Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ei ole vaikea arvata, mikä mtk;n seuraava tavoite  (Luettu 4208 kertaa)

Eemeli

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 22083
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/politiikka/todella-j%C3%A4rjet%C3%B6nt%C3%A4-hommaa-tuottaja-lytt%C3%A4%C3%A4-luomunurmen-tuet-1.160227

Kun jumalan armosta, tissinkoittaja ei saa muiden peltoja, on muutettava politiikkaa. Tästä se aivopesu suunnattomasta vääryydestä lähtee.

Taitaa poika itse unohtaa minkälaista tukikakkua nuolee, mutta kun ainut mitä ymmärretään on, minä minä minä minä minä minä minä minä minä

Unohtaa tyysti, jotta tähäastisella politiikalla varmistettu maidon ylivertaiset tuet, mutta kun mikään ei riitä.

Eemeli

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 22083
Kun rahat uhkaavat vähetä eikä muuten saa haluamaansa investointia niin, TAAS KERRAN EI MUUTA KUIN KÄTTÄ TOISTEN TASKUUN

Laitettiin mannekiini asialle julistamaan suunnatonta vääryyttä, ikäänkuin asia olisi jo so*****, mutta kepuloista politiikkaahan tässä harjoitetaan.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Eemelillä on tässä kyllä nyt se hyvä huomio taustalla, että melko harvoin MaasTullissa on uskallettu "hyökätä" jo olemassaolevia etuisuuksia vastaan 😅😅😅

Mahtaako keskustelukulttuuri olla vapautumassa??

Ehkä MaasTullissakin on tajuttu se, että nyt on oikea hätä kyseessä, rahaa ei tule enää pyytämällä ja pudotuskilpailu vaan tästä kovenee..
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
jos 200 ha ei riitä 150 lehmälle, kyse viljelijän taitamattomuudesta.
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

Suuri Ajattelija

  • Vieras
Joku talousoppinut kysyisi, että miksi tuotetaan sellaista, joka ei mene kaupaksi? Luomua tuputetaan tuutin täydeltä, mutta silti markkinat ovat kustannuksiin nähden olemattomat. Jos luomu oikeasti toimisi, ei se tarvitsisi järjettömiä tukia, jotka valuvat suoraan pellon hintaan.

Ei haittaisi, jos luomuilijat pelkästään maksavat järjettömiä vuokria, mutta vuokran hintavaatimukset tahtovat tarttua naapureillekin.

navettapiika

  • Vieras
Kas kummaa, kun ei kritisoinut pottuviljelijöitten maksamia pellonvuokria ja-hintoja..Nehän tuolla hintaa nostaa, eikä hömppä..

Naturalis

  • Vieras
Tämä kohta täyttä asiaa:

"Luomuviljelyssä häntä närästää käytäntö, jossa pellot ovat luomussa, mutta karja ei ole. Luomusäilörehu syötetään tavanomaisessa tuotannossa oleville lehmille. Noin 80 prosenttia luomupelloista on nurmella.
Tuetaan luomutuotantoa, mutta mitään luomutuotetta ei päädy kuluttajan pöytään. Todella järjetöntä hommaa."

Suuri Ajattelija

  • Vieras
Näillä argumenteilla on vaikea puolustaa käsitettä, että maataloustuilla halpuutetaan ruuan hintaa:

http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/politiikka/kymmenes-suomen-maatalousmaasta-h%C3%B6mpp%C3%A4hein%C3%A4n-tuotannossa-tuetaan-sadoilla-miljoonilla-euroilla-1.160224

Tuo juttu ei sisällä luomutukia.


maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Kas kummaa, kun ei kritisoinut pottuviljelijöitten maksamia pellonvuokria ja-hintoja..Nehän tuolla hintaa nostaa, eikä hömppä..
Nii, on tuossa totuuttakin, mutta täytyy muistaa mikä vaikuttaa mihinkin. se, että näitä katkeria itkijöitä vaan riittää joka paikassa ihmetyttää, niin koittakaa itse. Ei nurmiviljely ja luomu ole keltään kielletty.
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

navettapiika

  • Vieras
Kas kummaa, kun ei kritisoinut pottuviljelijöitten maksamia pellonvuokria ja-hintoja..Nehän tuolla hintaa nostaa, eikä hömppä..
Nii, on tuossa totuuttakin, mutta täytyy muistaa mikä vaikuttaa mihinkin. se, että näitä katkeria itkijöitä vaan riittää joka paikassa ihmetyttää, niin koittakaa itse. Ei nurmiviljely ja luomu ole keltään kielletty.
Niin, voisihan sitä tuokin isäntä sen viljan unohtaa ja vetää kaiken nurmelle luomutukien tukemana...Mutta kun kaikki pitää itse tuottaa.

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Kas kummaa, kun ei kritisoinut pottuviljelijöitten maksamia pellonvuokria ja-hintoja..Nehän tuolla hintaa nostaa, eikä hömppä..
Nii, on tuossa totuuttakin, mutta täytyy muistaa mikä vaikuttaa mihinkin. se, että näitä katkeria itkijöitä vaan riittää joka paikassa ihmetyttää, niin koittakaa itse. Ei nurmiviljely ja luomu ole keltään kielletty.
Niin, voisihan sitä tuokin isäntä sen viljan unohtaa ja vetää kaiken nurmelle luomutukien tukemana...Mutta kun kaikki pitää itse tuottaa.
Näinkin, ja uudet lajit ja lajikkeet tuovat sellaista potentiaalia rehuntuotantoon, että yhdelle lehmälle riittä alle yksi hehtaari ja vielä jää 200 laittaa osa Viljalle.

Nykyinen systeemi on joustava ja hyvä nimenomaan viljelijän kannalta, muuhun en ota kantaa. Miksi tämä halutaan nyt ryssiä?
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

navettapiika

  • Vieras
Kas kummaa, kun ei kritisoinut pottuviljelijöitten maksamia pellonvuokria ja-hintoja..Nehän tuolla hintaa nostaa, eikä hömppä..
Nii, on tuossa totuuttakin, mutta täytyy muistaa mikä vaikuttaa mihinkin. se, että näitä katkeria itkijöitä vaan riittää joka paikassa ihmetyttää, niin koittakaa itse. Ei nurmiviljely ja luomu ole keltään kielletty.
Niin, voisihan sitä tuokin isäntä sen viljan unohtaa ja vetää kaiken nurmelle luomutukien tukemana...Mutta kun kaikki pitää itse tuottaa.
Näinkin, ja uudet lajit ja lajikkeet tuovat sellaista potentiaalia rehuntuotantoon, että yhdelle lehmälle riittä alle yksi hehtaari ja vielä jää 200 laittaa osa Viljalle.

Nykyinen systeemi on joustava ja hyvä nimenomaan viljelijän kannalta, muuhun en ota kantaa. Miksi tämä halutaan nyt ryssiä?
Nuori ja innokas, korvantaukset vielä märkiä. Ei ymmärrä, että jokainen lati on otettava sieltä,  mistä saa..antaahan puhista. Toivottavasti puhisee vielä kahdenkymmenen vuodenkin päästä.

Jätkä

  • Vieras
jos 200 ha ei riitä 150 lehmälle, kyse viljelijän taitamattomuudesta.

 Jos tuollakin äijällä olisi 200ha sijasta se 400ha, niin se sais  niillä ylimääräisillä höppäheinillä ja ym.  Vuodessa reilu 100k€ lisää itselleen tukea. Se on sitä henkilökohtaista ahneutta.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65383
mutta sitten jo ranteita pakottais rahojen mättö!   ei hyvä!

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/politiikka/todella-j%C3%A4rjet%C3%B6nt%C3%A4-hommaa-tuottaja-lytt%C3%A4%C3%A4-luomunurmen-tuet-1.160227

Kun jumalan armosta, tissinkoittaja ei saa muiden peltoja, on muutettava politiikkaa. Tästä se aivopesu suunnattomasta vääryydestä lähtee.

Taitaa poika itse unohtaa minkälaista tukikakkua nuolee, mutta kun ainut mitä ymmärretään on, minä minä minä minä minä minä minä minä minä

Unohtaa tyysti, jotta tähäastisella politiikalla varmistettu maidon ylivertaiset tuet, mutta kun mikään ei riitä.

Mitähän tuumaa Kalajoen valtuuston puheenjohtaja.