No semmonen Maaseudun Tulevaisuuden perinteinen juttu. Voivotellaan, surkutellaan ja sotketaan asiaa, jotta alkuperäinen aihe katoaa johonkin.
No saksaisessa siementenpiilotuskoneessa jarrut tulee kun se tilataan Eu-alueelle. Saman pajan painavampi korjuukone on kyllä ilman jarruja.
Ja ilmeisesti tässä oli joku traktorivalmistajien salajuoni taustalla mutta siitä samassa julkaisussa ensi viikolla.
Tuo on kyllä totta.
Varmaan olisi lisännyt syksyn työkonekauppaa kivasti, kun tästä olisi puhuttu jo lokakuussa. Luulisi, että äkeeseen jarrut maksaa helposti pari tonnia ja koko lailla turha juttu, mutta merkittävä osuus kuitenkin äkeen hinnasta. Luonnollisesti jarruina käytetään halvimpia mahdollisia, ilman suurempia kokemuksia ominaisuuksista. Lopputuloksena kevään huoltosesongit keskittyvät entistä enemmän jarrujen ympärille.
Sinänsä jännää, että aina voivotellaan kuinka Suomi on Eu:n mallioppilas noudattamaan kaikki direktiivejä. Silti meillä löytyy tällaisia porsaanreikiä, joista narahdamme ennemmin tai myöhemmin.