Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe 4 miljoonan euron tila?  (Luettu 6375 kertaa)

Peukalo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 850
4 miljoonan euron tila?
Joo, Latvian kaveri vinkkasi just jotta olisi naapurissa 500ha salaojitettua peltoa talouskeskuksen ympärillä, salaojakartat kaikkien nähtävillä netissä. Metsää joku 150ha.

Aikoinaan Hollantilainen pienviljelijä myi tilansa ja muutti latviaan viljanviljelijäksi, paisutti tilansa tuohon mittaan. Kannattavuus? tuet 130€ha mutta alle 40v saa+40€ lisää. Eipähän vuokria tarvi maksaa.

Leedmanen kylässä 65km Riikasta. Ei ole nettimyynnissä, tietoja saa jos kysyy.

Sisältyy koko tilan uudehko kalusto, esim 2 JD puimuria, viisi JD traktoria. Olen itse ajellu siellä kyläteitä noita vainioita katsellen.

Yleisin lannoite mitä käyttävät on 16-16-16NPK, tosin kaveri osti 10-26-26 kun edullisesti sai.. Kyllä vehnä kasvaa..

ja101

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5107
  • Kouvola, Kymenlaakso
Vs: 4 miljoonan euron tila?
Joo, Latvian kaveri vinkkasi just jotta olisi naapurissa 500ha salaojitettua peltoa talouskeskuksen ympärillä, salaojakartat kaikkien nähtävillä netissä. Metsää joku 150ha.

Aikoinaan Hollantilainen pienviljelijä myi tilansa ja muutti latviaan viljanviljelijäksi, paisutti tilansa tuohon mittaan. Kannattavuus? tuet 130€ha mutta alle 40v saa+40€ lisää. Eipähän vuokria tarvi maksaa.

Leedmanen kylässä 65km Riikasta. Ei ole nettimyynnissä, tietoja saa jos kysyy.

Sisältyy koko tilan uudehko kalusto, esim 2 JD puimuria, viisi JD traktoria. Olen itse ajellu siellä kyläteitä noita vainioita katsellen.

Yleisin lannoite mitä käyttävät on 16-16-16NPK, tosin kaveri osti 10-26-26 kun edullisesti sai.. Kyllä vehnä kasvaa..

Miksi myy jos on hyvää bisnestä? Itselle ei tule kuin ikä mieleen tai sitten se ei ole niin hyvää bisnestä...
Kyliltä kuultua.... "maatalous vaatii välillä kovempaa ryyppäämistä"...

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: 4 miljoonan euron tila?
Joo, Latvian kaveri vinkkasi just jotta olisi naapurissa 500ha salaojitettua peltoa talouskeskuksen ympärillä, salaojakartat kaikkien nähtävillä netissä. Metsää joku 150ha.

Aikoinaan Hollantilainen pienviljelijä myi tilansa ja muutti latviaan viljanviljelijäksi, paisutti tilansa tuohon mittaan. Kannattavuus? tuet 130€ha mutta alle 40v saa+40€ lisää. Eipähän vuokria tarvi maksaa.

Leedmanen kylässä 65km Riikasta. Ei ole nettimyynnissä, tietoja saa jos kysyy.

Sisältyy koko tilan uudehko kalusto, esim 2 JD puimuria, viisi JD traktoria. Olen itse ajellu siellä kyläteitä noita vainioita katsellen.

Yleisin lannoite mitä käyttävät on 16-16-16NPK, tosin kaveri osti 10-26-26 kun edullisesti sai.. Kyllä vehnä kasvaa..

Miksi myy jos on hyvää bisnestä? Itselle ei tule kuin ikä mieleen tai sitten se ei ole niin hyvää bisnestä...

Ei ole hyvää bisnestä.

Eikä voi paikata budjettia linkoamalla lunta kuten Suomessa
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Peukalo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 850
Vs: 4 miljoonan euron tila?
Joo, Latvian kaveri vinkkasi just jotta olisi naapurissa 500ha salaojitettua peltoa talouskeskuksen ympärillä, salaojakartat kaikkien nähtävillä netissä. Metsää joku 150ha.

Aikoinaan Hollantilainen pienviljelijä myi tilansa ja muutti latviaan viljanviljelijäksi, paisutti tilansa tuohon mittaan. Kannattavuus? tuet 130€ha mutta alle 40v saa+40€ lisää. Eipähän vuokria tarvi maksaa.

Leedmanen kylässä 65km Riikasta. Ei ole nettimyynnissä, tietoja saa jos kysyy.

Sisältyy koko tilan uudehko kalusto, esim 2 JD puimuria, viisi JD traktoria. Olen itse ajellu siellä kyläteitä noita vainioita katsellen.

Yleisin lannoite mitä käyttävät on 16-16-16NPK, tosin kaveri osti 10-26-26 kun edullisesti sai.. Kyllä vehnä kasvaa..

Miksi myy jos on hyvää bisnestä? Itselle ei tule kuin ikä mieleen tai sitten se ei ole niin hyvää bisnestä...

Eläkeikä ylittyi jo.. Vissiin tulppaanimaahan tahtoo takaisin.

Peukalo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 850

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: 4 miljoonan euron tila?
Voi se puukenkä jotain eläkerahaa tienatakin tuolla huonolla bisneksellään.


"Halvimmalla hinnalla maatalousmaata ostettiin Romaniassa (2 000 euroa) ja Bulgariassa (1 200 euroa).

Hinnan nousu vuodesta 2011 on ollut jyrkintä Tshekissä, Liettuassa, Virossa, Latviassa ja Unkarissa."

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/talous/artikkeli-1.230533
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

Peukalo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 850
Vs: 4 miljoonan euron tila?
Vielä pitää kehua ja ihmetellä..Justiin kertoili että tuolla suurtilalla vehnäsadot järjestään kasitonnareita. Mutta ravinnetasot ihan meikäläisen saavuttamattomissa.

Latviassa 220kg max typpeä saa laittaa, joillain paikoin 180 max taso. Fosforirajaa ei kuulemma oikein ole, maa-analyysin mukaan suurinpiirtein mennään. Sentakia tuollaiset 16-16-16 NPK lannoitteet tai jota 10-26-26 kama ihan ok... Pullanisu kasvaa kyllä ja valkuaiset paukkuu.

2015 irtosi kymppitonnin sato syysvehnällä, sen kummemmin leveilemättä..

Mutta, jossain tapauksissa käyttävät sitä glyfosaatilla lopetusta ennen puintia että kuivuvat.. pikkutilalliskaverille mainitsin viime vuonna etten tykkää tuosta,kun itsekin ajelee rangerit rutiinilla ennen puintia jos vihreitä seassa. Mutta minkäs teet, ei oo kuivuria pystyssä vielä. Jaakon kappaleita pihalla oottelee..