Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Eläinten orjuus aiheena Perjantaissa yle1  (Luettu 6426 kertaa)

Magia

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3626
Vs: Eläinten orjuus aiheena Perjantaissa yle1
Riittääkö, että tuotantoeläimet saavat äänioikeuden, vai pitääkö myös luonnoneläinten saada?

Kirkkohäät on ainakin ehdoton vaatimus. ;D ;D
de Citonni papiksi,homma hoituu ainakin kahdella kielellä.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Eläinten orjuus aiheena Perjantaissa yle1
Noista hevosista tuli mieleen, luonnossa kun niiden kavioita ei kukaan hoida, niin millaisia vaivoja ja tuskia joutuvatkaan kokemaan elämänsä aikana ? Sama tietty pätee sorkkaeläimille, mut luulisin että ongelmat ei ole niin yleisiä  jalan rakenteen takia.

Minun on jotenkin vaikea uskoa että kukaan normaalijärjellä varustettu tuotantoeläinten pitäjä aiheuttaisi eläimilleen suotta kärsimystä. Hyvinvoiva eläin kun on tuottavin ja helppohoitoisin.  Toinen juttu on nämä sairastuneet, jotka eivät jaksa työssään ja laiminlyövät eläintenpidon. Sitten nämä idealistit jotka oman aatteensa ajamana vielä lyövät lyötyä, sairaita hekin.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

navettapiika

  • Vieras
Vs: Eläinten orjuus aiheena Perjantaissa yle1
Minä olen ajatellut perustaa toisen tuotantoeläinten vanhainkodin, jos vain lahjoituksia ja testamentti varoja alkaa kertymään. Enhän minäkään pyhällä Hengellä ihan elä, joten nyt hattu kiertämään, että lehmä-vanhukset saavat oman lepokodin.

Talonvaltaaja

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64
Vs: Eläinten orjuus aiheena Perjantaissa yle1
Koirat ja kissat pitäisi ainakin kevääksi päästää vapauteen orjuudestaan toteuttamaan lajityypillistä käyttäytymistään. Vielä 60- luvulla näin oli.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64927
Vs: Eläinten orjuus aiheena Perjantaissa yle1
mutta pystyiskö net enää toteuttamaan moista?   kun on pidetty kuin vauvoja niissä kerrostaloissa.     kun kattelee kuin immeiset elikoita " hoitaa" niin ei voi kuin ihmetellä!    mikä valta ihmisellä on tehdä elikoistakin ihmisiä??

de Citonni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8681
  • Don't dream your life, live your dreams.
Vs: Eläinten orjuus aiheena Perjantaissa yle1
Riittääkö, että tuotantoeläimet saavat äänioikeuden, vai pitääkö myös luonnoneläinten saada?

Kirkkohäät on ainakin ehdoton vaatimus. ;D ;D
de Citonni papiksi,homma hoituu ainakin kahdella kielellä.

Ja minkä minä yhdistäisin, sitä ei päiviräsäset erottaisi.  ;D ;D
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64927
Vs: Eläinten orjuus aiheena Perjantaissa yle1
hei!   eiks elikoilla ole äänioikeus jo?     ainakin nuo miun elikot huutaa jos jää päivä välissä syöttämättä!

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Eläinten orjuus aiheena Perjantaissa yle1
Minä olen ajatellut perustaa toisen tuotantoeläinten vanhainkodin, jos vain lahjoituksia ja testamentti varoja alkaa kertymään. Enhän minäkään pyhällä Hengellä ihan elä, joten nyt hattu kiertämään, että lehmä-vanhukset saavat oman lepokodin.

  Miten olet ajatellut saattohoidon järjestää, ettet vaan alkais harrastamaan eutanasiaa..

navettapiika

  • Vieras
Vs: Eläinten orjuus aiheena Perjantaissa yle1
Minä olen ajatellut perustaa toisen tuotantoeläinten vanhainkodin, jos vain lahjoituksia ja testamentti varoja alkaa kertymään. Enhän minäkään pyhällä Hengellä ihan elä, joten nyt hattu kiertämään, että lehmä-vanhukset saavat oman lepokodin.

  Miten olet ajatellut saattohoidon järjestää, ettet vaan alkais harrastamaan eutanasiaa..
Se on kyllä mietinnässä, mutta ei ole vielä tullut lahjoituksiakaan, joten minulla on vielä aikaa. Meillä ei ole kyllä ruukattu kituvaa kahtua kuin juuri se aika, kun on ehtinyt pulttipyssyn ja panokset varastosta hakea, että siinä voi tulla jonkinlaista ajatuksensiirtoa..

Rusina

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 616
Vs: Eläinten orjuus aiheena Perjantaissa yle1
Olipahan taas takuuvarmaa punavihereläinsuojelupropagandaa tuotettu yle-veron suojassa. Voe voe... eniten äänessä narkkarilta vaikuttanut vegaani, eläinsuojelu-Pulli sekä joku eläintenoikeusjuristi vai mikä se nyt olikaan. Olisi ihan veikeä tietää, minkälaisia vastuita niille eläimille sälytetään, kun oikeuksia halutaan lisätä. Ainakin omille muksuille olen koittanut opettaa, että vapaus ja oikeudet tarkoittavat myös vastuiden ja velvollisuuksien lisääntymistä. Omista asioista huolehtimista. Munsterhjelm sentään sai sanoa, tosin ihan lopussa, että raha sen lopulta ratkaisee, millaiset olosuhteet voidaan järjestää tuotantoeläimille.

Jotenkin kummallista on koko tässä keskustelussa, että uusi laki eläinten hyvinvoinnistahan koskee kaikkia eläimiä, mutta tuossa keskusteluohjelmassa sitä aihetta ei sivuttu kuin ihan vahingossa, kun tämä vegaani alkoi selittelemään omien lemmikkimirriensä elävän hyvää elämää luksusvankilassa, eikä ne edes halua ulkoilmaan, kun ovat vieraantuneet luonnosta. Aika uskomaton kaveri.

Harmi kun tuosta yle-verosta ei pääse eroon millään.

Onneksi ei tullut katottua tv.tä tuolloin. YLE tietää että näillä kohujutuilla saadaan katsojia ja pääkaupunkiseutulaiset tyytyväiseksi YLE veroon. En myöskään ymmärrä tätä Ylen jatkuvaa maalaisväestön kampittamista. Vähintään kerran vuodessa on Perjantai ohjelmassa joku aihe millä laitetaan suomalaista maajussia alas, jos ei ole ympäristöasiaa niin sitten eläinsuojeluasiaa tai jotain muuta. Aiheethan ei lopu kesken. Melkein kaikki muut valtakunnan mediat ( paitsi HS) ovat vähentäneet selvästi maatalouspuolen nokittelua.