Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Briggs & Stratton  (Luettu 69038 kertaa)

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Briggs & Stratton
Jotakin änkyrää liuotinta kaasariin. Sinne on jääny saostumia bensasta.
joskus auttaa kun kuumailmapuhaltimella pistää kaasuttimen lämpimäks jos ei käyntiin lähde, silloin taitaa kyseessä olla nuo saostumat :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Ei voikkuin nauraaa . Aaahahhhaaahhhaaaaa.

Hessu on jälkeenjäänyt 80-luvulle. Tuo on tuttu ongelma moottoripyöräpiireissäkin näillä nyky biopensoilla, usein keväällä pitää tehdä tuo toimenpide. Hiustenkuivaaja on kuitenkin parempi vaihtoehto lämmittää kaasutin.
Siihen löytyy paremmat ratkaisut . Jos brigsin kaasarissa on tukos se ei käy ollenkaan . Uimuri kaasuttimet onkin erikseen , kantsii vaihtaa bensiiniletku joka kevät ennen käyttöön ottoa .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Köntys

  • Vieras
Vs: Briggs & Stratton
Jotakin änkyrää liuotinta kaasariin. Sinne on jääny saostumia bensasta.
joskus auttaa kun kuumailmapuhaltimella pistää kaasuttimen lämpimäks jos ei käyntiin lähde, silloin taitaa kyseessä olla nuo saostumat :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Ei voikkuin nauraaa . Aaahahhhaaahhhaaaaa.

Hessu on jälkeenjäänyt 80-luvulle. Tuo on tuttu ongelma moottoripyöräpiireissäkin näillä nyky biopensoilla, usein keväällä pitää tehdä tuo toimenpide. Hiustenkuivaaja on kuitenkin parempi vaihtoehto lämmittää kaasutin.
Siihen löytyy paremmat ratkaisut . Jos brigsin kaasarissa on tukos se ei käy ollenkaan . Uimuri kaasuttimet onkin erikseen , kantsii vaihtaa bensiiniletku joka kevät ennen käyttöön ottoa .

Mikä vehje käy, jos kaasari on tukossa?
Miten sytytyspuolan kunnon voi aistia ilmanputsarin öljyisyydestä, mihin toi perustuu?
Ja mihin toi pensaletkun vaihtaminen joka kevät perustuu.
Ja mitenkä motonetin pienkonebensiini on huonompaa kuin "alan liikeiden"?

 :D  ;D ;D

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4393
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Briggs & Stratton
Jotakin änkyrää liuotinta kaasariin. Sinne on jääny saostumia bensasta.
joskus auttaa kun kuumailmapuhaltimella pistää kaasuttimen lämpimäks jos ei käyntiin lähde, silloin taitaa kyseessä olla nuo saostumat :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Ei voikkuin nauraaa . Aaahahhhaaahhhaaaaa.

Hessu on jälkeenjäänyt 80-luvulle. Tuo on tuttu ongelma moottoripyöräpiireissäkin näillä nyky biopensoilla, usein keväällä pitää tehdä tuo toimenpide. Hiustenkuivaaja on kuitenkin parempi vaihtoehto lämmittää kaasutin.
Siihen löytyy paremmat ratkaisut . Jos brigsin kaasarissa on tukos se ei käy ollenkaan . Uimuri kaasuttimet onkin erikseen , kantsii vaihtaa bensiiniletku joka kevät ennen käyttöön ottoa .

Mikä vehje käy, jos kaasari on tukossa?
Miten sytytyspuolan kunnon voi aistia ilmanputsarin öljyisyydestä, mihin toi perustuu?
Ja mihin toi pensaletkun vaihtaminen joka kevät perustuu.
Ja mitenkä motonetin pienkonebensiini on huonompaa kuin "alan liikeiden"?

 :D  ;D ;D

Ainakin Briggsi voi käydä hetken kunnolla ja sitten  alkaa piiputtaa kun jotakin on tukossa. Lähinä se bensaa pumppaava kalvosysteemi saattaa toimia vajavaisesti jos esim imuputkien siivilät ovat tukkoisia. Käy mutta ei kuitenkaan käy pitkään. Suutinpuolen kanavien tukokset sitten pitävät koneen tykkänään mykkänä.

Venttiilivika tai sytyspuolen takapotkupussahdukset voivat tosiaan ajaa öljyä putsariin silloin kun moottorin huohotus on järjestetty takaisin imupuolelle (suljettu kierto)

Tuosta ilmansuodattimen öljyisyydestä vielä - kyseessä on siis perinteinen vaahtomuovielementti joka kyllä pitääkin pitää hiukka öljyisenä. Paperielementtiä taas ei kuulu öljyllä sotkea.

Briggsin omasta ohjeesta, 'it MUST be oiled...'
https://www.briggsandstratton.com/na/en_us/support/maintenance-how-to/browse/changing-the-air-filter-in-your-briggs-and-stratton-engine.html

The “foam only” style air filter system works by trapping dirt and debris through the use of motor oil spread throughout the oil foam holding medium. A dry or non-oiled oil foam filter will trap only the largest particles. If the air filter element is foam only, it MUST be oiled and serviced regularly. Your foam filter requires replacement every 3 months or after 25 hours of use, whichever occurs first, more often under dusty conditions.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Briggs & Stratton
Jotakin änkyrää liuotinta kaasariin. Sinne on jääny saostumia bensasta.
joskus auttaa kun kuumailmapuhaltimella pistää kaasuttimen lämpimäks jos ei käyntiin lähde, silloin taitaa kyseessä olla nuo saostumat :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Ei voikkuin nauraaa . Aaahahhhaaahhhaaaaa.

Hessu on jälkeenjäänyt 80-luvulle. Tuo on tuttu ongelma moottoripyöräpiireissäkin näillä nyky biopensoilla, usein keväällä pitää tehdä tuo toimenpide. Hiustenkuivaaja on kuitenkin parempi vaihtoehto lämmittää kaasutin.
Siihen löytyy paremmat ratkaisut . Jos brigsin kaasarissa on tukos se ei käy ollenkaan . Uimuri kaasuttimet onkin erikseen , kantsii vaihtaa bensiiniletku joka kevät ennen käyttöön ottoa .

Mikä vehje käy, jos kaasari on tukossa?
Miten sytytyspuolan kunnon voi aistia ilmanputsarin öljyisyydestä, mihin toi perustuu?
Ja mihin toi pensaletkun vaihtaminen joka kevät perustuu.
Ja mitenkä motonetin pienkonebensiini on huonompaa kuin "alan liikeiden"?

 :D  ;D ;D

Ainakin Briggsi voi käydä hetken kunnolla ja sitten  alkaa piiputtaa kun jotakin on tukossa. Lähinä se bensaa pumppaava kalvosysteemi saattaa toimia vajavaisesti jos esim imuputkien siivilät ovat tukkoisia. Käy mutta ei kuitenkaan käy pitkään. Suutinpuolen kanavien tukokset sitten pitävät koneen tykkänään mykkänä.

Venttiilivika tai sytyspuolen takapotkupussahdukset voivat tosiaan ajaa öljyä putsariin silloin kun moottorin huohotus on järjestetty takaisin imupuolelle (suljettu kierto)

Tuosta ilmansuodattimen öljyisyydestä vielä - kyseessä on siis perinteinen vaahtomuovielementti joka kyllä pitääkin pitää hiukka öljyisenä. Paperielementtiä taas ei kuulu öljyllä sotkea.

Briggsin omasta ohjeesta, 'it MUST be oiled...'
https://www.briggsandstratton.com/na/en_us/support/maintenance-how-to/browse/changing-the-air-filter-in-your-briggs-and-stratton-engine.html

The “foam only” style air filter system works by trapping dirt and debris through the use of motor oil spread throughout the oil foam holding medium. A dry or non-oiled oil foam filter will trap only the largest particles. If the air filter element is foam only, it MUST be oiled and serviced regularly. Your foam filter requires replacement every 3 months or after 25 hours of use, whichever occurs first, more often under dusty conditions.
Brigsin ilmasudattimen ei tarvii olla öljyinen , suodatus on yhtä tehokasta ilman öljyäkin , tiedän koska olen kurssit käynyt . Jos sihtit tukossa niin ei yleensä käynnistys muuten kuin antamalla bensaa pikkusen ryyppyläpän ohi , jos käynnistyy mutta sammuu samantien on bensan saanti vaikeuksia .. Jos kuummana kone sammuu on vika venttileissa tai harvinaisempana vikana sytpuola .

Uusissa brigseissä juurikaan tarvii enää venttilejä avata , kestävät hyvin . Huollan niitä aikas paljon vuosittain .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Briggs & Stratton
Jotakin änkyrää liuotinta kaasariin. Sinne on jääny saostumia bensasta.
joskus auttaa kun kuumailmapuhaltimella pistää kaasuttimen lämpimäks jos ei käyntiin lähde, silloin taitaa kyseessä olla nuo saostumat :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Ei voikkuin nauraaa . Aaahahhhaaahhhaaaaa.

Hessu on jälkeenjäänyt 80-luvulle. Tuo on tuttu ongelma moottoripyöräpiireissäkin näillä nyky biopensoilla, usein keväällä pitää tehdä tuo toimenpide. Hiustenkuivaaja on kuitenkin parempi vaihtoehto lämmittää kaasutin.
Siihen löytyy paremmat ratkaisut . Jos brigsin kaasarissa on tukos se ei käy ollenkaan . Uimuri kaasuttimet onkin erikseen , kantsii vaihtaa bensiiniletku joka kevät ennen käyttöön ottoa .

Mikä vehje käy, jos kaasari on tukossa?
Ei käykkään , sitä juuri selitin
Miten sytytyspuolan kunnon voi aistia ilmanputsarin öljyisyydestä, mihin toi perustuu?
Ei voikkaan , venttiilien kunnon voi päätellä ilman putsarista
Ja mihin toi pensaletkun vaihtaminen joka kevät perustuu.
Monet letkut ei kestä nykyisiä bensoja , siksi huollossa laitan bensaletkun uusisksi koska olen monta kaasutinta puhdistanut ko vian vuoksi

Ja mitenkä motonetin pienkonebensiini on huonompaa kuin "alan liikeiden"?
Muutama tapaus tullut vastaan .
 :D  ;D ;D

Miks sielläpäin ajetaan vanhoilla puimureilla , parempiakin olis tarjolla . ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Briggs & Stratton
Kai sää Mettäjussi kattosit ne siivilät koska kalvon olit vaihtanut . Aikas typerää antaa neuvo lämmittää kaasutinta lämpöpuhaltimella missä on muovi osia . Höhlät . ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Briggs & Stratton
Niin just. S-tanan mölöt, sorkkis on kurssit käynyt ja diplomit saanut pienkonekorjaaja, ettäs tiedätte  ;D
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Moerkoe

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 446
Vs: Briggs & Stratton


Kone lähtee hyvin käymään ja tehot ovat tallella, mutta käy vain minuutin-pari, sitten sammuu melko nopeasti. Riittävästi nykimällä lähtee taas, vähäksi aikaa.
Jos odottelee puolisen tuntia niin sen jälkeen starttaa helpommin ja käy taas muutaman minuutin.


Tuskin on venttiileissä, kaasuttimessa tai männässä vikaa jos kerran lähtee helposti, ja käy jonkin aikaa. Veikkaukseni on huonoa bensaa tai ilmareikä tankissa tukossa.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Briggs & Stratton



Kone lähtee hyvin käymään ja tehot ovat tallella, mutta käy vain minuutin-pari, sitten sammuu melko nopeasti. Riittävästi nykimällä lähtee taas, vähäksi aikaa.
Jos odottelee puolisen tuntia niin sen jälkeen starttaa helpommin ja käy taas muutaman minuutin.
Voihan se tietysti olla hetkellinen kipunan puutekin.

Toi juttu on ihan kuin sorkkiksen diagnoosista, kun hessu urologilla kävi 😂😂
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4393
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Briggs & Stratton
Kai sää Mettäjussi kattosit ne siivilät koska kalvon olit vaihtanut . Aikas typerää antaa neuvo lämmittää kaasutinta lämpöpuhaltimella missä on muovi osia . Höhlät . ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Kyllä ne on siivottu. Tarkistin vielä liruttamalla bensaa niistä läpi että iloisesti läpäisee.

Tuossa kaasuttimessa ei muuten taida olla yhtään muoviosaa. Se kalvo lienee ainoa osamikä ei ole alu/sinkkivalua, terästä tms. Mutta tämä onkin siis wanha kone.
(sen verran korjausta että automaattiryypyn kalvovipstaaki  yläpää on pienessä muovihelassa siellä luukun takana :-)  )

Sinänsä hauska tuo ilmanputsarin juttu - missä lienee totuus, valmistajan kansainvälisessä ohjeessa vai kotimaan kurssilla? No ei siitä pienestä öljykosteudesta haittaakaan ole ja varmasti hienojakoisin pöly tarttu siihen paremmin. Varsinaisena mekaanisena suodattimenahan  vaahtomuovi on tosi harvaa tavaraa.

Lämpöpuhallinkin on suhteellinen käsite - itse lämmittelen sillä tarvittaessa kaikenlaisia juttuja. Siinä on kyllä toimiva säätö, kädenlämmöstä ylöspäin. Olen käyttänyt sitä jopa SMD-komponenttien irrotukseen silloin kun kuumailma-aseman teho ei tahdo riittää. Pitää vaan ensin termoparilla mitata ja säätää ilman lämpö juuri sopivaksi, lähelle 300 C, en luota puhaltimen omaan karkeaan mittariin joka taitaa olla 50 asteen portailla. Säätö on kyllä portaaton, samoin kuin puhallusvoiman säätö. Joku sininen Boschin vanha pro-malli se taitaa olla. Toimiva peli.
Tuo lienee nykyään lähes vastaava:
https://www.verkter.fi/muut-sahkotyokalut/kuumailmapuhaltimet/kuumailmapuhallin-bosch-ghg-660-lcd-professional.html

Samoihin juttuihin ei kyllä kannata lähteä sillä Hong Kong'in halvimmalla puhaltimella.

Viimeksi muokattu: 25.05.17 - klo:16:09 kirjoittanut metsajussi

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Briggs & Stratton
Kai sää Mettäjussi kattosit ne siivilät koska kalvon olit vaihtanut . Aikas typerää antaa neuvo lämmittää kaasutinta lämpöpuhaltimella missä on muovi osia . Höhlät . ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Kyllä ne on siivottu. Tarkistin vielä liruttamalla bensaa niistä läpi että iloisesti läpäisee.

Tuossa kaasuttimessa ei muuten taida olla yhtään muoviosaa. Se kalvo lienee ainoa osamikä ei ole alu/sinkkivalua, terästä tms. Mutta tämä onkin siis wanha kone.
(sen verran korjausta että automaattiryypyn kalvovipstaaki  yläpää on pienessä muovihelassa siellä luukun takana :-)  )

Sinänsä hauska tuo ilmanputsarin juttu - missä lienee totuus, valmistajan kansainvälisessä ohjeessa vai kotimaan kurssilla? No ei siitä pienestä öljykosteudesta haittaakaan ole ja varmasti hienojakoisin pöly tarttu siihen paremmin. Varsinaisena mekaanisena suodattimenahan  vaahtomuovi on tosi harvaa tavaraa.

Lämpöpuhallinkin on suhteellinen käsite - itse lämmittelen sillä tarvittaessa kaikenlaisia juttuja. Siinä on kyllä toimiva säätö, kädenlämmöstä ylöspäin. Olen käyttänyt sitä jopa SMD-komponenttien irrotukseen silloin kun kuumailma-aseman teho ei tahdo riittää. Pitää vaan ensin termoparilla mitata ja säätää ilman lämpö juuri sopivaksi, lähelle 300 C, en luota puhaltimen omaan karkeaan mittariin joka taitaa olla 50 asteen portailla. Säätö on kyllä portaaton, samoin kuin puhallusvoiman säätö. Joku sininen Boschin vanha pro-malli se taitaa olla. Toimiva peli.
Tuo lienee nykyään lähes vastaava:
https://www.verkter.fi/muut-sahkotyokalut/kuumailmapuhaltimet/kuumailmapuhallin-bosch-ghg-660-lcd-professional.html

Samoihin juttuihin ei kyllä kannata lähteä sillä Hong Kong'in halvimmalla puhaltimella.
Hehheh . Saostumat ei lähde pienellä lämmöllä . Sytytystulpasta voit päätellä missä vika jos osaat . Maajussit on top kymmenen kärjessä neuvomassa ja rutisemassa . Tämä on todettu monella korjaamolla .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65383
Vs: Briggs & Stratton
ja monella korjaamolla jää jopa nuo värkit korjaamatta... mikä on taas todettu... kuten miun dolmarin saha jota eivät saanu käymään vaikka oli vain pieni vika...

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Briggs & Stratton
Kuinka lie tuo bensiinin vanheneminen onkoos siinä oikeesti perää.Puutarhajyrsimessä oli viimekeväistä pensaa tankissa ja samoilla aineilla kävi nytkin, ei mitään käyntiongelmia.Muutaman kerran enempi sai nykiä eka käynnistyksellä kun oli kuivat paikat.Sis polttoaine oli 98 E, nuo pienkonepensat sitten taitaa vanheta.Käytän aina  tuota 98ainetta myös sahoissa.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Briggs & Stratton
Minusta se pienkonebensa ei nimenomaan vanhene, mut sitä ei kannata bensalla ajetussa käyttää, ainakaan sahassa. Ite ainakin suosiolla tyhjään pitkään seisseitten (tyyliin yli puol vuotta) sahojen tankit ja työnnän vanhat vaikka kelkan bensaksi. Aika vähän on ollut tuol tyylillä tihleissä ongelmia.

Moottorikelkka (vanha rotaxin kone) ei taas ole turhantarkka bensan suhteen. Vanhat bensat vuodesta toiseen ja vain uutta lisäksi. Sama riderin leikkurissa, mut siinei tietenkään ole seosöljyä lisänä.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Köntys

  • Vieras
Vs: Briggs & Stratton
Jotakin änkyrää liuotinta kaasariin. Sinne on jääny saostumia bensasta.
joskus auttaa kun kuumailmapuhaltimella pistää kaasuttimen lämpimäks jos ei käyntiin lähde, silloin taitaa kyseessä olla nuo saostumat :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Ei voikkuin nauraaa . Aaahahhhaaahhhaaaaa.

Aikas typerää antaa neuvo lämmittää kaasutinta lämpöpuhaltimella missä on muovi osia . Höhlät . ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Hehheh . Saostumat ei lähde pienellä lämmöllä .

Mitä neuvoa tässä nyt pitää uskoa?