Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe E-mallin ikeessä  (Luettu 20609 kertaa)

Susikoski

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1127
  • Legendaarinen etsivä !
Vs: E-mallin ikeessä
Täytyyhän niissä eroa olla kun hinnassa uutena jopa 300 %.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: E-mallin ikeessä
Saksan mossen jälkeen varmaan mikä tahansa auto tuntuu luotettavammalta 😀 veljen x1 bemarikin sai saksasta uuden moottorin, mitä se nyt on ollut telakalla päälle kuukauden tjsp.

200d satakakslankustakin sais pumppupajalla irti noin sata heppaa ja sillä se enin nahkeus häviäis. Mut vakiona tuommoinen...huhhuh
250d20v mallilla totuin ajelemaan lata tiskissä, myös ruuvauksen jälkeen. Vetäviä kierroksia nostamalla se kiihtyi melkein kuin bensa-auto, mut eihän siitä mitään superturboa saanut.

Passatissa taitaa tulla 560 tkm mittariin, kohta pitää alkaa jännittämään milloin taas kantta uusitaan. Alkuperäinen meni vaihtoon 280tkm ajettuna ja tämän uuden kannen aikana on ollut tuplatehot käytössä. Toki tasaisessa ajossa lämpökuorma ym. rasitukset vastaavat normaalimallia, koska ohjelman teki diedelohjelmoinnin ammattilainen eikä mikään 'lastuttaja'
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52004
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: E-mallin ikeessä
Täytyyhän niissä eroa olla kun hinnassa uutena jopa 300 %.

Liuhuletin ei kannata tähän keskusteluun puuttua, mee rise myymään voice-kivi-skeidaas ja jätä nää keskustelut rauhaan, taneli.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52004
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: E-mallin ikeessä
Saksan mossen jälkeen varmaan mikä tahansa auto tuntuu luotettavammalta 😀 veljen x1 bemarikin sai saksasta uuden moottorin, mitä se nyt on ollut telakalla päälle kuukauden tjsp.

200d satakakslankustakin sais pumppupajalla irti noin sata heppaa ja sillä se enin nahkeus häviäis. Mut vakiona tuommoinen...huhhuh
250d20v mallilla totuin ajelemaan lata tiskissä, myös ruuvauksen jälkeen. Vetäviä kierroksia nostamalla se kiihtyi melkein kuin bensa-auto, mut eihän siitä mitään superturboa saanut.

Passatissa taitaa tulla 560 tkm mittariin, kohta pitää alkaa jännittämään milloin taas kantta uusitaan. Alkuperäinen meni vaihtoon 280tkm ajettuna ja tämän uuden kannen aikana on ollut tuplatehot käytössä. Toki tasaisessa ajossa lämpökuorma ym. rasitukset vastaavat normaalimallia, koska ohjelman teki diedelohjelmoinnin ammattilainen eikä mikään 'lastuttaja'

Nyt olis taas tarjolla Forssassa meiän vanha BMW, koko rahalla ajonautintoa....

HUUUUUTONAURUA!
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26102
  • vastustan
Vs: E-mallin ikeessä
Täytyyhän niissä eroa olla kun hinnassa uutena jopa 300 %.

Liuhuletin ei kannata tähän keskusteluun puuttua, mee rise myymään voice-kivi-skeidaas ja jätä nää keskustelut rauhaan, taneli.
niin, kyllähän sun pösollä ja mersulla on uutena varmaan ollu se sama ero ku 80-90 viiatilla ja fentillä.

on niitä latureita menny marsuistaki, suuttimia reppukaupalla, perän stefat jne jne  :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: E-mallin ikeessä
Täytyyhän niissä eroa olla kun hinnassa uutena jopa 300 %.

Liuhuletin ei kannata tähän keskusteluun puuttua, mee rise myymään voice-kivi-skeidaas ja jätä nää keskustelut rauhaan, taneli.
niin, kyllähän sun pösollä ja mersulla on uutena varmaan ollu se sama ero ku 80-90 viiatilla ja fentillä.

on niitä latureita menny marsuistaki, suuttimia reppukaupalla, perän stefat jne jne  :-\ :-\ :-\ :-\
Ei tuolle skänsälle kannata noin vaikiaa vertausta antaa,ei se näe viius muuta eroo venttiin kuin omistuspohjan :-\

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52004
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: E-mallin ikeessä
Täytyyhän niissä eroa olla kun hinnassa uutena jopa 300 %.

Liuhuletin ei kannata tähän keskusteluun puuttua, mee rise myymään voice-kivi-skeidaas ja jätä nää keskustelut rauhaan, taneli.
niin, kyllähän sun pösollä ja mersulla on uutena varmaan ollu se sama ero ku 80-90 viiatilla ja fentillä.

on niitä latureita menny marsuistaki, suuttimia reppukaupalla, perän stefat jne jne  :-\ :-\ :-\ :-\

Miten tähän liittyy viiatti ja ventti uutena?

Mää käsittääkseni vertailin kahta käytettyä autoa enkä uusia. Pösössä on vaihdettu puolet pienemmällä kilometrimäärällä ne mainitsemani osat ja toisessa ei ole. Tosin eipä siinä toisessa olle kytkintäkään eikä vielä laturia ja starttia tarvinnu vaihtaa koko historian aikana.

Kaikesta huolimatta pesoollakin voi ajaa, se vaan on halvasti tehty muovilla höystetty peltipurkki.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Sivupersoona

  • Vieras
Vs: E-mallin ikeessä
Paljon ajettuja taksimersuja se skn siis ostelee, ja muutkin kaurankiillottajat, ja sitten ollaan niin lesoa että, kun ollaan ihan Mercedeksen omistajia.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52004
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: E-mallin ikeessä
Paljon ajettuja taksimersuja se skn siis ostelee, ja muutkin kaurankiillottajat, ja sitten ollaan niin lesoa että, kun ollaan ihan Mercedeksen omistajia.

Niiin, ei tolla merkillä ole muuta tarkotusta kuin se että autolla pitää tehdä muutakin kun käyttää sitä korjaamolla jatkuvasti. Tarkoitus on käyttää autoa ajamiseen eikä jatkeena. Opel ja BMW tuli nähtyä, ei ikinä enää. Eikä 300tkm ole paljoa, mersulla. Huolettomia kilometrejä meidän ajoilla vielä piiiitkälle tulevaisuuteen.

Pösöjä ollut aina, 205 gti:iistä 405 Mi16:sta ja kaikkee siltä väliltä, nyt valintana 307 SW kun pitää noita jakkaroitakin mahtua kolme kahden aikuisen lisäksi. Sama juttu tuossa vanhassa romuväyrysessä, on tilaa ja turvallisuutta.

Jos haluaa lesoilla niin sitten ihan eri vuosiluvun ja merkin autoja...
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

malanko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 513
Vs: E-mallin ikeessä
Serkulla oli  211-korinen kutosdiesel-farkku, jonka vaihtoi pois kalliiden ylläpitokulujen(ei normaalikulujen),vaan mm. jatkuvan mittarivalosirkuksen korjausta, jota seuraavassa Volvon möhkö-90:ssä ei kuulemma ole. Kyllä vaikkapa sprintereiden perustekniikka on enimmäkseen kilometrejä kestävää, mutta ei noitakaan huolettomiksi voi kutsua.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52004
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: E-mallin ikeessä
Mää oon koittanu minimoida vikoja ja yrittäny hankkia mallisarjansa viimisiä painoksia. Se on vaan aikaa vievää hommaa jos on muutenkin kranttu vaihtarin suhteen. Mulla taisi vierähtää nettiautossa puolisen vuotta molempien autojen suhteen ennen kun mieleinen kulkine löyty. Ja jos sattu silmiin osumaan niin kauaa ei voinu miettiä van piti varata aika koeajolle, muuten yksilö oli jo mennyt.....

307 on viimisiä heinäkuulta 2005, sen jälkeen tuli uudella naamalla mallisarja. Väykky on helmikuulta 2002 viimisiä sarjassaan ja samaan aikaan sai jo 211-korimallia.

Vanhoja takseja on turha kammoksua, niissä on aukoton huoltokirja, taksihuoltokirja, josta näkee kaikki toimenpiteet. Sitten on toki siviilihuoltokirjakin. Taksikäytössä ei nuukailla korjausten ja huoltojen suhteen, toisin kuin yksityiskäytössä monesti tuppaa käymään...

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: E-mallin ikeessä
Mää oon koittanu minimoida vikoja ja yrittäny hankkia mallisarjansa viimisiä painoksia. Se on vaan aikaa vievää hommaa jos on muutenkin kranttu vaihtarin suhteen. Mulla taisi vierähtää nettiautossa puolisen vuotta molempien autojen suhteen ennen kun mieleinen kulkine löyty. Ja jos sattu silmiin osumaan niin kauaa ei voinu miettiä van piti varata aika koeajolle, muuten yksilö oli jo mennyt.....

307 on viimisiä heinäkuulta 2005, sen jälkeen tuli uudella naamalla mallisarja. Väykky on helmikuulta 2002 viimisiä sarjassaan ja samaan aikaan sai jo 211-korimallia.

Vanhoja takseja on turha kammoksua, niissä on aukoton huoltokirja, taksihuoltokirja, josta näkee kaikki toimenpiteet. Sitten on toki siviilihuoltokirjakin. Taksikäytössä ei nuukailla korjausten ja huoltojen suhteen, toisin kuin yksityiskäytössä monesti tuppaa käymään...

Edellinen 320 cdi oli taksissa ollut, puolitoista vuotta ikää ja mittarissa 300tkm. Ei siinä hirveästi oo korjaamolla oltu. Meillä tuli lisää noin 150tkm eli noin 450tkm kun lähti vaihtoon vai oliko lähellä puoltamiljoonaa, ja vastikään kuulin että uusi omistaja tykkää edelleen. Ajanut lisää jo kymmeniä tuhansia kilometrejä.
 
Kori noissa +15v ja 500tkm ajetuissa voi  olla rapsakka ellei oo huolehdittu mitenkään, mutta tekniikka on aikalailla surutonta. Automaattiin vaihtaa öljyt joskus, vaikka alunperin tarkoitettu ettei koskaan vaihdeta ja moottorista pitää huolen että suuttimet ja turbo kunnossa, vaihtaa öljyt ajallaan.

Edullisia ja turvallisia kilometrejä, varusteina usein sellaisia lisävarusteita joita noihin halppiskinnereihin ei edes saa.

Se vaan on fakta, että samalla rahalla kun ostaa käytettyä autoa, noista ns. premium autoista saa enemmän rahalle vastinetta. Vuosimalli vanhempi, ajettu enemmän mutta silti.

Nykyinen baijerilainen, mallisarjansa yläpäästä ja onhan tuota rempattu... Mittarissa nyt noin 320tkm. Tasonsäädön ilmapussi meni kesällä, muuten ollut viat aikalailla kilometreistä riippumattomia. Vaihtoon menee jossain vaiheessa ja todennäköisesti valmistusmaa pysyy uudessa vanhassakin samana. Ei ainakaan japsi :)
Just tulin japsilla metsästä, ja jos oikeasti ois rahaa, kyllä sekin ois jokin parempi kuin vain kulkuväline :D
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: E-mallin ikeessä
Mersua kun ostaa, niin ~200tkm ei ole mitään, mutta saman verran ajettua baijerilaista kun suunnittelee niin alkaa vain pelottaa jostain syystä...

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: E-mallin ikeessä
Missä välissä tavan tallaaja ehtii ajaa miljoona kilometriä.  Jos autossa jokin osaalue pettää, kuten muutamissa MB malleissa ruoste pukkaa pintaan, niin melkoista vaivaa pitää nähdä että se näyttää kohtuullisen hyvältä. Mutta  saksalaisten maine näyttää sallivan melkoisia ongelmia. Esim mesen jakopää ongelmia unohtamatta.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52004
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: E-mallin ikeessä
Missä välissä tavan tallaaja ehtii ajaa miljoona kilometriä.  Jos autossa jokin osaalue pettää, kuten muutamissa MB malleissa ruoste pukkaa pintaan, niin melkoista vaivaa pitää nähdä että se näyttää kohtuullisen hyvältä. Mutta  saksalaisten maine näyttää sallivan melkoisia ongelmia. Esim mesen jakopää ongelmia unohtamatta.

Ruostetta tulee juu mutta kilikali ja sooda on kova sana.

Toi jakopää koskee vanhemmissa m271-moottoreita ja uudemmissa on kautta linjan merkkiin katsomatta ketju joposta.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159