Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe nurmi ja ryhmät  (Luettu 3594 kertaa)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65383
nurmi ja ryhmät
luin tuossa illalla kahvia hörppiessä kmn viimeistä numeroa ja siinä oli teemana nurmi...   oli mukavaa lukea kuin paimion seudulla oli jotain pöhinää..    uuta ja kehitystä ilmassa...   olen monta kertaa ite miettinny että jotain uutta voisi kokeilla mutta innostus lopahtaa äkkiä kun ei ole kuin keskieuroopan koekmuksia tiedossa..          pelloilla voisi jopa tuottaa jotain uuttakin mutta kun ei joidenkin kuiteskin kokeilemia juttua saa mistään tietoon..                  täällä ei pahemmin oikeaa kokeilua ja sen tuomaa tietoa ja havaintoa paljon ole viljelty.   miksi ei ?   onko kyseessä se veeti-ilmiö vai onko vain niin että tämä jäyhä luonto ei anna aihetta jakaa...?   

                    nuo nurmiryhmät on aika suljettuja ja sitten täälläpäin, länsi-siperiassa ei kait moisia olekaan..   saati sitten muita peltopuolen kehittäjiä...     karjapuolella on, mutta net ei enää miuta ainakaan innosta..       ( suuret investoinnit ja täyspäiväinen navetta-asuminen.. ei kiitos. )

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: nurmi ja ryhmät
Mitä siis haluat tietää?

Sun kannattaisi kylvää sille lämpimälle pellolle vaikka sinimailasta...
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: nurmi ja ryhmät
Täällä päin on ollut nurmiryhmiä useampana vuotena peräkkäinkin. Muutama vuosi sitten ei ollut mitään uutta ainakaan itselle. Sen jälkeen on tullut uusia kasveja nurmiin. Mun mielestä pitäis mieluummin miettiä karkearehun tuotantoa myös yksivuotisten kasvustojen kautta. Ei toimi välttämättä erillisruokinnassa, mutta apesysteemi mahdollistaa enemmän vaihtoehtoja. Varsinkin kun tuleva nurmisato näyttää heikolta...

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52004
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: nurmi ja ryhmät
Nyt vaan oksa käyttää neuvo123456789-rahoja ja pyytää rooakrian neuvojan markille.

Vai saiko sitä fyrkkaa käyttää myös nurmikasveihin?

Moon käyttäny ruokonataseoksia ja nyt toista vuotta kylvelly apilaa sisältäviä seoksia. Ensin oli neuvoja apilasta vastaan mutta nyttemmin kelkka kääntyny apilaksen suuntaan.....
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Köntys

  • Vieras
Vs: nurmi ja ryhmät
Mitä siis haluat tietää?

Sun kannattaisi kylvää sille lämpimälle pellolle vaikka sinimailasta...

Sinimailasia Oksalle...

Maakalle

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 826
Vs: nurmi ja ryhmät
Olin yhden talven nurmiryhmässä joka muuttui tuoksi Paimion ryhmäksi myöhemmin. Ei se mikään suljettu kerho ollut ja ihan hyödyllistä vähemmälläkin panostuksella. Vähän tuntui vaan että meni samojen asioiden kertaamiseksi seuraavana vuonna.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52004
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: nurmi ja ryhmät
Olin yhden talven nurmiryhmässä joka muuttui tuoksi Paimion ryhmäksi myöhemmin. Ei se mikään suljettu kerho ollut ja ihan hyödyllistä vähemmälläkin panostuksella. Vähän tuntui vaan että meni samojen asioiden kertaamiseksi seuraavana vuonna.

Pyörän keksiminen uudestaan aiheuttaa tylsyyttä.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65383
Vs: nurmi ja ryhmät
siksi kaipais jotain uutta ruutia... esim. kuin hampun viljely etenee...    nurmeahan sekin lie?

Puuha-Pete

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7393
Vs: nurmi ja ryhmät
Mitä siis haluat tietää?

Sun kannattaisi kylvää sille lämpimälle pellolle vaikka sinimailasta...

Sinimailanen vaatii hyvän ojituksen, Ph:n ja muutenkin pitää lohko olla kunnossa, jos meinaa et se kans kasvaa.
Masu pipi...?...klikkaamalla 5000 euroa ; )) ja mistä Faariin rengas kaikkein halvimmalla? Sarka-museostako? YMPYRÄPUINTIA!!!

Ihan niin kuin minä ja Köntys Sarka-museossa ennustettiinkin!

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: nurmi ja ryhmät
Nää proagrian ryhmät on sellasii kahvittelu porukoita. Täältä saa paljon parempaa tietoa nopeammin ja vähemmällä vaivalla.

Kyllä oksalle varmasti tuollaisesta ryhmästä olisi paljonkin hyötyä, sitä en epäile.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65383
Vs: nurmi ja ryhmät
ainakii sais kahveeta joskus...  mutta kait noilla on joku sosialinenkin merkitys?   ite olen monasti naurannu naapurin kanssa että taas jäi joltai kallonkutistajalta rahat saamatta ku turistu hetki pellon laitoilla...                             mutta kyllä olis kiva kun sais tieto mitä just näillä mailla sais kasvatettua .. kun pohoooojan maat on niiiiin toisenlaisii...   ja savikkoja täällä nähtykään...

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: nurmi ja ryhmät
Oon kokeillut vähän kaikenlaisia juttuja omilla pelloilla. Suurin viisaus on varmaan siinä että käyttää useamman nurmilajin seoksia. Itse suosin myös valkuaiskasveja, jotka on tällä hetkellä rajoittuneet apilaan nurmissa. Viime kesänä oli rehuvirnamössöä ja se toimi myös oikein hyvin paalisysteemissä. Sinimailasta kokeilin yhdellä lohkolla joitakin vuosia sitten ja siellä missä se kasvaa niin on ehdottomasti paras valkuaiskasvi nurmien sekaan. Vaikka tuota sinimailasta oli ihan parhaalla mahdollisella lohkolla mulla niin siltikin kasvu oli liian epätasaista. Ei siedä märkää käytännössä ollenkaan ja jos tuota olisi ollut pari edellistä kesää niin olis menny ihan persiilleen. Mailanen ei kestä senkään vertaa tallaamista mitä apila.