Kirjoittaja Aihe: DF M770 vaihdelaatikon korjaus  (Luettu 2894 kertaa)

MKR

  • Harjaantunut
  • **
  • Viestejä: 191
    • Profiili
DF M770 vaihdelaatikon korjaus
« : 08.10.18 - klo:17:26 »
Syksyn viimeisillä vehnillä lakkasi kakkospuimuri kulkemasta. Sain sen peruuttamalla kotiin kilometrin päästä... Isä oli ajamassa kun hajosi, pellon päässä kääntyessä oli paukahtanut ja sen jälkeen ei yhtään eteenpäin, taaksepäin menee kyllä. Nyt ehdin päästää öljyt pois ja aukaista laatikon takaluukun ja tutkia jo hieman. Kaikki näyttäisi nyt pelaavan, eikä oikein kummankaan sivuakselin vika voi olla koska saman sivuakselin kuin pakkikin kautta meni muistaakseni 2 ja 3. Irtonainen putkisokan pala löytyi laatikon pohjalta. Laatikon päällä on luukku josta pääsisi paremmin näkemään siirtäjähaarukat, mutta miten tuosta otetaan viettopinta irti? Tuleeko seulaston poiston jälkeen taaksepäin? Onko kellään tullut vastaavaa vikaa? Tuossa on ollut hirmuiset 600/50-26.5 renkaat edessä uudesta, ja vetopuolella on ollut vähän hankaluutta aika-ajoin mutta laatikkoa ei tasauspyörästöä lukuun ottamatta ole tarvinnut vielä purkaa...

sorkkis

  • Mestari
  • *****
  • Viestejä: 14660
  • Voimat lisääntyy . Vapise Jouni
    • Profiili
Vs: DF M770 vaihdelaatikon korjaus
« Vastaus #1 : 08.10.18 - klo:17:51 »
Syksyn viimeisillä vehnillä lakkasi kakkospuimuri kulkemasta. Sain sen peruuttamalla kotiin kilometrin päästä... Isä oli ajamassa kun hajosi, pellon päässä kääntyessä oli paukahtanut ja sen jälkeen ei yhtään eteenpäin, taaksepäin menee kyllä. Nyt ehdin päästää öljyt pois ja aukaista laatikon takaluukun ja tutkia jo hieman. Kaikki näyttäisi nyt pelaavan, eikä oikein kummankaan sivuakselin vika voi olla koska saman sivuakselin kuin pakkikin kautta meni muistaakseni 2 ja 3. Irtonainen putkisokan pala löytyi laatikon pohjalta. Laatikon päällä on luukku josta pääsisi paremmin näkemään siirtäjähaarukat, mutta miten tuosta otetaan viettopinta irti? Tuleeko seulaston poiston jälkeen taaksepäin? Onko kellään tullut vastaavaa vikaa? Tuossa on ollut hirmuiset 600/50-26.5 renkaat edessä uudesta, ja vetopuolella on ollut vähän hankaluutta aika-ajoin mutta laatikkoa ei tasauspyörästöä lukuun ottamatta ole tarvinnut vielä purkaa...

Niitä saa varmasti käytettynä .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

MKR

  • Harjaantunut
  • **
  • Viestejä: 191
    • Profiili
Vs: DF M770 vaihdelaatikon korjaus
« Vastaus #2 : 08.10.18 - klo:17:56 »
Syksyn viimeisillä vehnillä lakkasi kakkospuimuri kulkemasta. Sain sen peruuttamalla kotiin kilometrin päästä... Isä oli ajamassa kun hajosi, pellon päässä kääntyessä oli paukahtanut ja sen jälkeen ei yhtään eteenpäin, taaksepäin menee kyllä. Nyt ehdin päästää öljyt pois ja aukaista laatikon takaluukun ja tutkia jo hieman. Kaikki näyttäisi nyt pelaavan, eikä oikein kummankaan sivuakselin vika voi olla koska saman sivuakselin kuin pakkikin kautta meni muistaakseni 2 ja 3. Irtonainen putkisokan pala löytyi laatikon pohjalta. Laatikon päällä on luukku josta pääsisi paremmin näkemään siirtäjähaarukat, mutta miten tuosta otetaan viettopinta irti? Tuleeko seulaston poiston jälkeen taaksepäin? Onko kellään tullut vastaavaa vikaa? Tuossa on ollut hirmuiset 600/50-26.5 renkaat edessä uudesta, ja vetopuolella on ollut vähän hankaluutta aika-ajoin mutta laatikkoa ei tasauspyörästöä lukuun ottamatta ole tarvinnut vielä purkaa...

Niitä saa varmasti käytettynä .

Saa, mutta jos vika on yksi putkisokka niin ei sen takia viitsi alkaa koko laatikkoa vaihtamaan. Harmittaa vain kun juuri ennen puinteja oli vetoakselit irti ja ne laakeroitiin ja laitettiin jarrut uusiksi, nyt taas pitäisi ottaa kaikki irti... Jos yläpuolelta pääsisi näkemään tuonne laatikkoon paremmin niin voisi selvitä mistä tuo putkisokka on pois. Oma oletus jostain siirtäjien mekanismista kun nyt tallissa tuntuisi vaihteet saavan kaikki päälle ja toimii mielestäni kuten pitääkin.

Tiimo

  • Aktiivi
  • ***
  • Viestejä: 542
    • Profiili
Vs: DF M770 vaihdelaatikon korjaus
« Vastaus #3 : 08.10.18 - klo:18:58 »
Jos pää ei mahdu viettopinnan ja vaihteiston väliin koita käyttää nykytekniikkaa. On kaikenlaisia kameroita joilla pääsee näkemään ahtaissa tiloissa.
Yksinkertaisn vaihtoehto vaikka perus webbi-kamera. sillä pääse jop aika ahtaaseen rakoon.

SDF

  • Harjaantunut
  • **
  • Viestejä: 176
    • Profiili
Vs: DF M770 vaihdelaatikon korjaus
« Vastaus #4 : 08.10.18 - klo:21:12 »
Kuvastakin näkee putkisokat. Neljä siirtäjissä ja yksi tasauspyörästön tapissa.


MKR

  • Harjaantunut
  • **
  • Viestejä: 191
    • Profiili
Vs: DF M770 vaihdelaatikon korjaus
« Vastaus #5 : 09.10.18 - klo:08:52 »
Kiitos, räjäytyskuva on aina asiaa. Tasauspyörästö on korjattu paikalleen päin aikanaan isän toimesta, on lyönyt sen putkisokan poikki tappia napauttamalla ja taiteillut uudet pikkurattaat Tasauspyörästö paikalleen, ja tappi on lukittu paikalleen prikalla joka on hepattu kiinni hitsillä. Tuo putkisokan palanen voi olla sieltäkin kotoisin, mutta oma oletus olisi tällä hetkellä nimenomaan että jotain puuttuu siirtäjistä. Nyt paikallaan ollessa kaikki toimii, mutta josko käynnissä ollessa joki siirtäjä ei liikukaan oikein... Vähän mystinen on vika.

Viettopinnan ja laatikon väliin ei mahdu pää, eikä pelkän kameran varassa sieltä välistä saa ainakaan tehtyä mitään, toki näkemään voisi jollain lailla päästä jos luukun saisi auki.

Last Man Standing

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • *
  • Viestejä: 2561
    • Profiili
Vs: DF M770 vaihdelaatikon korjaus
« Vastaus #6 : 09.10.18 - klo:08:56 »
34 on niin lapsekas osa että ihme kuin kestää.

K-heppu kertoili hinnaksi 1000 mk jos en väärin muista

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • *
  • Viestejä: 1973
    • Profiili
Vs: DF M770 vaihdelaatikon korjaus
« Vastaus #7 : 09.10.18 - klo:11:07 »
Kamera, vaikka kännykän kameran asiaa kurkkia pimeissä paikoissa.

Tiimo

  • Aktiivi
  • ***
  • Viestejä: 542
    • Profiili
Vs: DF M770 vaihdelaatikon korjaus
« Vastaus #8 : 10.10.18 - klo:12:29 »
Kiitos, räjäytyskuva on aina asiaa. Tasauspyörästö on korjattu paikalleen päin aikanaan isän toimesta, on lyönyt sen putkisokan poikki tappia napauttamalla ja taiteillut uudet pikkurattaat Tasauspyörästö paikalleen, ja tappi on lukittu paikalleen prikalla joka on hepattu kiinni hitsillä. Tuo putkisokan palanen voi olla sieltäkin kotoisin, mutta oma oletus olisi tällä hetkellä nimenomaan että jotain puuttuu siirtäjistä. Nyt paikallaan ollessa kaikki toimii, mutta josko käynnissä ollessa joki siirtäjä ei liikukaan oikein... Vähän mystinen on vika.

Viettopinnan ja laatikon väliin ei mahdu pää, eikä pelkän kameran varassa sieltä välistä saa ainakaan tehtyä mitään, toki näkemään voisi jollain lailla päästä jos luukun saisi auki.
Näyttää siirtäjät olevan heti yläkannen alla.  Kameralla näkis varmaankin jos sieltä on sokka pois. Korjaaminen on sitten oma lukunsa.

MKR

  • Harjaantunut
  • **
  • Viestejä: 191
    • Profiili
Vs: DF M770 vaihdelaatikon korjaus
« Vastaus #9 : 10.10.18 - klo:12:41 »
Kiitos, räjäytyskuva on aina asiaa. Tasauspyörästö on korjattu paikalleen päin aikanaan isän toimesta, on lyönyt sen putkisokan poikki tappia napauttamalla ja taiteillut uudet pikkurattaat Tasauspyörästö paikalleen, ja tappi on lukittu paikalleen prikalla joka on hepattu kiinni hitsillä. Tuo putkisokan palanen voi olla sieltäkin kotoisin, mutta oma oletus olisi tällä hetkellä nimenomaan että jotain puuttuu siirtäjistä. Nyt paikallaan ollessa kaikki toimii, mutta josko käynnissä ollessa joki siirtäjä ei liikukaan oikein... Vähän mystinen on vika.

Viettopinnan ja laatikon väliin ei mahdu pää, eikä pelkän kameran varassa sieltä välistä saa ainakaan tehtyä mitään, toki näkemään voisi jollain lailla päästä jos luukun saisi auki.
Näyttää siirtäjät olevan heti yläkannen alla.  Kameralla näkis varmaankin jos sieltä on sokka pois. Korjaaminen on sitten oma lukunsa.
Siellähän ne, sen takia kyselinkin onko viettopinnan irrotuksesta kokemuksia. Siirtäjältä hyvin luultavasti on lukitus poissa, joten pelkkä näkeminen ei vielä kauheasti auta. Toki sen diagnoosin voi varmistaa ennen isompia purkuja, kyllä siihen sinänsä keinot on olemassa itsellä. Ei kai siinä kuin sopivana sadeiltana käydä toimeen, eipä tuo laatikon irrotuskaan nyt kovin ylitsepääsemätön asia ole, pultit ei ole ruosteessa kun molemmat vetoakselit on olleet juuri irti, oikea puoli melko erikoisen vian takia kahteenkin kertaan tänä syksynä. Irtosi navan takana oleva pelti jossa vetoakselikin on kiinni hitsauksestaan akseliputkelta... Edellisen sukupolven sähkölinnun p*ska ei pitänytkään, toki näyttikin hitsaus siltä että ihme että on näinkin kauan pysynyt. Nyt paukahti irti, onneksi pellolla...

Dr.Who

  • Mestari
  • *****
  • Viestejä: 4728
  • Tohtori tietää hoidon ,tautiin kuin tautiin
    • Profiili
Vs: DF M770 vaihdelaatikon korjaus
« Vastaus #10 : 11.10.18 - klo:08:08 »
Kiitos, räjäytyskuva on aina asiaa. Tasauspyörästö on korjattu paikalleen päin aikanaan isän toimesta, on lyönyt sen putkisokan poikki tappia napauttamalla ja taiteillut uudet pikkurattaat Tasauspyörästö paikalleen, ja tappi on lukittu paikalleen prikalla joka on hepattu kiinni hitsillä. Tuo putkisokan palanen voi olla sieltäkin kotoisin, mutta oma oletus olisi tällä hetkellä nimenomaan että jotain puuttuu siirtäjistä. Nyt paikallaan ollessa kaikki toimii, mutta josko käynnissä ollessa joki siirtäjä ei liikukaan oikein... Vähän mystinen on vika.

Viettopinnan ja laatikon väliin ei mahdu pää, eikä pelkän kameran varassa sieltä välistä saa ainakaan tehtyä mitään, toki näkemään voisi jollain lailla päästä jos luukun saisi auki.
Näyttää siirtäjät olevan heti yläkannen alla.  Kameralla näkis varmaankin jos sieltä on sokka pois. Korjaaminen on sitten oma lukunsa.
Siellähän ne, sen takia kyselinkin onko viettopinnan irrotuksesta kokemuksia. Siirtäjältä hyvin luultavasti on lukitus poissa, joten pelkkä näkeminen ei vielä kauheasti auta. Toki sen diagnoosin voi varmistaa ennen isompia purkuja, kyllä siihen sinänsä keinot on olemassa itsellä. Ei kai siinä kuin sopivana sadeiltana käydä toimeen, eipä tuo laatikon irrotuskaan nyt kovin ylitsepääsemätön asia ole, pultit ei ole ruosteessa kun molemmat vetoakselit on olleet juuri irti, oikea puoli melko erikoisen vian takia kahteenkin kertaan tänä syksynä. Irtosi navan takana oleva pelti jossa vetoakselikin on kiinni hitsauksestaan akseliputkelta... Edellisen sukupolven sähkölinnun p*ska ei pitänytkään, toki näyttikin hitsaus siltä että ihme että on näinkin kauan pysynyt. Nyt paukahti irti, onneksi pellolla...
Opettele nyt sitten ite paskomaan paremmin ettei seuraavan sukupolven tarvi alkaa remppaamaan.Ite et näytä osaavan edes netistä räjäytyskuvaa hakea.
Turha vastata kun et kuitenkaan tiedä vastausta

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • *
  • Viestejä: 5518
  • karkki vai keppana?
    • Profiili
Vs: DF M770 vaihdelaatikon korjaus
« Vastaus #11 : 11.10.18 - klo:08:12 »
Kiitos, räjäytyskuva on aina asiaa. Tasauspyörästö on korjattu paikalleen päin aikanaan isän toimesta, on lyönyt sen putkisokan poikki tappia napauttamalla ja taiteillut uudet pikkurattaat Tasauspyörästö paikalleen, ja tappi on lukittu paikalleen prikalla joka on hepattu kiinni hitsillä. Tuo putkisokan palanen voi olla sieltäkin kotoisin, mutta oma oletus olisi tällä hetkellä nimenomaan että jotain puuttuu siirtäjistä. Nyt paikallaan ollessa kaikki toimii, mutta josko käynnissä ollessa joki siirtäjä ei liikukaan oikein... Vähän mystinen on vika.

Viettopinnan ja laatikon väliin ei mahdu pää, eikä pelkän kameran varassa sieltä välistä saa ainakaan tehtyä mitään, toki näkemään voisi jollain lailla päästä jos luukun saisi auki.
Näyttää siirtäjät olevan heti yläkannen alla.  Kameralla näkis varmaankin jos sieltä on sokka pois. Korjaaminen on sitten oma lukunsa.
Siellähän ne, sen takia kyselinkin onko viettopinnan irrotuksesta kokemuksia. Siirtäjältä hyvin luultavasti on lukitus poissa, joten pelkkä näkeminen ei vielä kauheasti auta. Toki sen diagnoosin voi varmistaa ennen isompia purkuja, kyllä siihen sinänsä keinot on olemassa itsellä. Ei kai siinä kuin sopivana sadeiltana käydä toimeen, eipä tuo laatikon irrotuskaan nyt kovin ylitsepääsemätön asia ole, pultit ei ole ruosteessa kun molemmat vetoakselit on olleet juuri irti, oikea puoli melko erikoisen vian takia kahteenkin kertaan tänä syksynä. Irtosi navan takana oleva pelti jossa vetoakselikin on kiinni hitsauksestaan akseliputkelta... Edellisen sukupolven sähkölinnun p*ska ei pitänytkään, toki näyttikin hitsaus siltä että ihme että on näinkin kauan pysynyt. Nyt paukahti irti, onneksi pellolla...
Opettele nyt sitten ite paskomaan paremmin ettei seuraavan sukupolven tarvi alkaa remppaamaan.Ite et näytä osaavan edes netistä räjäytyskuvaa hakea.

Mikäs se tämä agronet on?
pessimisti ei pety!

Pulu

  • Harjaantunut
  • **
  • Viestejä: 177
    • Profiili
Vs: DF M770 vaihdelaatikon korjaus
« Vastaus #12 : 11.10.18 - klo:09:01 »
Kiitos, räjäytyskuva on aina asiaa. Tasauspyörästö on korjattu paikalleen päin aikanaan isän toimesta, on lyönyt sen putkisokan poikki tappia napauttamalla ja taiteillut uudet pikkurattaat Tasauspyörästö paikalleen, ja tappi on lukittu paikalleen prikalla joka on hepattu kiinni hitsillä. Tuo putkisokan palanen voi olla sieltäkin kotoisin, mutta oma oletus olisi tällä hetkellä nimenomaan että jotain puuttuu siirtäjistä. Nyt paikallaan ollessa kaikki toimii, mutta josko käynnissä ollessa joki siirtäjä ei liikukaan oikein... Vähän mystinen on vika.

Viettopinnan ja laatikon väliin ei mahdu pää, eikä pelkän kameran varassa sieltä välistä saa ainakaan tehtyä mitään, toki näkemään voisi jollain lailla päästä jos luukun saisi auki.
Näyttää siirtäjät olevan heti yläkannen alla.  Kameralla näkis varmaankin jos sieltä on sokka pois. Korjaaminen on sitten oma lukunsa.
Siellähän ne, sen takia kyselinkin onko viettopinnan irrotuksesta kokemuksia. Siirtäjältä hyvin luultavasti on lukitus poissa, joten pelkkä näkeminen ei vielä kauheasti auta. Toki sen diagnoosin voi varmistaa ennen isompia purkuja, kyllä siihen sinänsä keinot on olemassa itsellä. Ei kai siinä kuin sopivana sadeiltana käydä toimeen, eipä tuo laatikon irrotuskaan nyt kovin ylitsepääsemätön asia ole, pultit ei ole ruosteessa kun molemmat vetoakselit on olleet juuri irti, oikea puoli melko erikoisen vian takia kahteenkin kertaan tänä syksynä. Irtosi navan takana oleva pelti jossa vetoakselikin on kiinni hitsauksestaan akseliputkelta... Edellisen sukupolven sähkölinnun p*ska ei pitänytkään, toki näyttikin hitsaus siltä että ihme että on näinkin kauan pysynyt. Nyt paukahti irti, onneksi pellolla...
Opettele nyt sitten ite paskomaan paremmin ettei seuraavan sukupolven tarvi alkaa remppaamaan.Ite et näytä osaavan edes netistä räjäytyskuvaa hakea.

Ethän sinäkään osannu tehä delvotestiä ennen, kun täällä sulle oikoluettiin viralliset ohjeet

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • *
  • Viestejä: 14770
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
    • Profiili
Vs: DF M770 vaihdelaatikon korjaus
« Vastaus #13 : 11.10.18 - klo:13:43 »
Edellisen sukupolven sähkölinnun p*ska ei pitänytkään, toki näyttikin hitsaus siltä että ihme että on näinkin kauan pysynyt. Nyt paukahti irti, onneksi pellolla...

No kukas sen sitä edellisen hitsauksen oli tehnyt ? Monesti tehtaalla laadukkaasti tehtyjä, mutta murtuneita koneenosia on vahvikkeilla parannettu, koska alkujaankin on ollut liian heikko kiinnitys kuormitukseen nähden.

-SS-

Dr.Who

  • Mestari
  • *****
  • Viestejä: 4728
  • Tohtori tietää hoidon ,tautiin kuin tautiin
    • Profiili
Vs: DF M770 vaihdelaatikon korjaus
« Vastaus #14 : 11.10.18 - klo:17:41 »
Kiitos, räjäytyskuva on aina asiaa. Tasauspyörästö on korjattu paikalleen päin aikanaan isän toimesta, on lyönyt sen putkisokan poikki tappia napauttamalla ja taiteillut uudet pikkurattaat Tasauspyörästö paikalleen, ja tappi on lukittu paikalleen prikalla joka on hepattu kiinni hitsillä. Tuo putkisokan palanen voi olla sieltäkin kotoisin, mutta oma oletus olisi tällä hetkellä nimenomaan että jotain puuttuu siirtäjistä. Nyt paikallaan ollessa kaikki toimii, mutta josko käynnissä ollessa joki siirtäjä ei liikukaan oikein... Vähän mystinen on vika.

Viettopinnan ja laatikon väliin ei mahdu pää, eikä pelkän kameran varassa sieltä välistä saa ainakaan tehtyä mitään, toki näkemään voisi jollain lailla päästä jos luukun saisi auki.
Näyttää siirtäjät olevan heti yläkannen alla.  Kameralla näkis varmaankin jos sieltä on sokka pois. Korjaaminen on sitten oma lukunsa.
Siellähän ne, sen takia kyselinkin onko viettopinnan irrotuksesta kokemuksia. Siirtäjältä hyvin luultavasti on lukitus poissa, joten pelkkä näkeminen ei vielä kauheasti auta. Toki sen diagnoosin voi varmistaa ennen isompia purkuja, kyllä siihen sinänsä keinot on olemassa itsellä. Ei kai siinä kuin sopivana sadeiltana käydä toimeen, eipä tuo laatikon irrotuskaan nyt kovin ylitsepääsemätön asia ole, pultit ei ole ruosteessa kun molemmat vetoakselit on olleet juuri irti, oikea puoli melko erikoisen vian takia kahteenkin kertaan tänä syksynä. Irtosi navan takana oleva pelti jossa vetoakselikin on kiinni hitsauksestaan akseliputkelta... Edellisen sukupolven sähkölinnun p*ska ei pitänytkään, toki näyttikin hitsaus siltä että ihme että on näinkin kauan pysynyt. Nyt paukahti irti, onneksi pellolla...
Opettele nyt sitten ite paskomaan paremmin ettei seuraavan sukupolven tarvi alkaa remppaamaan.Ite et näytä osaavan edes netistä räjäytyskuvaa hakea.

Ethän sinäkään osannu tehä delvotestiä ennen, kun täällä sulle oikoluettiin viralliset ohjeet
Voi bulu bulu, mää on tehnyt testejä jo paljon enne kuin sää olet edes osannut lukea. älä kuule ala aikusia neuvoon. sulle vissiin joku delvotesti vieläkin täyttä utopiaa koska noin ottaa päähän.kuitenkin se on edellen devoltesti
Turha vastata kun et kuitenkaan tiedä vastausta