Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe varoajat  (Luettu 9863 kertaa)

Dr.Who

  • Vieras
Vs: varoajat
Ymmärsinkö nyt oikein, että kaikki maito lypsetään tankkiin hoidoista huolimatta ja sit tankkimaito testataan onko jämiä vai ei.Sitten vaan hana auki ja viemäriin ja kohti uusia lypsyjä. Jumankauta sentään on niitä kaikenmaailman häröilijöitä, ei ihme jos meijerillä sitten menee koko siilollinen piloille yhden säätäjän vuoksi.Tuossa ohjetta jos on unohtunut
http://www.itamaito.fi/tiedostot/files/DelvoTestin_teko_ohje_29_1_2013.pdf

Viimeksi muokattu: 06.09.17 - klo:20:26 kirjoittanut Dr.Who

Härö

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 731
Vs: varoajat
Ymmärsinkö nyt oikein, että kaikki maito lypsetään tankkiin hoidoista huolimatta ja sit tankkimaito testataan onko jämiä vai ei.Sitten vaan hana auki ja viemäriin ja kohti uusia lypsyjä. Jumankauta sentään on niitä kaikenmaailman häröilijöitä, ei ihme jos meijerillä sitten menee koko siilollinen piloille yhden säätäjän vuoksi.Tuossa ohjetta jos on unohtunut
http://www.itamaito.fi/tiedostot/files/DelvoTestin_teko_ohje_29_1_2013.pdf

Taisin kyllä puhua varoajan jälkeisestä ajasta, mutta lypsä toki jos haluat. Delvotest on alankomaista ja siellä ei kyllä yksittäisiä lehmiä testailla. Ja miten se siilollinen menee pilalle jos kolmanneksella laimennettu näyte on puhdas ja lypsetään tankkiin, tankissa vielä enemmän puhdasta maitoa. Delvoa se meijerikin käyttää. Ihmettelen jos joku haluaa lypsää kaksi viikkoa varoajan loputtua maidot erikseen, yhden delvon takia. Aivojaan voi käyttää.

Ja tuossa ohjeessahan käskettiin laimentaa puolelle, olen käyttänyt vain kolmanneksen laimennettua...

Viimeksi muokattu: 06.09.17 - klo:22:13 kirjoittanut Härö

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65351
Vs: varoajat
tuo on vain pelkästään tuubi hoidolla ollut.  pitänee huomenna heittää meijerillekin oma näyte että kattokaas työkiin..     tuo delvohan oli jo silloin tullessaan semmonen pirun keksintö.  lanttaamaan en ala kun en ikuna muutenkaan.

Härö

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 731
Vs: varoajat
tuo on vain pelkästään tuubi hoidolla ollut.  pitänee huomenna heittää meijerillekin oma näyte että kattokaas työkiin..     tuo delvohan oli jo silloin tullessaan semmonen pirun keksintö.  lanttaamaan en ala kun en ikuna muutenkaan.

Hyviä aineita ei kannata laimentaa, mutta tee pahuuttas se laimennettu delvo näyte ja katso mitä näyttää.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65351
Vs: varoajat
mutta kestääkö tuo tuottajain maidon laatumääritykset?  ei olis kiva maksella antipoottimaitokuorman tuhoamista.    tänään vien meijerille näytteen ja saavat siellä sit sanoa saanko laittaa tankkiin vai en.                                 hölömöä pitää testiä jota sit pitää laimentaa että menee läpi.  onko linjaa hemohessille?

navettapiika

  • Vieras
Vs: varoajat
Tuota laimennusta tarjosi minulle paikallinen eläinlääkärikin, mutta minä juotin vasikoille niin kauan, että testi oli puhdas. Jos kerran sillä antibioottittomalla maidolla ratsastetaan niin sitten se sitä myös on, kun lähtee tuosta pihasta. Ja uhkapelejä minä pelaan vain Veikkauksen kanssa.

Muujussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1685
Vs: varoajat
Jos kerran sillä antibioottittomalla maidolla ratsastetaan niin sitten se sitä myös on, kun lähtee tuosta pihasta. Ja uhkapelejä minä pelaan vain Veikkauksen kanssa.

Näinhän sitä väitetään. Että tällaista kotimainen tuotanto on. Antibioottivapaata eikä lainkaan jäämiä. Mutta mutta... Eipä taida ollakaan... Pitääpä linkittää tämä ketju johonkin sopivalle keskustelupalstalle...

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65351
Vs: varoajat
onko siitä todella vaivan arvoa?  ei miusta mitään uutta..

Härö

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 731
Vs: varoajat
Jos kerran sillä antibioottittomalla maidolla ratsastetaan niin sitten se sitä myös on, kun lähtee tuosta pihasta. Ja uhkapelejä minä pelaan vain Veikkauksen kanssa.

Näinhän sitä väitetään. Että tällaista kotimainen tuotanto on. Antibioottivapaata eikä lainkaan jäämiä. Mutta mutta... Eipä taida ollakaan... Pitääpä linkittää tämä ketju johonkin sopivalle keskustelupalstalle...

Joka kuorma testataan ja jäämiä ei ole. Kyllä tuo delvo ne varmasti huomaa, jos kerran kaksi viikkoa varo-ajan jälkeenkin näyttää positiivista.

Muujussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1685
Vs: varoajat
Jos kerran sillä antibioottittomalla maidolla ratsastetaan niin sitten se sitä myös on, kun lähtee tuosta pihasta. Ja uhkapelejä minä pelaan vain Veikkauksen kanssa.

Näinhän sitä väitetään. Että tällaista kotimainen tuotanto on. Antibioottivapaata eikä lainkaan jäämiä. Mutta mutta... Eipä taida ollakaan... Pitääpä linkittää tämä ketju johonkin sopivalle keskustelupalstalle...

Joka kuorma testataan ja jäämiä ei ole. Kyllä tuo delvo ne varmasti huomaa, jos kerran kaksi viikkoa varo-ajan jälkeenkin näyttää positiivista.

Hetki? Jos laimentamaton antaa että on jäämiä. Laimennetaan => antaa että ei jäämiä. Niin mihin ne jäämät siitä laimentamattomasta häviävät? Eivät mihinkään. Eli on jäämiä mutta laimennettuna varsin vähän.

Härö

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 731
Vs: varoajat
Tuota laimennusta tarjosi minulle paikallinen eläinlääkärikin, mutta minä juotin vasikoille niin kauan, että testi oli puhdas. Jos kerran sillä antibioottittomalla maidolla ratsastetaan niin sitten se sitä myös on, kun lähtee tuosta pihasta. Ja uhkapelejä minä pelaan vain Veikkauksen kanssa.

Eli kun vääriäkin positiivisia tuloksia antava testeri käskee lypsämään maidot sivuun, niin näin teet? Tuo laimennushan on ihan virallinen ohje, voi laimentaa varo-ajan jälkeen puolet.

Härö

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 731
Vs: varoajat
Jos kerran sillä antibioottittomalla maidolla ratsastetaan niin sitten se sitä myös on, kun lähtee tuosta pihasta. Ja uhkapelejä minä pelaan vain Veikkauksen kanssa.

Näinhän sitä väitetään. Että tällaista kotimainen tuotanto on. Antibioottivapaata eikä lainkaan jäämiä. Mutta mutta... Eipä taida ollakaan... Pitääpä linkittää tämä ketju johonkin sopivalle keskustelupalstalle...

Joka kuorma testataan ja jäämiä ei ole. Kyllä tuo delvo ne varmasti huomaa, jos kerran kaksi viikkoa varo-ajan jälkeenkin näyttää positiivista.

Hetki? Jos laimentamaton antaa että on jäämiä. Laimennetaan => antaa että ei jäämiä. Niin mihin ne jäämät siitä laimentamattomasta häviävät? Eivät mihinkään. Eli on jäämiä mutta laimennettuna varsin vähän.

Tuskin siihen kuolet. Ja voidaanhan kehittää vieläkin epävakaampi testeri, joka antaa positiivisen tuloksen vielä puolen vuodenkin päästä.

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: varoajat
Itsellä ei ole ollut kovin pahoja ongelmia koskaan delvotestin kanssa. Mutta onko tuo nyt niin kovin iso ongelma juottaa maitoa vasikoille?

Härö

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 731
Vs: varoajat
Itsellä ei ole ollut kovin pahoja ongelmia koskaan delvotestin kanssa. Mutta onko tuo nyt niin kovin iso ongelma juottaa maitoa vasikoille?

Pointtihan on nyt Delvon sopimattomuus yksittäisen lehmän testaamiseen. Siksi tuo laimennusohje on annettu.

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4697
  • Savo savolaisille!
Vs: varoajat
Jos kerran sillä antibioottittomalla maidolla ratsastetaan niin sitten se sitä myös on, kun lähtee tuosta pihasta. Ja uhkapelejä minä pelaan vain Veikkauksen kanssa.

Näinhän sitä väitetään. Että tällaista kotimainen tuotanto on. Antibioottivapaata eikä lainkaan jäämiä. Mutta mutta... Eipä taida ollakaan... Pitääpä linkittää tämä ketju johonkin sopivalle keskustelupalstalle...

Joka kuorma testataan ja jäämiä ei ole. Kyllä tuo delvo ne varmasti huomaa, jos kerran kaksi viikkoa varo-ajan jälkeenkin näyttää positiivista.

Hetki? Jos laimentamaton antaa että on jäämiä. Laimennetaan => antaa että ei jäämiä. Niin mihin ne jäämät siitä laimentamattomasta häviävät? Eivät mihinkään. Eli on jäämiä mutta laimennettuna varsin vähän.


Delvotestillä antibioottinegatiiviseksi testattu maito täyttää lainsäädännön vaatimukset, eli se ei aivan pilkkua nussien  ole täysin antibiootitonta. Mutta niin antibiootitonta, kun tilatasolla voidaan mitata. Ja kaikki hoidetut testataan.
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-