Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Volvo BM Valmetin hydrauliikka prakaa  (Luettu 11639 kertaa)

Lemmy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 917
805 hajottaa aina vaihteistoöljyn peltikuorisen paluusuotimen, miksi? Vapaan paluun liittimessä ei ole painetta mitattaessa.
Kaaoksesta nousee harha, meille se on tähtitarha.
http://haapasalontila.fi/index.html

Cutana

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 471
Vs: Volvo BM Valmetin hydrauliikka prakaa
Vuosimalli? Jos vanhempia ja asiantunteva varaosamyyjä kaupannut sen "isomman" hydepmpun kun se ehdottomasti kannattaa laittaa niin siinäpä se. Vonkuuko orbitrooli?

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7101
  • karkki vai keppana?
Vs: Volvo BM Valmetin hydrauliikka prakaa
Missä 805 on vakiona peltikuorinen paluusuodin?
pessimisti ei pety!

jariman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1326
Vs: Volvo BM Valmetin hydrauliikka prakaa
Onko alkuperäis suodin, vai tarvikesuodatin vaihteiston suodattimena.
Alkuperäinen vahvistettu, ja kyllä painosta huomaa.

Eihän siellä vaihteiston matalapainepuolella ole kun 17-19 Bar paine,
Pikavaihde/ vaihteiston voitelu.

Tehty äskettäin remonttia/ tai oire tulevasta remontista, suodatin menee tukkoon
Töhnästä
( käytetty hydraulikäyttöstä lietepumppua, paskaa hydrauliikassa..?)

Lemmy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 917
Vs: Volvo BM Valmetin hydrauliikka prakaa
Vuosimalli? Jos vanhempia ja asiantunteva varaosamyyjä kaupannut sen "isomman" hydepmpun kun se ehdottomasti kannattaa laittaa niin siinäpä se. Vonkuuko orbitrooli?
Tämä 1983 eli niitä ensimmäisiä. Hydepumpun olen vaihtanut joitakin vuosia sitten, en ainakaan pyytänyt isompaa. Ohjauksen paluuletkusta kuulemma voi mitata paineen. (Edit: Mittausyhde on orbin paineletkussa, mutta siinä on sama paine, kun rattiin ei koske.) Ohjaus on ollut heikko pitkään, joten varmaan on liikaa vastapainetta. Jonkun prikan, joka tekee sen vastapaineen,  saa kuulemma otettua pois ilman suurempia purkamisia.

Tämä on se peltikuorinen suodatin kyljessä imusihdin päällä. Ei tosiaan ole vapaan paluun kanssa tekemistä vaan sen toisen pumpun tuotto pitäisi mennä orbin kautta tästä takaisin ja samalla on pieni paine vaihteiston voitelua ynnä muuta varten. Kaikki suodattimet on Valtralta, vanhempi on tukevamman näköinen. Vanhempikin vuotaa pikkusen prässätystä saumasta, kun sen laitoin kokeeksi takaisin. Uudemmissa on pistehitsit tiivisteuran pohjassa, hitsin viereen oli tullut särö. Jotain 20 h kesti ennen kuin öljyt alkaa vuotaa. Suodattimissa on mielestäni ohivuotoventtiili, joten tukkeutumisen ei pitäisi tehdä tätä.

Tarvii mennä Juubin sivuilta katsomaan, jos jotain prikkaa näkyisi.

Viimeksi muokattu: 15.05.17 - klo:22:58 kirjoittanut Lemmy

Kaaoksesta nousee harha, meille se on tähtitarha.
http://haapasalontila.fi/index.html

Cutana

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 471
Vs: Volvo BM Valmetin hydrauliikka prakaa
Mulle myytiin aikanaan se "isompi" pumppu.Kone vm-94. Matalapainepiirin tuotto vähän suurempi. Ja ehdottomasti kannattaa laittaa juuri se.
Suotimia halkeili ja vikaa ei kuulema ole missään,tutkittiin kyllä. Vuosien päästä taas pumpun vaihto,pahoittelivat kun ei ole kun tätä pienempää,otin sen. Halkeilu loppu siihen,samoin orbitroolin ääntely. Se metalliputken pätkä muuten joka on pumpun ja peräkopan välissä piti vaihtaa toisen pituseen ku se "isompi" pumppu laitettiin. Muutamat öljyt pitkin kenttiä. Ja orikinaali osilla. Perkule.
Ja taas Mulle naurettiin ku erehyin olemaan sitä mieltä että oisitte vähän Mulle velkaa...

Lemmy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 917
Vs: Volvo BM Valmetin hydrauliikka prakaa
Jaa luulin jo, että joku nevakeisari on ruuvannut paineet ylös, että pakat pitää. Vuonna -11 olen hankkinut uuden pumpun ja taisin joutua vaihtamaan sen putken, jos muistan oikein. Tuolla Juubin sivuilla on näkyvissä jousikuormitteinen venttiili siitä suotimen alta. Mulla ei ole sellaista vaan pitäisi olla joku prikka jossain. Varmaan joku fiksu syy on olemassa, ettei suodin ole vasta venttiilin jälkeen paineettomana. On nuo uudenmalliset Agcon suodattimetkin paskalaatua. Tiivisteuran pohjassa on pistehitsejä, josta yhdestä lähtee siisti särö ulospäin kummassakin vuotavassa  suotimessa. Optimoitu kestämään ehkä vuoden vaihtoväli sitä 20 bar. Kannattaa seurata.
Kaaoksesta nousee harha, meille se on tähtitarha.
http://haapasalontila.fi/index.html

Cutana

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 471
Vs: Volvo BM Valmetin hydrauliikka prakaa
Heh. Aika tarkkaan jahtasin vastausta monestakin paikasta,sen sain kuulla että jollakin muullakin tälläinen ongelma oli ollut. Eli kun putken olet vaihtanut niin isomman matalapainepiirin pumpun olet silloin laittanut. Mulle ei silloin tietoa löytynyt miksi,jospa tänäpäivävänä sieltä huollosta jo kerrottas millä tuon saa kuriin muuten kuin pumpun vaihtamalla,johan tuo isäntäkin talossa on vaihtunut.
Muistelen että tämä kysessä oleva on semmosen mustakoppisen pumppu?
Eikä se joku sassi tietäs tätä? Poks suotimien arvotusta?

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Volvo BM Valmetin hydrauliikka prakaa
Jaa luulin jo, että joku nevakeisari on ruuvannut paineet ylös, että pakat pitää. Vuonna -11 olen hankkinut uuden pumpun ja taisin joutua vaihtamaan sen putken, jos muistan oikein. Tuolla Juubin sivuilla on näkyvissä jousikuormitteinen venttiili siitä suotimen alta. Mulla ei ole sellaista vaan pitäisi olla joku prikka jossain. Varmaan joku fiksu syy on olemassa, ettei suodin ole vasta venttiilin jälkeen paineettomana. On nuo uudenmalliset Agcon suodattimetkin paskalaatua. Tiivisteuran pohjassa on pistehitsejä, josta yhdestä lähtee siisti särö ulospäin kummassakin vuotavassa  suotimessa. Optimoitu kestämään ehkä vuoden vaihtoväli sitä 20 bar. Kannattaa seurata.

Eiköhän ne vanhat filtterit olleet aitoa kotimaista M-Filter laatua ja nyt Donaldsonia joka tuntuu tehdyn ohuemmasta tavarasta. Donaldson on vanha ja tunnettu merkki alalla mutta näkyy nykyään valmistavan tuotteet ihan kummallisissa paikoissa, kai sitten halvimman työvoimakustannuksen perässä ovat menneet. Kai tuon suodattimen M-Filterinäkin edelleen saisi? Voisi olla edelleen se paksumpi materiaali käytössä.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

Cutana

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 471
Vs: Volvo BM Valmetin hydrauliikka prakaa
Kone oli -84 eikä -94.
Ja M filtteriä suositeltiin silloin lujempana. Joku muu oli tehnyt välillä ja sitten palattiin M filtteriin. 80-luvun loppupuoli.

paalipoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 697
Vs: Volvo BM Valmetin hydrauliikka prakaa



Hämeentraktorihuolto myy valmetteihin M-Filtteriä           http://hameen-traktorihuolto.fi/

Räkkyjooseppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 290
Vs: Volvo BM Valmetin hydrauliikka prakaa
665 saa M-filterin vaihteistosuodattimia uskon että myös 05 sarjaan. Aikoinaan 05 sarjan moott. öljynsuodattamina jotkut käyttivät tarvikesuodattimia ,no kun pakkasella käynnisti suodattimen
kiinnityspäästä kuori pullistu, se vaan oli niin ohutta peltiä.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7101
  • karkki vai keppana?
Vs: Volvo BM Valmetin hydrauliikka prakaa
665 saa M-filterin vaihteistosuodattimia uskon että myös 05 sarjaan. Aikoinaan 05 sarjan moott. öljynsuodattamina jotkut käyttivät tarvikesuodattimia ,no kun pakkasella käynnisti suodattimen
kiinnityspäästä kuori pullistu, se vaan oli niin ohutta peltiä.
On se alkuperäinenkin 30 asteen pakkasella poksahtanut.
pessimisti ei pety!

Räkkyjooseppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 290
Vs: Volvo BM Valmetin hydrauliikka prakaa
665 saa M-filterin vaihteistosuodattimia uskon että myös 05 sarjaan. Aikoinaan 05 sarjan moott. öljynsuodattamina jotkut käyttivät tarvikesuodattimia ,no kun pakkasella käynnisti suodattimen
kiinnityspäästä kuori pullistu, se vaan oli niin ohutta peltiä.
On se alkuperäinenkin 30 asteen pakkasella poksahtanut.
Miksei kun käyttää halpoja mineraaliöljyjä ,aina synteettisiä.

Lemmy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 917
Vs: Volvo BM Valmetin hydrauliikka prakaa
Miksei kun käyttää halpoja mineraaliöljyjä ,aina synteettisiä.
Mineraaliöljyt on jotenkin luomumpia mun mielestä kun ne kylvää tonne pitkin peltoja?

Hitsaan varmaan ite jonkun pöntön sille suotimelle, kun niitä sisälmyksiä on jo nurkissa.
Kaaoksesta nousee harha, meille se on tähtitarha.
http://haapasalontila.fi/index.html