Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kyntöbuumi  (Luettu 30942 kertaa)

Forgiven

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1232
Vs: Kyntöbuumi
Minua on aina hirvittänyt se kalkin kyntäminen, eikö se sillä mene juuri sinne kyntöviilun pohjalle, sen enempää sekoittumatta... Nouseehan se sitten toki ensivuonna taas pintaan mutta...

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Kyntöbuumi
Itellä ollu kyntöbuumia tinttarin jälkeen... Ei sovellu meidän maille ja sýsteemeihin. Tai sitte ei vaan osaa...

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8353
Vs: Kyntöbuumi
Tälläaukealla on perinteisesti kynnetty lähes kaikki. Meikäläinen on vähän yrittänyt kasvipeiteprosenttejakin. Tänävuonna näyttää ajetun hiukan kultivaattoreillakin. Kolme lähintä naapuria on tänäsyksynä uusinut aurat kesken kyntöjen. Kaksi vaihtoi nelisiipisistä viisisiipisiin ja yksi vaihtoi muovisiipiset vitos EG:t uudempaan siipimalliin.
Mystinen kesälaatumies

Köntys

  • Vieras
Vs: Kyntöbuumi

Tämä kuivettu syksyhän on ihanteellinen kevytmuokkaamiseen, ja ennenkaikkea lautasmuokkaukseen. Ihme nillittäjiä  ;D

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Vs: Kyntöbuumi
Suorakylvö plus pieni suihkaus glyfoa vuosittain voi lähitulevaisuudessa aiheuttaa sen, että jokin rikkakasvi kehittää resistenssin ja sitten ollaan samassa tilanteessa kuin englantilaiset rikkapuntarpäänsä kanssa, ei auta kuin kyntö.

Sivupersoona

  • Vieras
Vs: Kyntöbuumi
 Vihreät haluaa kevyeltä polttoöljyltä verohelpotuksen pois, sitten jos ne pääsee seuraavaan hallitukseen, ne tietenkin toteuttaa uhkauksensa, löpö maksaakin sitten 1,5 € litralta ja suorakylvö nousee uuteen kukoistukseen.

Köntys

  • Vieras
Vs: Kyntöbuumi
Suorakylvö plus pieni suihkaus glyfoa vuosittain voi lähitulevaisuudessa aiheuttaa sen, että jokin rikkakasvi kehittää resistenssin ja sitten ollaan samassa tilanteessa kuin englantilaiset rikkapuntarpäänsä kanssa, ei auta kuin kyntö.

Tää resistenssihommahan on ihan tutkimaton homma. Vaikka viljelijät tuuttaisivat kuinka reilun annoksen kasvustoon tahansa, se ei takaa sitä että annos olisi likikään riittävä torjumaan resistenssin lisääntymistä. Rikkakasvin koko, suuttimen pisarakoko ja tyyppi, väärä vuorokauden ajankohta, sekä tuuliolot vaikuttaa pirusti siihen mitä se rikka saa lopulta sitä torjunta-ainetta, aina joku rikka saa liian vähän sitä ainetta. Ei resistenssiltä voi käytännössä välttyä näillä nykyajan vehkeillä ja opeilla.

ceylon

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 101
Vs: Kyntöbuumi

Mun mielestä kyntö on vastenmielisin työ mitä vilja tilalla voi tehä

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Kyntöbuumi

Mun mielestä kyntö on vastenmielisin työ mitä vilja tilalla voi tehä
Kertoo alan helppoudesta jotain.

Köntys

  • Vieras
Vs: Kyntöbuumi

Mun mielestä kyntö on vastenmielisin työ mitä vilja tilalla voi tehä
Kertoo alan helppoudesta jotain.

Ei, vaan vaikeudesta!  ;)

ceylon

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 101
Vs: Kyntöbuumi
Kyllä,ei se nii mukavaa hommaa Oo,mut on sitä sellasii sällei ku aattelee,et ihan sama siitä sadost Kuhan pääsee kyntää
Mut jokainen tyylillään
 

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8353
Vs: Kyntöbuumi
Kyntö on mukavaa hommaa, kun se yleensä sujuu hyvin. Siinä on hyvää aikaa suunnitella tilan kehitystä. Valitettavasti en ole tänäsyksynä ehtinyt kyntämään. Kelamies, vaimo ja jälkikasvu ovat hoitaneet kynnöt.
Mystinen kesälaatumies

Luteikko

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 699
Vs: Kyntöbuumi
Minua on aina hirvittänyt se kalkin kyntäminen, eikö se sillä mene juuri sinne kyntöviilun pohjalle, sen enempää sekoittumatta... Nouseehan se sitten toki ensivuonna taas pintaan mutta...

Samaa olen miettinyt...
"Maanviljelijä on köyhä eläessään mutta rikas kuollessaan"

Forgiven

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1232
Vs: Kyntöbuumi
Ja toisaalta täällä on aina kynnetty, jos on muokkaamaan lähretty....

...kait sitä pitäs kohta lähtee.

Tiedä sitten jos tässä ala kasvaa pikkuhiljaa joutuuko siirtymään tuollaseen vajaa toimintaan.

Last Man Standing

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2768
Vs: Kyntöbuumi
> mukavaa hommaa

Enneminkin pirun kuivaa hommaa.Vihanneksena jumitat kopissa ja tilan kehitykset on yhtä monta kertaa mietitty kuin radiosta soitetut musakappaleet joita yrittää kuunnella.