Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Peugeot-laatua  (Luettu 33593 kertaa)

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Peugeot-laatua
407 SW Olympia 1.6 HDi 110 FAP 5d.
2-litrainen tai 2.2 menee aika pienillä kierroksilla, kun enempi vääntöä. Nettiautossa vielä kohtuullista tarjontaa.

Olen kuulut väitettävän notta tuo 1,6 Hdi on varsinainen pommi, öljyt pitäis vissiin vaihtaa 5000 km välein jotta ei kone kilahda?
   cría cuervos y te sacarán los ojos

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12106
Vs: Peugeot-laatua
Olen kuulut väitettävän notta tuo 1,6 Hdi on varsinainen pommi, öljyt pitäis vissiin vaihtaa 5000 km välein jotta ei kone kilahda?

Jaa, pikemminkin 1,6 bensakone. Toki pakokaasujen kierrätys konehuoneen kautta uudelleenpolttoon sotkee öljyn. Hiukkaspurkki, egr ja turbo vaativat oman huomionsa. Osa myytävistä varaosista on .askoja, kuten mulla ilmamassamittari. Pitää ostaa Bosch eikä yrittää säästää kymppiä.

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Peugeot-laatua
407 SW Olympia 1.6 HDi 110 FAP 5d.
2-litrainen tai 2.2 menee aika pienillä kierroksilla, kun enempi vääntöä. Nettiautossa vielä kohtuullista tarjontaa.

Olen kuulut väitettävän notta tuo 1,6 Hdi on varsinainen pommi, öljyt pitäis vissiin vaihtaa 5000 km välein jotta ei kone kilahda?

On kuulunut tapauksia että menee öljypumpun imu tukkoon öljyn mentyä moskaksi ja siinä sitten täystuho syntyy. Yksi puolitutun autoilijan taksi poksahti hiukan yli 350tkm kohdalla niin perusteellisesti kun voitelu loppui että tuli kiertokanki koneen kyljestä katsomaan ulkopuolisen maailman houkutuksia. Kai kunnon öljyillä sentään menee kun kerran vuoteen vaihtaa, ja onhan niissä hiukkasloukkuja kanssa vaihdeltu ja osalla pienemmistä korjaamoista sen suhteen ollut hiukan homma hakusessa välillä.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Peugeot-laatua
Se tuppaa Toyotan katsastus olemaan erilainen kuin monen muun auton, Volkkarin, Pösön ja Citikan katsastuksia tässä pääsee vuosittain seuraamaan Corollan ohella. Corollan kun ajaa halliin niin inssi sanoo että ei näissä oikein mitään ole ikinä ja ei katsokaan yhtään mitään kun että valoja toimii jossakin eikä koko pohja puutu autosta. Kolme vuotta sitten meni käytännössä käsijarruton Corolla -05 mallia leimasta kehujen kera, ei olisi Citikkaan leimaa tuollaisella jarrulla laitettu. Seuraavaan leimaan Corollaan sitten tulikin jarrut taakse uusiksi kun korjaamolla katsastustarkistuksen siihen tekivät. Pösöstä rupesi tunnetusti ranskalaisia autoja vihaava K1-aseman kaveri jo kaivamaan varoituskolmiota penkkien alta että olisi jonkun syyn saanut auto hylätä ja moitti vielä että kun paku on siivottu niin olet kuitenkin heittänyt kaikki tavarat pihalle kolmiota myöten. C5 Citikkaa kerran katsastettaessa katsastusmies sanoi että nämä kaasunestejousitetut ovat niin kummallisia että ei oikein tiedä että mitä autosta katsoisi, no tutki kuitenkin nivelet ja jarrut tarkkaan ja teki iskaritestin kuten muihinkin autoihin ja toivotti tervetulleeksi vuoden kuluttua uudelleen.


Paikallisella katsastusasemalla tekevät kyllä omasta mielestäni katsastuksen aina samalla tavalla. Ainakin omille kulkineille on näin. Aikaisemmin siinä oli yksi katsastusmies joka hakemalla yritti hakea vikoja, mutta on lähtenyt pois... Kuten tuli lähtö edellisestäkin katsastusasemalta. Mun mielestä katsastusasemalla on tosi hyvä palvelu ja siellä saa neuvoja mitä asioita kannattaa seurata. Tokihan nuo katsastusaseman äijät on tuttuja kouluajoilta lähtien, mutta ei sillä ole mun mielestä ollut mitään merkitystä siihen meneekö auto läpi vai ei. Silloin kun on ollut aihetta niin tulee hylkäys ja vika korjataan.

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Peugeot-laatua
Olen kuulut väitettävän notta tuo 1,6 Hdi on varsinainen pommi, öljyt pitäis vissiin vaihtaa 5000 km välein jotta ei kone kilahda?

Jaa, pikemminkin 1,6 bensakone. Toki pakokaasujen kierrätys konehuoneen kautta uudelleenpolttoon sotkee öljyn. Hiukkaspurkki, egr ja turbo vaativat oman huomionsa. Osa myytävistä varaosista on .askoja, kuten mulla ilmamassamittari. Pitää ostaa Bosch eikä yrittää säästää kymppiä.

Eikö nuo kaikenlaiset oman paskankierrätyshommat koneen sisällä ole jo ihan lähtökohtaisesti tuhoon tuomittu juttu. Ilmeisesti imuventtiilitkin menee äkkiä pilalle kun niihin iskee karsta äkkiä kiinni. Ja itse vaihdan/vaihtaisin öljyt kerran vuodessa joka tapauksessa vaikka suositus on mikä hyvänsä. Ei ole kallis tikki ajatellen auton kaikkia käyttökuluja. Äskettäin vaihdoin meidän perhekuljettimeen moottoriöljyt kun edellistä vaihdosta oli vuosi. Suositus 15 tkm välein ja joku 13 tkm oli ajettu. Öljy oli tosi edelleen tosi kirkasta kun sitä sormenpäähän pyyhkäisi. Nuo pitkät vaihtovälit on sellainen juttu että niillä saadaan huoltokuluja laskennallisesti alemmaksi, mikä näyttää tietenkin kivalta paperilla.

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Peugeot-laatua
Olen kuulut väitettävän notta tuo 1,6 Hdi on varsinainen pommi, öljyt pitäis vissiin vaihtaa 5000 km välein jotta ei kone kilahda?

Jaa, pikemminkin 1,6 bensakone. Toki pakokaasujen kierrätys konehuoneen kautta uudelleenpolttoon sotkee öljyn. Hiukkaspurkki, egr ja turbo vaativat oman huomionsa. Osa myytävistä varaosista on .askoja, kuten mulla ilmamassamittari. Pitää ostaa Bosch eikä yrittää säästää kymppiä.

Googlasin vähän, pidän kiinni edelleen siitä mitä väitin hdi 1,6 ei hyvä, parhaalla on vissiin päästy 350.000 km huonoimmat on päässet hiukan yli 100.000

Moottoria käyttää peugeot citroen ford volvo susuki ja ties muutkin.
   cría cuervos y te sacarán los ojos

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Peugeot-laatua
Olen kuulut väitettävän notta tuo 1,6 Hdi on varsinainen pommi, öljyt pitäis vissiin vaihtaa 5000 km välein jotta ei kone kilahda?

Jaa, pikemminkin 1,6 bensakone. Toki pakokaasujen kierrätys konehuoneen kautta uudelleenpolttoon sotkee öljyn. Hiukkaspurkki, egr ja turbo vaativat oman huomionsa. Osa myytävistä varaosista on .askoja, kuten mulla ilmamassamittari. Pitää ostaa Bosch eikä yrittää säästää kymppiä.

Googlasin vähän, pidän kiinni edelleen siitä mitä väitin hdi 1,6 ei hyvä, parhaalla on vissiin päästy 350.000 km huonoimmat on päässet hiukan yli 100.000

Moottoria käyttää peugeot citroen ford volvo susuki ja ties muutkin.

Harmi juttu kun 2.0 HDI monesti 500-700tkm ajettuna vielä ihan iskussa. Nettiauton eniten ajettu 1,6HDI Pesoo näkyy olevan 404tkm päästetty mutta se onkin 90hp perusmalli jossa hieman yksinkertaisempaa päästötekniikkaa ainakin vanhemmissa malleissa, joista hiukkasloukku puuttuu. Citikoista oli pari 420tkm ajettua tarjolla 1.6HDI moottorilla.

https://www.nettiauto.com/peugeot/308/9878034

Tekisi melkein mieli hankkia tuo ihan vaan piruuttaan.

Viimeksi muokattu: 20.08.18 - klo:21:57 kirjoittanut SamiT

On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

Jätkä

  • Vieras
Vs: Peugeot-laatua
Olen kuulut väitettävän notta tuo 1,6 Hdi on varsinainen pommi, öljyt pitäis vissiin vaihtaa 5000 km välein jotta ei kone kilahda?

Jaa, pikemminkin 1,6 bensakone. Toki pakokaasujen kierrätys konehuoneen kautta uudelleenpolttoon sotkee öljyn. Hiukkaspurkki, egr ja turbo vaativat oman huomionsa. Osa myytävistä varaosista on .askoja, kuten mulla ilmamassamittari. Pitää ostaa Bosch eikä yrittää säästää kymppiä.

Googlasin vähän, pidän kiinni edelleen siitä mitä väitin hdi 1,6 ei hyvä, parhaalla on vissiin päästy 350.000 km huonoimmat on päässet hiukan yli 100.000

Moottoria käyttää peugeot citroen ford volvo susuki ja ties muutkin.

Harmi juttu kun 2.0 HDI monesti 500-700tkm ajettuna vielä ihan iskussa. Nettiauton eniten ajettu 1,6HDI Pesoo näkyy olevan 404tkm päästetty mutta se onkin 90hp perusmalli jossa hieman yksinkertaisempaa päästötekniikkaa ainakin vanhemmissa malleissa, joista hiukkasloukku puuttuu. Citikoista oli pari 420tkm ajettua tarjolla 1.6HDI moottorilla.

https://www.nettiauto.com/peugeot/308/9878034

Tekisi melkein mieli hankkia tuo ihan vaan piruuttaan.
Se kone kestää, jos sen sisällä käytetään luokitukset täyttävät öljyjä. Moni ostaa perus tarjous diesel-moottori öljyjä ja ihmettelee että mikäs meni pieleen kun ranskis hajoaa.

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Peugeot-laatua
Olen kuulut väitettävän notta tuo 1,6 Hdi on varsinainen pommi, öljyt pitäis vissiin vaihtaa 5000 km välein jotta ei kone kilahda?

Jaa, pikemminkin 1,6 bensakone. Toki pakokaasujen kierrätys konehuoneen kautta uudelleenpolttoon sotkee öljyn. Hiukkaspurkki, egr ja turbo vaativat oman huomionsa. Osa myytävistä varaosista on .askoja, kuten mulla ilmamassamittari. Pitää ostaa Bosch eikä yrittää säästää kymppiä.

Googlasin vähän, pidän kiinni edelleen siitä mitä väitin hdi 1,6 ei hyvä, parhaalla on vissiin päästy 350.000 km huonoimmat on päässet hiukan yli 100.000

Moottoria käyttää peugeot citroen ford volvo susuki ja ties muutkin.

Harmi juttu kun 2.0 HDI monesti 500-700tkm ajettuna vielä ihan iskussa. Nettiauton eniten ajettu 1,6HDI Pesoo näkyy olevan 404tkm päästetty mutta se onkin 90hp perusmalli jossa hieman yksinkertaisempaa päästötekniikkaa ainakin vanhemmissa malleissa, joista hiukkasloukku puuttuu. Citikoista oli pari 420tkm ajettua tarjolla 1.6HDI moottorilla.

https://www.nettiauto.com/peugeot/308/9878034

Tekisi melkein mieli hankkia tuo ihan vaan piruuttaan.
Voi olla että löytyy vaikka 400.000 ajettu, mutta tod näk kone on repattu ,ja kuski on ohjeistettu tiuhaan öljynvaihtoon uuden vaurion välttämiseksi.

2.0 kone on kuulemma jo paljon parempi – liekö 1,6 BMW suunnittelema kun se on myös minin nokalla.

En yritä provosoida, sadat nettikeskustelut ei voi olla väärässä.
   cría cuervos y te sacarán los ojos

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Peugeot-laatua
Olen kuulut väitettävän notta tuo 1,6 Hdi on varsinainen pommi, öljyt pitäis vissiin vaihtaa 5000 km välein jotta ei kone kilahda?

Jaa, pikemminkin 1,6 bensakone. Toki pakokaasujen kierrätys konehuoneen kautta uudelleenpolttoon sotkee öljyn. Hiukkaspurkki, egr ja turbo vaativat oman huomionsa. Osa myytävistä varaosista on .askoja, kuten mulla ilmamassamittari. Pitää ostaa Bosch eikä yrittää säästää kymppiä.

Googlasin vähän, pidän kiinni edelleen siitä mitä väitin hdi 1,6 ei hyvä, parhaalla on vissiin päästy 350.000 km huonoimmat on päässet hiukan yli 100.000

Moottoria käyttää peugeot citroen ford volvo susuki ja ties muutkin.

Harmi juttu kun 2.0 HDI monesti 500-700tkm ajettuna vielä ihan iskussa. Nettiauton eniten ajettu 1,6HDI Pesoo näkyy olevan 404tkm päästetty mutta se onkin 90hp perusmalli jossa hieman yksinkertaisempaa päästötekniikkaa ainakin vanhemmissa malleissa, joista hiukkasloukku puuttuu. Citikoista oli pari 420tkm ajettua tarjolla 1.6HDI moottorilla.

https://www.nettiauto.com/peugeot/308/9878034

Tekisi melkein mieli hankkia tuo ihan vaan piruuttaan.
Voi olla että löytyy vaikka 400.000 ajettu, mutta tod näk kone on repattu ,ja kuski on ohjeistettu tiuhaan öljynvaihtoon uuden vaurion välttämiseksi.

2.0 kone on kuulemma jo paljon parempi – liekö 1,6 BMW suunnittelema kun se on myös minin nokalla.

En yritä provosoida, sadat nettikeskustelut ei voi olla väärässä.

Bemari on sotkeutunut 1.6 bensa-THP-moottorin kehitykseen ja valmistukseen mutta nyt jo myynyt sen kehitys- ja valmistusoikeudet kokonaan PSA:lle.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Peugeot-laatua
Olen kuulut väitettävän notta tuo 1,6 Hdi on varsinainen pommi, öljyt pitäis vissiin vaihtaa 5000 km välein jotta ei kone kilahda?

Jaa, pikemminkin 1,6 bensakone. Toki pakokaasujen kierrätys konehuoneen kautta uudelleenpolttoon sotkee öljyn. Hiukkaspurkki, egr ja turbo vaativat oman huomionsa. Osa myytävistä varaosista on .askoja, kuten mulla ilmamassamittari. Pitää ostaa Bosch eikä yrittää säästää kymppiä.

Googlasin vähän, pidän kiinni edelleen siitä mitä väitin hdi 1,6 ei hyvä, parhaalla on vissiin päästy 350.000 km huonoimmat on päässet hiukan yli 100.000

Moottoria käyttää peugeot citroen ford volvo susuki ja ties muutkin.

Harmi juttu kun 2.0 HDI monesti 500-700tkm ajettuna vielä ihan iskussa. Nettiauton eniten ajettu 1,6HDI Pesoo näkyy olevan 404tkm päästetty mutta se onkin 90hp perusmalli jossa hieman yksinkertaisempaa päästötekniikkaa ainakin vanhemmissa malleissa, joista hiukkasloukku puuttuu. Citikoista oli pari 420tkm ajettua tarjolla 1.6HDI moottorilla.

https://www.nettiauto.com/peugeot/308/9878034

Tekisi melkein mieli hankkia tuo ihan vaan piruuttaan.
Voi olla että löytyy vaikka 400.000 ajettu, mutta tod näk kone on repattu ,ja kuski on ohjeistettu tiuhaan öljynvaihtoon uuden vaurion välttämiseksi.

2.0 kone on kuulemma jo paljon parempi – liekö 1,6 BMW suunnittelema kun se on myös minin nokalla.

En yritä provosoida, sadat nettikeskustelut ei voi olla väärässä.

Bemari on sotkeutunut 1.6 bensa-THP-moottorin kehitykseen ja valmistukseen mutta nyt jo myynyt sen kehitys- ja valmistusoikeudet kokonaan PSA:lle.
Just googlasin se onkin Ford joka on ollut mukana Hdi sunnittelussa – mitä sanoo SS mies, pilasiko Ford tämänkin koneen?
   cría cuervos y te sacarán los ojos

AC

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 378
Vs: Peugeot-laatua
Olen kuulut väitettävän notta tuo 1,6 Hdi on varsinainen pommi, öljyt pitäis vissiin vaihtaa 5000 km välein jotta ei kone kilahda?

Jaa, pikemminkin 1,6 bensakone. Toki pakokaasujen kierrätys konehuoneen kautta uudelleenpolttoon sotkee öljyn. Hiukkaspurkki, egr ja turbo vaativat oman huomionsa. Osa myytävistä varaosista on .askoja, kuten mulla ilmamassamittari. Pitää ostaa Bosch eikä yrittää säästää kymppiä.

Googlasin vähän, pidän kiinni edelleen siitä mitä väitin hdi 1,6 ei hyvä, parhaalla on vissiin päästy 350.000 km huonoimmat on päässet hiukan yli 100.000

Moottoria käyttää peugeot citroen ford volvo susuki ja ties muutkin.

Harmi juttu kun 2.0 HDI monesti 500-700tkm ajettuna vielä ihan iskussa. Nettiauton eniten ajettu 1,6HDI Pesoo näkyy olevan 404tkm päästetty mutta se onkin 90hp perusmalli jossa hieman yksinkertaisempaa päästötekniikkaa ainakin vanhemmissa malleissa, joista hiukkasloukku puuttuu. Citikoista oli pari 420tkm ajettua tarjolla 1.6HDI moottorilla.

https://www.nettiauto.com/peugeot/308/9878034

Tekisi melkein mieli hankkia tuo ihan vaan piruuttaan.
Voi olla että löytyy vaikka 400.000 ajettu, mutta tod näk kone on repattu ,ja kuski on ohjeistettu tiuhaan öljynvaihtoon uuden vaurion välttämiseksi.

2.0 kone on kuulemma jo paljon parempi – liekö 1,6 BMW suunnittelema kun se on myös minin nokalla.

En yritä provosoida, sadat nettikeskustelut ei voi olla väärässä.

Bemari on sotkeutunut 1.6 bensa-THP-moottorin kehitykseen ja valmistukseen mutta nyt jo myynyt sen kehitys- ja valmistusoikeudet kokonaan PSA:lle.
Just googlasin se onkin Ford joka on ollut mukana Hdi sunnittelussa – mitä sanoo SS mies, pilasiko Ford tämänkin koneen?
En googlannut mutta sellainen muistikuva että oli joskus uutinen Fordin ja PSA välillä että Ford suunnittelee pensakoneet ja PSA dieselkoneet, öljynvaihtoväli on  öljyvalmistajien sivuilla vaikeissa olosuhteissa puolet normaalista, talvi on sellainen ja kesällä jos ajetaan taajamassa lämmöt nousee ruuhkassa

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12106
Vs: Peugeot-laatua
Öljynvaihto on aika halpa koneremppa.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Peugeot-laatua
mutta kertokaas mullekii mikä on hyvä öljy koneelle kuin koneelle?    nuita merkkejä on niiiin pirusti ja huimaa kun mopil1senä myytään jopa vietnamin ööliä, ainakii tokmannilla..  (    muutama vuosi sit huomasin )               ite käyttänny tepon ööliä tojossa mut onko parempii?   vanha pensakone ilman hörhöä..  joten?

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Peugeot-laatua
vanha hörhö ei erikoisia liukasteita tarvi.