Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Käyttökokemuksia -70,-80,90 luvun ja uudemmistakin traktoreista.  (Luettu 24239 kertaa)

Intikan mies

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 89
Olen sen ikäinen, ettei minulla kokemusta vanhemmista koneista ole. 70 lukulaisia oikeastaan vanhimmat ajamani koneet. Isällä oli kaksi 74 sarjan englantilaista natikkaa, joilla aloittelin traktorimiehen uraa. Sen jälkeen kokemusta tullut Fordista, CaseIH: sta,Valmetista ja Jontikasta. Miten muut palstalaiset minkä merkkistä ja mallista konetta olette ajaneet ja omistaneet? Hyviä ja huonoja kokemuksia kiitos.

Dr.Who

  • Vieras
Kyllä on kokemusta ja näkemystä täällä.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Massikoissa, 165 ja 185 paras ergonomia. Ajoasento löytyy hyvin yli 180 senttisellekin.

Fordien rattivaihteet olivat mainio keksintö.

Kasari-Valmetiti pitävät öljyt sisällä ja varaosia saa joka kaupasta.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
135, 265, 365, 390, 5445, 6180 ja 5610 Massikat, 265 oli paskin kun oli Multipower ja ajoasentoa ei löytynyt millään. Joku X65 Valmetti, joka on hirvein traktori millä olen ikinä ajanut, 705:lla kehtaa apulannat pakon edessä nostella. 8550 kolme keppisenä ja myös Hi-Tec:nä, Hi-Tec on ihan kelpo peli. Jd 6330, 6630, 7430, 6175R, hyviä kaikki, joskin 6330 aika laiska. Claas Axion 830 ja Axion 910, ihan kelpoja. Case Puma Cvx 160&170, Puma 165, ihan ok kaikki. Jcb Fastrac 4220, todella ketterä, yksinkertainen ja mukava.

Sitten on Intikkaa, Ford jne joita ei muista. Pari nyykkäriä jäi varmaan välistä.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64950
ja surkein muisto oli mulla ainakin 656 verku!   siis se laivurimalli... hitto miten kankia oli tehä töitä ja millanen punnerrus oli kun pikkasenkin tuuli ovea vasten...   keulalla james ja takana ei sitten enää väliä oliko pyörää vai ei...           kiva syksyllä kirnuta jurttipellolla kylmänä käyntiin... ja sitten kävikin niin pitkään kun löpöä piisas... just ennen hörähtystä seis ja uutta tankkiin...

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7071
  • karkki vai keppana?
Massikoissa, 165 ja 185 paras ergonomia. Ajoasento löytyy hyvin yli 180 senttisellekin.

Fordien rattivaihteet olivat mainio keksintö.

Kasari-Valmetiti pitävät öljyt sisällä ja varaosia saa joka kaupasta.
Maasialle lisää kehuja, todella mukava ja sääriystävällinen kytkinpoljin ja ah, se nostolaitos ja sen hallinta.
pessimisti ei pety!

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2514
  • Etelä-Karjala
Massikoissa, 165 ja 185 paras ergonomia. Ajoasento löytyy hyvin yli 180 senttisellekin.

Fordien rattivaihteet olivat mainio keksintö.

Kasari-Valmetiti pitävät öljyt sisällä ja varaosia saa joka kaupasta.

Tuosta listasta puuttu vielä ainakin engelsmanninatikoiden vahva kytkin ja sekura-hytin hyvin tehdyt sähköt... ;)
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
265 ferku oli kyllä surkee esitys jonka lailla olisi maahantuonti pitänyt kieltää.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Massikoissa, 165 ja 185 paras ergonomia. Ajoasento löytyy hyvin yli 180 senttisellekin.

Fordien rattivaihteet olivat mainio keksintö.

Kasari-Valmetiti pitävät öljyt sisällä ja varaosia saa joka kaupasta.

Tuosta listasta puuttu vielä ainakin engelsmanninatikoiden vahva kytkin ja sekura-hytin hyvin tehdyt sähköt... ;)

Natikoiden ohjaussysteemit olivat hyviä ja kestäviä.

Paras ohjaustuntuma on ollut  MF 590:ssä. Hyvä vaikka sokerijuurikkaan harauksissa ja nopeassa tieajossa.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5501
265 ferku oli kyllä surkee esitys jonka lailla olisi maahantuonti pitänyt kieltää.
Kerrankin ollaan sassin kanssa samaa mieltä.

Multipower ylipäänsä on tympeä käyttää ja tuossa pelaa vielä nostolaitekkin väärin päin. Muutenkin mielestäni paljon heikompi esitys kuin 100-sarja.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9602
265 ferku oli kyllä surkee esitys jonka lailla olisi maahantuonti pitänyt kieltää.
Kerrankin ollaan sassin kanssa samaa mieltä.

Multipower ylipäänsä on tympeä käyttää ja tuossa pelaa vielä nostolaitekkin väärin päin. Muutenkin mielestäni paljon heikompi esitys kuin 100-sarja.

Siis multipowerhan on mukavin pikavaihde jota mä oon käyttänyt. Massikan sormenpäillä käytettävä mekaaninen nostolaite on paljon mukavampi ja tarkempi kuin moni sähköinen. Ainut kauhistuttava traktori jolla mää oon ajanut on valumöötti 703. Siinä on on /off nostolaite ja kahden käden kepitykset. Tietysti nykyiset a;t saa selkäpiit karmimaan, niissä tuntuu olevan sama ohjaamo kuin tuossa 70-luvun "menestys tuotteessa"

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Massikoissa, 165 ja 185 paras ergonomia. Ajoasento löytyy hyvin yli 180 senttisellekin.

Fordien rattivaihteet olivat mainio keksintö.

Kasari-Valmetiti pitävät öljyt sisällä ja varaosia saa joka kaupasta.
Maasialle lisää kehuja, todella mukava ja sääriystävällinen kytkinpoljin ja ah, se nostolaitos ja sen hallinta.

Massikkassa hyvää just se 3-tie venttiili loistavassa paikasa ja nostolaitevivuston constant-pumping asento. Onkin ikävää, että kaikissa koneissa ei ole noin hyvää vivustoa. Myös vipujen mekaniikka toimi takeltelematta ja niiden valmistus oli huolellista työtä. Eri asennoista oli myös selkeät ohjeet.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

EX-FERMERI

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 351
Nuo sinun suomenkielen ulostukset on kyllä vertaansa vailla. :)

265 ferku oli kyllä surkee esitys jonka lailla olisi maahantuonti pitänyt kieltää.
Ei voi palata ellei lähde. Jokainen päivä poissa Helsingistä on lottovoitto.

Maa-Anssi

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1373
Massikoissa, 165 ja 185 paras ergonomia. Ajoasento löytyy hyvin yli 180 senttisellekin.

Fordien rattivaihteet olivat mainio keksintö.
Onks fordeissa ollu rattivaihdettta? Oliko perusvaihteet ja alue sit eri vivulla muualla?
Yhdellä zetkalla olen ajanu, jossa oli ratin oikealla puolella vaihteet, melko sekavaa...näin muuhun tottuneelle. Tai paremminkin siirsin sitä, ei kai sitä ajoksi vielä voi sanoa.
Voikko tehdä ja voikko samalla olla tekemättä!
--Selkeää ohjeistusta tuvan puolelta, ihan kuin tukia hakiessa

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Massikoissa, 165 ja 185 paras ergonomia. Ajoasento löytyy hyvin yli 180 senttisellekin.

Fordien rattivaihteet olivat mainio keksintö.
Onks fordeissa ollu rattivaihdettta? Oliko perusvaihteet ja alue sit eri vivulla muualla?
Yhdellä zetkalla olen ajanu, jossa oli ratin oikealla puolella vaihteet, melko sekavaa...näin muuhun tottuneelle. Tai paremminkin siirsin sitä, ei kai sitä ajoksi vielä voi sanoa.

  Olhan joissain jopa Select-O-Speed- vaihteistokin, naapurikylässä oli yks sellainen, en tiedä minne joutui isännän kuoltua..