Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe harveri  (Luettu 4407 kertaa)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64927
harveri
luin tuossa uudesta aarteesta juttua pienharvesterista harverista.    itse muistelen tuollaisen ohimennen nähneeni ja nyt kun on metsissä yhä enemmän pienpuutekoa ja tekijöitä ei taho löytyä kirveelläkään.   tuli mieleen kuinka tuollaisella voisikaan tehdä vaikka itse.     noita ei pahemmin ole vastaan tullut ja liekö käytettynä montakaan on ehjänä jäljellä.   muistelen että aika paljon oli kehityskupruja noissa mutta joillain toimi jopa kelvollisesti.          tuo koppipakko on miusta kiusantekoa.     ite kyllä motarin kanssa touhuisin mutta net ajot haluaisin kyllä antaa toisille..   alaselkä jumii aika äkkiä kun vain istuu keikkuvalla penkillä.   metsässä kahlatessa ei moista edes huomaa..   

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: harveri
90-luvulla oli työnäytöksiä. Nettikoneessa oli yksi myynnissä viikko sitten.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12199
  • Virolaista kiitos!
Vs: harveri
Luin saman jutun. Nyt saattaisi kone olla siinä kunnossa, että joku voisi aloittaa tuotannon uudelleen. Noin muuten olen sitä mieltä, että karmeaa hommaa seisoskella joka kelissä tuollaisen häkkyrän vieressä. Varpaat ja nenän pää aina kohmeessa. Kesäkelin vehje selkeästi.

Kp

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1903
Vs: harveri
Nenänpää musteessa?

alpo10

  • Vieras
Vs: harveri
Luin saman jutun. Nyt saattaisi kone olla siinä kunnossa, että joku voisi aloittaa tuotannon uudelleen. Noin muuten olen sitä mieltä, että karmeaa hommaa seisoskella joka kelissä tuollaisen häkkyrän vieressä. Varpaat ja nenän pää aina kohmeessa. Kesäkelin vehje selkeästi.
huonon kokoinen kone, jos 50m3 tai 1ha päivässä on työsaavutus, niin omaan käyttöön liian tehokas. Opetteluun menisi enemmän aikaa kuin itse hakkuuseen.  Urakoinnissa tuon huolii vain entinen metsuri, joka on tottunut raskaampaan ulkotyöhön. Videolla edut tulee esille selvästi esille, varmaan hyvä peli
https://www.youtube.com/watch?v=OIhEjigB884

Tuli katsottua toinen video, jolla on opetustarkoitus: Tämä video on ladattu tänne sen takia että maanomistajat ja metsäyhtiöiden ostomiehet näkevät ja tajuavat että millainen haitta noista raivaamattomista harvennuksista on koneen kuljettajalle tuolla tekohommissa
Pitää raivata ensin, entäs tämä tapa raivata kiskomalla pienet puut juurineen ylös maasta?
https://www.youtube.com/watch?v=MVs-Vb8NtTw

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12199
  • Virolaista kiitos!
Vs: harveri
Luin saman jutun. Nyt saattaisi kone olla siinä kunnossa, että joku voisi aloittaa tuotannon uudelleen. Noin muuten olen sitä mieltä, että karmeaa hommaa seisoskella joka kelissä tuollaisen häkkyrän vieressä. Varpaat ja nenän pää aina kohmeessa. Kesäkelin vehje selkeästi.
huonon kokoinen kone, jos 50m3 tai 1ha päivässä on työsaavutus, niin omaan käyttöön liian tehokas. Opetteluun menisi enemmän aikaa kuin itse hakkuuseen.  Urakoinnissa tuon huolii vain entinen metsuri, joka on tottunut raskaampaan ulkotyöhön. Videolla edut tulee esille selvästi esille, varmaan hyvä peli
https://www.youtube.com/watch?v=OIhEjigB884

Tuli katsottua toinen video, jolla on opetustarkoitus: Tämä video on ladattu tänne sen takia että maanomistajat ja metsäyhtiöiden ostomiehet näkevät ja tajuavat että millainen haitta noista raivaamattomista harvennuksista on koneen kuljettajalle tuolla tekohommissa
Pitää raivata ensin, entäs tämä tapa raivata kiskomalla pienet puut juurineen ylös maasta?
https://www.youtube.com/watch?v=MVs-Vb8NtTw
Kyseinen metsuri vaihtoi sittemmin Sampon harvesteriin ja nyt on jo toinen kone sitä merkkiä menossa. Teki ekalla Sampolla minulle yhden leimikon ja ihan ammattimies on kyseessä.

Yhdistykselle tuli uusi mies remmiin ja ekan vuoden aikana teetti kaikkiin leimikoihin alustaraivauksen. Sitten tuli ylemmältä taholta ohjeistus, että metsänomistajalle on annettava valinnanvapaus alustaraivauksen teettämisen suhteen. Kun raivaus muutettiin vapaaehtoiseksi, seurasi, että 20% leimikoista jää nyt alustaraivaamatta. Kyseinen henkilö mietti, että aikaisemmin kun raivaus oli kaupan tekemisen ehtona, niin kukaan ei kyseenalaistanut sen tarpeellisuutta, mutta kun ilmoitusluonteinen asia muutettiin muotoon "Haluatteko teettää alustaraivauksen leimikkoonne" muotoiseksi, tilanne huononi heti.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64927
Vs: harveri
ja tuo on iso onkelma jatkossakin jos ei siitä tehä isoa haloota.  ite kattonna kuin vaikiaa on tehä kunnon harvennusta ku alla niin saakelinmoinen risukko.   ja nuo vaan lisääntyy..