Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Viljan vienti kasvaa  (Luettu 29079 kertaa)

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19871
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Viljan vienti kasvaa
Joku kysyi mitä "klubia" tarkoitan. En mitään klubia, mutta näyttää nyt, että kolmekin erillistä viljanvientiyhteisöä on saanut vähän ajan kuluessa alkunsa, ja onko MTK:kin vielä....

Eli voidaan ainakin unohtaa viljelijöiden vahva neuvotteluasema eikö ?

Eli saman idean keksii moni yhtaikaa ja hajaannus lieneekin viljan loppuostajan etu ?

-SS-

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12202
  • Virolaista kiitos!
Vs: Viljan vienti kasvaa
Joku kysyi mitä "klubia" tarkoitan. En mitään klubia, mutta näyttää nyt, että kolmekin erillistä viljanvientiyhteisöä on saanut vähän ajan kuluessa alkunsa, ja onko MTK:kin vielä....

Eli voidaan ainakin unohtaa viljelijöiden vahva neuvotteluasema eikö ?

Eli saman idean keksii moni yhtaikaa ja hajaannus lieneekin viljan loppuostajan etu ?

-SS-
Tässähän oli juuri yhteisrintama, kun nämä kolme yhteisöä keräsivät yhdessä vehnää kasaan.

Pelto-Jussi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 396
Vs: Viljan vienti kasvaa
Näin sivusta seuranneena, agroy on minun mielestäni toiminut toistaiseksi ihan hyvin. Minulle on ihan sama kuka sitä toimintaa pyörittää, jos hinnat ovat kilpailukykyisiä ja tuotantopanosten laatu on riittävän hyvä.

En nyt ihan varma ole, mutta Agroyn hallituksessa taitaa olla muutamia ns. eturivin viljelijöitä. Vaikuttanee toimintakulttuuriin.

Omistuspohjasta en tiedä. Tuloksentekokyky tai se, mitä tuloksesta näytetään, lienee vähäinen. Kun hommaa viedään pienillä kuluilla ja katteilla, myös jakokelpoinen voitto jää väistämättä pieneksi

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12202
  • Virolaista kiitos!
Vs: Viljan vienti kasvaa
Näin sivusta seuranneena, agroy on minun mielestäni toiminut toistaiseksi ihan hyvin. Minulle on ihan sama kuka sitä toimintaa pyörittää, jos hinnat ovat kilpailukykyisiä ja tuotantopanosten laatu on riittävän hyvä.

En nyt ihan varma ole, mutta Agroyn hallituksessa taitaa olla muutamia ns. eturivin viljelijöitä. Vaikuttanee toimintakulttuuriin.

Omistuspohjasta en tiedä. Tuloksentekokyky tai se, mitä tuloksesta näytetään, lienee vähäinen. Kun hommaa viedään pienillä kuluilla ja katteilla, myös jakokelpoinen voitto jää väistämättä pieneksi
Se on tuolta asiakastiedon sivuilta nähtävissä aivan ilmaiseksi

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64950
Vs: Viljan vienti kasvaa
miten muuten, onko saitilla monta noita kiinaanviejien kavereita?   onko alkannu rahoja viimein näkymään?   aika surkeeta se tuollainenkin on... liekö sitten atrian possuilla sama kohtalo?

Sivupersoona

  • Vieras
Vs: Viljan vienti kasvaa
miten muuten, onko saitilla monta noita kiinaanviejien kavereita?   onko alkannu rahoja viimein näkymään?   aika surkeeta se tuollainenkin on... liekö sitten atrian possuilla sama kohtalo?

Tuollaista se sitten on surkeimmillaan, kun viljelijät itse lähtee viljanvientiä harjoittamaan, varsinaista amatöörien puuhastelua tosiaankin. Hankkijalta voi saada kympin huonomman tonnihinnan, mutta varmasti rahat tilille 30 päivän päästä noudosta. 

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: Viljan vienti kasvaa
miten muuten, onko saitilla monta noita kiinaanviejien kavereita?   onko alkannu rahoja viimein näkymään?   aika surkeeta se tuollainenkin on... liekö sitten atrian possuilla sama kohtalo?

Tuollaista se sitten on surkeimmillaan, kun viljelijät itse lähtee viljanvientiä harjoittamaan, varsinaista amatöörien puuhastelua tosiaankin. Hankkijalta voi saada kympin huonomman tonnihinnan, mutta varmasti rahat tilille 30 päivän päästä noudosta.

 Turha sitten valittaa viljan huonosta hinnasta. Ei ne isot ostajat maksa yhtään enempää kuin on pakko. Pienetkin kirittäjät tekevät hyvää viljan hintatasolle.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

Last Man Standing

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2766
Vs: Viljan vienti kasvaa
>varmasti rahat tilille 30 päivän päästä noudosta. 

Siinähän noudossa se suurin ongelma onkin.Vieläkin on liki kymmenen vuotta sitten so***** mallasohrakuorma hakematta.Myin sitten muualle myöhemmin kun hommista ei tule mitään kuin selästä työntämällä.

> liekö sitten atrian possuilla sama kohtalo?

Tuottajathan riemuitsevat siitä kun saavat vääntää läävissä yötä myöten kuten telkku mainoksesta voimme todeta.Eikä mitään tulojakaan välttämättä tarvitse.

Samoin tuo snellmannin mainos on henkeäsalpaava kun joku vanha äijä on pistetty kävelemään pellolle ja esittämään että kyseessä olisi joku mukava kyläteurastamo.Miksei sitä Gerhardia
ole tuohon dumpattu kun on niin leppoisan oloinen kaveri.

Viimeksi muokattu: 26.01.17 - klo:08:36 kirjoittanut Last Man Standing

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Viljan vienti kasvaa
miten muuten, onko saitilla monta noita kiinaanviejien kavereita?   onko alkannu rahoja viimein näkymään?   aika surkeeta se tuollainenkin on... liekö sitten atrian possuilla sama kohtalo?

Tuollaista se sitten on surkeimmillaan, kun viljelijät itse lähtee viljanvientiä harjoittamaan, varsinaista amatöörien puuhastelua tosiaankin. Hankkijalta voi saada kympin huonomman tonnihinnan, mutta varmasti rahat tilille 30 päivän päästä noudosta.

Avena, 14 vuorokautta ja kaurarahat tilillä.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64950
Vs: Viljan vienti kasvaa
ja kaurat lähti.... ?      tuo kiinanvienti vaan oli sellanen kokeilu... ihan kuin se eräs kalkkunapuumi muutamia vuosia sitten.....

meidän Isä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 437
Vs: Viljan vienti kasvaa
Näin sivusta seuranneena, agroy on minun mielestäni toiminut toistaiseksi ihan hyvin. Minulle on ihan sama kuka sitä toimintaa pyörittää, jos hinnat ovat kilpailukykyisiä ja tuotantopanosten laatu on riittävän hyvä.

En nyt ihan varma ole, mutta Agroyn hallituksessa taitaa olla muutamia ns. eturivin viljelijöitä. Vaikuttanee toimintakulttuuriin.

Omistuspohjasta en tiedä. Tuloksentekokyky tai se, mitä tuloksesta näytetään, lienee vähäinen. Kun hommaa viedään pienillä kuluilla ja katteilla, myös jakokelpoinen voitto jää väistämättä pieneksi
Se on tuolta asiakastiedon sivuilta nähtävissä aivan ilmaiseksi

Sinne nyt saadaan homma näyttämään hyväntekeväisyydeltä ihan vaan unohtamalla laskuttaa johtokunnan tuotantopanokset :)

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Viljan vienti kasvaa
Ranskasta kahuja, Suomesta kehuja.

http://yle.fi/uutiset/3-9448130
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Viljan vienti kasvaa
https://www.avenakauppa.fi/Forms/Uutinen.aspx?UutinenId=6387aab3-72ba-4a90-a500-ce91c0efc0a6

Avena Nordic Grain Oy laivasi viime viikolla Inkoon satamasta toisen suuremman kokoluokan laivan. Ocean Brother niminen alus seilaa parhaillaan Marokkoon kyydissään 25 000 tonnia lähinnä Etelä- ja Varsinais-Suomessa tuotettua ohraa.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: Viljan vienti kasvaa
https://www.avenakauppa.fi/Forms/Uutinen.aspx?UutinenId=6387aab3-72ba-4a90-a500-ce91c0efc0a6

Avena Nordic Grain Oy laivasi viime viikolla Inkoon satamasta toisen suuremman kokoluokan laivan. Ocean Brother niminen alus seilaa parhaillaan Marokkoon kyydissään 25 000 tonnia lähinnä Etelä- ja Varsinais-Suomessa tuotettua ohraa.

 Jäätiinkö pirkanmaalla kyydistä?
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.