Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Jäätie  (Luettu 14482 kertaa)

GUSI

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 73
Jäätie
Saarella n. 40 runkoa mitä pitäisi saada pois ajettua....Nyt jää 37cm ja kävin auraamassa 6400 kanssa,  paljon pitäisi tulla jäätä vielä että uskaltaa metsäkärryllä ajaa kuorman kanssa? Sitä 40senttiä olen odotellut mutta nyt lupailevat plussakelejä taas ensi viikolla!

Köntys

  • Vieras
Vs: Jäätie
Saarella n. 40 runkoa mitä pitäisi saada pois ajettua....Nyt jää 37cm ja kävin auraamassa 6400 kanssa,  paljon pitäisi tulla jäätä vielä että uskaltaa metsäkärryllä ajaa kuorman kanssa? Sitä 40senttiä olen odotellut mutta nyt lupailevat plussakelejä taas ensi viikolla!

Ja kaikki pitää tietysti saada yhteen kuormaan?

Tässäkin välissä niitä olisi hakenut jo puolet pois vaikka mönkijällä, runko kerrallaan.

GUSI

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 73
Vs: Jäätie
Saarella n. 40 runkoa mitä pitäisi saada pois ajettua....Nyt jää 37cm ja kävin auraamassa 6400 kanssa,  paljon pitäisi tulla jäätä vielä että uskaltaa metsäkärryllä ajaa kuorman kanssa? Sitä 40senttiä olen odotellut mutta nyt lupailevat plussakelejä taas ensi viikolla!

Ja kaikki pitää tietysti saada yhteen kuormaan?

Tässäkin välissä niitä olisi hakenut jo puolet pois vaikka mönkijällä, runko kerrallaan.
Juu ei....pieniä kuormia joutuu ajaa tottakai kun ei pakkasia ole tulossa! Mönkijää kun ei ole ja sitä  paitsi on kyllä niin isot puut että hyvä jos kuormaimella saa niitä mukaan! 😉

Köntys

  • Vieras
Vs: Jäätie
Saarella n. 40 runkoa mitä pitäisi saada pois ajettua....Nyt jää 37cm ja kävin auraamassa 6400 kanssa,  paljon pitäisi tulla jäätä vielä että uskaltaa metsäkärryllä ajaa kuorman kanssa? Sitä 40senttiä olen odotellut mutta nyt lupailevat plussakelejä taas ensi viikolla!

Ja kaikki pitää tietysti saada yhteen kuormaan?

Tässäkin välissä niitä olisi hakenut jo puolet pois vaikka mönkijällä, runko kerrallaan.
Juu ei....pieniä kuormia joutuu ajaa tottakai kun ei pakkasia ole tulossa! Mönkijää kun ei ole ja sitä  paitsi on kyllä niin isot puut että hyvä jos kuormaimella saa niitä mukaan! 😉

Aina ei nuo jään paksuussentit takaa kestävyyttä. Jäät alkaa näin kevätpuolella pikkuhiljaa haurastumaan altapäinkin, joten koitahan olla varovainen!!! Joku kopiton museotraktori voisi olla turvallisin vaihtoehto. Kevyt ja pääsee toivottavasti pakenemaan, ennenkuin näkki vie.

Valtteri

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 247
Vs: Jäätie
Onkohan tällaiset yleisöpalstat turvallisia paikkoja kysellä näinkin vakavia asioita? Joka tapauksessa olisi mukava kuulla homman jälkeen, että kestikö jää.

kkk

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 825
  • romuja, mutta omia
Vs: Jäätie
Eikö nuita voisi juontaa vaikka viisi tai kymmenen runkoo kerrallaan?

GUSI

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 73
Vs: Jäätie
Sisävesi eikä virtaamia, joten ei sula alhaalta vielä pitkän aikaan jos normi talvi jatkuisi...Ja totta ei pidä kuunnella kaikkia, mutta keskustelunaiheena ihan yees! Juontaminen on yksi vaihtoehto kyllä, kannattavuus vaan vähän kärsii🤔😊

jalle

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 697
  • Enhän mä mistään mitään tiedä
Vs: Jäätie
Nytpä päästiin ajankohtaiseen aiheeseen. Mulla kyseessä suojainen merenlahti kaakonkulmalla. Viime viikolla aloittaessa jää oli 40-43cm ja tuosta tuskin enää vahvistunut, kun lunta tullut. Ajokaluna 6550 ja 8t kärry kuormaimella. Ensin tehtiin hehtaarin ensiharvennus ja nyt 100+v järeää kuusikkoa. Tukkia olen kerännyt täyden kuorman saaressa ja siirtäny sen rekeen/8t lavakärryyn ja vedetty takapotku mf 375 mantereelle. Tuossa kuormainyhdistelmässä sitten puolikas kuorma, jolloin paino n. 8 tonnia. Onhan tuo melkoista puuhastelua, mutta vaihtoehtona vain antaa kuusten lahota ja joskus kaatua mökkien päälle.

GUSI

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 73
Vs: Jäätie
Juu näinhän se on, ei ole hirveästi vaihtoehtoja. Täytyy varmaan kokeilla maanantaina max. puolella kuormalla, parempi olla varovainen ja antaa vähän aikaa sille!

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64945
Vs: Jäätie
ei kait tuo niiiiin rahakasta hommaa ole muutenkaan että ei malttia ja järkeä käyttäen voisi hoitaa... ajaa sitten maalla sen verta isommilla kuormilla ja kovempaa että saa tilit tasan...     polahtannu valtu on aika kallis nostaa...

GUSI

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 73
Vs: Jäätie
Juu se olisi vasta kallista, riskejä ei oteta!👍

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: Jäätie
ei kait tuo niiiiin rahakasta hommaa ole muutenkaan että ei malttia ja järkeä käyttäen voisi hoitaa... ajaa sitten maalla sen verta isommilla kuormilla ja kovempaa että saa tilit tasan...     polahtannu valtu on aika kallis nostaa...

 Voi mennä vielä pahimmassa tapauksessa perikunnan piikkiin.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Jäätie
Pystyiskö siihen jäätielle pumpata vettä jotenkin järkevästi?

Piinaava Rellu

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15
Vs: Jäätie
kyllähän se maltti on valttia näissä jäätie hommissa.. ei se sukeltaja/kopteri halvaksi tule ja koneen huolto/korjaus siihen päälle. tulee aika kalliit puut siinä. reilusti vettä tielle vaa pumpun kanssa pakkasten alla ja iltaisin rukoilee ettei kelit lopu kesken.

pölkky

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 74
Vs: Jäätie
Aja kasa rantaan ja odota että jää sulaa ,sitten myötätuulella ohjailee moottoriveneellä sopivaan paikkaan ja siitä pinoon....
Niin kyllä se tarvii puomit ympärilleen kuten ennenvanhaankin , mutta toimii varmasti.