Keskusteluaiheet > Muut tuotantoeläimet

Vanhalle tuotantorakennukselle uusiokäyttöä

(1/7) > >>

P4luumuuttaja:
Hei palstalaiset!
Olen uusi tällä keskustelupalstalla, joskin hetken olen seurannut vierailijana keskustelua - monenlaista on.

Kuten Paluumuuttaja nimimerkkikin jo viittaa olen paluumuuttanut takaisin synnyin seudulleni Etelä-Pohjanmaalle ja pihapiirissä tönöttää käyttöä vaille jäänyt navetta.
Varastolle tai autotallille ei ole tarvetta, mutta jonkinlainen tuotanto tilassa kiinnostaisi.
Nyt asiaa hetken selvitelleenä törmäsin yritykseen joka auttaa eteenpäin hyönteisten kasvatuksessa. Hyönteiset siis päätyisivät prosessoinnin jälkeen ihmisravinnoksi tai ainakin niistä tuotteita kehitettäisiin sekä testattaisiin. Yksi tila näkyy sivujen mukaan olevan ainakin Etelä-Pohjanmaalla.

Ajatus siis heräsi että navettaan voisi saada hyönteiskasvattamon. Onko kukaan palstalaisista asiaan tutustunut tarkemmin tai jopa käynyt tuollaisessa kasvattamossa? Kysymyksiä nousee mieleen mutta mitä pitäisi ottaa huomioon jos tuollaisesta lähtee tiedustelemaan tuotannon kannalta?

- R.

antti-x:

--- Lainaus käyttäjältä: P4luumuuttaja - 30.11.16 - klo:19:52 ---Hei palstalaiset!
Olen uusi tällä keskustelupalstalla, joskin hetken olen seurannut vierailijana keskustelua - monenlaista on.

Kuten Paluumuuttaja nimimerkkikin jo viittaa olen paluumuuttanut takaisin synnyin seudulleni Etelä-Pohjanmaalle ja pihapiirissä tönöttää käyttöä vaille jäänyt navetta.
Varastolle tai autotallille ei ole tarvetta, mutta jonkinlainen tuotanto tilassa kiinnostaisi.
Nyt asiaa hetken selvitelleenä törmäsin yritykseen joka auttaa eteenpäin hyönteisten kasvatuksessa. Hyönteiset siis päätyisivät prosessoinnin jälkeen ihmisravinnoksi tai ainakin niistä tuotteita kehitettäisiin sekä testattaisiin. Yksi tila näkyy sivujen mukaan olevan ainakin Etelä-Pohjanmaalla.

Ajatus siis heräsi että navettaan voisi saada hyönteiskasvattamon. Onko kukaan palstalaisista asiaan tutustunut tarkemmin tai jopa käynyt tuollaisessa kasvattamossa? Kysymyksiä nousee mieleen mutta mitä pitäisi ottaa huomioon jos tuollaisesta lähtee tiedustelemaan tuotannon kannalta?

- R.

--- Lainaus päättyy ---

Eikös esim. sienet olisi parempi vaihtoehto? Luultavasti vähemmän vaivaa ja enemmän (eli enemmän kuin 0 euroa) tuloja.

Jos hyönteisiä aikoo vakavissaan ruuaksi kasvattaa Pohjanmaalla (ja otetaan nyt huomioon että niitä ei juurikaan "kasvateta" ruuaksi edes maissa jossa on hyönteisille sopivan lämmintä koko vuoden), niin pitää ainakin ottaa huomioon se, että naapurit pitävät sinua idioottina, mikä voi haitata kanssakäymistä. Ja toisaalta se että luultavasti olet idiootti, joka saattaa haitata elämää noin muutenkin ;)

No joo ehkä tuli vähän töksähtäen, mutta jos sinulla ei ole jotain selvää start-up visiota tai muuten vahvaa näkemystä siitä, miten tuotat hyönteisruokaa, niin unohda koko juttu ainakin 10 vuodeksi.

P4luumuuttaja:
Sienien kasvatuksesta olen myös keskustelua seurannut ja niiden kasvatukseen on ilmeisesti paljon investoitukin. Vientimaana ymmärtääkseni etenkin Japani.
Kontaktithan sitä täytyisi olla kunnossa jos aloittaa minkä tahansa tuotannon ja meinaa itse ne myytyä saada.
Jos toisaalta kasvatus osaamista olisi saatavilla ja myyntikanavatkin toisen toimesta niin en vielä harkinta listalta poista - sienienkin kasvatuksesta täytyy alkaa tekemään selvitystä.

Utopiaa:
Jos tila on sopivan syrjässä niin kannabis viljelmä on varmasti kannattavin.  ;)  :-X

.Puuha-Pete:

--- Lainaus käyttäjältä: P4luumuuttaja - 30.11.16 - klo:19:52 ---Hei palstalaiset!
Olen uusi tällä keskustelupalstalla, joskin hetken olen seurannut vierailijana keskustelua - monenlaista on.

Kuten Paluumuuttaja nimimerkkikin jo viittaa olen paluumuuttanut takaisin synnyin seudulleni Etelä-Pohjanmaalle ja pihapiirissä tönöttää käyttöä vaille jäänyt navetta.
Varastolle tai autotallille ei ole tarvetta, mutta jonkinlainen tuotanto tilassa kiinnostaisi.
Nyt asiaa hetken selvitelleenä törmäsin yritykseen joka auttaa eteenpäin hyönteisten kasvatuksessa. Hyönteiset siis päätyisivät prosessoinnin jälkeen ihmisravinnoksi tai ainakin niistä tuotteita kehitettäisiin sekä testattaisiin. Yksi tila näkyy sivujen mukaan olevan ainakin Etelä-Pohjanmaalla.

Ajatus siis heräsi että navettaan voisi saada hyönteiskasvattamon. Onko kukaan palstalaisista asiaan tutustunut tarkemmin tai jopa käynyt tuollaisessa kasvattamossa? Kysymyksiä nousee mieleen mutta mitä pitäisi ottaa huomioon jos tuollaisesta lähtee tiedustelemaan tuotannon kannalta?

- R.

--- Lainaus päättyy ---

Morjesta pöytään!

Minäkin olen keskisestä suomesta. Polkupyöräily on intohimoni. Hyönteisten kasvatus kiinnostaa myös minua. Kaverini ja idollini Jami2004 kertoi että hyönteisistä saa paljon proteiinia joka on meille aktiivisille pyöräharrastajille tärkeä elementti lihasvoiman rakentamisessa. Kerro toki kuinka projektisi edistyy!

Onnea!

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta