Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Lisätuloa  (Luettu 3385 kertaa)

jd-69

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 49
  • Pientilallinen
Lisätuloa
Mitäs kaikkea porukka tekee maatalouden liitännäisenä? Aika harva pärjää pelkällä maatalous tulolla tänäpäivänä?
Torppari

häjy

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 164
Vs: Lisätuloa
Kaikenlaista metallihommaa hitsauksesta metallirakenteisiin ja korjaukseen sekä muovialan hommaa. Omat hyvät tilat ja hyvät koneet. Maatila aika pieni ja konekanta tehokas.

navettapiika

  • Vieras
Vs: Lisätuloa
Vai lisätuloja..lapsilisät ovat kovassa huudossa monessa huushollissa ja minä tietysti hyvin tuettuna opiskelen.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7111
  • karkki vai keppana?
Vs: Lisätuloa
Vai lisätuloja..lapsilisät ovat kovassa huudossa monessa huushollissa ja minä tietysti hyvin tuettuna opiskelen.
Kainalosauvat vähintään?
pessimisti ei pety!

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8443
Vs: Lisätuloa
Vai lisätuloja..lapsilisät ovat kovassa huudossa monessa huushollissa ja minä tietysti hyvin tuettuna opiskelen.

Mitä piika opiskelee? Lukemaan? Laskemaan?
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Lisätuloa
Vai lisätuloja..lapsilisät ovat kovassa huudossa monessa huushollissa ja minä tietysti hyvin tuettuna opiskelen.

Mitä piika opiskelee? Lukemaan? Laskemaan?

  Piikasesta tulee tohtori.

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Lisätuloa
Vai lisätuloja..lapsilisät ovat kovassa huudossa monessa huushollissa ja minä tietysti hyvin tuettuna opiskelen.
Lapsilisää tulee kahdesta enää, "oujee, sillä kyllä pärjäilee" kuten Peitsamo joskus hyräili. Määhän opiskelen kans, mut monimuoto-opiskelijalle ei tukia tipahtele. Eikä tästä askareiden välissä oikein mihinkään kerkiä tienaamaankaan. Puhumattakaan, että jotain tehdä osaisi.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65696
Vs: Lisätuloa
luin illalla eilisestä länsi-savosta kuin joku opettaja haastaa kouluja oikeuteen ensin haettuaan niihin vapaisiin virkoihin... mikkelikin joutuna toista kymmentä tonnia laittaan moiseen rahaa..     tulipa melkein veeti mieleen........                          tasa-arvoahan hääkin vaatii, täältä... mutta ilman käräjiä, -vielä!

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Lisätuloa
Vai lisätuloja..lapsilisät ovat kovassa huudossa monessa huushollissa ja minä tietysti hyvin tuettuna opiskelen.
Lapsilisää tulee kahdesta enää, "oujee, sillä kyllä pärjäilee" kuten Peitsamo joskus hyräili. Määhän opiskelen kans, mut monimuoto-opiskelijalle ei tukia tipahtele. Eikä tästä askareiden välissä oikein mihinkään kerkiä tienaamaankaan. Puhumattakaan, että jotain tehdä osaisi.


Joillakin kun lapsilisä loppuu, niin eläke alkaa. 😀

Viimeksi muokattu: 09.01.17 - klo:10:10 kirjoittanut Sepeteus

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Lisätuloa
Joillakinnkun lapsilisä loppuu, niin eläke alkaa. 😀
Ottakaahan mallia, Mick Jaggerkin 73sena... kyllä kait se lanka palaa jos ruuti on kuivaa.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

montöör

  • Vieras
Vs: Lisätuloa
Olemassaolevilla koneilla tai pienillä investoinneilla tehdyt urakoinnit
on parhaiten kannattavia, joskin euroiksi muutettuna ei paljonkaan tunnu.
Ei kylläkään pääse urakointiuutisten sivuille brassailemaan ½- miljoonan
koneilla, korvanappi korvassa. Jos nyt olisin valintatilanteessa, lähtisin sähkärin
oppiin. Keikkaa olisi vähän joka töllissä.

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: Lisätuloa
 Varusmiesaikaisilla päiväraha säästöillä mennään.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Lisätuloa
Varusmiesaikaisilla päiväraha säästöillä mennään.

Aika hurjaa. Kun mää pääsin töihin joskus 60luvulla, niin sen jälkeen ei oo rahat loppuneet. Eikä oo kylän koerat kusseet kintuille. Kepulaasia on kyllä vituttanu. 😀😁😊😃😜🎅

navettapiika

  • Vieras
Vs: Lisätuloa
Vai lisätuloja..lapsilisät ovat kovassa huudossa monessa huushollissa ja minä tietysti hyvin tuettuna opiskelen.

Mitä piika opiskelee? Lukemaan? Laskemaan?

  Piikasesta tulee tohtori.
Ei nyt sentäs..menee pian kansaneläkkeen puolelle jos tässä vielä väittelemään yrittää..

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Lisätuloa
Mä oon monesti tuskaillut että periaatteessa voisin lähteä talveksi duuniin tekemään jotain järkevää ja tienaamaan vähän rahaa että saa leivän päälle muutakin kuin ylähuulen, mutta se ajatus kaatuu aina käytännön juttuihin. Voisin olla vaikka osa-aikainen siwan kassa, mutta ei ole mitään järkeä laittaa lapsia päikkyyn 15 h x 10 e/h sopparilla, lisätuloista leijonan osan vie päivähoitomaksut ja loppu menee maatilan kanssa yhdessä verotettavaksi. Jos taas haaveilet työstä mistä oikeasti maksettaisiin ja vastaisi vähän osaamista, niin sitten vaaditaan heti päätoimituutta. Eli grilliä pidetään.
Nothing is Something Worth Doing