>Tänä aikana raivattavat pellot olisi mahdollista saattaa tukien piiriinEipä niitä tukia tunnu saavan tukikelpoisillekaan pelloille joista kommarivuokalainen varastanut tukioikeudet.
Rantsilan isäntä 1200000 l/v maitua á 0,08 €/l kansallista maidontuotantotukea --> 96 000 €/vuosi.Ja jos maidosta maksetaan 0,38 €/l maitotili on 456 000 €/vuosi.Tuossa tilanteessa olisin itse hyvin huolissani kansallisen maidontuotantotuen jatkumisesta.
Lainaus käyttäjältä: ilkka - 11.02.19 - klo:19:45Rantsilan isäntä 1200000 l/v maitua á 0,08 €/l kansallista maidontuotantotukea --> 96 000 €/vuosi.Ja jos maidosta maksetaan 0,38 €/l maitotili on 456 000 €/vuosi.Tuossa tilanteessa olisin itse hyvin huolissani kansallisen maidontuotantotuen jatkumisesta.Oothan tuota nytki huolissas. Vesikielellä ootat tuntravilijelijäin rahoja.
Lainausniin luulen ajatuksen tuon tilan kasvattamisessa olevan kotieläintiloilla. Eläintilat on ajettu siihen jamaan että eläimiä on oltava paljon että jotakin katetta syntyy. Tälläisten tilojen kehitys on yleensä riippuvainen pellostaKuitenkin juuri nämä tilat vuokraavat peltoa 5v sopimuksilla. Eikö olisi järkevämpää tehdä rehu- ja lantasopimus pellon omistajan/haltijan kanssa. Taitaa ostettu rehu olla monelle halvempi kuin oma totantokustannus ylimitoitetuilla vajaakäyttöisillä koneilla.
niin luulen ajatuksen tuon tilan kasvattamisessa olevan kotieläintiloilla. Eläintilat on ajettu siihen jamaan että eläimiä on oltava paljon että jotakin katetta syntyy. Tälläisten tilojen kehitys on yleensä riippuvainen pellosta
Lainaus käyttäjältä: carhu - 11.02.19 - klo:20:41Lainaus käyttäjältä: ilkka - 11.02.19 - klo:19:45Rantsilan isäntä 1200000 l/v maitua á 0,08 €/l kansallista maidontuotantotukea --> 96 000 €/vuosi.Ja jos maidosta maksetaan 0,38 €/l maitotili on 456 000 €/vuosi.Tuossa tilanteessa olisin itse hyvin huolissani kansallisen maidontuotantotuen jatkumisesta.Oothan tuota nytki huolissas. Vesikielellä ootat tuntravilijelijäin rahoja.Ooksää carhu tosiaan noin peelo. Mitenkä tuossa muka odotan tuntraviljelijän rahaa ?[/quoteEn tunne miestä ,vaan ehken sinnoot juurriki tua joku peelo soppii erinomasesti sinun rofiiliin.Nuot kommenttisi minulle onjuurrikin sammaa tasoa,kun opettasit issääs naemaan.Pöljä.
Toi yhteistyö on ihan kiva ajatus, mutta käytännön toteutus onkin sitten vaikeampi. Mitäs silloin tehdään kun sattuu samanlainen märkä syksy kuin 2017 oli. Paskaa pitäisi ajaa, mutta niin ne vain ajamiset loppu siinä kohtaa kun se olisi ollut sotkemista. No omalle pellolle oli pakko ajaa. Entäs sitten kun viljan hinta pomppasi viime vuonna taivaaseen? Ei sitä alta 150 saanut ostettua, vaikka kuinka oli nälkästä keskenkasvuista porukkaa odottamassa joka ei kuitenkaan pysty 200e hintoja maksaa. Eli yhteistyö ihan jees johonkin rajaan asti, mutta itse en kyllä alkaisi elukoita pitämään jos peltoa ei riittävästi olisi omasta takaa. Luo eräänlaista varmuutta. Ja mitä paskan hävittämiseen tulee niin varsinais-suomessa tai pohjanmaalla kannattaa vaikka laittaa lehteen ilmoitus että otetaan vastaan. Veikkaan että soittoja on riittävästi. Muualla missä paskasta on vieraannuttu niin asia ei olekkaan niin helppoa...