Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Vyötärövaloista...  (Luettu 8167 kertaa)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65257
Vs: Vyötärövaloista...
ja syksyisin nykyään jo päivällä niin pimiää et valoista hyötyä senkin aikana..

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5884
Vs: Vyötärövaloista...
Eikö esm. fendteissä ole ajovaloja suht korkealla vyöterövalojen paikalla, se varmaan heijastaa konepeittoa vähemmän.
Laitoin  6400 Jontikkaan ajovalot vilkun varsiin mihin tuli jo siis valmis johdotus niitä varten. Oikeastaan ainut mistä jollain tapaa heijastaa on pitkillä ajettaessa eturenkaat, lyhyillä valoilla ei tee sitäkään. Muuten valaisu koneen eteen on ehkä hieman yllättäen hyvin samankaltainen kuin nokassa olevilla.

RimaPoika

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 307
Vs: Vyötärövaloista...
Parastahan ois tehä päivänvalon aikaan nämä
Etukuormaintyöt. Kuitenkaan niitä ei tule kuin kymmeniä tunteja vuodessa, tuskin satoja?
Valoja asentaessa olisi tehty viikon työt?
Valoja maksaessa olisi oltu monta viikkoa tekemättä mitään?
Totta on kyllä se että hyvät valot on poikaa siinä vaiheessa kun
Pimeessä tullaan pellolta parkkiin :)

Monesti saattaa rakennuksessakin olla sen verran pimeää että joutuu käyttää traktorin omia valoja. Mun mielestä hyvät valot haukkuu hintansa aina. Oli sitten kyseessä auto tai työkone. Ajaminen vähemmän stressaavaa ja ennen kaikkea turvallisempaa.
Hyvät valot myös siellä rakennuksessa varmaan haukkuu hintansa, jos siellä liikutaan muutenkin kuin ajoneuvoilla valot päällä

RimaPoika

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 307
Vs: Vyötärövaloista...

 Parastahan ois tehä päivänvalon aikaan nämä
Etukuormaintyöt.

Jospa ne etukuormaintyöt ovat vaikkapa lumitöitä laitoksessa, mihin väki tulee kuudeksi töihin, ja piha-aluetta käytetään tuotteiden varastointiin? Ei ole oikein päivänvaloa puol neljältä...
Niin kyllä.

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Vyötärövaloista...
Parastahan ois tehä päivänvalon aikaan nämä
Etukuormaintyöt. Kuitenkaan niitä ei tule kuin kymmeniä tunteja vuodessa, tuskin satoja?
Valoja asentaessa olisi tehty viikon työt?
Valoja maksaessa olisi oltu monta viikkoa tekemättä mitään?
Totta on kyllä se että hyvät valot on poikaa siinä vaiheessa kun
Pimeessä tullaan pellolta parkkiin :)

Monesti saattaa rakennuksessakin olla sen verran pimeää että joutuu käyttää traktorin omia valoja. Mun mielestä hyvät valot haukkuu hintansa aina. Oli sitten kyseessä auto tai työkone. Ajaminen vähemmän stressaavaa ja ennen kaikkea turvallisempaa.
Hyvät valot myös siellä rakennuksessa varmaan haukkuu hintansa, jos siellä liikutaan muutenkin kuin ajoneuvoilla valot päällä

No totta kai... Mutta eipä meillä esim. konehallissa ole niin kovin paljoa muuta tarvetta valoille kun siellä on vaan koneita säilytyksessä. Mutta kukin tekee niin kuin itse lystää. Itse on tullut panostettua traktoreiden valoihin jokunen satanen, mikä on mun mielestä naurettava hinta hyötyyn nähden.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65257
Vs: Vyötärövaloista...
ja allekin pääsee jos vain haluaa..   mut kyl on kiva kiskoa kaupuntilainen mäjestä kun on valot millä näyttää tie..    muuhun ei kait työvaloja tartte..

      kattokaa vanhoja traktori esitteitä...  ei työvaloja missään.

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Vs: Vyötärövaloista...
Mä laitoin aikoinaan yhdet ledivalot kuormaimen vakaajiin (aisojen ulkopuolelle) kulmanivelen kohdalle. Näkee kauhalle hyvin ja pitävät oikean asennon riippumatta kuormaimen asennosta. Aisojen alle vois kokeilla lisätuikut laittaa ja uudet vyötärövalot pitäisi vielä laittaa sivunäkyvyyttä varten. Piuhat on valmiina, kun valot on jo olleet tehtaalta lähtiessä vuodesta -95. Kyseessä tosin englantilainen, ei kotimainen, kapine.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65257
Vs: Vyötärövaloista...
tuo sivunäkyvyyttä parantava valo on hyvä.    ite laitoin nuo 10 wattiset pikkusnadit ja hyvin näkee, kun vielä omilla katkimilla..

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Vyötärövaloista...
Mä laitoin aikoinaan yhdet ledivalot kuormaimen vakaajiin (aisojen ulkopuolelle) kulmanivelen kohdalle. Näkee kauhalle hyvin ja pitävät oikean asennon riippumatta kuormaimen asennosta. Aisojen alle vois kokeilla lisätuikut laittaa ja uudet vyötärövalot pitäisi vielä laittaa sivunäkyvyyttä varten. Piuhat on valmiina, kun valot on jo olleet tehtaalta lähtiessä vuodesta -95. Kyseessä tosin englantilainen, ei kotimainen, kapine.
Mulla myös kuormaimen aisoilla työvalot, näyttää aina sinne missä kauhakin on.Ja kun siilosta pitää rehua irrottaa näyttää nuo valot siihen leikkurille, useinhan se on aamu tai iltapimeen aikaa rehunirrotus.Vyötärö valot  on sitte tuossa kuormaimettomassa, ja taakse useampiakin kopin yläreunassa.Laitoin taakse muuten ihan kaukovalot.Näyttävät erilailla kuin työvalo joita tietenkin on myös.