Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Piaggio skootterin käyntihäiriö  (Luettu 14637 kertaa)

Sivutoiminen

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 32
Piaggio skootterin käyntihäiriö
 Ostin tyttärelle Piaggio Vespa-skootterin. On ollut 3 vuotta käyttämättömänä ostohetkellä.

 Tyhjensin bensatankin ensin, täytin säiliön uudella pienkonebensalla.. Ensin ei suostunut lähtemään käyntiin millään. Lorautin "fingerporillisen" bensaa tulpanlävestä sisään. Hörähti hetkeksi käyntiin, sammui.  Uusin toimenpiteen, kävi hetken, sammui.

 Muutamia kertoja uusittuani homman kone alkoi käynnistyä ilman tulppa-aukkoon lorotteluakin. Ja pikkuhiljaa käyntikerrat pitenevät, ovat nyt noin 5 sek. ennen sammumistaan.

 onko olettamukseni oikea, kun luulen, että kaasarin kalvot ovat pahasti kuivettuneet em. kolmen vuoden aikana, ja huomenissa kalvot lienevät tuoreen bensan "kastelemina" jo palautuneet ennalleen?

 Sen verran ahdas homma tuo kaasarin irtiotto/purkaminen, ettei yhtään motivoi näin lauantai-iltana...kaikki muut konstit toivottavampia.

 

Olli tapani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 195
Vs: Piaggio skootterin käyntihäiriö
Bensaa ilmanputsarin kautta tai pilottia. Jotkut tuollaiset pienkoneet eivät käy säätämättä pienkonebensalla. Jos moottori on Kiinassa tehty, pitää tarkistaa venttiilin välykset.

Köntys

  • Vieras
Vs: Piaggio skootterin käyntihäiriö
Jos ja kun siellä on ollut tavan nyky biobensaa, se on sinne kaasariin kuivettunut epämääräiseksi levämössöksi, vois kokeilla lämmittää sitä kaasaria esim. hiustenkuivaajalla lämpöseksi, välilla konetta, tollee kun oot tehnyt, käynnistellen, josko ne hyhmät vielä siellä pehnenesisivät ja lähtisi liikkeelle, muuten on kaasarin aukaisu edessä.

Monttu Simeon

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 556
  • rento meininki
Vs: Piaggio skootterin käyntihäiriö
Naapurustossa on tämmösiä Kiinan mopoja. Erästä ei paikallinen korjaamo saanut käymään, ei muka saa osiakaan. Leppäsen koneliikkeestä ( Kuopio,Oku ja Polvijärvi) sai kuitenkin kaasuttimen kalvot ja nyt pelaa. Pieni halkeama oli tullut johonkin kalvoon. Leppäsellä on tyyppi, jolla on hyvin päässä muistissa näitten pienten värkkien osat.
Liikenteen 3-D : дарить дураки дорога

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19959
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Piaggio skootterin käyntihäiriö
Onko Piaggio nykyään muka kiinalainen moottoriltaan ?
Sitten ei välttämättä ainakaan itsekseen korjaannu..

-SS-

Sivutoiminen

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 32
Vs: Piaggio skootterin käyntihäiriö
Naapurustossa on tämmösiä Kiinan mopoja. Erästä ei paikallinen korjaamo saanut käymään, ei muka saa osiakaan. Leppäsen koneliikkeestä ( Kuopio,Oku ja Polvijärvi) sai kuitenkin kaasuttimen kalvot ja nyt pelaa. Pieni halkeama oli tullut johonkin kalvoon. Leppäsellä on tyyppi, jolla on hyvin päässä muistissa näitten pienten värkkien osat.

Ainakaan tämä Piaggio-yksilö ei ole Kiinaa nähnytkään.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9760
Vs: Piaggio skootterin käyntihäiriö
Naapurustossa on tämmösiä Kiinan mopoja. Erästä ei paikallinen korjaamo saanut käymään, ei muka saa osiakaan. Leppäsen koneliikkeestä ( Kuopio,Oku ja Polvijärvi) sai kuitenkin kaasuttimen kalvot ja nyt pelaa. Pieni halkeama oli tullut johonkin kalvoon. Leppäsellä on tyyppi, jolla on hyvin päässä muistissa näitten pienten värkkien osat.

Ainakaan tämä Piaggio-yksilö ei ole Kiinaa nähnytkään.

Keväällä ostin / tilasin tyttärelle uuden Piaggio Flyn, koska ajattelin kiertää riittävän kaukaa Kiinan mopot esim nyky Peugeotin. Taisi rungossa muistaakseni lukea Made in Pakistan . Voi olla joku muukin, mutta Italia se ei ollut. Nyt skopo liikenteessä, jotta en voi tarkistaa.


Tarkistettu ...korjataan ... maa olikin Vietnam

Viimeksi muokattu: 17.07.16 - klo:20:35 kirjoittanut lypsyukko

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Piaggio skootterin käyntihäiriö
Onhan tuossajotain laadun taetta jos merkki on Piaggio Vespa.Tehdas sentään jotain laatunsa perään vaatii.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9760
Vs: Piaggio skootterin käyntihäiriö
No niin nyt on piaggion mittarissa vajaa 2000 km. Nököttää peräkärryillä ja saa siellä ollakkin niin kauan kun remonttiin saan. Jäi vähän vajaaksi tiedon saanti mitä siinä oli tapahtunut. "Se vaan alko jarruttaa ja nyt ei lähde käyntiin".  Mähän en ymmärrä tuon enempää, luultavasti siis se sammui ajossa. Bensaa on tankki täynnä. Muuten pelannut kuin ajatus - vähällä käytöllä ja asvaltti teillä.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19959
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Piaggio skootterin käyntihäiriö
Toissapäivänä tapahtui kummallinen sattumus. Olen käyttänyt Neste 4T pienkonebensiiniä menestyksellisesti uudemmissa laitteissa, ajoleikkurissa, itsevetävässä ruohonleikkurissa, perässäkäveltävässä niittokoneessa, aggregaatissa, myös kaksitahtisena kaikissa sahoissa ja siimaleikkurista raivaussahaan. Vähän niin kuin säilytysbensana myös.

Sitten päätin lähteä leikkaamaan 50 mm kalliomursketta ja kannokkoa, en raaskinut uutta konetta laittaa, vaan kaivoin vanhan 1980-luvun Solett-ruohonleikkurin, jossa Tecumseh 3.5 hp moottori. Se on paljon ajettu, mutta aina käynyt herkästi. Koska säiliö oli aikaisemmin keväällä ajettu kuivaksi, tankkasin vanhasta muistista Neste 4T pienkonebensaa, mutta sitten kun sain käyntiin, puksutti vaan omituisesti, alkoi tukehtua, ei auttanut, vaikka kuinka säädin suutinta päästä päähän. En keksinyt muuta kuin kaataa se bensa pois ja vaihtaa 98 mittaribensaan, olipa vielä vanha peltikannu, vuoden ainakin seissyt vajassa. Ja siitähän ajoin toukokuulla myös.

Alkoi sitten lupailla ja minuutin heikon tuksutuksen jälkeen alkoi käydä aina vaan paremmin, nyt rikkaalla, kun oli hiukan liikaa avannut säätöä, kiristin hiukan, kunnes käynti tasaantui ja otti kunnolla kierroksia. Ajoin pari tankillista niin kuin ei mitään. Mikähän siinä Tecumsehissa oli semmoista, että ei kelpaa pienkonebensiini ?

-SS-

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12098
Vs: Piaggio skootterin käyntihäiriö
Honda transalp 650: Ollut ajossa 8 v aikana kilometrien perusteella korkeintaan 2 ajokautta. Kierrokset sai nousemaan 2000 asti, mutta sitten sammui. Kaasarien tyhjäkäyntisuuttimet piti rassata neulalla tms.auki. Päävika oli sivuseisontatukeen liitetty käynnistyksenestolaite. Se ohittamalla laite alkoi laulamaan.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52006
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Piaggio skootterin käyntihäiriö
Kiinanskoottereissa ei paljoa kannata rassailla vanhoja yksittäisiä osia kun uutta saa lähes ilmaseks.

Vuosi sitten ostin 1200 kilsaa ajetun baotianin joka oli seissyt käyttämättömänä viitisen vuotta, 50euroa oli hintaa.

Uusin kaasarin, kurkun, tulpan ja sen alipainetoimisen bensahanan kun se päästi bensat läpi. Koko huville kerty hintaa muutamia kymppejä. Ne käynnistymis ja käyntiongelmat johtuu lähes aina automaattiryypystä/kaasarista yleensä ja siitä alipainebensahanasta. Jos vaan kipinää iskee niin bensapuoli uusiks.

Se tukijalan tappokytkin kannattaa ohittaa.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9760
Vs: Piaggio skootterin käyntihäiriö
Jeeeee  ! Nyt mä oon tyttären silmissä sankari. Eilinen ilta meni hieman harmitellessa, skopo "lavetilla" ja heinäkuu. Joka paikka kiinni tai kesäpojat paikkeilla. Yöllä kävin kattomas öljyn mittatikkuun ja aamulla yritin paikallistaa sulakkeet ja sytytystulpan. Siis onneksi sitä öljyä oli, on saattanut tarkistukset unohtua. Sulakkeita en löytänyt - vaikka etsinkin. *erkeles kun voi olla gynekoloogille tehty rassattava. No tulppa sentäs löyty, kun YouTubesta vielä varmisti. Reissu miljoona pytinkiin ja uusi NGK cr8e paikalleen ja hörähti, jee .... Miten voi olla noin heikko laatuisia tulppia edes olemassa ... vajaa 2000km , huoltokirjakin näyttää 6000 km vaihtoväliä. Merkkinä oli Denso.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9760
Vs: Piaggio skootterin käyntihäiriö
Kiinanskoottereissa ei paljoa kannata rassailla vanhoja yksittäisiä osia kun uutta saa lähes ilmaseks.

Vuosi sitten ostin 1200 kilsaa ajetun baotianin joka oli seissyt käyttämättömänä viitisen vuotta, 50euroa oli hintaa.

Uusin kaasarin, kurkun, tulpan ja sen alipainetoimisen bensahanan kun se päästi bensat läpi. Koko huville kerty hintaa muutamia kymppejä. Ne käynnistymis ja käyntiongelmat johtuu lähes aina automaattiryypystä/kaasarista yleensä ja siitä alipainebensahanasta. Jos vaan kipinää iskee niin bensapuoli uusiks.

Se tukijalan tappokytkin kannattaa ohittaa.

Mulla Kymco 8 "pelto skopo" polttaa sulaketta toisinaan. Tuntuu että latauskin on heikkoa, toki voi johtua lyhyistä ajomatkoista. Vaikea meikeläisen on löytää vikaa miksi sulake palaa, villi veikkaus monella skootteri sivustolla näyttää olevan latausjännitteen säädin. Siis kun googelilla vastaavia ongelmia ettii.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52006
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Piaggio skootterin käyntihäiriö
Jeeeee  ! Nyt mä oon tyttären silmissä sankari. Eilinen ilta meni hieman harmitellessa, skopo "lavetilla" ja heinäkuu. Joka paikka kiinni tai kesäpojat paikkeilla. Yöllä kävin kattomas öljyn mittatikkuun ja aamulla yritin paikallistaa sulakkeet ja sytytystulpan. Siis onneksi sitä öljyä oli, on saattanut tarkistukset unohtua. Sulakkeita en löytänyt - vaikka etsinkin. *erkeles kun voi olla gynekoloogille tehty rassattava. No tulppa sentäs löyty, kun YouTubesta vielä varmisti. Reissu miljoona pytinkiin ja uusi NGK cr8e paikalleen ja hörähti, jee .... Miten voi olla noin heikko laatuisia tulppia edes olemassa ... vajaa 2000km , huoltokirjakin näyttää 6000 km vaihtoväliä. Merkkinä oli Denso.

Se tulppa kannattaa vaihtaa iridiumiin. Loppuu ongelmat.



Kiinanskoottereissa ei paljoa kannata rassailla vanhoja yksittäisiä osia kun uutta saa lähes ilmaseks.

Vuosi sitten ostin 1200 kilsaa ajetun baotianin joka oli seissyt käyttämättömänä viitisen vuotta, 50euroa oli hintaa.

Uusin kaasarin, kurkun, tulpan ja sen alipainetoimisen bensahanan kun se päästi bensat läpi. Koko huville kerty hintaa muutamia kymppejä. Ne käynnistymis ja käyntiongelmat johtuu lähes aina automaattiryypystä/kaasarista yleensä ja siitä alipainebensahanasta. Jos vaan kipinää iskee niin bensapuoli uusiks.

Se tukijalan tappokytkin kannattaa ohittaa.

Mulla Kymco 8 "pelto skopo" polttaa sulaketta toisinaan. Tuntuu että latauskin on heikkoa, toki voi johtua lyhyistä ajomatkoista. Vaikea meikeläisen on löytää vikaa miksi sulake palaa, villi veikkaus monella skootteri sivustolla näyttää olevan latausjännitteen säädin. Siis kun googelilla vastaavia ongelmia ettii.

Mikä sulake palaa?

Viimeksi muokattu: 15.07.18 - klo:11:46 kirjoittanut SKN

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159