Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Suutin rypsille  (Luettu 5131 kertaa)

Temge

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 363
Suutin rypsille
Antin a-250 uuniin bentone q30-2 polttimelle tarvitsis suuttimet rypsille. Minkä kokoiset pitäisi olla?

Köntys

  • Vieras
Vs: Suutin rypsille
Antin a-250 uuniin bentone q30-2 polttimelle tarvitsis suuttimet rypsille. Minkä kokoiset pitäisi olla?

Varmaan riippuu vähän siitäkin kuinka paljon kuristaa puhaltimen-ilmaa. Mitä enempi kuristaa, sen kuumempana käy.

erppo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 208
Vs: Suutin rypsille
Suutinpaineella saa riittävän säätövaran. Pudota 8 kg:oon niin lämmöt pysyy kurissa.

andypoge

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 534
Vs: Suutin rypsille
Mulla on ollut 1,5 gal rypsillä. Apusuuttimen olen antanut olla saman kuin viljalla.

Eastwood

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 628
  • Go ahead, make my day.
Vs: Suutin rypsille
A-330 uuni, mutta poltin taitaa olla sama. Yleisimmin rypsillä 4gall ja apu 2,25 gall suuttimet käytössä ja 12 kg painetta. Manttaali Antti kolmella lämpökennolla. Heitänpä siis ihan veikkaukselle 3 gall...
So What?!

Don Essex

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1543
Vs: Suutin rypsille
En ole suuttimia koskaan vaihtanut. Termostaatista pienemmälle. Ainakin omien tuttujen Anteista termostaatti löytyy. Ja myös omista Jaakoista.
Don Essex

Köntys

  • Vieras
Vs: Suutin rypsille

Mä oon vaihtanut ykkössuuttimen noin puolet pienempään (4,5/2,5gal), kakkonenhan katkeilee lämmön mukaan. Oon kyllä kuristanut myös puhallusta, siksi pitää suutinta pienentää. Isot pojat kun sanoi että rypsit lentäisi pihalle, jos ei puhallusta pienennä. Tiedä lentäiskö, kun en ole viitsinyt kokeilla.

Don Essex

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1543
Vs: Suutin rypsille

Mä oon vaihtanut ykkössuuttimen noin puolet pienempään (4,5/2,5gal), kakkonenhan katkeilee lämmön mukaan. Oon kyllä kuristanut myös puhallusta, siksi pitää suutinta pienentää. Isot pojat kun sanoi että rypsit lentäisi pihalle, jos ei puhallusta pienennä. Tiedä lentäiskö, kun en ole viitsinyt kokeilla.

Niin, kuristan kyllä puhallinta imupuolelta. Puhaltimet ovat molemmissa hieman ylikokoisia, ja rypsi kyllä alkaa lentää poistopuolelle. Luukku auki ja tarkkaillaan. Kuristetaan niin paljon, ettei rypsiä enää lennä. Lämpötila säätyy kuitenkin termostaatilla. Se katkaisee myös ykkössuuttimen, kun lämpötila nousee raja-arvoon. Alussa se hieman hämmensi, kin ohjauskeskuksessa ei palanut poltinvalo eikä häiriö. Hetken kun odotti, poltinvalo syttyi jälleen.
Don Essex

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Suutin rypsille
Rypsille paras suutin on Lechler AD120-2 kera jonkun gramma-aineen.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Köntys

  • Vieras
Vs: Suutin rypsille

Mä oon vaihtanut ykkössuuttimen noin puolet pienempään (4,5/2,5gal), kakkonenhan katkeilee lämmön mukaan. Oon kyllä kuristanut myös puhallusta, siksi pitää suutinta pienentää. Isot pojat kun sanoi että rypsit lentäisi pihalle, jos ei puhallusta pienennä. Tiedä lentäiskö, kun en ole viitsinyt kokeilla.

Niin, kuristan kyllä puhallinta imupuolelta. Puhaltimet ovat molemmissa hieman ylikokoisia, ja rypsi kyllä alkaa lentää poistopuolelle. Luukku auki ja tarkkaillaan. Kuristetaan niin paljon, ettei rypsiä enää lennä. Lämpötila säätyy kuitenkin termostaatilla. Se katkaisee myös ykkössuuttimen, kun lämpötila nousee raja-arvoon. Alussa se hieman hämmensi, kin ohjauskeskuksessa ei palanut poltinvalo eikä häiriö. Hetken kun odotti, poltinvalo syttyi jälleen.

Mitähän kattila tuosta tykkää pitkänpäälle, kun kuumenee ja jähtyy yhtenään? Mulla ainakin jäähdyttää jonnekin n. 50-asteeseen, ennenkuin sytyttää polttimen uudelleen.

Eastwood

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 628
  • Go ahead, make my day.
Vs: Suutin rypsille
Joo ei saateri! Kyl on tarkoitus että pääsuutin palaa koko ajan ja apu sit tarpeen mukaan. Muilla kun rypsillä mielellään suurimman osan aikaa, muuten ei uunin tehoa hyötykäytetä maksimaalisesti. Rypsillä joutuu puhallusta kuristamaan jottei lennä liikaa poistopuolelta kanavaan. Ja kuristaminen taas nostaa helposti puhalluslämpöä liikaa. Antissahan poistopuoli on rakennettu melkein fiksusti, kanavaan päätyvä rypsi valuu takaisin kiertoon, melkein hyvin...
Eli suuttimia kannattaa olla varastossa useampia kokoja, tarpeen mukaan sit vaihtamaan.
So What?!

Eastwood

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 628
  • Go ahead, make my day.
Vs: Suutin rypsille
En ole suuttimia koskaan vaihtanut. Termostaatista pienemmälle. Ainakin omien tuttujen Anteista termostaatti löytyy. Ja myös omista Jaakoista.

Tarkoittanet kakkosliekin termostaattia...
So What?!

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4393
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Suutin rypsille

Mä oon vaihtanut ykkössuuttimen noin puolet pienempään (4,5/2,5gal), kakkonenhan katkeilee lämmön mukaan. Oon kyllä kuristanut myös puhallusta, siksi pitää suutinta pienentää. Isot pojat kun sanoi että rypsit lentäisi pihalle, jos ei puhallusta pienennä. Tiedä lentäiskö, kun en ole viitsinyt kokeilla.

Niin, kuristan kyllä puhallinta imupuolelta. Puhaltimet ovat molemmissa hieman ylikokoisia, ja rypsi kyllä alkaa lentää poistopuolelle. Luukku auki ja tarkkaillaan. Kuristetaan niin paljon, ettei rypsiä enää lennä. Lämpötila säätyy kuitenkin termostaatilla. Se katkaisee myös ykkössuuttimen, kun lämpötila nousee raja-arvoon. Alussa se hieman hämmensi, kin ohjauskeskuksessa ei palanut poltinvalo eikä häiriö. Hetken kun odotti, poltinvalo syttyi jälleen.



Mitähän kattila tuosta tykkää pitkänpäälle, kun kuumenee ja jähtyy yhtenään? Mulla ainakin jäähdyttää jonnekin n. 50-asteeseen, ennenkuin sytyttää polttimen uudelleen.

Kuulostaa kummalliselta jos systeemi antaa sytyttää pääliekin uudelleen kuumaan pannuun ?!

Ei pitäisi sytyttää. Eikä siitä pannukaan kyllä tykkää  jos sitä jatkuvasti kuumennetaan ja jäähdytetään ?

Köntys

  • Vieras
Vs: Suutin rypsille

Mä oon vaihtanut ykkössuuttimen noin puolet pienempään (4,5/2,5gal), kakkonenhan katkeilee lämmön mukaan. Oon kyllä kuristanut myös puhallusta, siksi pitää suutinta pienentää. Isot pojat kun sanoi että rypsit lentäisi pihalle, jos ei puhallusta pienennä. Tiedä lentäiskö, kun en ole viitsinyt kokeilla.

Niin, kuristan kyllä puhallinta imupuolelta. Puhaltimet ovat molemmissa hieman ylikokoisia, ja rypsi kyllä alkaa lentää poistopuolelle. Luukku auki ja tarkkaillaan. Kuristetaan niin paljon, ettei rypsiä enää lennä. Lämpötila säätyy kuitenkin termostaatilla. Se katkaisee myös ykkössuuttimen, kun lämpötila nousee raja-arvoon. Alussa se hieman hämmensi, kin ohjauskeskuksessa ei palanut poltinvalo eikä häiriö. Hetken kun odotti, poltinvalo syttyi jälleen.



Mitähän kattila tuosta tykkää pitkänpäälle, kun kuumenee ja jähtyy yhtenään? Mulla ainakin jäähdyttää jonnekin n. 50-asteeseen, ennenkuin sytyttää polttimen uudelleen.

Kuulostaa kummalliselta jos systeemi antaa sytyttää pääliekin uudelleen kuumaan pannuun ?!

Ei pitäisi sytyttää. Eikä siitä pannukaan kyllä tykkää  jos sitä jatkuvasti kuumennetaan ja jäähdytetään ?

No ei noin 50-asteinen enää mikään kuuma olekaan, tai en tiedä miten lämpöinen pannu on, kaapinkyljen mittari näyttää jotain tollasta.

Noilla äkillisillä lämpövaihteluilla ne kattiloiden saumat just saadaankin nopeesti repeilemään.

Temge

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 363
Vs: Suutin rypsille
Suutinpaineella saa riittävän säätövaran. Pudota 8 kg:oon niin lämmöt pysyy kurissa.

Mistä saan säädettyä?

20170926 091835

20170926 091845