Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valvontakamera  (Luettu 16409 kertaa)

kihveli

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 553
Valvontakamera
Valvontakameroiden myynti-ilmoitukset on hebreaa.
Millaisia kameroita teillä on navetassa, jossa ei ole valmista nettiyhtyttä?
Saako 500€ kunnollisen zoomattavan kameran (valvottava tila 20x20m)

eevertti

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1242
Vs: Valvontakamera
Katos vapaakauppa.net.

Kiinalaisia kyllä mutta ei oo kyllä pahan hintasia. Oon noita halvimpia käyttäny harrastustoiminnassa ja on ollu positiivisia yllätyksiä.

Viimeksi muokattu: 19.12.17 - klo:13:41 kirjoittanut eevertti

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9603
Vs: Valvontakamera
Katos vapaakauppa.net.

Kiinalaisia kyllä mutta ei oo kyllä pahan hintasia. Oon noita halvimpia käyttäny harrastustoiminnassa ja on ollu positiivisia yllätyksiä.

Taas sellainen vastaus, että ... saahan noita kameroita ihan mistä vaan, mutta millä sen kuvan saa navetasta tupaan ?
Ittellä joskus oli langaton yhteys, jollain reilun satasen kameralla. Luvattiin 500m teho esteettömässä lähetyksessä. Pari seinää ja muutama kymmenen metriä oli jo sitten siinä ja siinä. Vastaanotinta piti käännellä milloin mihinkäkin. Kamerasta vaan hajos ensin ir valaistus, sitten mikki ja lopuksi muuntaja. Muuntajan lainasin muutaman kerran delvotestistä ( ainut joka sopii ja toimii). Viimeisen vuoden olen kait vaan ajatellut, että ... käyn katsomas poikimiset jos jaksan. Toki tekis mieli taas hommata , mutta millainen . Tuosta nettiosoitteesta en kyllä tullut hullua hurskaammaksi.

kihveli

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 553
Vs: Valvontakamera
Joo, ei oikein viittis noihin kiinalaisiin nyt ryhtyä. Ihan oikeaa kameraa olis tarkoitus etsiä.
Mielellään linkkiä eikä hehtaaripyssyä.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9603
Vs: Valvontakamera
Kiinalaisetkin ajaa varmaan asiansa hetken. Mutta äkisti noista katsottuna en tullut siis yhtään viisaammaksi. Jos jostain  saisin samanlaisen kun mulla oli niin ostaisin vieläkin sellaisen, mutta ei vaan löydy:(

Pulu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 263
Vs: Valvontakamera

kihveli

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 553
Vs: Valvontakamera
Onhan pulu tuossa kamerassa oma liittymä? Kun ei noista esitteistä selvennyt.
Eikä hintakaan selvennyt.

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Valvontakamera
Mä oon niitä kiinankameroita viritelly omaan käyttöön. Lähiverkko navetalla, kamerat osa langallisia, osa langattomia, osa verkkolaitteella, osa PoE. Lähiverkkojohto taloon (oli käyttämätön vesijohtoputki kanaalissa) ja joku romukannettava ilmaisohjelmalla näyttämään kuvaa. Välttää omaan käyttöön, mutta ei tuollaisella oikein asiakastoteutusta kehtaa tehdä, tarvii välillä sen verran nyppimistä. Ja ukkosen jäljiltä yleensä vähän enemmän nyppimistä, nytkin on pari kameraa vainaana salamoinnin jäljiltä.

Mulla kamerat näyttää sisällä myös tilasäiliön ohjaintaulua ja pannuhuoneesta paria mittaria.

Oli palomuurissa reiät myös puhelinyhteydelle, mutta ei oo nyt sellaista puhelinta itsellä niin ei oo tullu käytettyä. Tabletilla kokeilin TeamViewerillä yhteyttä keittiön kameranäyttökoneeseen ja se toimi ok mun käyttöön.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Valvontakamera
Oksalla moinen valvontajärjestelmä ollut jo pitkään, käy iltasella tarkistamassa että ok ja sitten yöllä ohimennen vilkaisee, ei siinä mitään kameroita tarvita.Kun kuttura on poikimassa arvioidaan aika koska pitää mennä vasikka viemään sontaloorasta karsinaan,moinen hoituu aivan ilman kameroita.

Pulu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 263
Vs: Valvontakamera
Onhan pulu tuossa kamerassa oma liittymä? Kun ei noista esitteistä selvennyt.
Eikä hintakaan selvennyt.
Hintaa en enää muista. Reitittimeen nettitikku kiinni niin saa verkkoyhteyden

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4696
  • Savo savolaisille!
Vs: Valvontakamera
Onhan pulu tuossa kamerassa oma liittymä? Kun ei noista esitteistä selvennyt.
Eikä hintakaan selvennyt.
Hintaa en enää muista. Reitittimeen nettitikku kiinni niin saa verkkoyhteyden

Hankkijan listahinta reilut 600€. Vastaavia IP-kameroita löytynee halvemmalla ilman DeLavalin tarroja.
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

Monttu Simeon

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 556
  • rento meininki
Vs: Valvontakamera
http://www.faba.fi/fi/moocall
Ei tarvii sitä pokimista kytätä kameran kautta.
Liikenteen 3-D : дарить дураки дорога

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9603
Vs: Valvontakamera
http://www.faba.fi/fi/moocall
Ei tarvii sitä pokimista kytätä kameran kautta.

Kyllä sillä kameralla on muutakin käyttöä, kuin pelkkä poikimisten valvonta. Näistä ip-virityksistä mä olen kuin Oksa pihalla. Siis jos sellaisen laittaa niin vaatiiko se mitä ? Oman "Simmin"?

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64950
Vs: Valvontakamera
ddr vho. haista itte!    miulla ei kameraa ja en kyllä ole enää vuosiin kehannu heräillä poikimisia kattelemaan.  kun net osaa poikia ilmankii.   lämmenpillä ilmoilla ikkuna raollaan ja jos hirmu älämölö kuuluu niin herään ja sit hommiin.    muuten korjaan käytävällä juoksevat vasikat aamusella karsinaan.     näin on menty jo 6-7 poikimista elikkä se vuos!   kamerata mietin ja kun olis piuhaakin moiseen mut en viitti.      vanha ei jaksa turata!

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Valvontakamera
http://www.faba.fi/fi/moocall
Ei tarvii sitä pokimista kytätä kameran kautta.

Kyllä sillä kameralla on muutakin käyttöä, kuin pelkkä poikimisten valvonta. Näistä ip-virityksistä mä olen kuin Oksa pihalla. Siis jos sellaisen laittaa niin vaatiiko se mitä ? Oman "Simmin"?
Ei mekään yöpoikimisia sen paremmin kamerasta valvota. Eikä käydä enää katsomassakaan, on ne sieltä löytyneet vasikat navetasta :) No viime torstaina touhusin jotain pihalla niin emäntä soitti, että "käy nostamassa vasikka parteen" - oli toimiston kameranäytöstä bongannut uuden tulokkaan!

Mutta kaikkea muuta valvotaan kyllä. Tänään viimeksi olin jättäny vasikkakarsinan portin auki tai siis huonosti lukkoon, kun lantrasin sontaa. Vasikat oli sitten kokeilleet ja porttihan aukesi! Eivät sitten ehtineet kauaksi, kun emäntä oli keittiön näytöstä sattumalta bongannut tilanteen ja käynyt laittamassa portin kiinni. Emäntä tunnistaa lehmät kamerastakin, niin hyppäämisiä ja allaseisomisia bongataan usein kamerakuvasta. Etäyhteydelle ei oo juurikaan käyttöä, jotain pannuhuoneen kameraa saattaisin kurkata etänä lähinnä arvioidakseni lämmitystarvetta.

IP-kamerat toimivat lähiverkossa ja matkapuhelimellakin voi liittyä lähiverkkoon tarkastellakseen kamerakuvaa. Yksinkertaisimmillaan siis tukiasema ja kamera. Simmi tarvitaan GSM-yhteyteen, esim. jos yksittäinen kamera on esim. etäkuivaamolla. Toki yhden kameran yhteyden voi GSM:lläkin tehdä, mut mulla on ollu niiden kanssa vähän vaikeuksia (johtuu varmaan liittymistä). Tietysti navettakin voi olla sen verran kaukana asunnolta, että tarvii GSM-yhteyden, jos ei saa verkkoa väliin kuten nimim. "voortimies" kuvasi viestissään.

Muoks. älkää moittiko, jos mun ajatukset asiasta vaikuttaa vanhanaikaisilta. Oon aikaslailla "vanhan liiton" IT-mies enkä ihan uusimpia kotkotuksia oo ehtiny aktiiviuran jälkeen seuraamaan.

Viimeksi muokattu: 19.12.17 - klo:20:44 kirjoittanut maraani

Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...