Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Atk, takuu ja verkkokauppa  (Luettu 9411 kertaa)

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Atk, takuu ja verkkokauppa
Osta Apple. Vähemmän vikoja, ja jos niitä ilmenee, niin laitteet menee suoraan applelle korjattavaksi/vaihdettavaksi ilman *****ilua.

Köyhälle ne on liian kalliita. Paree vaan niellä ylpeytensä ja taas huomenna soitella, josko sen huoltofirman osoitteen sais vaihtarina siihen koodiin :) Jos tuokin olis ostettu jostain muualta niin tuskin näitä ongelmia olis, tai en tiedä jos jostain sittarista voisko sen viedä sinne? Mutta kuten sanoin keskiselle on voinut viedä kännykät, läppärit yms ja he hoitavat takuu jutut ei tartte vikakoodeja kaivella. Tuolla periaatteella autokaan tuskin otettais edes lavetille, ellei omistaja ole selvittänyt vikakoodit puhelin nörtin avustuksella ensin :)
Tuo takuuprosessi on valmistajakohtainen. Philips ja Toshiba toimii myös niin, että itse hoidetaan soitot huoltoon ja tukeen. Meneehän siinä monella sormi suuhun kun intialainen sönköttää englantia toisessa päässä ja itsellä pitää vielä vastata samalla kielellä takaisin. Siinä sitten on monella mietinnän paikka olisiko kannattanut opiskella ennemmin englantia kuin sätkän käärimistä ja elämänkoulua.

No sittenhän täs pitää olla tyytyväinen, että lankapuhelinnumeroon vastas ihan suomea puhuva mies. Mutta ihan varmaan jos tälläisen hp:n ostaisi jostain kivijalkakaupasta, sanomattakaan tietokoneisiin erikoistuneesta liikkeestä , niin sen olis voinut viedä tiskille periaatteella, että ne hoitaa :) tai en mää edes tiedä onko enää tietokoneliikkeitä yksityisille, kait ne ostetaan yleensä maitokaupasta nykyään.
Ainakin Gigantissa takuu pelaa Toshiballa ja Philipsillä juuri noin, että itse ne puhelut täytyy soittaa vaikka olivatkin kivijalasta ostettuja.

Jos saat takuuseen uuden koneen, niin vaihda merkkiä. Joutuvat antamaan uuden takuun kun merkki vaihtuu, jos otat uuden Hp:n niin vanhan jäljellä oleva takuu on sitten myös uuden takuu, koska on vaihtolaite.

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5271
Vs: Atk, takuu ja verkkokauppa
 Meillä on kaupungissa yksi alan kivijalkakauppa. Koska läppäri on minulle työkalu eikä harraste, käyn siellä. Saan edellisen koneen tavarat siirrettyä uuteen ja muutenkin kaiken tarvitsemani naamatusten. Varmaan nettikaupoissa maksettavaa laskua kertyisi ehkä vähemmän, mutta kuten sanoin, nää on minulle työkaluja joiden pitää toimia.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4367
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Atk, takuu ja verkkokauppa
mutta eiks jo nimi kerro laadun?   hp on laitonta kamaa käyttäjille.   ite en moiseen koske kuin kolmen metrin kepillä.  aser kin on paaaljon parempi.   hp on hp!!!   vie takasin ja vaati rahat takas ja osta joku muu merkki.         takuu on kusetusta tuolla merkillä.

Kyllä mä olen pitänyt Hp:tä hyvänä tähän asti. Toki kuuluu kategoriaan mistä mä en mitään tiedä. Ei ole ennen takuuaikana tarvinnut korjailla. 3 Hp tietsikkaa ollut tuota ennen. Toki niistä entisiä on tullut kaikista ajan kuluessa tai kahvin kaaduttua sisuksiin. Mutta Lenovo, Packart Bell korjattu takuuseen ja Pari ASUSTa heivattu akku ja näppis ongelmien takia takuun umpeuduttua (tai nyt taas toinen ASUS käytössä ). kaikki noi toki hinta haarukassa 200-500 . Tämä HP kait oli joskus ollut 799, mutta tarjoukses sen 499 ja pian tuon jälkeen poistunut markkinoilta.

… Niin nörtti hemmo esitti sellaisenkin epäilyksen , että mä olisin siihen jo näppiksen jälkikäteen vaihtanut, koska ihan samanlaista näppistä ei löytynyt testausosiossa :) Olisko jopa niin , että verkkokauppa olis tuonut jonkun muun (pohjoismaan) näppäimistöllä olevaa versiota , tai sitten ei. Poikkeaa vaan joidenkin näppisten sijainnilla meidän muista nyt käytössä olevista ja siitä testaus näppis kuvasta.

Suuren firman kankeat kujeet... mutta ei HP niitä surkeimpia ole. Ellei nyt sitten mene ostamaan sitä kaikkein mopointa ja halvinta tarjousläpytintä, joka merkkiin katsomatta on mitä on.

Läppäreistä ei mulla juurikaan ole kokemusta kuin jostain super-hyper tehoisesta ( ja hintaisesta) zBookista, olikohan malli 17. Työasema- ja palvelinrauta on vahvaa, tämäkin nyt lähinnä päätteenä toimiva xw4400 on vaikka kuinka vanha. Samoin palvelimena tuolla hyrrää mm vanha Proliant, varmaan 3-40 000 tuntia ainakin pyörinyt tähän mennessä. Ei valittamista.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9596
Vs: Atk, takuu ja verkkokauppa
Eiks ois voinu laittaa piuhalla kiinni irtonäppäimistön, niin ongelma olisi hoitunut sillä ?

Huushollis ei ole enää pöytäkonetta, josta olis näppiksen voinut lainata. Eikä tullut sitä varten mistään haettuakaan. Olishan sen toki noin voinut testata, mutta miten se ongelma olis sillä hoitunut. Tuskin lukiolainen alkaa kantamaan läppäriä ja näppistä koulussa , vai olisko se irtonäppiksen ohjelma toiminut läppärissäkin, jos vika ohjelmassa?

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4367
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Atk, takuu ja verkkokauppa
Eiks ois voinu laittaa piuhalla kiinni irtonäppäimistön, niin ongelma olisi hoitunut sillä ?

Huushollis ei ole enää pöytäkonetta, josta olis näppiksen voinut lainata. Eikä tullut sitä varten mistään haettuakaan. Olishan sen toki noin voinut testata, mutta miten se ongelma olis sillä hoitunut. Tuskin lukiolainen alkaa kantamaan läppäriä ja näppistä koulussa , vai olisko se irtonäppiksen ohjelma toiminut läppärissäkin, jos vika ohjelmassa?

Irtonäppis ei tietenkään ole ns lopullinen ratkaisu tai korjaus, mutta sillä saa kyllä selville onko vika vain siinä koneen omassa näppiksessä. Kuten 99% todennäköisyydellä on. Ja hätätilassa pääsee käyttämään konetta sentään jotenkin.
N ja B ovat näppäimiä jotka eivät hevillä vaihda paikkaa kansallisuus- tai kieliasetuksen mukaan. Eivät ainakaan niin ettei kaikki muutkin näppäimet sitten vaihdu jos onnistuu valitsemaan jonkun mandariinikiina-merkistön.. en ole kokeillut.

Ovat vielä vierekkäisiä näppäimiä joten luultavasti se oma näppis nyt on vaan rikki :-(

Joillakin HP:n vekottimilla on ollut kyllä on-site takuu eli soitto oikeaan numeroon niin hakivat  pois ja palauttivat taas samaan osoitteeseen. Mutta kuluttajaläppäreillä ei moista hienoutta liene.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9596
Vs: Atk, takuu ja verkkokauppa
Eiks ois voinu laittaa piuhalla kiinni irtonäppäimistön, niin ongelma olisi hoitunut sillä ?

Huushollis ei ole enää pöytäkonetta, josta olis näppiksen voinut lainata. Eikä tullut sitä varten mistään haettuakaan. Olishan sen toki noin voinut testata, mutta miten se ongelma olis sillä hoitunut. Tuskin lukiolainen alkaa kantamaan läppäriä ja näppistä koulussa , vai olisko se irtonäppiksen ohjelma toiminut läppärissäkin, jos vika ohjelmassa?

Irtonäppis ei tietenkään ole ns lopullinen ratkaisu tai korjaus, mutta sillä saa kyllä selville onko vika vain siinä koneen omassa näppiksessä. Kuten 99% todennäköisyydellä on. Ja hätätilassa pääsee käyttämään konetta sentään jotenkin.
N ja B ovat näppäimiä jotka eivät hevillä vaihda paikkaa kansallisuus- tai kieliasetuksen mukaan. Eivät ainakaan niin ettei kaikki muutkin näppäimet sitten vaihdu jos onnistuu valitsemaan jonkun mandariinikiina-merkistön.. en ole kokeillut.

Ovat vielä vierekkäisiä näppäimiä joten luultavasti se oma näppis nyt on vaan rikki :-(

Joillakin HP:n vekottimilla on ollut kyllä on-site takuu eli soitto oikeaan numeroon niin hakivat  pois ja palauttivat taas samaan osoitteeseen. Mutta kuluttajaläppäreillä ei moista hienoutta liene.

Niin niitä toimimattomia oli siis kirjain puolella caps lock, b, n, numeroissa  7 ja / sekä ylärivin f1,f8, f11 ja delete. Siis ihan ympäri näppäimistöä. No ehkä se 24 merkkinen koodi jotain kertoo nörtille. Palaamme asiaan … :)

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8301
Vs: Atk, takuu ja verkkokauppa
En tiedä nykyisistä, mutta vanhat KeyTronicit toimivat vieläkin. Ehkä uudetkin toimivat yhtä hyvin.

Yli 15 vuotta vanhoissa kannettavissakin on paremman tuntuiset näppäimistöt, kuin yhdessäkään nykyisessä.


Näin se tekniikka kehittyy.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4367
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Atk, takuu ja verkkokauppa
Eipä tuohon tarvita kuin että näppismodulin flex-kaapeli on vähän huonosti liittimessä tms jolloin joku scanline ei pelaa.
Voi olla tietenkin vaikka emonkin vika mutta luultavasti ei.

Mutta huollon paikkahan tuo on. Jos olisi oma, takuun ohittanut kone niin purkaisin ja katsoisin. Itse näppislätyskäkään ei paljoa maksa kun oikeasta paikasta tilaa.
Nykyaparaatit ovat vaan rakenteeltaan sellaisia että omatoimista purkamista ei voi suositella ellei ole hommasta jo kokemusta :-(
Eli ei ihan jokaisen riko-se-itse-miehen hommia ja hermojen on syytä olla kunnossa :-)

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Atk, takuu ja verkkokauppa
Eipä tuohon tarvita kuin että näppismodulin flex-kaapeli on vähän huonosti liittimessä tms jolloin joku scanline ei pelaa.
Voi olla tietenkin vaikka emonkin vika mutta luultavasti ei.

Mutta huollon paikkahan tuo on. Jos olisi oma, takuun ohittanut kone niin purkaisin ja katsoisin. Itse näppislätyskäkään ei paljoa maksa kun oikeasta paikasta tilaa.
Nykyaparaatit ovat vaan rakenteeltaan sellaisia että omatoimista purkamista ei voi suositella ellei ole hommasta jo kokemusta :-(
Eli ei ihan jokaisen riko-se-itse-miehen hommia ja hermojen on syytä olla kunnossa :-)
Pojan Fujitsuun kans vaihdoin näppiksen, en muista miten se oli sen telonu. eBaysta tilasin, maksoikin toki 40 €. Vaihto-ohje sattui olemaan Youtubessa, näki oikeiden ruuvien paikat. Mulla saattaa toki olla erotiikan ruuvaamisesta kokemusta tavanomaista enemmän harrastuksen ja päivätyön jäljiltä.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

Jätkä

  • Vieras
Vs: Atk, takuu ja verkkokauppa
Toisinaan riittää kun puhdistaa pizzan muruset näppäimistön alta, mutta se vaihtoehtö on varmaan katsottu.
Ei ne kaikki HP.t kuraa ole ja jos HP. n haluaa ostaa, niin pro. sarjat tehdään toisessa tuotantolaitoksessa ja niille ihminen tekee sen viimeisen lopputarkastuksen, ettei pelkkä robotti tarkasta ja aja niitä tarkastusohjelmia koneen läpi. Ainakin noin yx ATK kauppias valehteli minulle.

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12037
Vs: Atk, takuu ja verkkokauppa
Näin se tekniikka kehittyy.

Suunta on ihan sama kuin lypsimissä.

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Atk, takuu ja verkkokauppa
Jaa,a ei kait verkkokaupassa mitään vikaa ole.Monenlaista laitetta tullut sieltä ostettua kännykkää ja läppäriä.Hyvin toimii.Tai siis olen kyllä ihan liikkeestä hakenut ja hyvät opastukset ja neuvot ynnä suositukset.

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12037
Vs: Atk, takuu ja verkkokauppa
Jaa,a ei kait verkkokaupassa mitään vikaa ole.Monenlaista laitetta tullut sieltä ostettua kännykkää ja läppäriä.Hyvin toimii.Tai siis olen kyllä ihan liikkeestä hakenut ja hyvät opastukset ja neuvot ynnä suositukset.

Samoin, mutta päinvastaisella kokemuksella. About kaksi kolmesta on mennyt takuuajan sisällä huoltoon. Aiemmin tuolla oli oma huolto ja homma takkusi. Nyt saatan käydä tuolla katsomassa, mutta apparaatti haetaan esim. keskolaisesta liikkeestä. Toshiban chromebook mykistyi. Veikon koneen takuukäsittely oli suoraviivainen: Uusi paketti kouraan.

AC

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 371
Vs: Atk, takuu ja verkkokauppa
Itsellä oli HP  käyttiksenä w7 jonka päivitin w10, näitä hinta alkaen mallia, siinä tuli tuo sama ongelma näppäimistöstä, HPn tukisivulla on ajurit saatavilla mutta ne ei toiminut minun tapauksessa ja testasin että näppäimet toimii (jostain etsin ohjeet, ei muista enää) usb näppäimistöä voi käyttää silloin toimii, jos olisi hieman erilainset näppäimet paremmasta mallista voisi vaihtaa, mutta iso työ

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8301
Vs: Atk, takuu ja verkkokauppa
Monta brändiä tuhotaan ahneudella. Vaikka joku Milwaukee. Nyt sillä merkillä saa kaikenlaisia koneita mallia Tuurin kyläkauppa. Onhan niitä tietenkin heviduti koneitakin, mutta jos valikoimassa on "kuluttaja" malleja, niin brändi on silloin pilattu.

Yks saksalainen punavanteinen raktorikin on joutunut tämän sairaan "tehdään paskaa" -metodin kouriin. Rahahan se ratkaisee, mutta kaikella pitäisi olla rajansa.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.