Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe E-mallin ikeessä  (Luettu 20593 kertaa)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52004
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
E-mallin ikeessä
Paljon muutakin mielenkiintoista, E-mallin lisäksi.

Kyl on jamppa nähny vaivaa sivunsa eteen.

http://www.autokuplii.com/
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Puuha-Pete

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7393
Vs: E-mallin ikeessä
Paljon muutakin mielenkiintoista, E-mallin lisäksi.

Kyl on jamppa nähny vaivaa sivunsa eteen.

http://www.autokuplii.com/

Natsihenkiset ostaa noita Hitlerin perillisten tuotteita ja sitten itkevät, kun tulikin kourat täyteen pas kaa.
Masu pipi...?...klikkaamalla 5000 euroa ; )) ja mistä Faariin rengas kaikkein halvimmalla? Sarka-museostako? YMPYRÄPUINTIA!!!

Ihan niin kuin minä ja Köntys Sarka-museossa ennustettiinkin!

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26071
  • vastustan
Vs: E-mallin ikeessä
pittee olla rahamies  jos pelkät huoltokustannukset on lähemmäs 10 000 :o :o :o :o
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: E-mallin ikeessä
Paljon muutakin mielenkiintoista, E-mallin lisäksi.

Kyl on jamppa nähny vaivaa sivunsa eteen.

http://www.autokuplii.com/

Natsihenkiset ostaa noita Hitlerin perillisten tuotteita ja sitten itkevät, kun tulikin kourat täyteen pas kaa.

Nääh... Niin kallista kun autonpitäminen Suomessa on, niin ei siinä muutama lisäeuro tunnu jos autoilusta voi pikku lisäpanostuksella jopa nauttiakin 🎅

Kehonsiirtimenä joku pokemonin näköinen corolla tai anjovis toimis yhtälailla.

Tuon sivuston laatija on asialleen omistautunut, taikka sitten muuten 'motivoitunut' 😂
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52004
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: E-mallin ikeessä
pittee olla rahamies  jos pelkät huoltokustannukset on lähemmäs 10 000 :o :o :o :o

Sun kertyy parissa kuukaudessa yövuorojen ja pyhäkorvausten kanssa toi summa.

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Calahan

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 690

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52004
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: E-mallin ikeessä
Monellako riisikupilla tai rankalaisella olis veivattu ton verran? Ei yhdelläkään.

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: E-mallin ikeessä
https://www.jokamies.fi/miljoona-kilometria-samalla-diesel-mersulla-on-tuonut-saksalaismiehelle-reilun-100-000-euron-kustannukset-25-vuoden-aikana/

Ei huono suoritus ollenkaa.....

Ei huono, mutta ei mitenkään tavaton. Taitaa löytyä Suomestakin useimmilta paikkakunnilta miljoona kilometriä ajettu mersu. 500tkm vähän kuin sisäänajoa noilla vanhemmilla. Ja niin se taitaa olla uudemmillakin, vaikka rikkoontuvaa tekniikkaa onkin ympätty paljon lisää murheita tuottamaan :)
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Susikoski

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1127
  • Legendaarinen etsivä !

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26071
  • vastustan
Vs: E-mallin ikeessä
no kaikilta valmistajilta ois varmasti onnistunu tehdä miljoonan kestävä  2 litranen dieselmoottori missä on 126 nm vääntöä jos asiakkaat ois vaan  ollu niin yksinkertaisia ja asiaansa uskovia että oisivat siitä tyhmyyksissään maksaneet saman verran kuin mersusta :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

tohtori

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 261
Vs: E-mallin ikeessä
Tässähän ei varmaankaan ollut uutinen tuo että miljoona on päästy, vaan se että kustannukset on kirjattu tarkasti ja ovat varsin kohtuulliset. Noista 59k€ ylläpitokuluista varmaan puolet on vakuutuksia ja veroja saksassakin, joten huoltojen lisäksi varsinaisia korjauksia ei ole tehty kovin paljoa.

Ja on totta myös että tuo yksilö on matalaviritteinen, mutta tekniikaltaan lujia ovat myös uudemmat mersut. Ja onhan legendan maineessa myös OM606 moottori joka turbolla kehittää tehoakin jo ihan mukavasti. Tosin litrateho siinäkin vakiona aika matala.

Katsokaapa huvikseen uudempia 220cdi koneisia, niilläkin on päästetty taksia saksassa ja suomessa pitkiä pätkiä. Mersun tekniikka kyllä kestää ajamista kunhan kori vaan kestäisi. Toivottavasti nämä uudemmat ovat taas vähän lujempia.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26071
  • vastustan
Vs: E-mallin ikeessä
pösö-konsernin, volkkariroupin ja toyotan autot menee ihan samoja kilometrimääriä kuin nuo mersukkin kun ajo on vastaavaa... pitkiä ajorupeamia, webaston lämmittämällä koneella tai tallista lähtö ja säännöllinen huolto.

kaikkihan tietää kylältään tuon esimerkinkin  mukaisen mersun joka on ollut ns. normaalissa perhekäytössä, kylmänä käyntiin työpaikalta, lukuisia muutaman kilometrin pätkiä päivässä, halpaa öljyä vaihdossa eikä castrolin edgeä.... neon aivan kauheita käryäjiä nuo mersut, perä on mustana noesta ja se kalkatus ei oo kaunista kuunneltavaa :o :o :o :o
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52004
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: E-mallin ikeessä
pösö-konsernin, volkkariroupin ja toyotan autot menee ihan samoja kilometrimääriä kuin nuo mersukkin kun ajo on vastaavaa... pitkiä ajorupeamia, webaston lämmittämällä koneella tai tallista lähtö ja säännöllinen huolto.

kaikkihan tietää kylältään tuon esimerkinkin  mukaisen mersun joka on ollut ns. normaalissa perhekäytössä, kylmänä käyntiin työpaikalta, lukuisia muutaman kilometrin pätkiä päivässä, halpaa öljyä vaihdossa eikä castrolin edgeä.... neon aivan kauheita käryäjiä nuo mersut, perä on mustana noesta ja se kalkatus ei oo kaunista kuunneltavaa :o :o :o :o

Ei kyl vaihtarilistoilla näy nimeksikään noita sun mainittemia merkkejä yli 500tkm ajettuna.

Missäs ne on? Volvoja löytyy satunnaisia yksilöitä vaikkei sellasilla kanttipaaleilla täyspäinen ajakkaan.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

tohtori

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 261
Vs: E-mallin ikeessä
Minulla on taloudessa ajossa sekä Mersu että Volvo ja kyllä niistä molemmista tulee ajaessa tunne että ovat maailmaa vastaa tehtyjä pelejä. Välillä kun ajaa uudenkarhealla pösöllä, jossa jo alustassa jokin kolisee ja pakoputki on ruostunut puhki tulee mieleen synkkiä ajatuksia kyseisestä merkistä.

Noh, täytyy myöntää tuo icefarmerin kommentti että ehkä Mersut ovat uutena keskimääräistä paremmalla pidolla, mutta on niissä myös teknisissä ratkaisuissa mietitty kestävyyttä. Esim dieselmersujen öljytilavuudethan ovat perinteisesti olleet tuplat kilpailijoihin ja öljynsuodatin on samaa kokoluokkaa kuin Valmetissa. Nämä siis muistikuvia omasta W124 mersusta. Nykyinen edustaa uudempaa ikäluokkaa mutta ongelmattomia kilometrejä sillekin on jo kertynyt. Lisäksi Volvot ja Mersut ovat helppoja huoltaa. Väliin kun katselee komponenttien sijoittelua esim Toyotassa niin voi vain arvella kuinka vähän suunnittelijaa on huolto kiinnostanut.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52004
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: E-mallin ikeessä
Tohtori  onkin sitten puolipäinen kun harrastaa sekakäyttöä....

Pesoo on pesoo, toi mun on bentsiinikäyttönen 307 SW vuodelta 2005.Startti, laturi ja kytkin kesti jotakuinkin saman verran eli 160tkm, kympin välillä meni kaikki. Saarioisten mikropizza olis kestäny enemän mut painelaakeri antautu. Kaikki vaihdettuna yhteensä osineen ja töineen oli about 750€-800e.

Autojen laatueron voi todeta jos omaa välttävän korvakuulon, muita aisteja ei välttämättä tarvi.

Pösön oven sulkeminen, plonk, peltipurkkimainen ääni.
Mersu, tuf, vähän kun löisi nyrkillä untuvatäytteistä tyynyä.
Pösö ja nimismiehenkiharat, tärrrr tärrr.
Mersu, zzzzzzz
Pösö ja epätasainen tie, niti niti niti.
Mersu, zzzzzzzzz
Pösö ja puhaltimen ykkösnopeuden jälkeen tulevat tehot, huuuuumvfuuuuuuuuh huutomerkillä!
Mersun puhallin humisee häiritsevästi vasta viitos nopeuden jälkeen.
Pösö ja yleinen ajomelu, MITÄ SÄÄ SANOIT ja LAITA RADIO ISOMMALLE KUN EI KUULU!!!!
Mersu, puhu hiljempaa ja laita radio pienemmälle ja kenen nenä vinkuu ja maha murisee.

Otettakoon huomioon että toinen on 2002 vuoden 316tkm ajettu vanha taksi ja toinen on 2005 vuoden 170tkm ajettu yksityiskäytöstä.




Edit,

Olipas apilasmaisia kirjotusvirheitä, huh.

Viimeksi muokattu: 27.01.17 - klo:17:13 kirjoittanut SKN

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159