjaan, mutta omassa 6800:ssa kytkin on äkkinäiselle on/off. Se reagoi ikäänkuin viiveellä polkimeen, eli poljin pitää nostaa lähelle ottokohtaa, odottaa muutama millisekuntti ja sitten nostaa varovasti niin tarkka ajo onnistuu.

Suunanvaihtajaa käytän aina kytkimen kanssa, samoin enimmäkseen pikavaihteita.

ärräpiikki

  • Vieras
Vs: Kokemuksia John Deeren kytkimen herkkyydestä?
En tiedä voiko uusia verrata vanhaan 6000-sarjaan, mutta omassa 6800:ssa kytkin on äkkinäiselle on/off. Se reagoi ikäänkuin viiveellä polkimeen, eli poljin pitää nostaa lähelle ottokohtaa, odottaa muutama millisekuntti ja sitten nostaa varovasti niin tarkka ajo onnistuu.

Suunanvaihtajaa käytän aina kytkimen kanssa, samoin enimmäkseen pikavaihteita.

Tutuksi tullut ilmiö tuo viive suhteessa polkimen liikkeeseen näinkin vähillä ajokokemuksilla. Valtrassakin tunsi kytkinpolkimessa mikrokytkimen naksahduksen mutta ei siinä mitään hyökkäysilmiötä ollut milloinkaan.
Pitääpä makustella Jontikan polkimella samalla tavalla kuin Mr.M josko siitä löytyisi jotain osviittaa äkkilähtöjen eliminoimiseksi.

Oletteko Jonnun kuskit "viilailleet" suunnanvaihtajan viiksestä sitä naksutteluominaisuutta vähemmän ottavalle mallille vai kuluuko se pehmeämmäksi tuntien saatossa käytössä?