Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tuulivoimalat 100% ongelmattomia sanoo tutkimus.  (Luettu 637071 kertaa)

arvosupi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3547
Vs: Tuulivoimalat 100% ongelmattomia sanoo tutkimus.
Niin SUPO voi TOKI selittää sitten vaikka tämän seuraavan kuvan samasta paikasta:



Me kaikki MUUT taas voimme ihmetellä, miksi SUPO vääristelee miljoonapalkattuina päivänselviä asioita seinähulluine mielipiteineen!

Viimeksi muokattu: 16.03.18 - klo:19:30 kirjoittanut arvosupi

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4393
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Tuulivoimalat 100% ongelmattomia sanoo tutkimus.
Tuttuun tahtiin muuten pelkällä auringolla TAAS 200kWh/d rikki.
Vesivoimalasta taas tuuppaa noin 1 300kWh/d vauhdilla.
Eli näillä mennään! Kun OL-3 ja OL-4 ja Fenno -1 ja -2 sekojen tuotanto painii klassisessa NOLLA SARJASSA!


Nollasarjassa painii minun tuulivoimalanikin. Eikä varmaan ainakaan 10 vuoteen tuota yhtään mitään.
Suunnittelu on kuitenkin aloitettu, avasin tyhjän taulukkolaskentapohjan valmiiksi ja kävin mäen päällä katselemassa maisemia:-)

Tämän tuulivoimalan tuottamattomuudesta voi siis kiistämättömästi päätellä että tuulivoima on myös ihan sekoa ja turhaa. Ei se mitään tuota, luultavasti ei ikinä.

arvosupi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3547
Vs: Tuulivoimalat 100% ongelmattomia sanoo tutkimus.
Tee toki tuulivoimala! Kerro sitten koska sijoitat edes sen ensimmäisen euron siihen? Kas kun TVO sijoitti 100% tuottamattomaan ydinsekoonsa 22 miljardia JO yli 10y sitten!

Niin SUPO voi TOKI selittää sitten vaikka tämän seuraavan kuvan samasta paikasta:



Laskujeni mukaan 97 paneelia siis.


Me kaikki MUUT taas voimme ihmetellä, miksi SUPO vääristelee miljoonapalkattuina päivänselviä asioita seinähulluine mielipiteineen!

Viimeksi muokattu: 16.03.18 - klo:19:39 kirjoittanut arvosupi

Jätkä

  • Vieras
Vs: Tuulivoimalat 100% ongelmattomia sanoo tutkimus.
Nyt varmaan onnistuu laittaa kuva siitä aurinkovoimalan tuottokäppyrästä. Ei kai sekään sen vaikeampaa ole

arvosupi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3547
Vs: Tuulivoimalat 100% ongelmattomia sanoo tutkimus.
Niin kysynkin MIKSI SUPo jatkuvasti narahtaa valheistaan?
_____________________________________________________

Tuonkin ruokalan 97 paneelin kuvan otin JO syksyllä otetusta kaikkien näkyvillä olevasta Sun videostani.

Juu MINULLE ei toki ole mikään yllätys. Että SUPO vääristelee ylikansallista Google earthiin Suomesta pantuja kuvia.

Mutta nyt tuosta MUN OIKEASTA kuvasta on aikaa 6 kk! Kysynkin, että MIKSI?
______________________________________________________________

Vai kuuluuko tämäkin samaan sarjaan. TVO/ Posiva/ OL-3 valheittenne kanssa?

Eli kun TOTUUS ydinsähkönne 30<snt/kWh hintafaktasta ja BB- luottoluokituksistanne.

On aivan LIIAN KARMEAA KERROTTAVAA. Luotte vaan VALHEMEDIANNE MILJARDEILLA OMAN VALHEELLISEN MAAILMANKUVANNE? Tästäkö on kyse..

Muuten TÄNÄÄN ensimmäisen kerran aurinkopaneelieni tuotto 50% päivän pituudesta! Eli 7:00 aamusta ilta 19:00! Melkoisen massiivinen suoritus paneeleiltani!

Tiimo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 603
Vs: Tuulivoimalat 100% ongelmattomia sanoo tutkimus.
6.30-19.05. 111,7kWh

arvosupi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3547
Vs: Tuulivoimalat 100% ongelmattomia sanoo tutkimus.
6.30-19.05. 111,7kWh

Vallan loistavaa tulosta Tiimolta! Täytyy sanoa, että paiskaan kättä moiselle tulokselle! Siinä saa 16snt/kWh sähköt jäädä ydinmonopoleilta ostamatta sinultakin.

Minulla vielä oli aamulla hiukan lunta ruokalan katolla ja muutamaa pilveäkin liikkui. Mutta mulla menee nyt tasan 50% ajasta JO tuottoon. 7:00-19:00 ja 211kWh oli voitettuna kantana. Seuraavana etappina pitäisi rikkoa 250kWh rajaa sitten. ; ) .. .

Täytyy olla saastainen, YKSINKERTAINEN JA TYHMÄ. Jos ei näistä ala ymmärtää omaa parasta tapaansa leikata ydinvoimin nousevaa sähkönsä laskuja!

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4393
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Tuulivoimalat 100% ongelmattomia sanoo tutkimus.
6.30-19.05. 111,7kWh

Vallan loistavaa tulosta Tiimolta! Täytyy sanoa, että paiskaan kättä moiselle tulokselle! Siinä saa 16snt/kWh sähköt jäädä ydinmonopoleilta ostamatta sinultakin.

Minulla vielä oli aamulla hiukan lunta ruokalan katolla ja muutamaa pilveäkin liikkui. Mutta mulla menee nyt tasan 50% ajasta JO tuottoon. 7:00-19:00 ja 211kWh oli voitettuna kantana. Seuraavana etappina pitäisi rikkoa 250kWh rajaa sitten. ; ) .. .

Täytyy olla saastainen, YKSINKERTAINEN JA TYHMÄ. Jos ei näistä ala ymmärtää omaa parasta tapaansa leikata ydinvoimin nousevaa sähkönsä laskuja!

Mistähän sä olet tuollaisen sähkönhinnan ottanut - kaikkine veroineen, siirtomaksuineen kaikkineen mun hintani on hyvin lähellä 9,5 eurosenttiä. Ilman kiinteää perusmaksua josta ei pääse eroon vaikka osan sähköstään saisi itsekin tuotettua. No mulla ei kulu kuin noin 60 kWh vuorokaudessa, melkoisen tasaisesti ympäri vuoden. Teoriassa pystyisin ehkä hyödyntämään tuosta vajaan puolet itse tuotettuna eli luokkaa 11 000 kWh eli noin tonni rahana. Huomioiden kulutuksen tasaisuus ja tuotannon vaihtelu vuorokaudenajan ja vuodenajan mukaan. Jos laitan kymppitonnin aurinkopaneeleihin asennuksineen kaikkineen, niin korkoineen takaisinmaksuaika olisi noin 10 vuotta. Vasta sitten voisin alkaa jollakin lailla hyötymään investoinnistani. Kuulostaa yhtä huonolta kuin maataloudenkin investoinnit :-/ Jopa rahastosijoittaminen tuottaa paremmin...

Laskelma voi tietenkin olla erilainen sellaisella joka kuluttaa vaikka 70 000 kWh vuodessa ja navetan katolla on 500 m² kohti aurinkoa.

Sähkön myyminen takaisin verkkoon taas on ihan surkeaa toimintaa kannattavuudeltaan.

Tiimo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 603
Vs: Tuulivoimalat 100% ongelmattomia sanoo tutkimus.
Metsäjussille.
Mistä saat sähköä noin halvalla.
Carunan alueella tahtoo mennä yli 14 snt/ kWh kaikkinensa (perusmaksu+sähkö+sähkövero+siirtomaksu+alv. Energian osuus alle 5snt. Alv nyt tietysti on läpikulkuerä.
Muista 40% tuki maatalouden aurinkoenergiainvestointeihin.

Viimeksi muokattu: 17.03.18 - klo:10:12 kirjoittanut Tiimo

arvosupi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3547
Vs: Tuulivoimalat 100% ongelmattomia sanoo tutkimus.
Metsäjussille.
Mistä saat sähköä noin halvalla.
Carunan alueella tahtoo mennä yli 14 snt/ kWh kaikkinensa (perusmaksu+sähkö+sähkövero+siirtomaksu+alv. Energian osuus alle 5snt. Alv nyt tietysti on läpikulkuerä.
Muista 40% tuki maatalouden aurinkoenergiainvestointeihin.

* Että MÄÄ NAUTIN! Nyt alkaa jo näkyä ammattimaista otetta kunnolla!
Tiimo peippaa NÄITÄ SUPO-atomirottia ihan 6- 0!  Lätyiksi seinään!


Joo maksaahan se tusina sähkö 3snt/kWh. Mutkun SIIRTOMAKSUT ja VEROT NOUSEE AINA JA IKUISESTI +15% joka HEMMETIN VUOSI! Joo nyt menee perussähköön JO 15snt/kWh ihan heittämällä!

Niin täällä SUPO selittää, että maksakaa vaan ne tonninne sumeilematta 100% tuottamattomana kankkulan kaivoon jatkossakin! Mutta kun voi ajatella ihan Järjelläkin näitä! Miksi maksat sen 5000e/y sinne TVO ydinsekolle. Ja menetät näin 50 000e joka HEMMETIN vuosikymmen! Kun voit laittaa sen ihan oman aurinkobuustin katolles. Maksaa vaikka nyt 5000 sen asentamiseen. Siinä kun naapuri maksaa sen 500 ydinkultille TAPPIOTA. Niin SINÄ otat sen voittona itselles sen +500e! Ja olet joka tilipäivä siis 1000e naapuriasi RIKKAAMPI!

Juu Tiimo otti esille, että 40% valtion tuki päälle! Voi se olla myös firman kautta +25%, kuten mulla, tai +20% kotitalousvähennys yksityisellekin. Yhtä kaikki kerran asenneettu aurinkopanneeli rikastuttaa sua +10% tuotollaan joka HEMMETIN TILI! Jos se onnistuu Tiimolla ja Arto Laurilla. Niin se onnistuu kyllä SINULTAKIN! Heitä näreikköön SUPO sekoilujen harhat. Ja KOITA, vaikka pienemmilläkin laitteilla!
-
Arto Lauri 242 CIA New York

https://www.youtube.com/watch?v=L2Ru4FLcvtM
---------------------------------------------

Arto Lauri 242 Neon lamp

https://www.youtube.com/watch?v=iTF5gCjA4TI
-----------------------------------------------

Arto Lauri 242 SOS Diesel

https://www.youtube.com/watch?v=pBDe9-QmGPU
---------------------------------------------

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4393
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Tuulivoimalat 100% ongelmattomia sanoo tutkimus.
Metsäjussille.
Mistä saat sähköä noin halvalla.
Carunan alueella tahtoo mennä yli 14 snt/ kWh kaikkinensa (perusmaksu+sähkö+sähkövero+siirtomaksu+alv. Energian osuus alle 5snt. Alv nyt tietysti on läpikulkuerä.
Muista 40% tuki maatalouden aurinkoenergiainvestointeihin.

ALV oli minunkin laskelmassani mukana.
Kymenlaakson Sähkö / sopimuksen nimeä en muista kun se ei näy tuossa finvoice-verkkolaskulla mutta joku Etukymppi tms. se on. Sama toimija niin sähkössä kuin siirrossakin.

Caruna taitaa olla kuuluisa tuosta hinnoittelustaan mitä olen lehtiä lukenut :-((
Ja voihan se täälläkin vielä nousta, en mä sitä sano.

Saakohan noita tukia jos paneelisähköstä vain noin 5% kuluu maatalouden puolella? Ja tuleeko sillekin joku verokohtelu jos ne kilowatit käyttää pääosin muualla (yksityistaloudessa) ?
Verotuksella ym näitä jutuja pilataan, esim vahvat suojatullit aurinkopaneeleille ja muille niihin liittyville laitteille :-(

alpo10

  • Vieras
Vs: Tuulivoimalat 100% ongelmattomia sanoo tutkimus.
joskus tuli laskettua aurinkopaneelien kannattavuutta ja kannattaa se, tietyin reunaehdoin.
Tuotettu sähkö pitää käyttää kaikki itse, ainakin siihen asti että joku "nettomittarointi"-systeemi tulee. Korvattava energia on  nimenomaan sähköä, esimerkiksi lämmittämiseen löytyy halvempia tapoja, maalämpö, kaukolämpö, hake, pelletti, klapit, joihin verrattuna kannattavuus heikkenee. Investoinnille pitää saada joku tuki, muuten se ei kannata edes vaikka kaikki yllä oleva muuten toteutuisi.

Investoinnin kannattavuutta parantaisi se, että sillä voitaisiin korvata joku muu energiainvestointi. Tuulella ja auringolla on varauduttava jopa viikkojen aikaan, jolloin energiakone ei tuota yhtään eli lisäsäästöä on vaikea löytää tästäkin.

arvosupi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3547
Vs: Tuulivoimalat 100% ongelmattomia sanoo tutkimus.
Miten HITOSSA Alpo 10 SUPO-siannussija, perustelet harkitun valheesi. Että muka aurinkopaneeleilla ja tuulella pitäisi varautua viikkojen taukoihin?

Itse kun kelaan kuukausien taa, en löydä AINOAAKAAN tuottamatonta aurinkopaneelin päivää! Ja T&T puolestaan kertoi. Että siinä, kun ydinsekot on tuskin 70% ajastaan valtakunnan verkossa, niin tuulivoimalat on siellä TAUOTTA 90% osuudellaan!

Eli TOKI sensuroivat nettipoliisit voi KOITTAA valehdella paskaansa. ME aidot osaajat , kuten Tiimo täällä myös. Tiedämme OMISTA laitteistamme kyllä niiden hienot kyvyt! Älä sinä SUPO- sika siis tule tyrkkimään valheitasi ja sensurointejasi ISÄLLES!


Joo siinä olet oikeassa taas, että vain kannattaa kompensoida 5- kertaa kalliimpaa omaa kulutussähköään! Koska Suomen ydinlainsäädäntö ja POLIISIT vaan on niin perseestä lakinsa tehneet. Juu ja investointien tuet kannattaa hyödyntää myös!

Viimeksi muokattu: 17.03.18 - klo:11:19 kirjoittanut arvosupi

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: Tuulivoimalat 100% ongelmattomia sanoo tutkimus.
Miten HITOSSA Alpo 10 SUPO-siannussija, perustelet harkitun valheesi. Että muka aurinkopaneeleilla ja tuulella pitäisi varautua viikkojen taukoihin?

Itse kun kelaan kuukausien taa, en löydä AINOAAKAAN tuottamatonta aurinkopaneelin päivää! Ja T&T puolestaan kertoi. Että siinä, kun ydinsekot on tuskin 70% ajastaan valtakunnan verkossa, niin tuulivoimalat on siellä TAUOTTA 90% osuudellaan!

Eli TOKI sensuroivat nettipoliisit voi KOITTAA valehdella paskaansa. ME aidot osaajat , kuten Tiimo täällä myös. Tiedämme OMISTA laitteistamme kyllä niiden hienot kyvyt! Älä sinä SUPO- sika siis tule tyrkkimään valheitasi ja sensurointejasi ISÄLLES!


Joo siinä olet oikeassa taas, että vain kannattaa kompensoida 5- kertaa kalliimpaa omaa kulutussähköään! Koska Suomen ydinlainsäädäntö ja POLIISIT vaan on niin perseestä lakinsa tehneet. Juu ja investointien tuet kannattaa hyödyntää myös!

 Arvto on taas pahalla päällä.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2524
  • Etelä-Karjala
Vs: Tuulivoimalat 100% ongelmattomia sanoo tutkimus.
Seuraavaksi tulee punaisia kirjaimia. Tai oransseja tai vihreitä. Ja isoja...
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...