Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Peugeot-laatua  (Luettu 33563 kertaa)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52004
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Peugeot-laatua
2kk sitten laitoin pökötin pois (1,6 diesel vm 2007,  356 tkm). Reilu 2v mentiin. Joka ainut päivä paloi vikakoodivalo. Pisimmillään se oli poissa 5 käynnistyksen ajan katsastuspäivänä (kiitos Forssan Autosähkölle). Aivan h.elvetin hyvä auto ja perustekniikka, mutta maksaa, kun pitää saada leima. Sähköauto harkinnassa.

Mikä malli?

Ei ihme että sähköt sohlaa kun noin julmetusti ajettu.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12093
Vs: Peugeot-laatua
407 SW Olympia 1.6 HDi 110 FAP 5d.
2-litrainen tai 2.2 menee aika pienillä kierroksilla, kun enempi vääntöä. Nettiautossa vielä kohtuullista tarjontaa.

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Peugeot-laatua
Vasta luin toisella foorumilla täysin uudesta pösöstä, jonka kone laukesi alle 40km ajettuna (kyllä, 40km, ei 40tkm). Viallinen sytytystulppa oli hajottanut yhden pytyn ja todennäköisesti myös siis männän. Uusi moottori tulee kun tulee.  ;D

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9744
Vs: Peugeot-laatua
Vasta luin toisella foorumilla täysin uudesta pösöstä, jonka kone laukesi alle 40km ajettuna (kyllä, 40km, ei 40tkm). Viallinen sytytystulppa oli hajottanut yhden pytyn ja todennäköisesti myös siis männän. Uusi moottori tulee kun tulee.  ;D

Viime keväänä kun itsellä oli autokuumetta, niin tuli noita merkki foorumeita lueskeltua. Tulin siihen tulokseen , että en uskalla ostaa uutta autoa. Tosin noilla sivuilla motto oli, että takuun umpeutuessa auto on ihan pakko laittaa kiertoon. Lähes merkki kuin merkki. Tosin kait niillä yleensä se 40tkm pääsi ennen laukeamista :) No ittellä oli siinä vaiheessa jo merkki valittuna, mutta käytettynä katselin. Samalla logolla varustettuja seisoi hetken kaksi rinnakkain pihassa ja kesäkuun alusta lähtien kolme. Yhdelläkään palstalla ei ollut yhtään ketju ongelmaa kirjoitettuna eikä muutakaan moottorin laukeamisjuttua kyseiseltä merkiltä. Tosin eipä toi myynti tilastojen kärkeä Suomessa ole ikinä vallannut. Japanilainen laatutuote :) Tosin viimeksi hankkimani valmistettu kait Turkissa :(

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Peugeot-laatua
Vasta luin toisella foorumilla täysin uudesta pösöstä, jonka kone laukesi alle 40km ajettuna (kyllä, 40km, ei 40tkm). Viallinen sytytystulppa oli hajottanut yhden pytyn ja todennäköisesti myös siis männän. Uusi moottori tulee kun tulee.  ;D

Viime keväänä kun itsellä oli autokuumetta, niin tuli noita merkki foorumeita lueskeltua. Tulin siihen tulokseen , että en uskalla ostaa uutta autoa. Tosin noilla sivuilla motto oli, että takuun umpeutuessa auto on ihan pakko laittaa kiertoon. Lähes merkki kuin merkki. Tosin kait niillä yleensä se 40tkm pääsi ennen laukeamista :) No ittellä oli siinä vaiheessa jo merkki valittuna, mutta käytettynä katselin. Samalla logolla varustettuja seisoi hetken kaksi rinnakkain pihassa ja kesäkuun alusta lähtien kolme. Yhdelläkään palstalla ei ollut yhtään ketju ongelmaa kirjoitettuna eikä muutakaan moottorin laukeamisjuttua kyseiseltä merkiltä. Tosin eipä toi myynti tilastojen kärkeä Suomessa ole ikinä vallannut. Japanilainen laatutuote :) Tosin viimeksi hankkimani valmistettu kait Turkissa :(
Eiks nää ollu Hondia? Itsellä ei mitään kokemuksia, mutta en ole myöskään huonoa kuullut.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9744
Vs: Peugeot-laatua
Vasta luin toisella foorumilla täysin uudesta pösöstä, jonka kone laukesi alle 40km ajettuna (kyllä, 40km, ei 40tkm). Viallinen sytytystulppa oli hajottanut yhden pytyn ja todennäköisesti myös siis männän. Uusi moottori tulee kun tulee.  ;D

Viime keväänä kun itsellä oli autokuumetta, niin tuli noita merkki foorumeita lueskeltua. Tulin siihen tulokseen , että en uskalla ostaa uutta autoa. Tosin noilla sivuilla motto oli, että takuun umpeutuessa auto on ihan pakko laittaa kiertoon. Lähes merkki kuin merkki. Tosin kait niillä yleensä se 40tkm pääsi ennen laukeamista :) No ittellä oli siinä vaiheessa jo merkki valittuna, mutta käytettynä katselin. Samalla logolla varustettuja seisoi hetken kaksi rinnakkain pihassa ja kesäkuun alusta lähtien kolme. Yhdelläkään palstalla ei ollut yhtään ketju ongelmaa kirjoitettuna eikä muutakaan moottorin laukeamisjuttua kyseiseltä merkiltä. Tosin eipä toi myynti tilastojen kärkeä Suomessa ole ikinä vallannut. Japanilainen laatutuote :) Tosin viimeksi hankkimani valmistettu kait Turkissa :(
Eiks nää ollu Hondia? Itsellä ei mitään kokemuksia, mutta en ole myöskään huonoa kuullut.
Jep

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19941
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Peugeot-laatua
Hyviä on nuo Japanialaiset. Viisi merkkiä ja mallia kuuden parhaan joukossa.

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/201802092200733086_oa.shtml

Rapeat ranskikset hännillä  ;D

Mainitut Toyota-mallit ovat todennäköisesti eurooppalaisia, jos myös Turkki katsotaan Euroopaksi !

10 miljoonaa Euroopassa valmistettua Toyotaa

-SS-

Last Man Standing

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2768
Vs: Peugeot-laatua
Koneiden hajoamiset eivät todellakaan näy missään katsastustilastoissa

Jätkä

  • Vieras
Vs: Peugeot-laatua
Hyviä on nuo Japanialaiset. Viisi merkkiä ja mallia kuuden parhaan joukossa.

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/201802092200733086_oa.shtml

Rapeat ranskikset hännillä  ;D

Mainitut Toyota-mallit ovat todennäköisesti eurooppalaisia, jos myös Turkki katsotaan Euroopaksi !

10 miljoonaa Euroopassa valmistettua Toyotaa

-SS-

1.Turkki
2.Englanti
3.Ranska
4.Englanti
5.Saksa
6.Englanti, Espanja
...

valmistus maat kuvasta. Siis Janilaisia?

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Peugeot-laatua
Se tuppaa Toyotan katsastus olemaan erilainen kuin monen muun auton, Volkkarin, Pösön ja Citikan katsastuksia tässä pääsee vuosittain seuraamaan Corollan ohella. Corollan kun ajaa halliin niin inssi sanoo että ei näissä oikein mitään ole ikinä ja ei katsokaan yhtään mitään kun että valoja toimii jossakin eikä koko pohja puutu autosta. Kolme vuotta sitten meni käytännössä käsijarruton Corolla -05 mallia leimasta kehujen kera, ei olisi Citikkaan leimaa tuollaisella jarrulla laitettu. Seuraavaan leimaan Corollaan sitten tulikin jarrut taakse uusiksi kun korjaamolla katsastustarkistuksen siihen tekivät. Pösöstä rupesi tunnetusti ranskalaisia autoja vihaava K1-aseman kaveri jo kaivamaan varoituskolmiota penkkien alta että olisi jonkun syyn saanut auto hylätä ja moitti vielä että kun paku on siivottu niin olet kuitenkin heittänyt kaikki tavarat pihalle kolmiota myöten. C5 Citikkaa kerran katsastettaessa katsastusmies sanoi että nämä kaasunestejousitetut ovat niin kummallisia että ei oikein tiedä että mitä autosta katsoisi, no tutki kuitenkin nivelet ja jarrut tarkkaan ja teki iskaritestin kuten muihinkin autoihin ja toivotti tervetulleeksi vuoden kuluttua uudelleen.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Peugeot-laatua
jahas nyt on märkäkorvat päässy taas mieliaiheeseensa.eli kuinka meni atsastuksessa läpi vaikka oli ihan sitä ja tätä vikaa kuitenkin mut inssi ei huomannut.Joo ihan kiva juttu, mut kun se auto/ kulkine olis kyllä hyvä olla muulloinkin liikenneturvallisessa kunnossa kuin sinä päivänä kun se on katsastuksessa.Miettikääpä sitä kun seuraavan kerran muija lähtee mukuloiden kanssa anoppia kattomaan parinsadan kilsan päähän  sakkorenkaat alla ja jarruletkut paskana.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9744
Vs: Peugeot-laatua
No joo ... Ittellä oli vuosia toisena autona Mondeo. Vaikka se mielestäni olikin luotto auto, niin katsastus oli hieman erilainen kuin Hondassa. Yleensä vein Mondeon huoltoon ennen katsastusta ja monena vuonna huolto haki ensin vikalistan katsastuksesta ja sitten korjaili viat. Ihan ok käytäntö ja auto oli kuitenkin mielestäni aina luotto kunnossa. Ainakin kun vertaa aiemmin olleisiin Primeroihin. Niiden katsastuksesta ei suuria muistikuvia, mutta ainuita autoja jotka on jättäneet mut tienpäälle. Viat samoja molemmissa ( latureita, startteja,vetoakseleita). Noita primeroja oli kaksi kerralla niin viat oli kait tarttuvia. Siis samat viat molemmissa kait kuukauden sisällä -aina. Vanhin honda ollut vahvuudessa reilu 9vuotta. Yksi lamda anturi joskus alkuaikoina normi huoltojen lisäksi. Katsastusmieheltä yleensä kommentti , että eipä näissä mitään vikaa enne 250 000 kilometriä yleensä ole. Sitten saattaa olla samoja niveliä, kuin muissa 100 000 kohdalla. Ja viime keväänä katselin tuollaisia Accordeja tyttärelle, niin harvoin katsastushistoriassa oli uusinta katsastuksia. Toki yksi ähläm sählämin omistama  tais olla joka katsastuksen aika liikkunut siirtokilvillä ja uusintojakin vuosittain tuplasti ( jäi vaan mieleen). Sitten 2006 alkaen tulleet ufo civikit olikin jotain ihan muuta. Niissä moni oli hylätty jo ensimmäisessä katsastuksessa kolmivuotiaana ja nyt 10 vuotiaina aika harva oli selvinnyt yhdellä näytöllä. Noissa kait jarrut se heikko alue. Joten siten ihmetyttää tuo civikkien 4.sija em. tilastossa. Jospa nuorempi korimalli olisi parempi - toivottavasti :)

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2523
  • Etelä-Karjala
Vs: Peugeot-laatua
Kylältä kuultu kahden automiehen keskustelu:

-Mikä on Nissan Primeran paras ominaisuus?

-Sen valmistus on lopetettu.
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Peugeot-laatua
Eurooppalaisilla kun pääsasiassa on tullut ajeltua ja ne itse korjailtua niin on ihmetyttänyt että miksi jarrusatuloissa käytetään liukupinnoissa ja tapeissa niin hemmetin helposti ruostuvia metalleja? Ja C5 Citikan käsijarrun vaijerien suojaputket hapettuvat tukkoon, tosin kesti sentään 16 vuotta nekin, vaan haponkestävä olisi ollut ikuinen, kori edelleen -01 vuoden autossa huippukunnossa. Japskeissa pikkunippelit yleensä laadukkaita materiaaleja ja koppa happanee pikavauhtia kun ranskalaisautoissa koppa kestää aika pitkään mutta nippelit tökkii ja jumittaa.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12093
Vs: Peugeot-laatua
Eurooppalaisilla kun pääsasiassa on tullut ajeltua ja ne itse korjailtua niin on ihmetyttänyt että miksi jarrusatuloissa käytetään liukupinnoissa ja tapeissa niin hemmetin helposti ruostuvia metalleja? Ja C5 Citikan käsijarrun vaijerien suojaputket hapettuvat tukkoon, tosin kesti sentään 16 vuotta nekin, vaan haponkestävä olisi ollut ikuinen, kori edelleen -01 vuoden autossa huippukunnossa. Japskeissa pikkunippelit yleensä laadukkaita materiaaleja ja koppa happanee pikavauhtia kun ranskalaisautoissa koppa kestää aika pitkään mutta nippelit tökkii ja jumittaa.

RAV4 1.8 bens etuveto: Takajarrupaloja kiinni pitävä, mustasta raudasta tehty tappi oli ruostunut niin hyvin kiinni, että satulan valu petti ennenkuin tappi liikkui. ((  Aitoa fiat-laatua.