aura hipaisi kantoa ja toisessa aisassa pullistuma keksiputken yläpuolella. aisat noin 10 senttiä vinossa.. pjalla pitää näyttää moista.. mut muutenki jo lämmän nähneet.. en vielä kerenny uutta turpaa tialata..
Luulisin , että kaikki saa tuolla systeemillä vintturaan. Itte aikoinani ostin (loppuunasti-) käytetyn L85:n Ismen 1400 kuormaajalla. Koeajolla noukassa oli ainakin 2,5m leveä lumikauha ja se oli suorassa. Pihakin oli aurattu just sillä ja oli kuin viivottimella vedetty. Menin hakemaan viikon kahden päästä sitä liikkeestä, kun se oli sinne jo tuotu. Traktori seisoi hallissa ek:n aisat täysin ylös nostettuina. Niitä kun katseli niin tuli mieleen että ne kaatuu. Ehdotin kaupan purkuakin mutta Valtra myyjä ilmoitti sen olevan mahdotonta, koska olin maksanut traktorin 5min ennemmin. Niin kauppakirjassa oli maininta "käteismaksu noudettaessa" ,no onneksi pankkikortti kelpas huollon tiskillä. Mutta aisat oli väärät, vaikka myyjäkin erikseen kehui kuinka harvinaisen suorassa ,noin leveällä kauhallakin. En tiedä oliko se linkuttu koeajoni jälkeen vai oliko se kauha vaan istutettu siihen suoraan. Lopputulemana kuitenkin se , että Valtra oikaisutti aisat jossain kuorma-autojen korin oikaisu penkissä. Ennen oikaisua se turpalevyn oli sen 10 senttiä vinossa , suoristuksen jälkeen ihan suora. En ikinä huomannut että se olisi siinä pienessä käytössä mitenkään huono ollut. Ainut asia joka kait johtui "suoristamisesta" oli kauhan vakakaimen pieni toiminnan vääristymä. Jos ek oli alhaalla ja kiprautti kauhan kärjen ylös, niin aisat nousi. Mutta kun se peruskonekkin oli parhaimmat päivänsä kait nähnyt hävitin ja hävisin ...