Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Fiiatin hyttiin lämpöä.  (Luettu 16968 kertaa)

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Fiiatin hyttiin lämpöä.
Onko jäähdyttäjän korkki kunnossa. Ei oikein vesi nouse hytin kattoon, jos korkki falskaa.

Mulla kans 80-90 fiiu ja tyhjäkäynnillä tai pienillä moottorin kierroksilla ei tule lämpöä.vasta maantieajossa korkeilla kierroksilla alkaa tulemaan.Oisko tuo syylärin korkki tosiaan syynä

Ei  . Niissä on tosi hyvä jäähdytys . Jos järjestelmässä ei ole painetta se ei toimi . Ammattikoulussa opittua.
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64927
Vs: Fiiatin hyttiin lämpöä.
paljon motorin lämmön pitäis nousta.  itellä tuo fiu on käyny kuumana viimeeks 2007 ku unohin kevättöihin pahvin syylärin eteen ja sit vetin rinnettä 340 leveetä joustikasta ...     kyl noissa yleensä lämpö piisaa ku ei ilmaa ole järjestelmässä...  ja termostaatti toimii etes osittain.

Kaikki

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1511
Vs: Fiiatin hyttiin lämpöä.
Mulla kanssa 80-90 mehtäajossa ja ei tosiaan pienillä kierroksilla hyttiin lämpöä liioin tule.
Ongelmaan on kyllä ratkaisu: https://www.teplostar.fi/tuote/planar-2d/
Jokohan tänä talvena tuon ostaisin niin alkaa tarkenemaan ja luulisi että pysyy ikkunat huurusta vapaana tuo kun höheltää. Asennuspaikkakin on jo katsottu kopin kattoon kattoluukun syvennykseen.

3 kilon möykky pään päälle ja ankkuroituna fiiatin peltiin :( Tosin ei siellä muutakaan paikkaa oo. Tuon kun sais sinne lämmityslaitteen kennon lähelle … Eipä sielläkään kait tilaa ole.
Mutta lämpeis edes silloin kun tiellä ajaa lättäpohjas , mutta ei enää sitäkään. Tai sitten matka on ollut mulla vaan liian lyhyt. Joskus joku kertoili tuosta ongelmasta ja siitä miten Nukarinen oli siihen diagnoosin kertonut. Tosin tarina ei kerro sitä poistuiko vika Nukarisen diagnoosin jälkeen. Ja jos se sattuis olemaan pahalla päällä, niin en mä heti kyllä siltä kysele :)

1976 meille tuli Fiat 780 . Moottorinlämpö ei noussut millään mutta hyttiin tuli kohtuullisen lämmintä . Muutaman asteen pakkasella sai ajella lyhtyhihainenpaita päällä mikä pikkusen herätti ihmetystä kaveriporukassa .

Maskiin peittoa ja kennon puhdistus , kyllä lämpenee . Tarkistus kiertääkö kennossa vettä voi olla paikallaan .

Ja tiedän että saa v1ttuilua kuulla viime kesäisestä muuta ei haittaa koska te ette ymmärrä .
Kaikki ihmettelee ettei pienkonekorjaaja ymmärtänyt termostaattia vaihtaa tai ilmaamaan järjestelmää  ;D
Termostaatissa tai ilmauksessa ei ollut vikaa . Olet oikeesti tyhmä .
Kaikki nauraa sun kysymyksille ,myös muut sun alueen ammttikorjaajat myös niinkuin aina ennenkin, ei ole eka kerta  ;D ;D ;D

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9596
Vs: Fiiatin hyttiin lämpöä.
Minä olen kiitollinen kaikista vastauksista. Joku voi olla oikeakin, täytyy miettiä, ajatella, funtsia ja ehkä tehdäkkin jotain. Sitä jota naurattaa , saa mun puolesta nauraa. Itteä ei ainakaan tänään naurattanut, kun muutaman tunnin ajelin rankoja. Piti mennä välillä -10 asteen pihailmaan lämmittelemään. Jotain tuohon täytyy saada parannukseksi tai edes tupakinsytyttimestä istuinlämmitys, että edes perse tarkenee.

T.Rollaattori

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 139
Vs: Fiiatin hyttiin lämpöä.
Voihan siellä olla vaikka kenno tukossa.

Reiskako

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 214
  • Omat maat on armahimmat, Omat metsät mieluisimmat.
Vs: Fiiatin hyttiin lämpöä.
Otatko sen kattoluukun pois niin näet sen hanan jota kääntelet hytin katosta kylmälle ja lämpimälle. Tuo piti omaan fiattiin vaihtaa. Ei vaan auennut vaikka kuinka hytistä käänteli. Eihän se lämmitä jos ei vesi pääse sinne kennostoon.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9596
Vs: Fiiatin hyttiin lämpöä.
Otatko sen kattoluukun pois niin näet sen hanan jota kääntelet hytin katosta kylmälle ja lämpimälle. Tuo piti omaan fiattiin vaihtaa. Ei vaan auennut vaikka kuinka hytistä käänteli. Eihän se lämmitä jos ei vesi pääse sinne kennostoon.

Tuli mieleen täs illan aikana tuo. Täytyy kattoa.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26008
  • vastustan
Vs: Fiiatin hyttiin lämpöä.
mitä mieltä sorkkis on kannattaisiko tuommoseen asentaa sähköinen kiertovesipumppu jos kerran vesi ei kierrä tyhjänkäynnillä, itse muistelen että ainakin leveähyttisessä ei ollu pahempia huurtumisongelmia, ei sinne kyllä lumisissa metsurin kampeiisa menty...
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9596
Vs: Fiiatin hyttiin lämpöä.
mitä mieltä sorkkis on kannattaisiko tuommoseen asentaa sähköinen kiertovesipumppu jos kerran vesi ei kierrä tyhjänkäynnillä, itse muistelen että ainakin leveähyttisessä ei ollu pahempia huurtumisongelmia, ei sinne kyllä lumisissa metsurin kampeiisa menty...

Ei tuokaan huurru :) Takalasin välissä venttiilipöytä ja letti puhaltaa raikasta kylmää ilmaa. Jos letin sammuttaa niin alkaa huurtumaan jonkin verran. Se voi tuo kone olla niin kylmä tyhjäkäynnillä, että lämmintä vaan ei tuu. Ainakin ajattelesin, kun tuo vika tuntuu olevan "kaikilla".

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Fiiatin hyttiin lämpöä.
mitä mieltä sorkkis on kannattaisiko tuommoseen asentaa sähköinen kiertovesipumppu jos kerran vesi ei kierrä tyhjänkäynnillä, itse muistelen että ainakin leveähyttisessä ei ollu pahempia huurtumisongelmia, ei sinne kyllä lumisissa metsurin kampeiisa menty...

Mää oon yrittänyt korjata samaa vikaa 2040 Deerestä tuolla konstilla, jotain 100€ maksoi semmoinen nyrkinkokoinen pumppu moottorin ja hytin väliseen letkuun. Hiton huonosti kiertää silti. Luulen että kannentiiviste on hajalla ja nesteessä on niin paljon vastapainetta ettei se vaan kierrä.

On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64927
Vs: Fiiatin hyttiin lämpöä.
pelkästään se että on hanasta se vaijeri irti.   lanka likkuu mut ei siirrä hanassa mitään.   itellä oli löysällä ja sit ku kiristi niin toimitaas.   ja hanat ei ikuisia, joskus niiin jäykkä et saa tosiaan kääntää katolta sitä.      nykyään huutaa täysillä ja koko ajan aukiasennossa.   ikkunalla sit lämpö kohilleen.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Fiiatin hyttiin lämpöä.
Otatko sen kattoluukun pois niin näet sen hanan jota kääntelet hytin katosta kylmälle ja lämpimälle. Tuo piti omaan fiattiin vaihtaa. Ei vaan auennut vaikka kuinka hytistä käänteli. Eihän se lämmitä jos ei vesi pääse sinne kennostoon.

Se on yleinen vika fiiuissa , enpä muistanut . Noitten kanssa tullut ajettua paljon .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Fiiatin hyttiin lämpöä.
mitä mieltä sorkkis on kannattaisiko tuommoseen asentaa sähköinen kiertovesipumppu jos kerran vesi ei kierrä tyhjänkäynnillä, itse muistelen että ainakin leveähyttisessä ei ollu pahempia huurtumisongelmia, ei sinne kyllä lumisissa metsurin kampeiisa menty...

Mää oon yrittänyt korjata samaa vikaa 2040 Deerestä tuolla konstilla, jotain 100€ maksoi semmoinen nyrkinkokoinen pumppu moottorin ja hytin väliseen letkuun. Hiton huonosti kiertää silti. Luulen että kannentiiviste on hajalla ja nesteessä on niin paljon vastapainetta ettei se vaan kierrä.

Hmmm . Ota kansi auki ja tarkista . Et taida osata .

Kyl mää sen auki saan. Luulen että tollainen Deere ei ole tässä asiassa ihan helpoin. Eiks tossa moottorissa sylinteriputket ole alapäistään kiinni joillakin kumeilla tms. Se on tuurista kiinni jäävätkö ne oikeaan asentoon kansirempassa jos ei tiedä mitä tekee.

Itse meinaan analysoida asian nykytekniikalla alkukesästä, eli en revi kantta auki ekana toimenpiteenä 😂
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Fiiatin hyttiin lämpöä.
Mitenköhän sorkkiksen vastauksissa on aina lisähuomautuksena : tyhmä, et taida osata, ja jotain vastaavaa sivuhuomautusta kirjoittajan taidoista.

Koska oomma niin tyhmiä
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Fiiatin hyttiin lämpöä.
mitä mieltä sorkkis on kannattaisiko tuommoseen asentaa sähköinen kiertovesipumppu jos kerran vesi ei kierrä tyhjänkäynnillä, itse muistelen että ainakin leveähyttisessä ei ollu pahempia huurtumisongelmia, ei sinne kyllä lumisissa metsurin kampeiisa menty...

Mää oon yrittänyt korjata samaa vikaa 2040 Deerestä tuolla konstilla, jotain 100€ maksoi semmoinen nyrkinkokoinen pumppu moottorin ja hytin väliseen letkuun. Hiton huonosti kiertää silti. Luulen että kannentiiviste on hajalla ja nesteessä on niin paljon vastapainetta ettei se vaan kierrä.

Hmmm . Ota kansi auki ja tarkista . Et taida osata .

Kyl mää sen auki saan. Luulen että tollainen Deere ei ole tässä asiassa ihan helpoin. Eiks tossa moottorissa sylinteriputket ole alapäistään kiinni joillakin kumeilla tms. Se on tuurista kiinni jäävätkö ne oikeaan asentoon kansirempassa jos ei tiedä mitä tekee.

Itse meinaan analysoida asian nykytekniikalla alkukesästä, eli en revi kantta auki ekana toimenpiteenä 😂
Ooho , nykytekniikalla oikein . Kysyt siis viisaammilta neuvoa . Fiat 850 spesiaalissa oli tota ongelmaa , lämmityslaitetta ei ollu . Sylinterinputki oli pikkusen liikkunut jolloin kannentiiviste pääsi vuotamaan . Kyllä se vika korjattua saatiin , lopulta .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .