Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valio pudottaa syksyllä maidon hinnan 32c/l  (Luettu 68933 kertaa)

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Valio pudottaa syksyllä maidon hinnan 32c/l
Jos laskusta puhuvat, saavat vetää rukkaset käteen ja mennä niittään vaikka jokiruohoja ja mä niitätän urakoitsijalla hömpät maahan.

Parantaa se niittomateriaali maaperän humustakin eikö.

-SS-
Niin tekee, eli tosiasiassa mun täytyis laskuttaa rehupenaa.
Tiäkkö sä grillilläs pitääkö sun laskuttaa vai maksaa asiakkaalle :o

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Valio pudottaa syksyllä maidon hinnan 32c/l
Kyllä nyt on sellaiset ajat menossa, että valittaminen on kohtuullista ja sallittua. Kollega urakoi rehuntekoa ja näkemys on sesongin tässä vaiheessa, että 30% normisadosta. Kova kysyntä on kaikenlaisilla kesanto ja höpöheinillä, kaikki kerätään, mitä irti saadaan. Ei noista lannoittamattomista höpöistä kyllä kerry sitten sitäkään vähää, mutta yritetään. Toinen kollega tosiaan varautuu pahimpaan ja on iso tilaus leseistä juurikastehtaalta. Saa nähdä tuleeko sieltäkään mitään, kun on kuulemma kolminkertaisesti jo varattu se tuotanto, mikä sieltä on jaettavissa.

Onko pystyheinällä minkäänlaiset markkinat nykyään, kun itsellä ei ole korjuukalustoa, nurin kyllä saan. Korjattuna olisi helpompi alkaa kyntäskellä syysrapsille. Vai murskataanko lannoitteeksi vaan.

-SS-

Voi niistä jonkun kympin saada hehtaarilta, jos satoakin tarjolla ja lohko johon koneet mahtuvat.
Kyllä niitä on tarjolla niin paljon ilmaiseksikin, ettei enää kannata korsista kymppiäkään maksaa hehtaarilta, tai sitten pitää  olla jo tanakkaa apilaa. Lopetettiin maksaminen, kun alkoi tulla ylitarjontaa ja koko kesän olisi saanut paalia vääntää.

Maksaako joku oikeasti hömppäheinien korjaamisesta?

Mulla on ollu tapana laskuttaa jos teen töitä toisten pelloilla.

Laskuttaisitko siitäkin jos menisit vaikka nostamaan jonkun perunat omaan laariisi?


Jos korjuukustannus on suurempi kuin sadon arvo niinku hömppäheinällä niin kyllä.

Täälläpäin hömppäheinät on yleensä tilan huonoimmilla lohkoilla ja satotaso luokkaa 1200kg ka/ha.

Ei niistä maksaa kannata , tuottaja saa ilmaisen niiton joten maksua on siinä riittävästi .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Magia

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3626
Vs: Valio pudottaa syksyllä maidon hinnan 32c/l
Kyllä nyt on sellaiset ajat menossa, että valittaminen on kohtuullista ja sallittua. Kollega urakoi rehuntekoa ja näkemys on sesongin tässä vaiheessa, että 30% normisadosta. Kova kysyntä on kaikenlaisilla kesanto ja höpöheinillä, kaikki kerätään, mitä irti saadaan. Ei noista lannoittamattomista höpöistä kyllä kerry sitten sitäkään vähää, mutta yritetään. Toinen kollega tosiaan varautuu pahimpaan ja on iso tilaus leseistä juurikastehtaalta. Saa nähdä tuleeko sieltäkään mitään, kun on kuulemma kolminkertaisesti jo varattu se tuotanto, mikä sieltä on jaettavissa.

Onko pystyheinällä minkäänlaiset markkinat nykyään, kun itsellä ei ole korjuukalustoa, nurin kyllä saan. Korjattuna olisi helpompi alkaa kyntäskellä syysrapsille. Vai murskataanko lannoitteeksi vaan.

-SS-

Voi niistä jonkun kympin saada hehtaarilta, jos satoakin tarjolla ja lohko johon koneet mahtuvat.
Kyllä niitä on tarjolla niin paljon ilmaiseksikin, ettei enää kannata korsista kymppiäkään maksaa hehtaarilta, tai sitten pitää  olla jo tanakkaa apilaa. Lopetettiin maksaminen, kun alkoi tulla ylitarjontaa ja koko kesän olisi saanut paalia vääntää.

Maksaako joku oikeasti hömppäheinien korjaamisesta?

Mulla on ollu tapana laskuttaa jos teen töitä toisten pelloilla.

Laskuttaisitko siitäkin jos menisit vaikka nostamaan jonkun perunat omaan laariisi?


Jos korjuukustannus on suurempi kuin sadon arvo niinku hömppäheinällä niin kyllä.

Täälläpäin hömppäheinät on yleensä tilan huonoimmilla lohkoilla ja satotaso luokkaa 1200kg ka/ha.
Mä en ole vielä pakottanut ketään keräämään rehua mun hömpiltä, ihan itse tänäkin vuonna lehmänviljelijät kyselivät mitä olis tarjolla. Jos laskusta puhuvat, saavat vetää rukkaset käteen ja mennä niittään vaikka jokiruohoja ja mä niitätän urakoitsijalla hömpät maahan.
Toivottavasti urakoitsijasi on sen verran viisas,että laskuttaa ihan reilusti pakonomaisesta niittotarpeestasi.Ei muuta kuin pylly pankolle taas.

ilkka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2710
Vs: Valio pudottaa syksyllä maidon hinnan 32c/l
Jos laskusta puhuvat, saavat vetää rukkaset käteen ja mennä niittään vaikka jokiruohoja ja mä niitätän urakoitsijalla hömpät maahan.

Parantaa se niittomateriaali maaperän humustakin eikö.

-SS-
Niin tekee, eli tosiasiassa mun täytyis laskuttaa rehupenaa.
Tiäkkö sä grillilläs pitääkö sun laskuttaa vai maksaa asiakkaalle :o






Grillipenan pitää siis maksaa asiakkaalle, jos asiakas kasaa ite annoksensa grillillä. Koska asiakas teki penan työn. Aivan mahtavaa kotieläintuottajan logiikkaa. Upeeta.

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Valio pudottaa syksyllä maidon hinnan 32c/l
Jos laskusta puhuvat, saavat vetää rukkaset käteen ja mennä niittään vaikka jokiruohoja ja mä niitätän urakoitsijalla hömpät maahan.

Parantaa se niittomateriaali maaperän humustakin eikö.

-SS-
Niin tekee, eli tosiasiassa mun täytyis laskuttaa rehupenaa.
Tiäkkö sä grillilläs pitääkö sun laskuttaa vai maksaa asiakkaalle :o
Tää on mielenkiintoinen vuosi teidän karjatilojen kanssa, sopimuspelloista ollaan *****iltu vuodesta toiseen, mutta mites nyt kun tavarasta on vähän pulaa? Mä olen luopunut jo jopa 2. vuoden nurmesta, mikä sataa paskaa mun omaan laariini. Pitäisikö tuotteesta maksaa?
Nothing is Something Worth Doing

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Valio pudottaa syksyllä maidon hinnan 32c/l
Jos laskusta puhuvat, saavat vetää rukkaset käteen ja mennä niittään vaikka jokiruohoja ja mä niitätän urakoitsijalla hömpät maahan.

Parantaa se niittomateriaali maaperän humustakin eikö.

-SS-
Niin tekee, eli tosiasiassa mun täytyis laskuttaa rehupenaa.
Tiäkkö sä grillilläs pitääkö sun laskuttaa vai maksaa asiakkaalle :o
Tää on mielenkiintoinen vuosi teidän karjatilojen kanssa, sopimuspelloista ollaan *****iltu vuodesta toiseen, mutta mites nyt kun tavarasta on vähän pulaa? Mä olen luopunut jo jopa 2. vuoden nurmesta, mikä sataa paskaa mun omaan laariini. Pitäisikö tuotteesta maksaa?

Lopeta sopimuspellot ja parkuminen . Ei kaikki ole kylläkään pirullisia tuottajia.
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Herra Heinamaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4632
Vs: Valio pudottaa syksyllä maidon hinnan 32c/l
Ihan turhaa yrittää luoda jotain yleispätevää linjaa.

Hyötyjä ja haittojahan tuossa punnitaan.
Toinen katsoo hyötyvänsä, jos joku käy heinät korjaamassa.
Toinen on valmis vaikka maksamaan, ettei kukaan vaan hyödy.

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Valio pudottaa syksyllä maidon hinnan 32c/l
Lopeta sopimuspellot ja parkuminen . Ei kaikki ole kylläkään pirullisia tuottajia.
En itke, eikä ne ole sopimuspeltoja vaan viherlannoitusnurmia ihan omaan käyttöön. Mutta jos naapurin karjajamppa kuolee lehmineen nälkään, niin voin uhrautua. Revi siitä.
Nothing is Something Worth Doing

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Valio pudottaa syksyllä maidon hinnan 32c/l
Lopeta sopimuspellot ja parkuminen . Ei kaikki ole kylläkään pirullisia tuottajia.
En itke, eikä ne ole sopimuspeltoja vaan viherlannoitusnurmia ihan omaan käyttöön. Mutta jos naapurin karjajamppa kuolee lehmineen nälkään, niin voin uhrautua. Revi siitä.
Sorkkis tuntee sammakoista ilmeisesti vain: https://fi.wikipedia.org/wiki/Sarvikonnat :P
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Valio pudottaa syksyllä maidon hinnan 32c/l
Lopeta sopimuspellot ja parkuminen . Ei kaikki ole kylläkään pirullisia tuottajia.
En itke, eikä ne ole sopimuspeltoja vaan viherlannoitusnurmia ihan omaan käyttöön. Mutta jos naapurin karjajamppa kuolee lehmineen nälkään, niin voin uhrautua. Revi siitä.

En revi . Voit itse päättää myytkö vai etkö . Ei siitä tarvii parkua .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

luomuviljelijä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 599
Vs: Valio pudottaa syksyllä maidon hinnan 32c/l
Mun laskujen mukaan naapurin hömppäheinän korjaaminen vastaa 640€/ha vuokraa.

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Valio pudottaa syksyllä maidon hinnan 32c/l
Mun laskujen mukaan naapurin hömppäheinän korjaaminen vastaa 640€/ha vuokraa.
Tää analogia ei vain toimi, koska sulla ei ole niitä naapurin hömppäpeltoja. Rehua ei ole, niin milloin ajattelit niellä ylpeytesi ja soittaa naapurinhömppäviljelijälle? Jos tätä tarvetta ei sulle tule, olet etuoiketussa-asemassa pellon suhteen.

Viimeksi muokattu: 20.06.18 - klo:23:45 kirjoittanut supersammakko

Nothing is Something Worth Doing

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19871
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Valio pudottaa syksyllä maidon hinnan 32c/l
Paras kompromissi kaikille ja suurin hyöty kokonaisuudessaan, on murskata ne heinät maahan.
Se on oikeastaan kaikki voittaa-tilanne:

Hyöty heinämaan viljelijälle: Ravinteiden säästö ja maan rakenteen parantuminen.
Hyöty heinäntarvitsijalle: Korjuukustannusten säästö

Kaikilla muilla vaihtoehdoilla maksuja tai todellisia kuluja tulee kummallekin osapuolelle lisää.

Tai jotain.

-SS-

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Valio pudottaa syksyllä maidon hinnan 32c/l
Multa kysyttiin joskun jotain silloisia hömppäkulmia rehuksi niin ostin heti semmoisen murskauskoneen.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Valio pudottaa syksyllä maidon hinnan 32c/l
Multa kysyttiin joskun jotain silloisia hömppäkulmia rehuksi niin ostin heti semmoisen murskauskoneen.

Jaa , entä sitte .

Olet neuvojana et saat *****illa vai ?
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .