Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Investoinnit vs sijoittaminen  (Luettu 93925 kertaa)

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9596
Vs: Investoinnit vs sijoittaminen
Nytpä tulikin mieleeni virtuaali valuutta vai mikä ne "coinnssit" ovat. Niillä todellisia voittoja pitäis kuulemma tehdä. Yleismaailmallinen valuutta, johon kaikki valuutat tulevat vaihtumaan. Jotenkin näin mulle yksi maatalouden sidosryhmäläinen valisti pari vuotta sitten. Komialla mersulla se toki ajeli ja työ taksa oli halapa.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5501
Vs: Investoinnit vs sijoittaminen
Nytpä tulikin mieleeni virtuaali valuutta vai mikä ne "coinnssit" ovat. Niillä todellisia voittoja pitäis kuulemma tehdä. Yleismaailmallinen valuutta, johon kaikki valuutat tulevat vaihtumaan. Jotenkin näin mulle yksi maatalouden sidosryhmäläinen valisti pari vuotta sitten. Komialla mersulla se toki ajeli ja työ taksa oli halapa.
Onhan noi bitcoinin ja varsinkin muutaman muun nousut olleet tänä vuonna aika komeita. Tosin sitten kun jonkin virheen takia se kaikki katoaakin ja muutama uusi valtio kieltää niiden virallisuuden niin arvo on 0.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9596
Vs: Investoinnit vs sijoittaminen
Nytpä tulikin mieleeni virtuaali valuutta vai mikä ne "coinnssit" ovat. Niillä todellisia voittoja pitäis kuulemma tehdä. Yleismaailmallinen valuutta, johon kaikki valuutat tulevat vaihtumaan. Jotenkin näin mulle yksi maatalouden sidosryhmäläinen valisti pari vuotta sitten. Komialla mersulla se toki ajeli ja työ taksa oli halapa.
Onhan noi bitcoinin ja varsinkin muutaman muun nousut olleet tänä vuonna aika komeita. Tosin sitten kun jonkin virheen takia se kaikki katoaakin ja muutama uusi valtio kieltää niiden virallisuuden niin arvo on 0.

Just noita tarkoitin ja noista se jutteli. Itte oli noihin sijoittanut, mutta mä en kyllä vakuuttunut, vaikka yritin netistä tietoakin kaivaa. Tuntui utopistiselta mun järjen juoksulle tai juoksemattomuudelle.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19858
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Investoinnit vs sijoittaminen
Nytpä tulikin mieleeni virtuaali valuutta vai mikä ne "coinnssit" ovat. Niillä todellisia voittoja pitäis kuulemma tehdä. Yleismaailmallinen valuutta, johon kaikki valuutat tulevat vaihtumaan. Jotenkin näin mulle yksi maatalouden sidosryhmäläinen valisti pari vuotta sitten. Komialla mersulla se toki ajeli ja työ taksa oli halapa.
Onhan noi bitcoinin ja varsinkin muutaman muun nousut olleet tänä vuonna aika komeita. Tosin sitten kun jonkin virheen takia se kaikki katoaakin ja muutama uusi valtio kieltää niiden virallisuuden niin arvo on 0.

Just noita tarkoitin ja noista se jutteli. Itte oli noihin sijoittanut, mutta mä en kyllä vakuuttunut, vaikka yritin netistä tietoakin kaivaa. Tuntui utopistiselta mun järjen juoksulle tai juoksemattomuudelle.

Totta kai Bitcoin kannattaa, on monikertaistunut arvoltaan. Eihän siinä ole mitään laitonta. Mutta Bitcoinin luonteesta johtuen sen louhiminen on tullut aina vaan kalliimmaksi, nykyään lähinnä varastetulla sähköenergialla on coinien valmistus kannattavaa. Että nyt kuin joku haluaa kovasti realisoida voittonsa okeiksi dollareiksi tai kullaksi, tarvitsee hän myös tunkkeja, joille mustapekka myydään.

Nyt alkavat olla ehkä piakkoin tunkkien markkinat. Tunkille jää tunkki käteen.

-SS-

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9596
Vs: Investoinnit vs sijoittaminen
Nytpä tulikin mieleeni virtuaali valuutta vai mikä ne "coinnssit" ovat. Niillä todellisia voittoja pitäis kuulemma tehdä. Yleismaailmallinen valuutta, johon kaikki valuutat tulevat vaihtumaan. Jotenkin näin mulle yksi maatalouden sidosryhmäläinen valisti pari vuotta sitten. Komialla mersulla se toki ajeli ja työ taksa oli halapa.
Onhan noi bitcoinin ja varsinkin muutaman muun nousut olleet tänä vuonna aika komeita. Tosin sitten kun jonkin virheen takia se kaikki katoaakin ja muutama uusi valtio kieltää niiden virallisuuden niin arvo on 0.

Just noita tarkoitin ja noista se jutteli. Itte oli noihin sijoittanut, mutta mä en kyllä vakuuttunut, vaikka yritin netistä tietoakin kaivaa. Tuntui utopistiselta mun järjen juoksulle tai juoksemattomuudelle.

Totta kai Bitcoin kannattaa, on monikertaistunut arvoltaan. Eihän siinä ole mitään laitonta. Mutta Bitcoinin luonteesta johtuen sen louhiminen on tullut aina vaan kalliimmaksi, nykyään lähinnä varastetulla sähköenergialla on coinien valmistus kannattavaa. Että nyt kuin joku haluaa kovasti realisoida voittonsa okeiksi dollareiksi tai kullaksi, tarvitsee hän myös tunkkeja, joille mustapekka myydään.

Nyt alkavat olla ehkä piakkoin tunkkien markkinat. Tunkille jää tunkki käteen.

-SS-

Tuo SS kirjoitus oli just sellaista mitä mä aikoinaan netistäkin löysin. Onko kyse siis laillisesta huijauksesta , vai huijauksesta jossa ei ole mitään laitonta :) Joku toki rikastuu, mutta joko metro on mennyt ? Kuulostaa sellaiselta, että kaikki vaan ei voi olla voittajia. Liian hyvää ollakseen totta. Toisaalta ostetaan sitä osakkeita pelifirmastakin. Onko silloin sijoituksen kohde joku bittinikkari vai sen hetken brändi. Mitään kongreettista omaisuuttahan tuollaisissa firmoissa tuskin on. Tänään allon harjalla, huomenna uppeluksissa.

alpo10

  • Vieras
Vs: Investoinnit vs sijoittaminen
Nytpä tulikin mieleeni virtuaali valuutta vai mikä ne "coinnssit" ovat. Niillä todellisia voittoja pitäis kuulemma tehdä. Yleismaailmallinen valuutta, johon kaikki valuutat tulevat vaihtumaan. Jotenkin näin mulle yksi maatalouden sidosryhmäläinen valisti pari vuotta sitten. Komialla mersulla se toki ajeli ja työ taksa oli halapa.
Onhan noi bitcoinin ja varsinkin muutaman muun nousut olleet tänä vuonna aika komeita. Tosin sitten kun jonkin virheen takia se kaikki katoaakin ja muutama uusi valtio kieltää niiden virallisuuden niin arvo on 0.

Just noita tarkoitin ja noista se jutteli. Itte oli noihin sijoittanut, mutta mä en kyllä vakuuttunut, vaikka yritin netistä tietoakin kaivaa. Tuntui utopistiselta mun järjen juoksulle tai juoksemattomuudelle.

Totta kai Bitcoin kannattaa, on monikertaistunut arvoltaan. Eihän siinä ole mitään laitonta. Mutta Bitcoinin luonteesta johtuen sen louhiminen on tullut aina vaan kalliimmaksi, nykyään lähinnä varastetulla sähköenergialla on coinien valmistus kannattavaa. Että nyt kuin joku haluaa kovasti realisoida voittonsa okeiksi dollareiksi tai kullaksi, tarvitsee hän myös tunkkeja, joille mustapekka myydään.

Nyt alkavat olla ehkä piakkoin tunkkien markkinat. Tunkille jää tunkki käteen.

-SS-

Tuo SS kirjoitus oli just sellaista mitä mä aikoinaan netistäkin löysin. Onko kyse siis laillisesta huijauksesta , vai huijauksesta jossa ei ole mitään laitonta :) Joku toki rikastuu, mutta joko metro on mennyt ? Kuulostaa sellaiselta, että kaikki vaan ei voi olla voittajia. Liian hyvää ollakseen totta. Toisaalta ostetaan sitä osakkeita pelifirmastakin. Onko silloin sijoituksen kohde joku bittinikkari vai sen hetken brändi. Mitään kongreettista omaisuuttahan tuollaisissa firmoissa tuskin on. Tänään allon harjalla, huomenna uppeluksissa.
jos tämä bitcoin yleistyisi ja kurssikehitys olisi vakaa ja suhteessa johonkin reaalivaluuttaan siitä tulisi hyvä juttu....mm harmaa talous ja hämärämiehet saisivat lopputilit, ei tarvittaisi mutkikkaita laitteita setelien valmistukseen ja aitouden varmistamiseen. Ilmeisesti se kaatuu ihmisen perisyntiin eli ahneuteen. Nyt voimakkaasti nouseva kurssi houkuttelee kotiuttamaan rahat johonkin "tulevaisuudessa voimassa säilyvään" rahaan.

Joskus teknokuplan alkumetreillä tuli näistä osakeanneista merkittyä osakkeita, joiden osakekohtainen omapääoma oli negatiivinen, yhtiön tulos vahvasti pakkasella ja tulevaisuuden ennuste, ettei firma ehkä koskaan nouse voitolliseksi.....hirvitti vähän, mutta pienet pikavoitot niistä silloin sai kaikista ennen kuin kupla puhkesi ja rytsölöiden anneista saadut rahatkin meni taivaan tuuliin

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Investoinnit vs sijoittaminen
Nytpä tulikin mieleeni virtuaali valuutta vai mikä ne "coinnssit" ovat. Niillä todellisia voittoja pitäis kuulemma tehdä. Yleismaailmallinen valuutta, johon kaikki valuutat tulevat vaihtumaan. Jotenkin näin mulle yksi maatalouden sidosryhmäläinen valisti pari vuotta sitten. Komialla mersulla se toki ajeli ja työ taksa oli halapa.
Onhan noi bitcoinin ja varsinkin muutaman muun nousut olleet tänä vuonna aika komeita. Tosin sitten kun jonkin virheen takia se kaikki katoaakin ja muutama uusi valtio kieltää niiden virallisuuden niin arvo on 0.

Just noita tarkoitin ja noista se jutteli. Itte oli noihin sijoittanut, mutta mä en kyllä vakuuttunut, vaikka yritin netistä tietoakin kaivaa. Tuntui utopistiselta mun järjen juoksulle tai juoksemattomuudelle.

Totta kai Bitcoin kannattaa, on monikertaistunut arvoltaan. Eihän siinä ole mitään laitonta. Mutta Bitcoinin luonteesta johtuen sen louhiminen on tullut aina vaan kalliimmaksi, nykyään lähinnä varastetulla sähköenergialla on coinien valmistus kannattavaa. Että nyt kuin joku haluaa kovasti realisoida voittonsa okeiksi dollareiksi tai kullaksi, tarvitsee hän myös tunkkeja, joille mustapekka myydään.

Nyt alkavat olla ehkä piakkoin tunkkien markkinat. Tunkille jää tunkki käteen.

-SS-

Tuo SS kirjoitus oli just sellaista mitä mä aikoinaan netistäkin löysin. Onko kyse siis laillisesta huijauksesta , vai huijauksesta jossa ei ole mitään laitonta :) Joku toki rikastuu, mutta joko metro on mennyt ? Kuulostaa sellaiselta, että kaikki vaan ei voi olla voittajia. Liian hyvää ollakseen totta. Toisaalta ostetaan sitä osakkeita pelifirmastakin. Onko silloin sijoituksen kohde joku bittinikkari vai sen hetken brändi. Mitään kongreettista omaisuuttahan tuollaisissa firmoissa tuskin on. Tänään allon harjalla, huomenna uppeluksissa.
Vuosi-pari takaperin yksi isoimmista bitcoin pörsseistä "veti töpselin seinästä" ja lähes 30% sillä hetkellä olemassa olevista bitcoineista "hävisi" (eli menivät pörssin omistajan taskuun).

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4696
  • Savo savolaisille!
Vs: Investoinnit vs sijoittaminen
Ja kuten alpo tuossa kirjoitti, niin nykyiset kurssikehitysprosentit antavat helposti valheellisen kuvan. Kurssit niiaa joskus väistämättä. Juju olisi osata hypätä kyydistä ennen muita/kurssilaskua.

Osakkeita ei myydä, niitä ostetaan lisää kun riittävästi niiaa. Koska aina nousee uudelleen. Teoriassa näin, käytäntö usein jotain muuta, siltä väliltä ja omia toimia manaten. Jollei tuu virheitä joskus, ei oo mitään tehnytkään :D

Ei ne osakkeet nyt niin kivoja ole, että aina vaan ostettaisiin lisää.
Ja miksi kurssinousun aallonharjalla, toki oletetulla, tulevaa kun ei voi tietää, voisi myydä ja kotiuttaa voitot?
Eihän se helppoa ole ja verottaja vie Suomessa osansa. Katselisi sen aikaa kun "vääjäämätön" kurssilasku olisi herättänyt taas ostohalut?

Sitäpaitti mieluummin mä oppisin muitten virheistä. En ole niin ahne, että kaikki virheetkin pitäisi olla omia. :)

Ootko kokeillut? Myydä aallonharjalla ja ostaa aina montusta takaisin? Minä olen, noin 20 vuotta harjoitellut ja tiedän, että ei ole aina helppoa. :D Nytkin salkussa satojen prosenttien plussiakin, miinuksiakin jonkunlaisia, mutta onko aallonharjalla vai ei, tuleeko se ennustettu pörssiromahdus nyt vai ei, alkoiko jo toissapäivänä vai vasta viiden vuoden päästä... Myymällä realisoituu verot, voi olla että nousu jatkuukin vielä pitkään, osingot jää saamatta jne. Tai sitten on onnea.

Siksi kirjoitinkin tuohon ylle, että käytäntö jotain muuta, kuin "aina ostetaan pohjilta". Jos hommaa harrastaa ja kursseja seuraa, houkutus myymiseen tulee väistämättä. Varsinkin aloitellessa, kymppitonnin sijoiksella jos saisikin kolmekymppiä, voitosta verot pois, kummasti houkuttelee mutta onko se huippusuhdanne, vai vasta viiskymppiä. Viidestä kympistä voi sitten romahtaa kahteenkymppiin, välillä saanut jo mukavia osinkojakin, niin onko loppupelissä hävinnyt??? Edelleen alkuperäinen sijoitus tuplaantunut, osinkoja tullut välissä. Myymällä ja ostamalla koko potin takaisin, olisi lopputulos todennäköiseti ihan sama.


Ennen myyntiä kannattaa miettiä, mitä niillä rahoilla myynnin jälkeen tekee. Onko joku paremmin tuottava sijoitus mielessä, vai onko Veholle asiaa? Nykykoroilla rahojen käyttötilillä makuuttaminen ei ole järin fiksua, varsinkin kun verokarhu lipaisee sen ensimmäisen kolmanneksen myyntivoitosta liiveihinsä.
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

Lypsybotti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 896
Vs: Investoinnit vs sijoittaminen

Ootko kokeillut? Myydä aallonharjalla ja ostaa aina montusta takaisin? Minä olen, noin 20 vuotta harjoitellut ja tiedän, että ei ole aina helppoa. :D Nytkin salkussa satojen prosenttien plussiakin, miinuksiakin jonkunlaisia, mutta onko aallonharjalla vai ei, tuleeko se ennustettu pörssiromahdus nyt vai ei, alkoiko jo toissapäivänä vai vasta viiden vuoden päästä... Myymällä realisoituu verot, voi olla että nousu jatkuukin vielä pitkään, osingot jää saamatta jne. Tai sitten on onnea.

Siksi kirjoitinkin tuohon ylle, että käytäntö jotain muuta, kuin "aina ostetaan pohjilta". Jos hommaa harrastaa ja kursseja seuraa, houkutus myymiseen tulee väistämättä. Varsinkin aloitellessa, kymppitonnin sijoiksella jos saisikin kolmekymppiä, voitosta verot pois, kummasti houkuttelee mutta onko se huippusuhdanne, vai vasta viiskymppiä. Viidestä kympistä voi sitten romahtaa kahteenkymppiin, välillä saanut jo mukavia osinkojakin, niin onko loppupelissä hävinnyt??? Edelleen alkuperäinen sijoitus tuplaantunut, osinkoja tullut välissä. Myymällä ja ostamalla koko potin takaisin, olisi lopputulos todennäköiseti ihan sama.

Vakuutuskuoret pärseestä, kulut kaikkiaan liian kovat hyötyyn nähden. Ellei "ala" muuten kiinnosta ja haluaa vain rahojan jemmata ilman haaveita :) isoista tuotoistakin, silloin oikea valinta.

Sijoittaminen kivaa siinä mielessä, että sijoittaa sitten satasen tai satatonnia, just samat mahdollisuudet tienata tai hävitä :) Ja mitä pidempään harrastaa, sitä varmempi on, että ei tää niin yksinkertaista olekaan, että noin vain kymmenkertaistaa potin.
Eipä tuohon jää paljoa lisättävää.

Vajaan parin vuoden päästä voin "juhlia" 20 vuotista osakesijoittamisseikkailua... Jotain jo myös täälläkin nähty :)
Eikä tuota tartte aallon tai montun lakipisteessä olla liikkeellä ostoilla ja myynneillä. 2008 romahdus tuli jollain ihme tuurilla tosiaan väistettyä. Mutta useamman vuoden olinkin "ulkona". Nyt kyllä paremmin taas hajautettu osakesalkku. Jää siinä tietenkin osingot ja mahdolliset pikavoitot saamati, kun ei ole mukana. Tälleen arkana sijoittajana tuo haaveilu (kuusta taivaalta) ei kiinnosta, sen saavuttaminen osuu vain niin harvoille... Jos nyt perus duunarinkin vuosipalkan vuodessa nettoaisi... :-X

Ja myyntivoittojen verojen jälkeen jää vielä ongelmaksi, että sitten uudella yrityksellä se aloittaminen tuntuu taas vaikeammalta, vaikka sen hitaasti aloittaisikin. Kun nyt, ennen myyntejä, olisi pohjalla ne verottamattomat voitot, myynnin jälkeen ja uuden aloituksen kanssa jos menisikin pieleen ja sijoitukset laskisikin, niin olisi tullut maksettua verot rahoista, joita ei sitten enään ollutkaan. Tulisi taas yksi tarina pitkäaikaisesta osakesäästämisestä, jos vaikka pääsisi joskus omilleen.

En nyt perin huonoksi menisi noita sijoituskuoria haukkumaan... Helppoa niiden hoitaminen on ollut pankkiiriapinoillekin, nousumarkkinoilla. Lisäksi niissä on ollut ne veroedut, jos on vaihdellut sijoitusmuotojen välillä, niin ei ole mennyt veroja joka välissä. Mutta kallistahan se onkin.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9596
Vs: Investoinnit vs sijoittaminen
Onhan sekin jo jotain, että kerran kuukaudessa tulee kirje, josta näkee "varainhoitajani" kuvan ja nimen. Siis tapiolan kirjeestä puhuin. Alkuaikoina soittelikin ja pyysi juttusille, parikertaa kun tuon kutsun unohti, niin soitot sieltäpäin lopahti. Mutta jos on ittellä kysymyksiä, niin hyvin on vastannut sp:llä ja takaisin soitolla. Eihän noilla pikavoittoja, mutta pitkäjänteistä "matala" riskistä sijoittamista. Mä en ainakaan ole mikään riskin ottaja, joten tuota olen silti pitänyt mulle hyvänä juttuna.

Onhan noita varainhoitajia muillakin "pankeilla", mutta pääsymaksu on suurempi kuin tapiolalla.

{o|o}

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 801
Vs: Investoinnit vs sijoittaminen
Lainaus
Ennen myyntiä kannattaa miettiä, mitä niillä rahoilla myynnin jälkeen tekee.
Rahojen LOPPUsijoitus.  Ei niistä voi nauttia, kun harmittaa niin vietävästi, kun jossain poikisivat.

Tiedän muutamankin poikamiehen, jolla on suuret osakesalkut, mutta hyvä, että raskii pihavalon päälle laittaa, kun hakee halkoja tupaan.

No joku siskonpoika nekin rahat sitten ajaa taksilla sileäksi :)

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9596
Vs: Investoinnit vs sijoittaminen
No niin nyt oli sähköpostiini livahtanut bitcoin mainos. Onko tämä nyt sitten sitä yhteystietojen urkkimista vai mitä lie. Toki tuli googlattua, mutta tuo henk.koht sp tili ja googlatut sivustot, ei pitäisi olla mitenkään sidoksissa toisiinsa. Telian tietoturva ei kyllä antanut lupaa klikata sivua, joten siinä meni 10 000euron ansiot puolessa tunnissa ihan sivu suun. Täytyy kait vaan pidättyä noissa lainatarjouksissa , joita sähköpostiin saapuu joka yö. tai käyttää ammattilaisia arvioimaan kiinteistöjen arvoja.

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4696
  • Savo savolaisille!
Vs: Investoinnit vs sijoittaminen
Lainaus
Ennen myyntiä kannattaa miettiä, mitä niillä rahoilla myynnin jälkeen tekee.
Rahojen LOPPUsijoitus.  Ei niistä voi nauttia, kun harmittaa niin vietävästi, kun jossain poikisivat.

Tiedän muutamankin poikamiehen, jolla on suuret osakesalkut, mutta hyvä, että raskii pihavalon päälle laittaa, kun hakee halkoja tupaan.

No joku siskonpoika nekin rahat sitten ajaa taksilla sileäksi :)

Kuten edellä sanoin, mieluummin vaikka ryyppää ne rahat kuin antaa inflaation nakertaa käyttötilillä.  :)
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Investoinnit vs sijoittaminen
Jåå, kuka aikoo tänä vuonna sijoittaa kriisitukensa osakkeisiin tai rahastoihin?
Nothing is Something Worth Doing

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4696
  • Savo savolaisille!
Vs: Investoinnit vs sijoittaminen
Jåå, kuka aikoo tänä vuonna sijoittaa kriisitukensa osakkeisiin tai rahastoihin?

Ei näillä hinnoilla.  :)

Halpuutusta odotellessa.

"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-