Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe EI "minun maatilani"  (Luettu 32379 kertaa)

agn2926

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 94
EI "minun maatilani"
Onko viljelijöiden maksettava ja oltava samaan aikaan koekäyttäjinä em. lypsykarja ohjelmalle. Itse olen iästäni (63) johtuen paperiversioiden käyttäjä. Nuoremmat yrittävät muuttaa navetan käytänntöjä. Viimeksi tänään tiineystarkastukseen valmistautumisessa pari eläintä oli ohjelma sivuuttanut. Joskus poikimalista puutteellinen. Joku oikea asiantuntija neuvoaan miten ohjelman
virheet korjataan /käyttäjän. Palveluiden hinnalle ei oli vastinetta. Kysyttäessä kerrotaan yhteisistä koulutuksista, olen ollut ja vain mainontaa tulevista maksullisista kursseista.

aisu

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1
Vs: EI "minun maatilani"
Minun maatilani on uusi laaja ohjelma. Paljon siinä on hyvää, mutta vielä on kehitettävääkin, mutta uskon että ohjelmaa kehitetään jatkuvasti parantamaan meidän vaatimuksiamme. Itse olen käyttänyt ohjelmaa alusta asti ja ihan näppärästi sillä on saanut asiat hoidettua. Tulosteiden ja raporttien laatimisessa oli vähän vaikeuksia, mutta auttavat neuvojat kyllä opastavat, kun apua tarvitaan. Koulutuksissa saa ihan tarvittavat tiedot, jos on hereillä ja kysyy jos jokin on epäselvää tai jää kaivelemaan. On hyvä jos nuoret heti alusta alkaen totuttelevat uusien järjestelmien käyttöä oikeissa töissä. Ei voi vaatia että kaikki menee ensimmäisellä kerralla nappiin, mutta kun vikaa etsitän: mikä meni pieleen, niin seuraavalla kerralla ollaankin viisaampia. Kannustusta nuorille! Tietotekniikka ja ohjelmat menevät kovaa vauhtia eteenpäin, meidän pitää vain hyväksyä kehitys ja yrittää pysyä mukana.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9602
Vs: EI "minun maatilani"
Minun maatilani on uusi laaja ohjelma. Paljon siinä on hyvää, mutta vielä on kehitettävääkin, mutta uskon että ohjelmaa kehitetään jatkuvasti parantamaan meidän vaatimuksiamme. Itse olen käyttänyt ohjelmaa alusta asti ja ihan näppärästi sillä on saanut asiat hoidettua. Tulosteiden ja raporttien laatimisessa oli vähän vaikeuksia, mutta auttavat neuvojat kyllä opastavat, kun apua tarvitaan. Koulutuksissa saa ihan tarvittavat tiedot, jos on hereillä ja kysyy jos jokin on epäselvää tai jää kaivelemaan. On hyvä jos nuoret heti alusta alkaen totuttelevat uusien järjestelmien käyttöä oikeissa töissä. Ei voi vaatia että kaikki menee ensimmäisellä kerralla nappiin, mutta kun vikaa etsitän: mikä meni pieleen, niin seuraavalla kerralla ollaankin viisaampia. Kannustusta nuorille! Tietotekniikka ja ohjelmat menevät kovaa vauhtia eteenpäin, meidän pitää vain hyväksyä kehitys ja yrittää pysyä mukana.


Mukavaa, että tulit tuon tänne kertomaan!

Itte oon käyttänyt tätä mm ohjelmaa korvaamaan ammua, eli vain rekisteritietojen lähetykseen. Siinä mielestäni mm ohjelma on ainakin yhtä hyvä kuin ammukin. Teuraat + ternivasikat on helppo lähettää A-linkin avulla. (on voinut olla jo ammussakin tuollainen, mutta ei ikinä osunut silmiin)

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: EI "minun maatilani"
Itekin opetellut tuota käyttämään ja ihan selkeältä se alkaa vaikuttaa kun pääsee systeemiin sisälle. Joutui kyllä soittaa neuvontaan kun en keksinyt itse miten saa lisättyä meidän maurin astutussonniksi. Raportteja en ole sen tarkemmin tutkinut... Kevään jälkeen ei olla lähetetty tarkkailunäytteitä ja maitomääriä joten ei niin paljoa kiinnostakaan.

Magia

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3626
Vs: EI "minun maatilani"
Minun maatilani on uusi laaja ohjelma. Paljon siinä on hyvää, mutta vielä on kehitettävääkin, mutta uskon että ohjelmaa kehitetään jatkuvasti parantamaan meidän vaatimuksiamme. Itse olen käyttänyt ohjelmaa alusta asti ja ihan näppärästi sillä on saanut asiat hoidettua. Tulosteiden ja raporttien laatimisessa oli vähän vaikeuksia, mutta auttavat neuvojat kyllä opastavat, kun apua tarvitaan. Koulutuksissa saa ihan tarvittavat tiedot, jos on hereillä ja kysyy jos jokin on epäselvää tai jää kaivelemaan. On hyvä jos nuoret heti alusta alkaen totuttelevat uusien järjestelmien käyttöä oikeissa töissä. Ei voi vaatia että kaikki menee ensimmäisellä kerralla nappiin, mutta kun vikaa etsitän: mikä meni pieleen, niin seuraavalla kerralla ollaankin viisaampia. Kannustusta nuorille! Tietotekniikka ja ohjelmat menevät kovaa vauhtia eteenpäin, meidän pitää vain hyväksyä kehitys ja yrittää pysyä mukana.


Mukavaa, että tulit tuon tänne kertomaan!

Itte oon käyttänyt tätä mm ohjelmaa korvaamaan ammua, eli vain rekisteritietojen lähetykseen. Siinä mielestäni mm ohjelma on ainakin yhtä hyvä kuin ammukin. Teuraat + ternivasikat on helppo lähettää A-linkin avulla. (on voinut olla jo ammussakin tuollainen, mutta ei ikinä osunut silmiin)
Eikös tämä ohjelma ole saman hintainen,käytti sitä vähän tai paljon?

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9602
Vs: EI "minun maatilani"
Minun maatilani on uusi laaja ohjelma. Paljon siinä on hyvää, mutta vielä on kehitettävääkin, mutta uskon että ohjelmaa kehitetään jatkuvasti parantamaan meidän vaatimuksiamme. Itse olen käyttänyt ohjelmaa alusta asti ja ihan näppärästi sillä on saanut asiat hoidettua. Tulosteiden ja raporttien laatimisessa oli vähän vaikeuksia, mutta auttavat neuvojat kyllä opastavat, kun apua tarvitaan. Koulutuksissa saa ihan tarvittavat tiedot, jos on hereillä ja kysyy jos jokin on epäselvää tai jää kaivelemaan. On hyvä jos nuoret heti alusta alkaen totuttelevat uusien järjestelmien käyttöä oikeissa töissä. Ei voi vaatia että kaikki menee ensimmäisellä kerralla nappiin, mutta kun vikaa etsitän: mikä meni pieleen, niin seuraavalla kerralla ollaankin viisaampia. Kannustusta nuorille! Tietotekniikka ja ohjelmat menevät kovaa vauhtia eteenpäin, meidän pitää vain hyväksyä kehitys ja yrittää pysyä mukana.



Mukavaa, että tulit tuon tänne kertomaan!

Itte oon käyttänyt tätä mm ohjelmaa korvaamaan ammua, eli vain rekisteritietojen lähetykseen. Siinä mielestäni mm ohjelma on ainakin yhtä hyvä kuin ammukin. Teuraat + ternivasikat on helppo lähettää A-linkin avulla. (on voinut olla jo ammussakin tuollainen, mutta ei ikinä osunut silmiin)
Eikös tämä ohjelma ole saman hintainen,käytti sitä vähän tai paljon?

Mihinkäs sitä meikeläinen paljon käyttäis ? Tosin en oo katsonut mitä siellä vois olla tarkkailuun kuulumattomalle ylimääräistä pelkkään entiseen ammuun verrattuna. Vasikan isä tiedot ainakin tulee varmemmin oikein, kun ennen ne piti kortista katsella. Eläimen rekisteröinti korttikin niin eri näköinen, että on tullut vielä kynällä täytettyä, mutta aivan kait käypä versío se on kait mm:kin vedos.

muok. Näköjään kohdassa omat tilaukset ... näkyi MM perusmoduuli ja MM AnettiLink , joten eipä nuolla nyt mitään muuta sitten hoidellakkaan, mutta piisaa mulle. Lisää saa ostaa, mutta ei kait niissä meikeläiselle olisi mitään ...

Viimeksi muokattu: 06.01.17 - klo:11:10 kirjoittanut lypsyukko

agn2926

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 94
Vs: EI "minun maatilani"
Kiitos " aisiu" korvaat tässä parhaillaan mainittujen p-a neuvojien koulutusta,eli esitän ohjelman hintaan palvelun lisänä tilakohtaisen aktiivisen ohjelmatuen, paino sanalla aktiivinen.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8340
Vs: EI "minun maatilani"
On se vuodessa aikalailla parantunut. Aika raakileesta joutui ensimmäisen vuoden maksamaan. Olisi siinä vielä aikalailla kehitettävää. Pitäisi taas aktivoitua palautteen antoon. On niitä jokunen kymmenen lähtenytkin.
Mystinen kesälaatumies

Kloppi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1019
Vs: EI "minun maatilani"
Tuossa kanssa piti ottaa minun maatilani käyttöön kun Ammun käyttö loppui vuoden vaihteeseen. Ainakin vasikan syntymän ilmoitus oli kyllä paljon hankalampi kuin Ammussa. Ilmeisesti on kannattanutkin pysyä erossa tuosta tähän asti, mitä nyt kommentteja lukenut. Noh, tästäkin paskasta vain on tyydyttävä maksamaan kova hinta.  >:(

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9602
Vs: EI "minun maatilani"
Tuossa kanssa piti ottaa minun maatilani käyttöön kun Ammun käyttö loppui vuoden vaihteeseen. Ainakin vasikan syntymän ilmoitus oli kyllä paljon hankalampi kuin Ammussa. Ilmeisesti on kannattanutkin pysyä erossa tuosta tähän asti, mitä nyt kommentteja lukenut. Noh, tästäkin paskasta vain on tyydyttävä maksamaan kova hinta.  >:(

Jos oikein totta puhutaan niin mun mielestä tämä on helpompi kuin ammu. Toki on outo ja pitää miettiä mitäs tässä, mitä seuraavaksi, mutta jos muistais niin varmaan ihan helppo sitten. Päivänmäärän ja kellonajan (siirroissa) valinta ei kyllä multa saa pisteitä. Miksi sitä ei vaan voi näpytellä. Nyt pitää sitten vieritellä sinne tänne.

Magia

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3626
Vs: EI "minun maatilani"
Elmeri on pelannut tänäkin vuonna.

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: EI "minun maatilani"
Tuossa kanssa piti ottaa minun maatilani käyttöön kun Ammun käyttö loppui vuoden vaihteeseen. Ainakin vasikan syntymän ilmoitus oli kyllä paljon hankalampi kuin Ammussa. Ilmeisesti on kannattanutkin pysyä erossa tuosta tähän asti, mitä nyt kommentteja lukenut. Noh, tästäkin paskasta vain on tyydyttävä maksamaan kova hinta.  >:(

Jos oikein totta puhutaan niin mun mielestä tämä on helpompi kuin ammu. Toki on outo ja pitää miettiä mitäs tässä, mitä seuraavaksi, mutta jos muistais niin varmaan ihan helppo sitten. Päivänmäärän ja kellonajan (siirroissa) valinta ei kyllä multa saa pisteitä. Miksi sitä ei vaan voi näpytellä. Nyt pitää sitten vieritellä sinne tänne.

Jep. Tuo päivämäärien ja kellonaikojen rullaustoiminto on kyllä niin perseestä. Toimii androidissa kosketusnäytöllä hyvin, mutta paljon helpompaa olisi jos saisi vaan näpytellä.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64950
Vs: EI "minun maatilani"
elikkä;   kaikki alkaa olla vain kännykkäversioina käytettäviä!?!!   kotikoneella sitten huomattavan hankalia käyttää...    ite en niiiin hirveesti natsaa noita kännyversioita..                                   miten muuten net joilla ei ole konetta eikä kännyä toimii??    tiedän muutaman sellaisenkin...

{o|o}

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 801
Vs: EI "minun maatilani"
Ei tavallinen viljelijä tee lukutaidolla mitään. Prkl, sitä traktoria en osta, hevosella on aina kaikki tehty ja tehdään vastakin.   En rupee mitään tietokoneita laittaa, stana. 

Vuosisadat ja -kymmenet kuluu, mutta maajussi pitää mielipiteensä. Jämpi on niin.

agn2926

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 94
Vs: EI "minun maatilani"
Olen saanut nuoruudessani mielestani hyvan koulutuksen, jossa neuvottiin kohtaamaan viljelijoita. 1. tulen itse  omillani toimeen, 2. otan tehtavakseni tietaa kaikesta kaiken, 3.otan vastaan neuvoja ja luen ammattikirjallisuutta.
Mainittu jako ei liene kovin muuttunut, paitsi omillaan toimivat on aika vaistanyt naista hommista. Neuvonta on
edelleen ihmisten kohtaamista joskin keinot ovat muuttuneet. Oma ryhmansa olemme me joiden tiedonkasittely
ei parjaa nuorisolle, mutta meilla on SOVELTAVAA TIETOA JOTA MYOS HILJAISEKSI KUTSUTAAN. Ohjelmien
Pitaisi palvella myos meita.