Silloin jos voitto jää virmaan verottomana käyttöön niin ei tarvitse ottaa velkaa jos laajennushimo iskee. Jos voitoksi lasketaan tuo tuotot- kustannukset niin siitä voitosta on meillä maksettava se vero toisin kuin Eestissä , Poistot ja korothan kyllä vähentää voittosummaa, mutta jos on velalla tehty investointi niin ne velan lyhennykset joutuu maksamaan verotetulla rahalla kun lyhennykset eivät ole vähennyksiin laskettavia, Nykyäänhän korot eivät kaada ketään, on laina sitten korkotuettua tai kovaa lainaa. Enen olivat korot korkealla mutta inflaatio söi pääomaa melkein joka vuosi , olen aijemminkin maininnut eräästä isännästä joka kertoi että 5 vuoden perästä sai kuukauden maitotilissä senverran mitä oli aikoinaan navetan kustannusarvio, nyt on maksettava yhtä kovalla eurolla velka takaisin mitä se oli otettaessa. Epäilen että harva rahoittaa valmiilla rahalla ilman velanottoa minkäänlaistaeläinsuojaa, uskoisin että tuottavampiakin sijoituskohteita löytyy jos on löysää rahaa käytössä.
Silloin jos voitto jää virmaan verottomana käyttöön niin ei tarvitse ottaa velkaa jos laajennushimo iskee. Jos voitoksi lasketaan tuo tuotot- kustannukset niin siitä voitosta on meillä maksettava se vero toisin kuin Eestissä , Poistot ja korothan kyllä vähentää voittosummaa, mutta jos on velalla tehty investointi niin ne velan lyhennykset joutuu maksamaan verotetulla rahalla kun lyhennykset eivät ole vähennyksiin laskettavia,
Eikös voitto ole tuotot - kustannukset (poistot ja korot mukaanlukien).
Lainaus käyttäjältä: iskra - 30.12.18 - klo:19:14 Silloin jos voitto jää virmaan verottomana käyttöön niin ei tarvitse ottaa velkaa jos laajennushimo iskee. Jos voitoksi lasketaan tuo tuotot- kustannukset niin siitä voitosta on meillä maksettava se vero toisin kuin Eestissä , Poistot ja korothan kyllä vähentää voittosummaa, mutta jos on velalla tehty investointi niin ne velan lyhennykset joutuu maksamaan verotetulla rahalla kun lyhennykset eivät ole vähennyksiin laskettavia, Tuo pätee vain peltomaahan jos maataloudesta puhutaan. Kyllä koneista ja rakennuksista seä niiden koroista saa poistoja. Joten voitto on ihan noin kuin jo edellä puolittain ihmeltiin: Olen ehkä ollut niin kauan velattomana että pykälät ovat muuttuneet, olen ollut siinä käsityksessä että velkojen lyhennykset eivät olisi poistokelpoisia.Onko nykyään siis niin että tuloista voi poistaa rakennuksen arvosta prosenttipoiston, sitä varten otetun lainan korot ja vielä sen lainan lyhennyksetkin. Meneekö muuten navettaan kiinteästi asennetut koneet konepoistoina vai lasketaanko ne rakennuksen arvoon, mulla on sellainenkin käsitys että niillä olisi eri poistoprosentti. Sorkkis voisi selventää lisää siitä alvipuolen menettelystä..
Itse pihvistä pois harhauttaminen lienee tuo Viron yhtiöiden voiton verottomuuteen puuttumisen selitys ?Jos se 700 lehmää täällä lypsää ilman pohjoisia tukiakin 5 c/litra Viroa enempi, 350000 euron plussa Viroon verrattuna 10 tonnin keskituotoksella. Tuissa samankokoinen tila Suomessa on noin 500000 euron etumatkalla. Sitten jos esimerkiksi 500000 voitosta meneekin 100000 valtioveroa, eikä Virossa menisi, miten voi suomalainen järjestelmä hukata kuitenkin 850000 euroa jonnekin, kun ei voittoakaan ei jää, edes verotettavaksi asti ? Vai jääkö sittenkin ?-SS-
Lainaus käyttäjältä: -SS- - 30.12.18 - klo:23:32Itse pihvistä pois harhauttaminen lienee tuo Viron yhtiöiden voiton verottomuuteen puuttumisen selitys ?Jos se 700 lehmää täällä lypsää ilman pohjoisia tukiakin 5 c/litra Viroa enempi, 350000 euron plussa Viroon verrattuna 10 tonnin keskituotoksella. Tuissa samankokoinen tila Suomessa on noin 500000 euron etumatkalla. Sitten jos esimerkiksi 500000 voitosta meneekin 100000 valtioveroa, eikä Virossa menisi, miten voi suomalainen järjestelmä hukata kuitenkin 850000 euroa jonnekin, kun ei voittoakaan ei jää, edes verotettavaksi asti ? Vai jääkö sittenkin ?-SS-Ja jos tuotantotukea vaikkapa 15 senttiäMikä helvetin kriisi.
Se on vaan suomessa edelleen tuo peltojen koko ja liikennöinti se suuri ongelma isojen eläintilojen kohdalla. Erityisesti paska aiheuttaa suuria logistisia ongelmia ja kustannuksia. Siinä rakennuksen ympärillä pitäisi olla mieluusti satoja hehtaareita maata isoissa lohkoissa ja ilman teitä.
Lainaus käyttäjältä: Pasi - 30.12.18 - klo:21:35Lainaus käyttäjältä: iskra - 30.12.18 - klo:19:14 Silloin jos voitto jää virmaan verottomana käyttöön niin ei tarvitse ottaa velkaa jos laajennushimo iskee. Jos voitoksi lasketaan tuo tuotot- kustannukset niin siitä voitosta on meillä maksettava se vero toisin kuin Eestissä , Poistot ja korothan kyllä vähentää voittosummaa, mutta jos on velalla tehty investointi niin ne velan lyhennykset joutuu maksamaan verotetulla rahalla kun lyhennykset eivät ole vähennyksiin laskettavia, Tuo pätee vain peltomaahan jos maataloudesta puhutaan. Kyllä koneista ja rakennuksista seä niiden koroista saa poistoja. Joten voitto on ihan noin kuin jo edellä puolittain ihmeltiin: Olen ehkä ollut niin kauan velattomana että pykälät ovat muuttuneet, olen ollut siinä käsityksessä että velkojen lyhennykset eivät olisi poistokelpoisia.Onko nykyään siis niin että tuloista voi poistaa rakennuksen arvosta prosenttipoiston, sitä varten otetun lainan korot ja vielä sen lainan lyhennyksetkin. Meneekö muuten navettaan kiinteästi asennetut koneet konepoistoina vai lasketaanko ne rakennuksen arvoon, mulla on sellainenkin käsitys että niillä olisi eri poistoprosentti. Sorkkis voisi selventää lisää siitä alvipuolen menettelystä..Ei lainanlyhennyksiä voi vähentää, ne korot ja mahdolliset poistot kylläkin. Peltomaanostosta ei tule poistoja. Poistoja kannattaa tehdä enintään sen verran kuin kyseisen kohteen velkaakin sinä vuonna lyhentää.
Ei lainanlyhennyksiä voi vähentää, ne korot ja mahdolliset poistot kylläkin. Peltomaanostosta ei tule poistoja. Poistoja kannattaa tehdä enintään sen verran kuin kyseisen kohteen velkaakin sinä vuonna lyhentää.