Kirjoittaja Aihe: etukuormain hakusessa  (Luettu 4251 kertaa)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • *
  • Viestejä: 47645
    • Profiili
etukuormain hakusessa
« : 11.01.19 - klo:19:53 »
mikä mahtais olla hyä merkki nyyn keulalle...   trima antautu jo..

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • *
  • Viestejä: 2017
    • Profiili
Vs: etukuormain hakusessa
« Vastaus #1 : 11.01.19 - klo:20:15 »
MP-Lift

Kaikki

  • Aktiivi
  • ***
  • Viestejä: 229
    • Profiili
Vs: etukuormain hakusessa
« Vastaus #2 : 11.01.19 - klo:20:51 »
mikä mahtais olla hyä merkki nyyn keulalle...   trima antautu jo..
Kaikki on huomannut ettei sulla kestä kun varreton leka , senkin sä kadotat  :D

lypsyukko

  • Mestari
  • *****
  • Viestejä: 5494
    • Profiili
Vs: etukuormain hakusessa
« Vastaus #3 : 11.01.19 - klo:21:09 »
  trima antautu jo..

Mitäs Trimalle  tapahtui? Eikö sitä voi korjata?

Dr.Who

  • Mestari
  • *****
  • Viestejä: 4877
  • Tohtori tietää hoidon ,tautiin kuin tautiin
    • Profiili
Vs: etukuormain hakusessa
« Vastaus #4 : 12.01.19 - klo:09:15 »
Tuskin oksalle sopivaa kuormainta löytyy, en siis suosittele.
Turha vastata kun et kuitenkaan tiedä vastausta

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • *
  • Viestejä: 2008
    • Profiili
Vs: etukuormain hakusessa
« Vastaus #5 : 12.01.19 - klo:13:26 »
Ne aisat jotka esitteessä ja lukee new holland, kuka niitä tekee?

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • *
  • Viestejä: 8338
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
    • Profiili
Vs: etukuormain hakusessa
« Vastaus #6 : 12.01.19 - klo:13:37 »
Viskarssi, semmonen mikä oli tällä Sulo Koo Rastaalla
Elämä on parasta kometiijjaa

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • *
  • Viestejä: 47645
    • Profiili
Vs: etukuormain hakusessa
« Vastaus #7 : 12.01.19 - klo:16:18 »
aura hipaisi kantoa ja toisessa aisassa pullistuma keksiputken yläpuolella.   aisat noin 10 senttiä vinossa..   pjalla pitää näyttää moista.. mut muutenki jo lämmän nähneet..  en vielä kerenny uutta turpaa tialata..

Dr.Who

  • Mestari
  • *****
  • Viestejä: 4877
  • Tohtori tietää hoidon ,tautiin kuin tautiin
    • Profiili
Vs: etukuormain hakusessa
« Vastaus #8 : 12.01.19 - klo:16:37 »
eihän sitä nyt sentäs pitkin kannikoita pidä aurailla.
Turha vastata kun et kuitenkaan tiedä vastausta

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • *
  • Viestejä: 47645
    • Profiili
Vs: etukuormain hakusessa
« Vastaus #9 : 12.01.19 - klo:16:39 »
mutta ku nuo määrää auraamaan mettätietä...  hakkuria varten ku urakoijat ei ehi..   ja tuo kanto köpsästi jätetty kaarteeseen.   kaivurikuski, perkeleee!

lypsyukko

  • Mestari
  • *****
  • Viestejä: 5494
    • Profiili
Vs: etukuormain hakusessa
« Vastaus #10 : 12.01.19 - klo:18:58 »
aura hipaisi kantoa ja toisessa aisassa pullistuma keksiputken yläpuolella.   aisat noin 10 senttiä vinossa..   pjalla pitää näyttää moista.. mut muutenki jo lämmän nähneet..  en vielä kerenny uutta turpaa tialata..

Luulisin , että kaikki saa tuolla systeemillä vintturaan. Itte aikoinani ostin (loppuunasti-)  käytetyn L85:n Ismen 1400 kuormaajalla. Koeajolla noukassa oli ainakin 2,5m leveä lumikauha ja se oli suorassa. Pihakin oli aurattu just sillä ja oli kuin viivottimella vedetty. Menin hakemaan viikon kahden päästä sitä liikkeestä, kun se oli sinne jo tuotu. Traktori seisoi hallissa ek:n aisat täysin ylös nostettuina. Niitä kun katseli niin tuli mieleen että ne kaatuu. Ehdotin kaupan purkuakin mutta Valtra myyjä ilmoitti sen olevan mahdotonta, koska olin maksanut traktorin 5min ennemmin. Niin kauppakirjassa oli maininta "käteismaksu noudettaessa" ,no onneksi pankkikortti kelpas huollon tiskillä. Mutta aisat oli väärät, vaikka myyjäkin erikseen kehui kuinka harvinaisen suorassa ,noin leveällä kauhallakin. En tiedä oliko se linkuttu koeajoni jälkeen vai oliko se kauha vaan istutettu siihen suoraan. Lopputulemana kuitenkin se , että Valtra oikaisutti aisat jossain kuorma-autojen korin oikaisu penkissä. Ennen oikaisua se turpalevyn oli sen 10 senttiä vinossa , suoristuksen jälkeen ihan suora. En ikinä huomannut että se olisi siinä pienessä käytössä mitenkään huono ollut. Ainut asia joka kait johtui "suoristamisesta" oli kauhan vakakaimen pieni toiminnan vääristymä. Jos ek oli alhaalla ja kiprautti kauhan kärjen ylös, niin aisat nousi. Mutta kun se peruskonekkin oli parhaimmat päivänsä kait nähnyt hävitin ja hävisin ...

Dr.Who

  • Mestari
  • *****
  • Viestejä: 4877
  • Tohtori tietää hoidon ,tautiin kuin tautiin
    • Profiili
Vs: etukuormain hakusessa
« Vastaus #11 : 12.01.19 - klo:19:47 »
Rankkaa hommaa auraus on kuormaimen aisoille, kaiken aikaa vääntää vinoon tuista huolimatta.
Turha vastata kun et kuitenkaan tiedä vastausta

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • *
  • Viestejä: 47645
    • Profiili
Vs: etukuormain hakusessa
« Vastaus #12 : 12.01.19 - klo:19:56 »
ja hauskinta tuossa kun ei saanu tuohon malliin kunnon puskutukia vaan piti nuihin mp-liftin sötöksiin tyytyä.  noooo , ei pä näytä nykyäänkään olevan kovinkaksiset nuo tuet..   ja sen takia panostin linkoon ja aurana mopoluokan rote..   saa nähä miten käy ens viikolla.   tuo kuormain ollu pikkanen pettymys muutenkin..   onneton ei nosta etes etupäätä maasta, saati kevennä.   aikasemmassa ollu nosti pyörät reilusti ilmaan.   helppo korjata renkaat.  tuo nykyinen tartte aina tunkkia apuun..   ainoa hyvä on tuo tuplaturpa...  sms ja euro ni ei ole paljon värkkei mitä ei kiinnisais..

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • *
  • Viestejä: 2017
    • Profiili
Vs: etukuormain hakusessa
« Vastaus #13 : 12.01.19 - klo:21:25 »
Ne aisat jotka esitteessä ja lukee new holland, kuka niitä tekee?
Stoll

aarne

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 20
    • Profiili
Vs: etukuormain hakusessa
« Vastaus #14 : 12.01.19 - klo:21:43 »
Ainut asia joka kait johtui "suoristamisesta" oli kauhan vakakaimen pieni toiminnan vääristymä. Jos ek oli alhaalla ja kiprautti kauhan kärjen ylös, niin aisat nousi.
Tuohan on ihan jokaisen vakaimellisen kuormaimen ominaisuus. Hydraulisilla vakaimilla saa aisat nousemaan vaikka ihan ylös asti kauhan käännöllä ja uivalla asennolla tai muuten tyhjillä nostosylintereillä. Itse käytän tätä ominaisuutta jousituksena tyhjällä kuormaajalla kun ei vaimennin jaksa joustaa tai jos ei koko vaimentimia. Toimii myös mekaanisella vakaimella  oikein hyvin jos geometria sellainen että turpalevy nousee tarpeeksi ylös ettei ryyki tietä. Ja kuka nyt sitten kuitenkin sanoo että että rasittaa liikaa vakaimia jne. niin höpsis.

Niin, kuormain. Kysy dinoliftiltä paljon kustantaa..vai valmettiko niitä lie myy. Luulisi levyaisan pitävän nyykin rankaisussa. Ei mahda kyllä sovitteita olla valmiina..