Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe EI "minun maatilani"  (Luettu 32433 kertaa)

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: EI "minun maatilani"
Yritin syventyä lisää tuohon ohjelmaan, mutta on se juma---ta tehty vaikeaksi... Vaatisi ehdottomasti jonkinlaisen kurssin että pääsisi ohjelmaan paremmin sisälle. Auta armias jos olis isompi karja. Nyt sentään muistaa kaikki eläimet ulkoa ja tietää missä vaiheessa on menossa tuotoskautta. Pitänee ottaa sacin Saturnus hallintaan paremmin ja tehdä sinne omat raportit.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9734
Vs: EI "minun maatilani"
Yritin syventyä lisää tuohon ohjelmaan, mutta on se juma---ta tehty vaikeaksi... Vaatisi ehdottomasti jonkinlaisen kurssin että pääsisi ohjelmaan paremmin sisälle. Auta armias jos olis isompi karja. Nyt sentään muistaa kaikki eläimet ulkoa ja tietää missä vaiheessa on menossa tuotoskautta. Pitänee ottaa sacin Saturnus hallintaan paremmin ja tehdä sinne omat raportit.

On se hyvä, että tarkkailuun kuulumattomalla halpis version lisenssin omistajalla ei ole tuollaisia ongelmia. Siinä ei ole mitään turhaa ja toimimatonta :) Sillä voi ilmoittaa syntymät, poistot ja siirrot. Voi tilata korvamerkkejä uusia tai korvaavia. Lisäksi sillä saa ilmoitettua A:lle teuraat ja välitysvasikat. Jos jotain muuta on niin niitä en ole löytänyt / tajunnut :)

Poikimiset lista tehdään siemennyskorttien , navettakalenterin ,sotkupaperin ja tekstin käsittelyohjelman yhteistyöllä. Tuosta tulikin mieleeni pitäis taas tehdä :(

mah

  • Vieras
Vs: EI "minun maatilani"
Yritin syventyä lisää tuohon ohjelmaan, mutta on se juma---ta tehty vaikeaksi... Vaatisi ehdottomasti jonkinlaisen kurssin että pääsisi ohjelmaan paremmin sisälle. Auta armias jos olis isompi karja. Nyt sentään muistaa kaikki eläimet ulkoa ja tietää missä vaiheessa on menossa tuotoskautta. Pitänee ottaa sacin Saturnus hallintaan paremmin ja tehdä sinne omat raportit.

On se hyvä, että tarkkailuun kuulumattomalla halpis version lisenssin omistajalla ei ole tuollaisia ongelmia. Siinä ei ole mitään turhaa ja toimimatonta :) Sillä voi ilmoittaa syntymät, poistot ja siirrot. Voi tilata korvamerkkejä uusia tai korvaavia. Lisäksi sillä saa ilmoitettua A:lle teuraat ja välitysvasikat. Jos jotain muuta on niin niitä en ole löytänyt / tajunnut :)

Poikimiset lista tehdään siemennyskorttien , navettakalenterin ,sotkupaperin ja tekstin käsittelyohjelman yhteistyöllä. Tuosta tulikin mieleeni pitäis taas tehdä :(


Mikä siellä teidän maatilassa on niin vaikeaa?  :'(

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9734
Vs: EI "minun maatilani"
Yritin syventyä lisää tuohon ohjelmaan, mutta on se juma---ta tehty vaikeaksi... Vaatisi ehdottomasti jonkinlaisen kurssin että pääsisi ohjelmaan paremmin sisälle. Auta armias jos olis isompi karja. Nyt sentään muistaa kaikki eläimet ulkoa ja tietää missä vaiheessa on menossa tuotoskautta. Pitänee ottaa sacin Saturnus hallintaan paremmin ja tehdä sinne omat raportit.

On se hyvä, että tarkkailuun kuulumattomalla halpis version lisenssin omistajalla ei ole tuollaisia ongelmia. Siinä ei ole mitään turhaa ja toimimatonta :) Sillä voi ilmoittaa syntymät, poistot ja siirrot. Voi tilata korvamerkkejä uusia tai korvaavia. Lisäksi sillä saa ilmoitettua A:lle teuraat ja välitysvasikat. Jos jotain muuta on niin niitä en ole löytänyt / tajunnut :)

Poikimiset lista tehdään siemennyskorttien , navettakalenterin ,sotkupaperin ja tekstin käsittelyohjelman yhteistyöllä. Tuosta tulikin mieleeni pitäis taas tehdä :(


Mikä siellä teidän maatilassa on niin vaikeaa?  :'(


Ei täällä mitään vaikeuksia ookkaan , yksinkerainen on toimivaa.

Yrjö-Einari

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 579
  • Quod scripsi, scripsi
Vs: EI "minun maatilani"
Saakos tuolla ohjelmalla mitenkään poikimalistausta kuin vai kuukauden päähän odotetaan poikivaksi ?
Sitten jos yrittää saada vanhan elmerin mukaista listausta siemennetyille josta näkee kaikkien siemennettyjen ja  tallennettujen poikima ja umpeenpano listauksen nimenomaan tulevassa poikima ja siemennys järjestyksessä eikä vain korvanumerojärjestyksessä .

Pieni karjatila ei tarvi muuta kun tuon yhden selkärangan  siemennetyt ja siemenettävät listat jotka lyö naulalla navetan oveen niin pärjää ainakin puoal vuotta . Kuka jaksaa leikkiä ohjelmalla ja raporteilla joille ei oikein ole käyttöäkään lisäarvosta puhumattakaan.

Viimeksi muokattu: 18.01.17 - klo:14:44 kirjoittanut Yrjö-Einari

Kolme kierähdystä ja työntö niin varmasti lentää, sano entinen kuulantyöntäjä

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: EI "minun maatilani"
Nyt tuli tehtyä tuotannonhallintajärjestelmään oma raportti ummessa olevista ja poikivista. On kyllä niin mahottoman yksinkertaista kuin olla ja voi... Saa tehtyä rapotit sellaisiksi kuin haluaa.

Magia

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3661
Vs: EI "minun maatilani"
Nyt tuli tehtyä tuotannonhallintajärjestelmään oma raportti ummessa olevista ja poikivista. On kyllä niin mahottoman yksinkertaista kuin olla ja voi... Saa tehtyä rapotit sellaisiksi kuin haluaa.
Mulla on poikimiset umpeutukset seinäkalenterissa,jos ei seinältä tipu tämä Hankkijan versio joka on täysin mahdollista,kun viljelijän pahimmat viholliset on Hankkija halla ja hukkakaura,niin toimii.

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4696
  • Savo savolaisille!
Vs: EI "minun maatilani"
Saakos tuolla ohjelmalla mitenkään poikimalistausta kuin vai kuukauden päähän odotetaan poikivaksi ?
Sitten jos yrittää saada vanhan elmerin mukaista listausta siemennetyille josta näkee kaikkien siemennettyjen ja  tallennettujen poikima ja umpeenpano listauksen nimenomaan tulevassa poikima ja siemennys järjestyksessä eikä vain korvanumerojärjestyksessä .

Pieni karjatila ei tarvi muuta kun tuon yhden selkärangan  siemennetyt ja siemenettävät listat jotka lyö naulalla navetan oveen niin pärjää ainakin puoal vuotta . Kuka jaksaa leikkiä ohjelmalla ja raporteilla joille ei oikein ole käyttöäkään lisäarvosta puhumattakaan.

Klikkaat siinä taulukossa sen sarakkeen otsikkoa (od. poik), jonka mukaan haluat listan järjestää. Ja sitten painat Tallenna-nappia, ettet tarvitse joka kerta tuota muuttaa.

Tuon poikimalistan muokkaaminen näkyy olevan hieman kimurantimpi tapaus.
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

Yrjö-Einari

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 579
  • Quod scripsi, scripsi
Vs: EI "minun maatilani"
Saakos tuolla ohjelmalla mitenkään poikimalistausta kuin vai kuukauden päähän odotetaan poikivaksi ?
Sitten jos yrittää saada vanhan elmerin mukaista listausta siemennetyille josta näkee kaikkien siemennettyjen ja  tallennettujen poikima ja umpeenpano listauksen nimenomaan tulevassa poikima ja siemennys järjestyksessä eikä vain korvanumerojärjestyksessä .

Pieni karjatila ei tarvi muuta kun tuon yhden selkärangan  siemennetyt ja siemenettävät listat jotka lyö naulalla navetan oveen niin pärjää ainakin puoal vuotta . Kuka jaksaa leikkiä ohjelmalla ja raporteilla joille ei oikein ole käyttöäkään lisäarvosta puhumattakaan.

Klikkaat siinä taulukossa sen sarakkeen otsikkoa (od. poik), jonka mukaan haluat listan järjestää. Ja sitten painat Tallenna-nappia, ettet tarvitse joka kerta tuota muuttaa.

Tuon poikimalistan muokkaaminen näkyy olevan hieman kimurantimpi tapaus.

Aikansa kun harjoittelee laatikkoleikkejä niin saa kuin saakin halutun näköistä listaa poikivista ja siemennettävistä . Ei tosin samassa järjestyksessä sarakeella kuin Elmerissä mutta samat asiat kuitenkin .

Tuo vanhan elmerin logiikka on  karjanpidon keskeisimpien asioiden mukaan rakennettu ,  että kai nuorempi tietokone sukupolvi haluaa jo periaatteestakin yrittää keksiä sitä pyörää uudestaan .

Toki tiedostan isompien karjojen päivärytmeissä pysymisen haasteellisuuden .Sitä en tiedä auttaako tämä ohjelma miten tässä ?
 Mielenkiintoista oli kuunnella tässä syksyllä kun robottinavetalla saadaan maidosta otettua määrien ja solujen lisäksi esim progestroni määrityksiä jokaiselle lehmälle päivittäin . Eli onko ne todelliset tarkkailua helpottavat asiat kuitenkin havaittavissa ruokinta automaattien ja lypsypuolen tallenteista ?   
Kolme kierähdystä ja työntö niin varmasti lentää, sano entinen kuulantyöntäjä

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: EI "minun maatilani"

Toki tiedostan isompien karjojen päivärytmeissä pysymisen haasteellisuuden .Sitä en tiedä auttaako tämä ohjelma miten tässä ?
 Mielenkiintoista oli kuunnella tässä syksyllä kun robottinavetalla saadaan maidosta otettua määrien ja solujen lisäksi esim progestroni määrityksiä jokaiselle lehmälle päivittäin . Eli onko ne todelliset tarkkailua helpottavat asiat kuitenkin havaittavissa ruokinta automaattien ja lypsypuolen tallenteista ?
Käytännössä Delprosta näkyy aivan kaikki mitä tarttee.

Helpointa ois kun pystyis linkkaamaan sen tuohon minun maatilaani tai jättämään koko paskan välistä.

Sirkku

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 182
Vs: EI "minun maatilani"
Aikansa kun harjoittelee laatikkoleikkejä niin saa kuin saakin halutun näköistä listaa poikivista ja siemennettävistä . Ei tosin samassa järjestyksessä sarakeella kuin Elmerissä mutta samat asiat kuitenkin .

Tuo vanhan elmerin logiikka on  karjanpidon keskeisimpien asioiden mukaan rakennettu ,  että kai nuorempi tietokone sukupolvi haluaa jo periaatteestakin yrittää keksiä sitä pyörää uudestaan .

Toki tiedostan isompien karjojen päivärytmeissä pysymisen haasteellisuuden .Sitä en tiedä auttaako tämä ohjelma miten tässä ?
 Mielenkiintoista oli kuunnella tässä syksyllä kun robottinavetalla saadaan maidosta otettua määrien ja solujen lisäksi esim progestroni määrityksiä jokaiselle lehmälle päivittäin . Eli onko ne todelliset tarkkailua helpottavat asiat kuitenkin havaittavissa ruokinta automaattien ja lypsypuolen tallenteista ?
[/quote]

Sarakkeidenkin järjestystä voi muuttaa, että saa ihan samanlaisen raportin, kuin Elmeristä (tai ammusta) aikanaan. Siirtelee vaan niitä laatikoita siinä valintakohdassa.

Härö

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 731
Vs: EI "minun maatilani"
Uuden kehittäminen aina maksaa, eikä mitään etua ole minusta saavutettu vanhaan ohjelmaan verrattuna. Hinta on noussut parissa vuodessa 150%, näin totesin viimeisimmän laskun saatuani. Mtech osallistuu osaltaan maatalouden kustannuskriisiin.

Maakalle

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 826
Vs: EI "minun maatilani"
Menihän se sitten hienosti markkinointisanoman mukaan, modulaarinen ohjelma joopa joo.

Ensimmäisen vuoden raporttimoduuli oli ilmainen, nyt katsoin että hinta päälle 60 ja tekele kun on melko keskeneräinen niin peruutanpa sen tilauksen. Ei onnistu. Jos on maitotila jolla vielä myös Ammu käytössä, niin raporttimoduuli pakko. Ja Ammu on käytössä vain ja ainoastaan siksi, että MTech (tai DeLaval tai molemmat) eivät ole saaneet aikaiseksi parempaa keinoa lähettää mittalypsytietoja tiedostona.

Mitä hyötyä on moduuleista jos niitä ei voi valita pois otettavaksi?

Tuumaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 922
Vs: EI "minun maatilani"
Tjaa.... tänään tuli 200e lasku ko ohjelmasta vaikken mitään sopimuksia oo tehnytkään.
kaikki ilmoitukset tehty vanhalla tähänmennessä.
Siemennyksiä ei pitkiin aikoihin ole saanut ilmoitettua enää eikä ollut tarkoitus niitä sinne enää ilmoitellakkaan.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: EI "minun maatilani"
Vajaa 300€ alveineen ohjelmasta vuodessa mikä on lähes "pakollinen".
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!