Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kivimaito  (Luettu 5960 kertaa)

Maitoukko

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 33
Kivimaito
Moi , oletteko samaa mieltä kivimaidonhinta on kestämätön , pitäisi saada huomattavasti halvemmalla .  Pienmeijerit on kusessa ....

navettapiika

  • Vieras
Vs: Kivimaito
Paras tietysti jos ilmatteeksi saisi vain hakea Valion varastosta.

hummeri5

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 785
Vs: Kivimaito
Valtio vois maksaa vielä rahdin....

navettapiika

  • Vieras
Vs: Kivimaito
Valtio vois maksaa vielä rahdin....
Vähintään ja mieluusti vielä antaisivat tukea kaluston hankkimiseen..

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65264
Vs: Kivimaito
ääää, mitä suotta... valiolla on hyvä kalusto kuskuuseen!

Pōllumees

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 541
Vs: Kivimaito
Mun mielestä saavat itse hankkia maitonsa .

navettapiika

  • Vieras
Vs: Kivimaito
Mun mielestä saavat itse hankkia maitonsa .
Ei saa pienelle sanoa noin pahasti.. Oli muuten Juustoportin tuotteita tosi hyvässä tarjouksessa HalpaHallissa, lyököhän leiville?

Härö

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 731
Vs: Kivimaito
Kivi se vaan kengässä hiertää ja oikeuslaitoskaan ei osaa lakeja lukea.

navettapiika

  • Vieras
Vs: Kivimaito
Kivi se vaan kengässä hiertää ja oikeuslaitoskaan ei osaa lakeja lukea.
Tasapuolisuuden vuoksi, ostaisivat välistä samaan hintaan Arlalta. Kyllä se tanskalaista toisi..

versu213

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 516
  • Tuottajan asialla...
Vs: Kivimaito
senttiki on liikaa valion soluravasta... :-*

kuin iso hinnan korotus se jytkähti valioolaiselle  kätyrille...?  :D

Magia

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3659
Vs: Kivimaito
Mun mielestä saavat itse hankkia maitonsa .
Saattaisi jopa ihan oikeasti tulla kilpailua tuottajista.Sitä en vieläkään ole huomannu,miten oikein kivi ajaa tuottajien asemaa,aseman parantamiseksi muuten kuin puheissa.Vai onko tarkoitus ajaakin tuottjahinnat samalla tasolle muiden maiden kanssa,kustannustason jäädesä korkeaksi.

Lypsybotti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 896
Vs: Kivimaito
Mun mielestä saavat itse hankkia maitonsa .
Saattaisi jopa ihan oikeasti tulla kilpailua tuottajista.Sitä en vieläkään ole huomannu,miten oikein kivi ajaa tuottajien asemaa,aseman parantamiseksi muuten kuin puheissa.Vai onko tarkoitus ajaakin tuottjahinnat samalla tasolle muiden maiden kanssa,kustannustason jäädesä korkeaksi.

Kivi ajaa tuottajien asemaa?
Ehei!
Kuluttajien asiallahan se on.
Kivin näkemyksen mukaan Valionhan piti pudottaa tuottajahintaa, jotta voisi myydä "saalistushinnoittelun" mukaisella hinnalla maitojaan. Kärjistetysti. Kai sitä kaupalle hintaa olisi pitänyt nostaa ja tuottajille laskea, mutta teoriassa kai niin, että jos tuottajille olisi maksettu vähemmän, ei maitoa tappiolla olisi voitu myydä. Siis kivin tulkinnan mukaan, tai jotain sellaista silloinen Valion TJ höpisi ja nostivat sitten 30% kaupalle myytävien maitojen hintaa... Josta taas kivi sanoi, ettei se noin pitänyt mennä.
Ihmeellinen aisa näin vajavaisilla tiedoilla, mitä kentälle on annettu Valiolta päin...

Pōllumees

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 541
Vs: Kivimaito
Mun mielestä saavat itse hankkia maitonsa .
Saattaisi jopa ihan oikeasti tulla kilpailua tuottajista.Sitä en vieläkään ole huomannu,miten oikein kivi ajaa tuottajien asemaa,aseman parantamiseksi muuten kuin puheissa.Vai onko tarkoitus ajaakin tuottjahinnat samalla tasolle muiden maiden kanssa,kustannustason jäädesä korkeaksi.

Kivi ajaa tuottajien asemaa?
Ehei!
Kuluttajien asiallahan se on.
Kivin näkemyksen mukaan Valionhan piti pudottaa tuottajahintaa, jotta voisi myydä "saalistushinnoittelun" mukaisella hinnalla maitojaan. Kärjistetysti. Kai sitä kaupalle hintaa olisi pitänyt nostaa ja tuottajille laskea, mutta teoriassa kai niin, että jos tuottajille olisi maksettu vähemmän, ei maitoa tappiolla olisi voitu myydä. Siis kivin tulkinnan mukaan, tai jotain sellaista silloinen Valion TJ höpisi ja nostivat sitten 30% kaupalle myytävien maitojen hintaa... Josta taas kivi sanoi, ettei se noin pitänyt mennä.
Ihmeellinen aisa näin vajavaisilla tiedoilla, mitä kentälle on annettu Valiolta päin...

Miten hintaa voi laskea tuottajalle kun ketjun  tuottama voitto maksetaan kuitenkin tuottajalle . Olisin pitänyt laskea sekä tuotteen hintaa että tuottajan hintaa ja kyseisessä tilanteessa myös Venäjän viennin hintaa vaikka maksukykyiset ostajat oli olemassa .

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52004
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Kivimaito
Moi , oletteko samaa mieltä kivimaidonhinta on kestämätön , pitäisi saada huomattavasti halvemmalla .  Pienmeijerit on kusessa ....

Eipä oo tullu kivimaitoa juotua, voimakivistäkin olen vaan kuullut pilkkaavaa ja väheksyttävää juttua.

Sorkkis taasen paiskoo kiviä.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Kivimaito
Moi , oletteko samaa mieltä kivimaidonhinta on kestämätön , pitäisi saada huomattavasti halvemmalla .  Pienmeijerit on kusessa ....

Eipä oo tullu kivimaitoa juotua, voimakivistäkin olen vaan kuullut pilkkaavaa ja väheksyttävää juttua.

Sorkkis taasen paiskoo kiviä.
Loimaan pikkujätkä uhoo . Loimaan Trumppi , hehheh .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .