Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Moottoritekniikan kehitystä  (Luettu 13760 kertaa)

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

Jätkä

  • Vieras
Vs: Moottoritekniikan kehitystä
No, nyt ranskalaisetkin perheautot kestävät 20 vuotta tuosta vaan, jopa pikkuvolkkarit.
Nyt autolla kuin autolla ajaa puoli miljoonaa ilman ensimmäistäkään venttiilinsäätöä tai mäntien rengastusta, tai pallonivelen vaihtoa. Pikkudieseleillä jopa 600-700000, jossain taksikäytössä.
-SS-
Pakokaasujen osittainen uudelleenkierrätys karstoittaa imukanavan. Anturiviat tekevät autoilijan elämästä helvettiä. Mikä ford kestää yli 300 t ? Kestäviä ranskiksia alettiin valmistaa 2005-6 paikkeilla - ennakoit siis tuon 20 v. ?

 Tuo pakokaasujen takaisinkierätys, pitkä öljynvaihtoväli ja thp/tsi  moottori onkin se mielenkiintoinen yhdistelmä, jossa nokkaketju venyy ja kiristin ei toimi.  Moni joka kyseisen yhdistelmän on ostanut, niin toivoo että se auto olisi jo paalissa ennenn kuin korjaamolla.  En tiedä onko näissä tuoreemmissa autoista korjattu
  tuo suunnittelu virhe, mutta ei ainakaan kolme vuotta sitten.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Moottoritekniikan kehitystä
No, nyt ranskalaisetkin perheautot kestävät 20 vuotta tuosta vaan, jopa pikkuvolkkarit.
Nyt autolla kuin autolla ajaa puoli miljoonaa ilman ensimmäistäkään venttiilinsäätöä tai mäntien rengastusta, tai pallonivelen vaihtoa. Pikkudieseleillä jopa 600-700000, jossain taksikäytössä.
-SS-
Pakokaasujen osittainen uudelleenkierrätys karstoittaa imukanavan. Anturiviat tekevät autoilijan elämästä helvettiä. Mikä ford kestää yli 300 t ? Kestäviä ranskiksia alettiin valmistaa 2005-6 paikkeilla - ennakoit siis tuon 20 v. ?

 Tuo pakokaasujen takaisinkierätys, pitkä öljynvaihtoväli ja thp/tsi  moottori onkin se mielenkiintoinen yhdistelmä, jossa nokkaketju venyy ja kiristin ei toimi.  Moni joka kyseisen yhdistelmän on ostanut, niin toivoo että se auto olisi jo paalissa ennenn kuin korjaamolla.  En tiedä onko näissä tuoreemmissa autoista korjattu
  tuo suunnittelu virhe, mutta ei ainakaan kolme vuotta sitten.

BMW:llä on vielä ainakin F11-sarjan diisseleissä tuota ketjuongelmaa, venyy ja paukkuu ku pohjanmaalaisen henkselit.

Kuten mersuissakin....
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19863
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Moottoritekniikan kehitystä
No, nyt ranskalaisetkin perheautot kestävät 20 vuotta tuosta vaan, jopa pikkuvolkkarit.
Nyt autolla kuin autolla ajaa puoli miljoonaa ilman ensimmäistäkään venttiilinsäätöä tai mäntien rengastusta, tai pallonivelen vaihtoa. Pikkudieseleillä jopa 600-700000, jossain taksikäytössä.
-SS-
Pakokaasujen osittainen uudelleenkierrätys karstoittaa imukanavan. Anturiviat tekevät autoilijan elämästä helvettiä. Mikä ford kestää yli 300 t ? Kestäviä ranskiksia alettiin valmistaa 2005-6 paikkeilla - ennakoit siis tuon 20 v. ?

Ford on 2001 syyskesällä, siis vasta 16 vuotta. 440000 km. Pesonen on 2001 alussa, 400000 km. Volkkari on 1998 heinäkuussa. Ajomäärä 573500 km.

Viimeisenä volkkari leimaan maanantaina. Mondössä on ns. pitkä leima.

Ja totta, Mondeossa oli imusarja karstainen, siinä laitettiin sulkutulppa siihen liitäntään. Pesosessa toiminee paremmin, eikä kierrätystä taida matka-ajossa paljon tapahtua ? Volkkarin dieselissä on systeemit vähän kuin vanhemman puimurin moottorissa, jakajapumppu kyljessä, eikä monta sähköjohtoa kulje moottoritilassa.

-SS-

Viimeksi muokattu: 24.05.17 - klo:18:59 kirjoittanut -SS-

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12039
Vs: Moottoritekniikan kehitystä
Pian on niiden vanhojen romujen kanssa tappelut ohi:

http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/koneet-autot/autojen-valmistajat-est%C3%A4v%C3%A4t-varaosien-kierr%C3%A4tyksen-1.190555
Monimerkkikorjaamot alkavat jo nyt olla aika liemessä. Yleisvikakoodinlukijat eivät riitä kovin pitkälle. Esim. Pösön lisenssi 3 vuodeksi maksaa 6500 eukkua.
Vielä kun saataisiin vastaus metsäjussin kysymykseen.

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Moottoritekniikan kehitystä
Moottoritekniikan kehitys tuntuu olevan sitä että yritetään venyttää huoltovälejä mahdollisimman pitkäksi ja kulutus mukamas alhaiseksi, vaikka todellisuudessa kulutus taitaa olla laboratoriossa tehtyyn verrattuna noin 20% korkeampi lähes kaikilla merkeillä. Markkinoilla on olemassa ainakin yksi poikkeus joka ei ole lähtenyt hulluttelemaan (yli)pitkillä huoltoväleillä. Subarussa on vissiin edelleen muihin verrattuna lyhyet huoltovälit. Itse vaihdan perheenkuljetuskikottimeen öljyt vuosittain vaikka vaihtoväli ei täytykään meillä vuotuisella ajomäärällä.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Moottoritekniikan kehitystä
Moottoritekniikan kehitys tuntuu olevan sitä että yritetään venyttää huoltovälejä mahdollisimman pitkäksi ja kulutus mukamas alhaiseksi, vaikka todellisuudessa kulutus taitaa olla laboratoriossa tehtyyn verrattuna noin 20% korkeampi lähes kaikilla merkeillä. Markkinoilla on olemassa ainakin yksi poikkeus joka ei ole lähtenyt hulluttelemaan (yli)pitkillä huoltoväleillä. Subarussa on vissiin edelleen muihin verrattuna lyhyet huoltovälit. Itse vaihdan perheenkuljetuskikottimeen öljyt vuosittain vaikka vaihtoväli ei täytykään meillä vuotuisella ajomäärällä.

Eikös se ole selvä homma että jos auto vie muutamia desejä öljyä tuhannella kilsalla niin nehän ehtii vaihtumaan 20000-30000km vaihtovälillä?

Imulaitteella menee muutamia minuutteja kun imasee vanhat öölit pois ni ei kannata enempää kymppiä ajaa samoilla. Eikä se öljykään hinnankiroissa ole.

Ai nii juu, Puuha-Homo avaa aina öljypohjan propun, varmuudeks, sitten se hitsaa sihen mutterin kiinni, niin on aina tehty...HUUTONAURUA...

https://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=69564.msg1262412#msg1262412
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Jätkä

  • Vieras
Vs: Moottoritekniikan kehitystä
Pian on niiden vanhojen romujen kanssa tappelut ohi:

http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/koneet-autot/autojen-valmistajat-est%C3%A4v%C3%A4t-varaosien-kierr%C3%A4tyksen-1.190555
Monimerkkikorjaamot alkavat jo nyt olla aika liemessä. Yleisvikakoodinlukijat eivät riitä kovin pitkälle. Esim. Pösön lisenssi 3 vuodeksi maksaa 6500 eukkua.
Vielä kun saataisiin vastaus metsäjussin kysymykseen.

 Kiinasta saa hyviä merkkikohtaisia piraatteja näistä ammattilaisen auton tietokoneboksin luku ja säätö ohjelmista (jos on onnea) "kotikäyttöön".  Mersustakin tulee kaikki mersun tuotteet, Saksasta tilattuna henkilöautot ja raskaskalusto on eritelty

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Moottoritekniikan kehitystä
Kuhan edes ite tietäisivät siellä merkkiliikkeessä. Yhen seat altean tuulilasinpyyhkijän moottori piti asentaa pyyhinkoneistoon ja ei onnistunut merkkarilla kolmessa vartissa. Ite piti vcds.llä tutkia ja selvittää asennus.

Toisessa merkkiliikkeessä olivat arvailleet että pitäisköhän pyyhkijänmoottorin softaversion olla eri ?Siis 2005 mallisen auton lasinpyyhkimen moottorista kyse...
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

mekano

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 262
Vs: Moottoritekniikan kehitystä
Kyllä nykyautot ovat melkein kaikilta osin parempia kuin ennen vanhaan, mutta mikäs olisi se vuosikerta kun autot on/oli parhaimmillaan?
Onko se juuri nyt vai 10, 20 vai 30 vuotta sitten? Elektroniikkaa ja sähköä on tullut reippaasti lisää mutta tiettyyn rajaan asti se on mielestäni vain hyvä asia.
Moottorit pelaa sekä pakkasessa että helteillä, webasto lämmittää talvella ja ilmastointi viilentää kesällä. Vakkarilla ajelet satoja kilometrejä koskematta kaasupolkimeen
ja xenonvaloilla näkee pimeälllä jo ihan eri tavalla.

Siinä muutama esimerkki miten autot on parantunu mutta miten noin niinkuin huoltojen ja keston osalta, minulla on tunne että pari viimeistä vuotta on otettu takapakkia reilusti...?
-Suoraruiskutusmoottorien ongelmat, näyttää se karsta aina vain kiusaavan. Ihan kuin suunnitteluosasto olisi heittäny hanskat tiskiin vähän liian aikasin ja potkaistu tuote maailmalle muiden murheeksi.
-Ketjukoneet. Ennen ne oli ne pomminvarmat ikuisuuskoneet mutta nykyisin ne tehdään fillarin ketjuilla ja lopputuloksen voi arvata. Ellei huonolaatuinen kiristin antaudu vielä aikaisemmin.
-Öljynkulutus. VAG etenkin, miten "terve" kone voi syödä useita litroja/1000km 2010-luvulla?
Ja mitä noita muita isompia vikoja nyt on...?

Eli jotenkin jää se tunne että nykyisin kehdataan tehdä aina vaan halvemmalla sekundaa asiakkaalle asti. Kunhan näyttää hyvältä ulkoapäin niin sehän riittää. Hyvä jos kone kestää 100 tkm, sitten on jo uudemmat malli tulossa, ei kannata "liian hyvää" tehdä.
Kyllä monilla valmistajilla osaamista olisi tehdä todella hyvä ja kestävä auto mutta silloin hinta karkaa. Voiton maksimointia: halpa valmistaa, houkutteleva design ja mahdollisimman hyvä hinta niin että automalli vielä myy hyvin. Luotettavuuden saa siinä vaiheessa unohtaa.
 

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Moottoritekniikan kehitystä
Kyllä nykyautot ovat melkein kaikilta osin parempia kuin ennen vanhaan, mutta mikäs olisi se vuosikerta kun autot on/oli parhaimmillaan?
Onko se juuri nyt vai 10, 20 vai 30 vuotta sitten? Elektroniikkaa ja sähköä on tullut reippaasti lisää mutta tiettyyn rajaan asti se on mielestäni vain hyvä asia.
Moottorit pelaa sekä pakkasessa että helteillä, webasto lämmittää talvella ja ilmastointi viilentää kesällä. Vakkarilla ajelet satoja kilometrejä koskematta kaasupolkimeen
ja xenonvaloilla näkee pimeälllä jo ihan eri tavalla.

Siinä muutama esimerkki miten autot on parantunu mutta miten noin niinkuin huoltojen ja keston osalta, minulla on tunne että pari viimeistä vuotta on otettu takapakkia reilusti...?
-Suoraruiskutusmoottorien ongelmat, näyttää se karsta aina vain kiusaavan. Ihan kuin suunnitteluosasto olisi heittäny hanskat tiskiin vähän liian aikasin ja potkaistu tuote maailmalle muiden murheeksi.
-Ketjukoneet. Ennen ne oli ne pomminvarmat ikuisuuskoneet mutta nykyisin ne tehdään fillarin ketjuilla ja lopputuloksen voi arvata. Ellei huonolaatuinen kiristin antaudu vielä aikaisemmin.
-Öljynkulutus. VAG etenkin, miten "terve" kone voi syödä useita litroja/1000km 2010-luvulla?
Ja mitä noita muita isompia vikoja nyt on...?

Eli jotenkin jää se tunne että nykyisin kehdataan tehdä aina vaan halvemmalla sekundaa asiakkaalle asti. Kunhan näyttää hyvältä ulkoapäin niin sehän riittää. Hyvä jos kone kestää 100 tkm, sitten on jo uudemmat malli tulossa, ei kannata "liian hyvää" tehdä.
Kyllä monilla valmistajilla osaamista olisi tehdä todella hyvä ja kestävä auto mutta silloin hinta karkaa. Voiton maksimointia: halpa valmistaa, houkutteleva design ja mahdollisimman hyvä hinta niin että automalli vielä myy hyvin. Luotettavuuden saa siinä vaiheessa unohtaa.

Tossahan se tulikin. Ennen kone oli väljä jos öölit hävis ja takana sininen pilvi. Nykyään normaalia jos 10tkm menee purkki Mobilia. Hammashihna kestää sen ehkä 60tkm vaikka ohjekirja puhuu 105tkm.

Ei saksassa kukaan huolla niitä autoja. 3 vuotta ja myyntiin. Kyllä se samoilla ööleillä ilman vaihtoa sen 100tkm menee.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Moottoritekniikan kehitystä
Kasarilla litratehot olivat 50 heppaa ja nykyään 120 😂

Silti oikeiden koneremppojen tekoväli on kaksin- tai kolminkertainen. Te ette vissiin muista miten paskoja autoja oli vielä ysärillä. Mää muistan kun nytkin 4 sellaista syöttiämpäriä lojuu pihalla, jokainen hajalla jostain. Eikä kaikki ole edes Ooppeleita 😅
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4367
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Moottoritekniikan kehitystä
Kasarilla litratehot olivat 50 heppaa ja nykyään 120 😂

Silti oikeiden koneremppojen tekoväli on kaksin- tai kolminkertainen. Te ette vissiin muista miten paskoja autoja oli vielä ysärillä. Mää muistan kun nytkin 4 sellaista syöttiämpäriä lojuu pihalla, jokainen hajalla jostain. Eikä kaikki ole edes Ooppeleita 😅


Perusmoottorit taitavat olla aika kestäviä. Samaa ei voi varmaan sanoa näistä saastelaitteistoista ym. sitten kun 3-400 000 on ajettu.
Sitten kun yritetään tehdä jotain hienoa ja huipputeknistä niin sitten tulee enemmän huollettavaa ja ongelmia.

Minusta esim oheisen kuvan rakenne on aika .... himputin monimutkainen... teknopornoa suorastaan. Tuonne mahtuu piiloon joku ongelmakin.

http://tinyurl.com/lwdyj27

Jätkä

  • Vieras
Vs: Moottoritekniikan kehitystä
Kyllä nykyautot ovat melkein kaikilta osin parempia kuin ennen vanhaan, mutta mikäs olisi se vuosikerta kun autot on/oli parhaimmillaan?
Onko se juuri nyt vai 10, 20 vai 30 vuotta sitten? Elektroniikkaa ja sähköä on tullut reippaasti lisää mutta tiettyyn rajaan asti se on mielestäni vain hyvä asia.
Moottorit pelaa sekä pakkasessa että helteillä, webasto lämmittää talvella ja ilmastointi viilentää kesällä. Vakkarilla ajelet satoja kilometrejä koskematta kaasupolkimeen
ja xenonvaloilla näkee pimeälllä jo ihan eri tavalla.

Siinä muutama esimerkki miten autot on parantunu mutta miten noin niinkuin huoltojen ja keston osalta, minulla on tunne että pari viimeistä vuotta on otettu takapakkia reilusti...?
-Suoraruiskutusmoottorien ongelmat, näyttää se karsta aina vain kiusaavan. Ihan kuin suunnitteluosasto olisi heittäny hanskat tiskiin vähän liian aikasin ja potkaistu tuote maailmalle muiden murheeksi.
-Ketjukoneet. Ennen ne oli ne pomminvarmat ikuisuuskoneet mutta nykyisin ne tehdään fillarin ketjuilla ja lopputuloksen voi arvata. Ellei huonolaatuinen kiristin antaudu vielä aikaisemmin.
-Öljynkulutus. VAG etenkin, miten "terve" kone voi syödä useita litroja/1000km 2010-luvulla?
Ja mitä noita muita isompia vikoja nyt on...?

Eli jotenkin jää se tunne että nykyisin kehdataan tehdä aina vaan halvemmalla sekundaa asiakkaalle asti. Kunhan näyttää hyvältä ulkoapäin niin sehän riittää. Hyvä jos kone kestää 100 tkm, sitten on jo uudemmat malli tulossa, ei kannata "liian hyvää" tehdä.
Kyllä monilla valmistajilla osaamista olisi tehdä todella hyvä ja kestävä auto mutta silloin hinta karkaa. Voiton maksimointia: halpa valmistaa, houkutteleva design ja mahdollisimman hyvä hinta niin että automalli vielä myy hyvin. Luotettavuuden saa siinä vaiheessa unohtaa.
Eihän se auton valmistus maksa kuin 3000-6000€ mutta se suunnittelu ja markkinointi on se kallis osa siinä auton hinnasta.  Autonvalmistajathan saa noin puolet tuotostaan näistä huolto ja varaosa markkinoilta, niin kai se on vaikeaa suunnitella auto, jonka huollot vie paljon työtunteja ja pitäisi kestää sen takuu ajan. Takuun  jälkeen auton pitää alkaa hajoamaan ns. edullisista osista, joita huoltomiehet etsivät vikakoodia lukien. Tai koiranluita ja pyörän laakereita vaihtaen.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Moottoritekniikan kehitystä
Kasarilla litratehot olivat 50 heppaa ja nykyään 120 😂

Silti oikeiden koneremppojen tekoväli on kaksin- tai kolminkertainen. Te ette vissiin muista miten paskoja autoja oli vielä ysärillä. Mää muistan kun nytkin 4 sellaista syöttiämpäriä lojuu pihalla, jokainen hajalla jostain. Eikä kaikki ole edes Ooppeleita 😅


Perusmoottorit taitavat olla aika kestäviä. Samaa ei voi varmaan sanoa näistä saastelaitteistoista ym. sitten kun 3-400 000 on ajettu.
Sitten kun yritetään tehdä jotain hienoa ja huipputeknistä niin sitten tulee enemmän huollettavaa ja ongelmia.

Minusta esim oheisen kuvan rakenne on aika .... himputin monimutkainen... teknopornoa suorastaan. Tuonne mahtuu piiloon joku ongelmakin.

http://tinyurl.com/lwdyj27

JO ON POJAT MYLLY!

Mopari 360 raklattaa vaikka mittarissa on jo 150tm!
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!