Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ajokortin riittävyys  (Luettu 4163 kertaa)

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Ajokortin riittävyys
Kun nuo -99 syntyneet saa ajaa maatalousajoo t kortilla liikennekoneella,niin kuinkas harjoittelija? Vai onko varmin hommata senkin lt ?

ilkka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2710
Vs: Ajokortin riittävyys
Onko -99 syntyneillä joku erivapaus ajaa t -kortilla liikennetraktoria, kun rekisteröintitodistuksessa lukee "saadaan käyttää tiellä ainoastaan liikennetraktorina" ?

Noissa nuorison p-ajoissa kannattaa antaa vaan tavallinen maataloustr ajoon jollei maksa päivämaksua.

Traktorilla seuraamusmaksu on 100 €/pv ja liikenneversiolla 670 €/pv.

Toi kannattaa muistaa näis uusis 60 km/h kulkevissa t3b -luokan mönkijöissäkin.

mah

  • Vieras
Vs: Ajokortin riittävyys
Aika harvalla, jos kenelläkään, viljelijäpoloisella on liikennetraktoriksi rekisteröityä traktoria, vaikka kulkisi kuinkakin yli 60. Yhtälailla harvassa on mönkijät, joita päivämaksu koskisi, kun ovat valtaosin bensiinikäyttöisiä.  :-X

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Ajokortin riittävyys
Onko -99 syntyneillä joku erivapaus ajaa t -kortilla liikennetraktoria, kun rekisteröintitodistuksessa lukee "saadaan käyttää tiellä ainoastaan liikennetraktorina" ?

Noissa nuorison p-ajoissa kannattaa antaa vaan tavallinen maataloustr ajoon jollei maksa päivämaksua.

Traktorilla seuraamusmaksu on 100 €/pv ja liikenneversiolla 670 €/pv.

Toi kannattaa muistaa näis uusis 60 km/h kulkevissa t3b -luokan mönkijöissäkin.
Joo noi -99 syntyneet sai ajaa maatalousajoo t kortilla,liikennetraktorilla. Mutta koskeeko tuo poikkeus myös harjoittelijaa?
Nää myöhemmin syntyneet tarttee automaattisesti lt kortin.

Salesman

  • Vieras

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Ajokortin riittävyys
Näinhän se menee

https://www.lvm.fi/-/muutoksia-traktorin-ajokorttivaatimuksiin
Eli harjoittelija saa ajaa t-kortilla liikennekoneella maatalousajoo meillä.

Maakalle

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 826
Vs: Ajokortin riittävyys
Rehuntekourakoijalla oli harjoittelija, jonka kylkeen ajoi katumaasturi kun olivat tekemässä minulle rehua urakoijan liikennetraktorilla ja minun kärryllä. Poliisit tulivat paikalle ja alkoivat kysellä pojan ajokorttia. Hetken siinä pyörittelivät että pitääkö olla mikä kortti ja onko se tilan sisäistä ajoa vai ulkopuolista urakointia. Poliisimiehet menivät solmuun ja totesivat, että aja poika varovaisemmin loppupäivä.

Tuleva Tuottaja

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 290
Vs: Ajokortin riittävyys
Helpoimmalla pääsee kun käy ajamassa sen LT-kortin niin ei tarvitse turhia pelätä. Maksaako se jonkun 80€ tai siihen kieppeille. Ainoa ehto on että täytyy tosiaan olla liikennetraktori vaikka vain peruutellaan. Ja vaunussa riittävät mitat. Ihme touhua tuokin kun sen itse suoritin.
Muiden mielipiteillä ei ole väliä, kunhan on samaa mieltä kuin minä.