Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Luomuala kasvaa  (Luettu 4368 kertaa)

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8302
Vs: Luomuala kasvaa
Tämä luomun valvonta meni vi tuiksi heti, kun valtio otti järjestämisvastuun. Siihen loppui monen luomuilu.
Tiedän yhdenkin viljelijän joka sanoi valtion tarkastajalle, tarkasta nyt tarkkaan se on viimonen tarkastus.
  no näitä nuoria hyvähermoisia yrittäjiä riittää vielä. Maanviljelijä on koulutettu hyvähermoiseksi, kiitos MTK.

http://www.msn.com/fi-fi/uutiset/other/%E2%80%9Dkirjoitusvirheest%C3%A4-yli-20-000-%E2%82%ACn-lasku%E2%80%9D-%E2%80%93-ministeri-reagoi-%E2%80%9Dk%C3%A4sitt%C3%A4m%C3%A4tt%C3%B6m%C3%A4%C3%A4n%E2%80%9D-ep%C3%A4kohtaan/ar-BBBiaAo?li=AAaDcIL&ocid=spartanntp

MTK on useissa tutkimuksissa ja väitöskirjoissa todettu homoksi.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Luomuala kasvaa
http://yle.fi/uutiset/3-9618491

Näin sanoo aamun uutiset, mutta jos muistellaan vanhoja, esiintyy siellä kerettiläisiä ajatuksia:

"Pahinta se, että seassa jotain hyvääkin"
Pahinta luomussa on Tammisolan mukaan se, että käsitteen seassa on myös jotain hyvää.
- Hyvien asioiden varjolla ajetaan humpuukia sivistyksen vastapainoksi. Mielikuvakulttuuri uhkaa meidän nykyistä sivistystämme."

http://yle.fi/uutiset/3-6536450

Käykö tukipolitiikassa sama, mikä kävi suojavyöhykkeille?

Nyt on joissain piireissä hätä oikeasti! Ei tätä muuten mikään selitä. Mikä järki on tuotta 4 vuodessa 5 vuoden viljat? Tehdä joka asiasta ylituotantoa? Eikö olisi järkevämpää ohjata juuri sitä tuotantoa siihen suuntaan että tuottajakin elää tuotteesta saadulla hinnalla?
Jotenkin tuntuu että lannoiteteollisuus, kemianteolisuus monsantoineen ynm. ajaa juuri tätä tiukempaa luomu linjaa lääketeolisuuden kanssa. Syynä se että viljeliät ei tiukkojen säänösten takia siirtyisi niin herkästi LUOMUUN!

Kyllä mää näkisin myös asian noin. Alussa luomutarkastukset olivat enemän neuvonnallisia tarkastuksia. Nyt asenne on se, olet rikollinen ,ellei sinua syyttömäksi todeta. Viljelijällä todisteluvastuu syyttömyydestä. 😁😀

Mä oon kuullut että ProAgria ajaisi sääntöä että saisi LUOMUSSA käyttää pelkästään LUOMU siemeniä eikä voisi hakea lupaa TAVANOMAISELLE peittaamattomalle siemenelle.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19860
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Luomuala kasvaa
Mä oon kuullut että ProAgria ajaisi sääntöä että saisi LUOMUSSA käyttää pelkästään LUOMU siemeniä eikä voisi hakea lupaa TAVANOMAISELLE peittaamattomalle siemenelle.

Miksi yleensäkään pitäisi saada lupaa tavanomaiselle panokselle luomuviljelyssä ? Koska voi viljellä silloin tavanomaisesti, jos on tarvis panostaa viljelyyn tavanomaiselta puolelta ?

Liian hankalaako. Eiköhän tavanomaisella viljelyllä ollutkin juuri tavoitteena olla tehdä viljely vähemmän hankalaksi, käyttäen apukeinoja, kemiallisia, geeniteknologisia ym.

-SS-

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: Luomuala kasvaa
Niin mutt eix toi yhä mene niin ett tavanomaista siementä ei saa käyttää kun luomusiementä on saatavilla...vrt. positiivilista....

Sanoisinkin ett joss löytyy uhoa ja osaamista niin ryhtyy luomusiementuottajaksi. Takuuvarmat markkivat....mutt vaatii sitä osaamista.

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Luomuala kasvaa
Luomusiemen näyttää olevan hyvissä hinnoissa kun ostaa. Varmaan tarvittas enemmän  luomusemenen tuottajia.

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: Luomuala kasvaa
Hinnoissa on ja sitä yhä suosittelen Veeteille ja Eemeliluusereille.....

En ole varma mutt kai se rinnakkaisviljely on mahdollista, tuottaa luomusiementä siellä maamme parhaimpien viljelyalueiden parhaimmilla pelloilla ja sitt sitä pottua ja kahukauraa huonommilla pelloilla....

Mutt se vaatinee osaamista....

Viimeksi muokattu: 19.05.17 - klo:18:02 kirjoittanut Luomujussi

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Luomuala kasvaa
Siirtymä vaiheessa saa heti tuottaa luomusiementä.

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: Luomuala kasvaa
Joss noin niin eix se ole osaaville selvä juttu mihin suuntautua....

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Luomuala kasvaa
Aina on helpompaa naukua täällä kuinka toiset saa sitä ja tätä.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Luomuala kasvaa
Kenttä on avoin kaikille, siitä vain yrittämään.  Jonkun hinnan toteaminen ei välttämättä ole valittamista. Luomussa on hinnat kohdallaan.

Suuri Ajattelija

  • Vieras
Vs: Luomuala kasvaa
Kenttä on avoin kaikille, siitä vain yrittämään.  Jonkun hinnan toteaminen ei välttämättä ole valittamista. Luomussa on hinnat kohdallaan.
Ainakin myyjien mielestä. Ostajat tuntuu olevan eri mieltä. Toisaalta valtaosa luomusta ei koskaan tule markkinoille.

Etkö oikeasti, siis aikuisen oikeasti pelkää, että luomutukea leikataan valtavan suosion myötä? Toisaalta sillähän olisi tervehdyttävä vaikutus, jolloin luomuilijat joutuisivat oikeasti etsimään rahat markkinoilta.

Suuri Ajattelija

  • Vieras
Vs: Luomuala kasvaa
Luomusiemen näyttää olevan hyvissä hinnoissa kun ostaa. Varmaan tarvittas enemmän  luomusemenen tuottajia.
Tosiluomuilija kylvää itse rikkasiemenet luomusiemenen muodossa peltoonsa, ellei maaperän rikkasiemenvarasto muuten ole riittävä. Minä olen sitä mieltä, että luomusiementuottajat pitää vapauttaa hukkakauralain vaatimuksista, sillä onhan luomut vapautettu viherryttämisvaatimuksista, mutta tuki silti maksetaan.



sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Luomuala kasvaa
Luomusiemen näyttää olevan hyvissä hinnoissa kun ostaa. Varmaan tarvittas enemmän  luomusemenen tuottajia.
Tosiluomuilija kylvää itse rikkasiemenet luomusiemenen muodossa peltoonsa, ellei maaperän rikkasiemenvarasto muuten ole riittävä. Minä olen sitä mieltä, että luomusiementuottajat pitää vapauttaa hukkakauralain vaatimuksista, sillä onhan luomut vapautettu viherryttämisvaatimuksista, mutta tuki silti maksetaan.
mene jonnekkin ja vedä alahuuli pään yli ja nielaise.
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Luomuala kasvaa
Kontu härkäpapu 830 e/tn luomuserti alv 0% plus rahti. Taikapölyä.
Nothing is Something Worth Doing

Suuri Ajattelija

  • Vieras
Vs: Luomuala kasvaa
mene jonnekkin ja vedä alahuuli pään yli ja nielaise.
Käy sinä paskalla, jolloin aivopaine laskee  ja järki alkaa juosta.