Kirjoittaja Aihe: arunaksella on uus a-valtra  (Luettu 11413 kertaa)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • *
  • Viestejä: 47645
    • Profiili
Vs: arunaksella on uus a-valtra
« Vastaus #30 : 28.12.18 - klo:08:31 »
ja edelleenkään ei etusissa lukkoja..   miksihän tuossa ei ole vetoa kärrissä?    ku helepottais paaaljon..

Peukalo

  • Aktiivi
  • ***
  • Viestejä: 466
    • Profiili
Vs: arunaksella on uus a-valtra
« Vastaus #31 : 28.12.18 - klo:19:43 »
Onkos tuo palmsin kärry hydenapavetoinen. Kun aika vähillä sutimisilla mielestäni meni. Black bruins tai sellainen vastaava. Videolla oli sellainen mäki että turha yrittää ilman ketjuja takapainoisella kuormalla

A93 tuolla keslan hydevetoisella kärryllä tietenkin. Antautuu se kun tiukka paikka. Melkoisia lasteja vievät pehmeällä.
« Viimeksi muokattu: 28.12.18 - klo:19:51 kirjoittanut Peukalo »

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • *
  • Viestejä: 47645
    • Profiili
Vs: arunaksella on uus a-valtra
« Vastaus #32 : 28.12.18 - klo:20:35 »
miksi muuten mettäkoneita tekevät ku tuommosellakin pärjäis???   on net ihmo ku ei ketjui käytä vaikka parantais menoa monasti...     nooooo, se julkisuus teettää kaikkee..

Valtteri

  • Aktiivi
  • ***
  • Viestejä: 225
    • Profiili
Vs: arunaksella on uus a-valtra
« Vastaus #33 : 28.12.18 - klo:21:07 »
miksi muuten mettäkoneita tekevät ku tuommosellakin pärjäis???   on net ihmo ku ei ketjui käytä vaikka parantais menoa monasti...     nooooo, se julkisuus teettää kaikkee..


Kyllä ketjut olisi tarpeen. Jos tuolla ei uskalla jättää konetta työmaalle yöksi? Ei sitä joka aamu ja ilta silloin viitsi ketjujen kanssa värkätä.

Peukalo

  • Aktiivi
  • ***
  • Viestejä: 466
    • Profiili
Vs: arunaksella on uus a-valtra
« Vastaus #34 : 28.12.18 - klo:21:15 »
miksi muuten mettäkoneita tekevät ku tuommosellakin pärjäis???   on net ihmo ku ei ketjui käytä vaikka parantais menoa monasti...     nooooo, se julkisuus teettää kaikkee..


Kyllä ketjut olisi tarpeen. Jos tuolla ei uskalla jättää konetta työmaalle yöksi? Ei sitä joka aamu ja ilta silloin viitsi ketjujen kanssa värkätä.

A93 videossa näkyi jämerä lukko kalupakin päällä.. Kyllä se näin ehkä on. Kaverikin ajaa latviassa MF 186 puimakoneen louskun kotia latoon visusti lukkojen taa yöksi, vaikka olisi matkaa 5km, ei uskalla jättää maantienlaitaan..

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • *
  • Viestejä: 5560
  • karkki vai keppana?
    • Profiili
Vs: arunaksella on uus a-valtra
« Vastaus #35 : 28.12.18 - klo:21:39 »
Onkos tuo palmsin kärry hydenapavetoinen. Kun aika vähillä sutimisilla mielestäni meni. Black bruins tai sellainen vastaava. Videolla oli sellainen mäki että turha yrittää ilman ketjuja takapainoisella kuormalla

A93 tuolla keslan hydevetoisella kärryllä tietenkin. Antautuu se kun tiukka paikka. Melkoisia lasteja vievät pehmeällä.
Olisko etuvetoinen, näyttää etunapa erilaiselta.
pessimisti ei pety!

Valtteri

  • Aktiivi
  • ***
  • Viestejä: 225
    • Profiili
Vs: arunaksella on uus a-valtra
« Vastaus #36 : 28.12.18 - klo:22:09 »
Onkos tuo palmsin kärry hydenapavetoinen. Kun aika vähillä sutimisilla mielestäni meni. Black bruins tai sellainen vastaava. Videolla oli sellainen mäki että turha yrittää ilman ketjuja takapainoisella kuormalla

A93 tuolla keslan hydevetoisella kärryllä tietenkin. Antautuu se kun tiukka paikka. Melkoisia lasteja vievät pehmeällä.
Olisko etuvetoinen, näyttää etunapa erilaiselta.


Tässä videopätkässä näyttää olevan takavetoinen. https://www.youtube.com/watch?v=awiaDU2vUjU. Tosin on varmaan muitakin ratkaisuja.

mekano

  • Aktiivi
  • ***
  • Viestejä: 262
    • Profiili
Vs: arunaksella on uus a-valtra
« Vastaus #37 : 29.12.18 - klo:01:24 »
Onkos tuo palmsin kärry hydenapavetoinen. Kun aika vähillä sutimisilla mielestäni meni. Black bruins tai sellainen vastaava. Videolla oli sellainen mäki että turha yrittää ilman ketjuja takapainoisella kuormalla

A93 tuolla keslan hydevetoisella kärryllä tietenkin. Antautuu se kun tiukka paikka. Melkoisia lasteja vievät pehmeällä.
Olisko etuvetoinen, näyttää etunapa erilaiselta.

Ainakin tämä A124 perässä oleva kärry on etuveto, tässä laittaa vedon päälle vasta kun Valtrasta loppuu pito:
http://www.youtube.com/watch?v=MOhyEJnou3g&t=5m12s

Tosin ei riitä sekään noin raskaalla kuormalla ihan paikaltaan vääntää liikkeelle:
http://www.youtube.com/watch?v=MOhyEJnou3g&t=6m36s
« Viimeksi muokattu: 29.12.18 - klo:01:28 kirjoittanut mekano »

AP1982

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 27
    • Profiili
Vs: arunaksella on uus a-valtra
« Vastaus #38 : 29.12.18 - klo:14:32 »
miksi muuten mettäkoneita tekevät ku tuommosellakin pärjäis???   on net ihmo ku ei ketjui käytä vaikka parantais menoa monasti...     nooooo, se julkisuus teettää kaikkee..

Noilla renkailla lienee turha yrittää ketjuja laittaa, senverran ahtaalta näyttää takakaarien sisällä. Kai noi sentään metsärenkaat on? Näyttää kovasti perus peltorenkalta?

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • *
  • Viestejä: 11032
  • Virolaista kiitos!
    • Profiili
Vs: arunaksella on uus a-valtra
« Vastaus #39 : 29.12.18 - klo:18:18 »
Ketjujen käyttö Valmetissa näyttää vaikeutuvan jokaisen mallisarja uudistuksen jälkeen. Vai pitäisikö varustelistalta osata poimia joku metsälokari tms.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • *
  • Viestejä: 47645
    • Profiili
Vs: arunaksella on uus a-valtra
« Vastaus #40 : 29.12.18 - klo:20:02 »
kuka hurja ketjui enää käyttää?   niiiin iso traktori et painuu jo jäänki läpi tiehen..          ite kyllä nyyssä vain nastoilla menny jo toista talvee..

AP1982

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 27
    • Profiili
Vs: arunaksella on uus a-valtra
« Vastaus #41 : 29.12.18 - klo:20:40 »
Ketjujen käyttö Valmetissa näyttää vaikeutuvan jokaisen mallisarja uudistuksen jälkeen. Vai pitäisikö varustelistalta osata poimia joku metsälokari tms.

Näinhän se taitaa olla. Tuossa vielä korostuu kun taitaa olla "ylikokoiset" renkaat. Oisko 600/65/38 takana, eli korkeudeltaan samaakuin 18.4R38. Tuossa A4 sarjassa taitaa "oikea" korkeus olla 16.9R38 ja sitä vastaavat millikoot, noilla vois ketjut jo jotenkin mahtuakkin.

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • *
  • Viestejä: 2017
    • Profiili
Vs: arunaksella on uus a-valtra
« Vastaus #42 : 30.12.18 - klo:20:29 »
Ihme jos arunaksen a-valtra on vielä 30 000h jälkeen ajokuntoinen, kuten oikeat metsäkoneet on. Jotenkin aika käsittämättömiltä nuo kuormat tuntuu, vaikka maasto on huomattavasti helpompi kuin omalla tontilla. Mutta renkaatkin on varmaan aika riekaleina ripojen osalta, kun ilman ketjuja ajelevat.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • *
  • Viestejä: 18099
  • vastustan
    • Profiili
Vs: arunaksella on uus a-valtra
« Vastaus #43 : 30.12.18 - klo:22:17 »
Ihme jos arunaksen a-valtra on vielä 30 000h jälkeen ajokuntoinen, kuten oikeat metsäkoneet on. Jotenkin aika käsittämättömiltä nuo kuormat tuntuu, vaikka maasto on huomattavasti helpompi kuin omalla tontilla. Mutta renkaatkin on varmaan aika riekaleina ripojen osalta, kun ilman ketjuja ajelevat.
no tuossahan kone pääsee kyllä helpolla kun vertaa siihen missä rääkissä oli nämä 700/9001100 ja sitte kakkos ja kolmos versiot aikoinaan, takavetoina oli puolitelat päällä ja nelivetoina ketjut joka nurkassa ja ne kärryt, mekaaninen veto ja telat.... rapamaalla käänty isokki kannot nurinniskon kärryn alla  kun kärry lykkäs rakorii edellään :o :o :o :o
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Cutana

  • Aktiivi
  • ***
  • Viestejä: 332
    • Profiili
Vs: arunaksella on uus a-valtra
« Vastaus #44 : 31.12.18 - klo:11:27 »
Ihme jos arunaksen a-valtra on vielä 30 000h jälkeen ajokuntoinen, kuten oikeat metsäkoneet on. Jotenkin aika käsittämättömiltä nuo kuormat tuntuu, vaikka maasto on huomattavasti helpompi kuin omalla tontilla. Mutta renkaatkin on varmaan aika riekaleina ripojen osalta, kun ilman ketjuja ajelevat.
no tuossahan kone pääsee kyllä helpolla kun vertaa siihen missä rääkissä oli nämä 700/9001100 ja sitte kakkos ja kolmos versiot aikoinaan, takavetoina oli puolitelat päällä ja nelivetoina ketjut joka nurkassa ja ne kärryt, mekaaninen veto ja telat.... rapamaalla käänty isokki kannot nurinniskon kärryn alla  kun kärry lykkäs rakorii edellään :o :o :o :o
Kaikkee tyhjänpäivästä rääkkiä kyllä mukava tehä mutta lopputulos on taattu,tiliä ei tule. Eräs Vieremäläinen kehitti oivan bisneksen noista mehtähommista,ja nimenomaan sopivasti tuotteistamalla,kun ei ollu kestävää konetta metsätöihin niin piti tehä ite.
ja edelleen jos aatellaan keltasia valmetteja,puoliteloja ym samaan aikaan niin noilla temunneet kyllä mehtäkoneen ostaa sellaista kokeiltuaan. Eikä se maha olla jehu.