Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Syksyllä 2018 maatalouskonenäyttely Helsingissä  (Luettu 14366 kertaa)

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Ehkä tässä on nyt ideana markkinoida Suomalaista osaamista ulkomaille??

Silloin on loogista laittaa konenäyttely johonkin sellaiseen paikkaan jolle ulkomailta viitsii tulla ja jossa maijoitus löytyy samasta maakunnasta
Tätä mä yritin vapaan sanan puoella kertoa, mutta onnistuin kehnosti.
Nothing is Something Worth Doing

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Ehkä tässä on nyt ideana markkinoida Suomalaista osaamista ulkomaille??

Silloin on loogista laittaa konenäyttely johonkin sellaiseen paikkaan jolle ulkomailta viitsii tulla ja jossa maijoitus löytyy samasta maakunnasta
Tätä mä yritin vapaan sanan puoella kertoa, mutta onnistuin kehnosti.

Sää ymmärrät kun oot vissiin ollut näyttelyissä molemmilla puolilla tiskiä 😂😂

Näyttelyillä järjästäneillä on sit tietty oma mielipiteensä asiasta.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Luteikko

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 699
Ehkä tässä on nyt ideana markkinoida Suomalaista osaamista ulkomaille??

Silloin on loogista laittaa konenäyttely johonkin sellaiseen paikkaan jolle ulkomailta viitsii tulla ja jossa maijoitus löytyy samasta maakunnasta

Kyllä ulkomaalaiset on käyttäny google ranslatoria tähän palstaan ja kiertävät kaukaa suomi vehkeet, kun ei edes suomalaiset itse pidä missään arvossa kotimaisia koneita.

On täällä paljon hyvääkin...jota viedään ulos ja siellä kehutaan 👍👍👍

Mitä?

Ne kuhujat ei osaa käyttää translatoria😂 kukaan täällä ei kehu kotimaista tai joku joskus yrittää mutta hänet ammutaan tehokkaasti alas 😁
"Maanviljelijä on köyhä eläessään mutta rikas kuollessaan"

Pasi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2373
Ehkä tässä on nyt ideana markkinoida Suomalaista osaamista ulkomaille??

Silloin on loogista laittaa konenäyttely johonkin sellaiseen paikkaan jolle ulkomailta viitsii tulla ja jossa maijoitus löytyy samasta maakunnasta
Tätä mä yritin vapaan sanan puoella kertoa, mutta onnistuin kehnosti.

Kertokaas nyt sitten jotain esimerkkejä siitä osaamisesta. Ja nimenomaan maatalouspuolelta. Minulla kun on semmoinen käsitys, että konepuolella niitä mahdollisia vientikelpoisia koneita viedään jo täyttä päätä. Jalostajille ja tietotekniikka yms. läppärin kantamiseen perustuville putiikeille on todennäköisesti tehokkaampaa mennä näyttelyyn uudelle, halutulle markkina-alueelle ja selittää sekä selventää siellä kuinka hyviä ja innovatiivisia he ovat. Jotenkin epäilen ettei niitä potentiaalisia ulkolaisia pisniskumppaneita kovin helposti saa tänne. Venäläiset ja virolaiset ovat eri asia jos rajamuodollisuudet eivät ole sillä hetkellä liian hankalat. Heitä kyllä todennäköisesti tulee.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Ehkä tässä on nyt ideana markkinoida Suomalaista osaamista ulkomaille??

Silloin on loogista laittaa konenäyttely johonkin sellaiseen paikkaan jolle ulkomailta viitsii tulla ja jossa maijoitus löytyy samasta maakunnasta
Tätä mä yritin vapaan sanan puoella kertoa, mutta onnistuin kehnosti.

Kertokaas nyt sitten jotain esimerkkejä siitä osaamisesta. Ja nimenomaan maatalouspuolelta. Minulla kun on semmoinen käsitys, että konepuolella niitä mahdollisia vientikelpoisia koneita viedään jo täyttä päätä. Jalostajille ja tietotekniikka yms. läppärin kantamiseen perustuville putiikeille on todennäköisesti tehokkaampaa mennä näyttelyyn uudelle, halutulle markkina-alueelle ja selittää sekä selventää siellä kuinka hyviä ja innovatiivisia he ovat. Jotenkin epäilen ettei niitä potentiaalisia ulkolaisia pisniskumppaneita kovin helposti saa tänne. Venäläiset ja virolaiset ovat eri asia jos rajamuodollisuudet eivät ole sillä hetkellä liian hankalat. Heitä kyllä todennäköisesti tulee.

MTech myy softaa ulos 👍👍
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Kertokaas nyt sitten jotain esimerkkejä siitä osaamisesta. Ja nimenomaan maatalouspuolelta. Minulla kun on semmoinen käsitys, että (1) konepuolella niitä mahdollisia vientikelpoisia koneita viedään jo täyttä päätä. Jalostajille ja tietotekniikka yms. läppärin kantamiseen perustuville putiikeille on (2)todennäköisesti tehokkaampaa mennä näyttelyyn uudelle, halutulle markkina-alueelle ja selittää sekä selventää siellä kuinka hyviä ja innovatiivisia he ovat. (3)Jotenkin epäilen ettei niitä potentiaalisia ulkolaisia pisniskumppaneita kovin helposti saa tänne. Venäläiset ja virolaiset ovat eri asia jos rajamuodollisuudet eivät ole sillä hetkellä liian hankalat. Heitä kyllä todennäköisesti tulee.
1. Niin viedään, mutta toivottavasti suomalaiset vielä innovoivat monia uusiakin tuotteita ja perustavat uusia yrityksiä.
2. Epäilemättä, mutta kalkuloi kulut mitä maksaa kun se ovelta ovelle pölynimurikauppias käy vuodessa vaikka kymmenellä eri messulla eri maissa? Voin vastata, ihan v-tusti.
3. Voidaanko edes kokeilla?

Lisäksi kansainvälisessä kaupassa on tapana että esim joku valmistajan edustaja saapuu valmistusmaan messuille keskustelemaan, kuulemaan uutuuksista ja tapaamaan kontaktihenkilöitä. Todettakoon että parempaa paikkaa kuin Helsinki, ei tähän ole.

Nothing is Something Worth Doing

Apilas Jr.

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2298

Lisäksi kansainvälisessä kaupassa on tapana että esim joku valmistajan edustaja saapuu valmistusmaan messuille keskustelemaan, kuulemaan uutuuksista ja tapaamaan kontaktihenkilöitä. Todettakoon että parempaa paikkaa kuin Helsinki, ei tähän ole.


Juu ei...

http://sexhibition.fi/
"How dare you godless bastards step on my land?
How dare you touch my daughters and sons?
This will be your last steps, unless you turn
Put your two-headed eagle in your arse and run!"

                                          -Ignea-

Apilas Jr.

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2298

Seinä Joe olisi ollut keskeisellä paikalla suomea, ja jonka ympärillä on parhaat konetehtaat ja suurimmat isännät  ;D ;D ;D

Joko on 300 kiloo menny rikki?
"How dare you godless bastards step on my land?
How dare you touch my daughters and sons?
This will be your last steps, unless you turn
Put your two-headed eagle in your arse and run!"

                                          -Ignea-

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12200
  • Virolaista kiitos!
Ehkä tässä on nyt ideana markkinoida Suomalaista osaamista ulkomaille??

Silloin on loogista laittaa konenäyttely johonkin sellaiseen paikkaan jolle ulkomailta viitsii tulla ja jossa maijoitus löytyy samasta maakunnasta
Tätä mä yritin vapaan sanan puoella kertoa, mutta onnistuin kehnosti.
Liian korkealentoista juttua tälle palstalle.

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Monta vuotta jo ihmetellyt, miksei messukeskukseen saatais konenäyttelyä aikaiseksi, kun on ollut nämä kahden näyttelyn taktiikat käytössä. Ilmeisesti konekaupan alamäki on sen verran jyrkkää, että sopu on löytynyt ja asiakkaankin kannalta on parempi yksi kuin kaksi näyttelyreissua. Toivottavasti lipun hinnat on kohtuulliset. Majoitusta hesasta löytää paremmin ja hinnat pysyy kohtuudessa. Lisäksi siellä suunnalla on enempi sukulaisia, joten voi yhdistää verovähennykelpoisen matkan sukulaisten luona käymiseen.

Muutama tuhat suomalaista sinkoaa taas tänä vuonna Saksaan konenäyttelyyn, joten eihän tuo hesan matka ole matka eikä mikään. Pohjoisen tyypit pääsee lentämällä aamulla ja illaksi kotiin, jos yöksi ei halua/pysty jäämään.

Antidesantti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19295
  • Tämän foorumin lukeminen ei tee hyvää älykkyydelle
Ehkä tässä on nyt ideana markkinoida Suomalaista osaamista ulkomaille??

Silloin on loogista laittaa konenäyttely johonkin sellaiseen paikkaan jolle ulkomailta viitsii tulla ja jossa maijoitus löytyy samasta maakunnasta
Tätä mä yritin vapaan sanan puoella kertoa, mutta onnistuin kehnosti.

Sää ymmärrät kun oot vissiin ollut näyttelyissä molemmilla puolilla tiskiä 😂😂

Nakkien myyjänä ja ostajana...?     ::)
"Lähes kaikki Kuntaliiton vuonna 2007 toteuttamaan kyselytutkimukseen osallistuvat kunnat olivat tukeneet jollain tavalla vesiosuuskuntien toimintaa."

Köntys

  • Vieras
Ehkä tässä on nyt ideana markkinoida Suomalaista osaamista ulkomaille??

Silloin on loogista laittaa konenäyttely johonkin sellaiseen paikkaan jolle ulkomailta viitsii tulla ja jossa maijoitus löytyy samasta maakunnasta
Tätä mä yritin vapaan sanan puoella kertoa, mutta onnistuin kehnosti.

Sää ymmärrät kun oot vissiin ollut näyttelyissä molemmilla puolilla tiskiä 😂😂

Nakkien myyjänä ja ostajana...?     ::)

Tiskin tekijänä ja tiskaajana!

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64945
mutta kukas se maksaakaan nuokin näyttelyt?       ettei vaan etelän kahuviljelijät?      onko tuolla hitonmoisella koneitten paikasta toiseen raahaamisella mitään järkeä?   ja kun sitten esittelijät on sellaisia yhtätyhjän kanssa niin...

-Joomies-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1131
Asiakkaat poikkeuksetta maksaa markkinointi- ja myyntiponnistukset, jos eivät heti niin joskus myöhemmin.

Myynnin näkökulmasta näitä katsotaan. Isot osastot, helppo saavutettavuus, esittelijöitä tarpeeksi. Helppo tulla myös ulkomaisten asiantuntijoiden (myyntipäälliköiden).

Tosi ostajat eivät tarvi näyttelyä, heille riittää yksi nettisivu ja sähköpostiosoite sekä varmuus tavaran olemassa olemisesta ja saamisesta. Hieman epävarmemmille ostajille tuotteet tuodaan esille ja lisäksi pikkutakkimiehiä kertomaan tuottavuusloikasta joka on mahdollista saavuttaa kyseisellä vehkeellä.
Se mikä ei tapa, se vituttaa

de Citonni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8681
  • Don't dream your life, live your dreams.
mutta miksi stadiin kun pikkasen pitemmälle menemällä saa jo jotain?

Maahantuojista ison osan on helpompi raahata koneensa pääpaikalta Hesaan kuin jonnekin periferiaan jos sitä näytteilleasettajien kannalta ajattelee.

Ja mitä taas näyttelyvieraisiin tulee. Niin sinähän tervekätisenä kotinurkissa viihtyvänä poikamiehenä et tunnetusti paljon reissaile. Mutta minä kun olen työurani aikana joutunut reissaamaan pitkin ja poikin ja omilla ja julkisilla. Niin Suomi on vähän kuin pääkaupunkiseutu pienoiskoossa. Säteittäisliikenne sujuu mutta poikittaisliikenne on yhtä h..vettiä. Koitas joskus jostain Liomaalta päästä jonnekin periferiaan vaikka Pertunmaalle tai johonkin. Melkein kätevämmin menee kun kiertää Hesan kautta. Ja julkisilla lähes pakko. Mutta Pasilaan pääsee periferiasta helposti sekä julkisilla että omilla.

Mieluummin istuu 4 tuntia Pendolinossa Helsinkiin kuin 4 tuntia autossa Tampereelle. Ihan hyvä muutos, jos ja kun kaikki romut on kerrankin saman katon alla.

Olen mä pendolinolla käynyt Jyväskylässäkin.  :D
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.